whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

هوش مصنوعی و افزایش کلاهبرداری ارز دیجیتال

1402/04/06 ساعت 14:03


 با افزایش هوش مصنوعی، کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال قصد دارند تعداد و سطوح خود را افزایش دهند. به یاد داشته باشید که HarvestKeeper، پروژه‌ای از هوش مصنوعی بود که کاربران را یک میلیون دلار کلاهبرداری کرد. می‌توانید انتظار داشته باشید که کلاهبرداری‌های مشابه بر پایه هوش مصنوعی در سال‌های آینده به شدت افزایش یابند.

درباره یکپارچگی هوش مصنوعی و صنعت ارز دیجیتال، بحث‌ها اغلب بر روی این است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به صنعت رمزارزها در مبارزه با کلاهبرداری‌ها کمک کند. اما کارشناسان به این نکته توجه نمی‌کنند که این می‌تواند تأثیر کاملاً معکوسی داشته باشد. در واقع، Meta به تازگی هشدار داد که هکرها به نظر می‌رسد از ChatGPT شرکت OpenAI برای تلاش در ورود به حساب‌های فیسبوک کاربران استفاده می‌کنند.

Meta گزارش داد که در فقط ماه‌های مارس و آوریل، بیش از ۱۰۰۰ لینک مخرب مخفی شده به عنوان افزونه‌های ChatGPT را مسدود کرده است. این پلتفرم به حدی رفت که ChatGPT را در نگاه کلاهبرداران "رمزارز جدید" توصیف کرد.

علاوه بر این، جستجوی کلیدواژه‌های "ChatGPT" یا "OpenAI" در DEXTools، یک پلتفرم تعاملی برای معاملات رمزارزها که تعدادی از توکن‌ها را پیگیری می‌کند، بیش از ۷۰۰ زوج معاملاتی را نشان می‌دهد که یکی از این دو کلیدواژه را ذکر می‌کنند. این نشان می‌دهد که کلاهبرداران از هیجان اطراف این ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد توکن‌ها استفاده می‌کنند، علیرغم اینکه OpenAI ورود رسمی به دنیای بلاکچین را اعلام نکرده است.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان کانال‌های محبوبی برای تبلیغ سکه‌های کلاهبرداری آنلاین شده‌اند. کلاهبرداران از دسترسی گسترده و تأثیرگذار این پلتفرم‌ها برای دریافت تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده در یک مدت زمان کوتاه استفاده می‌کنند.

با بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی، آن‌ها می‌توانند دسترسی خود را به افراد بیشتری گسترش داده و یک پایگاه طرفداران متعهد که از هزاران نفر تشکیل شده است، ایجاد کنند. این حساب‌ها و تعاملات جعلی می‌توانند برای به وجود آوردن اعتبار و محبوبیت وهمچنین پروژه‌های کلاهبرداری خود استفاده شوند.

بخش قابل توجهی از رمزارزها بر مبنای اثبات کار اجتماعی عمل می‌کنند که به معنای آن است که اگر یک رمزارز یا پروژه به نظر مردم محبوب و دنباله‌دار باشد، باید دلیلی برای این محبوبیت وجود داشته باشد.

سرمایه‌گذاران و خریداران جدید عموماً به پروژه‌هایی با تعداد دنبال‌کنندگان بیشتر و متعهد تر اعتماد می‌کنند، در این حالت فرض می‌کنند که دیگران قبل از سرمایه‌گذاری کافی تحقیقاتی انجام داده‌اند. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند این فرضیه را به چالش بکشد و تحت‌الشعاع قرار دهد.

اکنون، فقط به این دلیل که یک پروژه هزاران لایک و نظر معتبر واقعی دارد، به معنای آن نیست که این یک پروژه قانونی است. این فقط یکی از راهبردهای حمله است و هوش مصنوعی باعث بوجود آمدن راهبردهای دیگر خواهد شد.

یکی از مثال‌هایی از این راهبردها، کلاهبرداری‌های "قتل گوساله" است که در آن یک نمونه از هوش مصنوعی چند روز را صرف برقراری رابطه دوستانه با شخصی، معمولاً یک سالخورده یا فرد آسیب‌پذیر، می‌کند و در نهایت آن فرد را کلاهبرداری می‌کند.

پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی به کلاهبرداران این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های تقلبی را به صورت خودکار و در مقیاس بزرگ انجام دهند و به افراد آسیب‌پذیر در حوزه رمزارزها هدف قرار دهند.

