whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کیف پول متامسک (MetaMask)

1401/07/14 ساعت 02:23


سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، قبل از هر چیز به یک والت ایمن و مناسب نیاز دارند تا پس از اقدام به ایجاد حساب کاربری، از دارایی‌های خود محافظت نمایند. متا مسک یکی از والت‌های کریپتویی است که از رمز ارز اتریوم و سایر توکن‌های سازگار با استاندارد ERC_20 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نرم‌افزاری نسخه تحت وب دارد و حتی دارای یک افزونه در مرورگر است. مزیت بزرگ متامسک قابلیت ارتباط مستقیم با بلاکچین اتریوم می‌باشد. به کمک این والت، می‌توانید به مدیریت، نگهداری و خرید و فروش رمز ارزهای خود بپردازید.

متامسک در سال 2016 میلادی، توسط آقایان آرون دیویس (Aron Davis) و دن فینلای (Dan Finlay) ساخته شد و توسط متخصصین مشهوری چون جیمز مورائو، کریستین جرین و فرانکی پنگیلیان اعتبار کسب کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بیان ویژگی‎‌های این والت بپردازیم.

آشنایی با کیف پول متامسک

آشنایی با ویژگی‌های کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک از مزیت‌های خوبی برخوردار است. البته، باید به این نکته حتما اشاره کنیم که این والت، چیزی بیشتر از یک کیف پول است. در افزونه متامسک قادرید تا با برنامه‌های نامتمرکز یا Dapps و همین‌طور پروتکل‌های هوشمند تعامل برقرار کنید. به علاوه، توسعه‎‌دهندگان اتریوم نیز برای پروژه‌هایشان از این افزونه استفاده می‌کنند. تنها کاری که باید انجام داد، نصب افزونه بر روی مرورگر است و لازم نیست نرم‌افزار یا بلاکچینی بر روی سیستم‌تان نصب کنید. با عمده‌ترین این مزایا در ذیل آشنا خواهید شد:

  • رابط کاربری یا یوزر اینترفیس مناسب

این کیف پول دارای یک متخصص معروف در زمینه طراحی رابط کاربری است. این رابط کاربری امکان مبادلات اتریوم را فراهم می‌سازد.

  • برخورداری از صرافی داخلی

این والت با کمک صرافی‌های داخلیش کوین بیس(Coinbase) و شیپ‌شیفت(ShapeShift) به شما اجازه انجام مبادلات را درون خود می‌دهد و استفاده آسانی دارد.

  •  قابلیت پشتیبانی از زبان‌های متعدد و زنده جهان

والت متامسک دارای این قابلیت ارزنده است که بتواند از حدود 18 زبان بین‌المللی پشتیبانی کند.

پشتیبانی در کیف پول متامسک (MetaMask)

  • قابلیت HD

کیف پول متامسک یک والت تعیین کننده سلسله مراتبی (Hierarchical Deterministic wallet) است. بنابراین می‌توانید با تهیه نسخه پشتیبان و یا بک‌آپ‌گیری کلیدهای شخصی و یا عمومی خود در این والت، نسبت به بازیابی دارایی‌هایتان اقدام فرمایید.

  • قابلیت پشتیبانی از پلتفرم‌های متنوع

متامسک یک والت مبتنی بر وب یا تحت وب است که بر روی مرورگر موجود می‌باشد. به علاوه، دارای افزونه بر رویکروم، فایرفاکس،‌ اپرا و Brave است.

  • امکان سفارشی‌سازی کارمزد

در این والت دارای قابلیتی برای تعیین کارمزدهای سفارشی می‌باشد. بنابراین، قادر خواهید بود تا هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم را به صورت سفارشی تعیین نمایید. 

  • پشنیبانی و اتصال به والت های سخت افزاری 

متامسک قادر است به والت‌های نرم‌افزاری و دو کیف سخت‌افزاری لجر و ترزر متصل شود.

امنیت در کیف پول متامسک (MetaMask)

یکی مهم‌تربن سوالات در رابطه با ایمنی کیف پول متامسک است. با وجودی که استفاده از والت‌های گرم و نرم‌افزاری پرخطر است و ممکن است مورد نفوذ هکرها قرار گیرد ولی باید گفت که سابقه این کیف پول نشان می‌دهد که از زمان راه‌اندازی خود در سال 2016 میلادی تاکنون، مورد حملات سایبری قرار نگرفته است. به خصوص هک اطلاعات کاربران و حملات فیشینگ در مورد این کیف‌ها، کمی مخاطره‎‌آمیز است. تنها توصیه به کرابران این نوع از کیف‌ها اجتناب از باز کردن ایمیل‌های مشکوک و تبلیغات شناور سایت‌های ناشناخته است.

امنیت در کیف پول متامسک (MetaMask)

علاوه بر این، باید دقت داشته باشید تنها از طریق وب‌سایت رسمی متامسک، اقدام به نصب این کیف پول نمایید. زمانی که از والت‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنید، مقادیر کمی از پول را ذخیره سازی کنید و سرمایه اصلی خود را زودتر به کیف‌های سخت افزاری منتقل نمایید. توجه کنید که طبق ادعای وبسایت رسمی متامسک، این والت دارای یک میلیون کاربر فعال است و از نظر سرعت و ایمنی نیز مناسب می‌باشد.

کلام آخر

در این مقاله با کیف پول نرم افزاری و مبتنی بر وب متامسک (MetaMask) آشنا شدیم و پس از توضیحاتی پیرامون سازندگان آن به ویژگی‌ها، مزایا و نکات امنیتی این کیف پرداختیم. امیدواریم این اطلاعات به شما آگاهی مناسبی در مورد متامسک داده باشد. اگر دوست دارید در والت متامسک خود همیشه ارزهای سودبخشی داشته باشید و منفعت کسب کنید در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.