کلاهبرداران ممکن است از چت‌بات‌ها یا دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای درگیر کردن افراد، ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری، تبلیغ توکن‌ها و پیشنهادهای سکه‌های اولیه مجازی متجاوز و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بازده بالا استفاده کنند. اینگونه کلاهبرداری‌های هوش مصنوعی نیز بسیار خطرناک می‌توانند باشند؛ زیرا قادر به شبیه‌سازی گفتگوهای مشابه انسان تا حد زیادی هستند.

علاوه بر این، با بهره‌گیری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، کلاهبرداران می‌توانند طرح‌های پیچیده تقویت و رهاسازی ارز را به اجرا درآورند. آن‌ها با بالا بردن به صورت مصنوعی ارزش توکن‌ها و فروش موجودی خود برای کسب سودهای قابل توجه، باعث ضرر بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌شوند.

از مدت‌ها قبل به سرمایه‌گذاران هشدار داده شده است که از کلاهبرداری‌های دیپفیک رمزارز برحذر باشند که از فناوری‌های هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای آنلاین بسیار واقع‌گرایی استفاده می‌کنند، این محتوا چهره‌ها را در ویدئوها و عکس‌ها جابجا می‌کند و یا حتی محتوای صوتی را تغییر می‌دهد تا به نظر برسد که تأییدکننده‌هایی مثل افراد مشهور یا نفوذ پذیرند پروژه‌های کلاهبرداری را تأیید می‌کنند.

یکی از مثال‌های بسیار برجسته دیپفیکی که بر روی صنعت رمزارز تأثیر گذاشت، ویدئویی از مدیر عامل سابق FTX به نام سام بنکمن-فرید بود که کاربران را به یک وب‌سایت مخرب هدایت کرده و به آن‌ها قول دوبرابر کردن ارزهای رمزارز داد.

در ابتدای سال جاری، در ماه مارس ۲۰۲۳، پروژه معروف به نام Harvest Keeper کاربران خود را به مقدار حدود ۱ میلیون دلار کلاهبرداری کرد. علاوه بر این، در همان زمان، پروژه‌هایی در توییتر شروع به فعالیت کردند که خود را "CryptoGPT" می‌نامیدند.
با این حال، در زمینه مثبت‌تر، هوش مصنوعی همچنین قدرتی دارد که بتواند جنبه‌های خسته‌کننده و یکنواخت توسعه ارز دیجیتال را به صورت خودکار انجام دهد و به عنوان ابزاری عالی برای کارشناسان بلاکچین عمل کند.

اموری که هر پروژه نیازمند آن است؛ مانند راه‌اندازی محیط‌ های Solidity یا تولید کد پایه را با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی آسان‌تر می‌کند. در نهایت، مانع ورود به بازار به شدت کاهش می‌یابد و صنعت رمزارز کمتر درباره مهارت‌های توسعه و بیشتر درباره این است که آیا ایده کسی از نظر کاربرد واقعی دارد یا نه.

در برخی موارد ویژه، هوش مصنوعی یک راه جالب و غیرمنتظره را برای دموکراتیزه کردن روند‌هایی که اکنون فقط به یک قشر اشرافی تعلق دارد، می‌تواند داشته باشد، در این حالت توسعه‌دهندگان حرفه‌ای با تمام افراد دسترسی به ابزارهای توسعه و سکوهای پیشرفته در رمزارز، می‌توانند به اوج برسند.

با هوش مصنوعی که تسهیل‌کننده کلاهبرداری‌ها می‌شود، کاربران باید در زمان سرمایه‌گذاری در یک پروژه، احتیاط و دقت لازم را به خرج دهند، مانند مراقب بودن از URLهای مشکوک و هرگز سرمایه‌گذاری در چیزی که به ظاهر از هیچ جا ظاهر شده است.

خدمات پرشین الیت 

پرشین الیت، به علاوه اطلاع رسانی از آخرین اخبار روز، مجموعه‌ای از خدمات گوناگون را ارائه می‌دهد. این خدمات در حوزه سیگنال ارز دیجیتال همانند سیگنال فیوچرز و سیگنال‌ فارکس، احراز هویت بایننس در کانال سیگنال‌ ارز دیجیتال می باشند که با ارائه بهترین تحلیل‌های بازار و نشانه‌های معاملاتی، به شما کمک می‌کند تا تصمیمات مناسب‌تری را در خرید و فروش ارزها بگیرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.