whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نحوه ایجاد و فروش NFT بیت کوین

1402/04/28 ساعت 11:39


تا به امروز، تمام NFT‌ها بر روی پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مانند اتریوم و سولانا ایجاد می‌شدند، اما اکنون NFT‌ها در شبکه بیت کوین نیز پشتیبانی می‌شوند. این موضوع تاثیر زیادی بر نگرش کاربران در شبکه بیت کوین و ارز دیجیتال آن داشته است.

در این مقاله به بررسی NFT در شبکه بیت کوین می‌پردازیم، جنبه‌های فنی آن را بررسی می‌کنیم. در نهایت، مزایا و معایب NFT در بلاک چین بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

به عنوان اولین پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، شبکه بیت کوین در سال‌های گذشته تغییر چندانی نکرده است. مخصوصاً در مقایسه با شبکه اتریوم که از زمان پیدایش چندین هارد فورک مختلف داشته است. به روز رسانی معمولی که بستر ایجاد NFT در شبکه بیت کوین را ایجاد کرد، مهم ترین اتفاقی است که در چند سال اخیر در شبکه بیت کوین رخ داده است.

برای درک درست مفهوم NFT و وجود NFT در شبکه بیت کوین ابتدا به بررسی مفهوم NFT و سپس NFT در شبکه بیت کوین می‌پردازیم.

پرشین الیت، ابرسایتی برجسته است که خدمات حرفه‌ای در حوزه‌های سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. این سایت برای کاربران خود، عضویت در کانال‌ سیگنال ارز دیجیتال خارجی را با دقت بی‌نظیر و کیفیت بالا فراهم می‌کند. 

علاوه بر این، پرشین الیت توانسته است به‌عنوان یکی از منابع اعتماد‌برانگیز در زمینهٔ احراز هویت بایننس و کوکوین شناخته شود.

Ordinals چیست؟

شماره‌های ترتیبی و سریال به صورت جداگانه و منحصر به فرد بر روی ساتوشی (سات)، کوچک‌ترین واحد بیت کوین، حک می‌شوند.

از طریق نظریه نظم که آن‌ها را به ترتیب استخراج اختصاص می‌دهد. ساتوشی اول در بلوک اول دارای دنباله شماره 0، دومی دارای دنباله شماره 1 و آخرین ساتوشی در بلوک اول دارای شماره دنباله 4/999/999/999 است.

Counterparty تلاش دیگری برای جاسازی داده‌ها در تراکنش‌های معمولی بیت کوین است. با این حال، توکن XCP خود را دارد که برای برخی از عملکردها مورد نیاز است، و آن را به طور رسمی یک آلتکوین است و نه یک لایه اضافی یا دوم برای بیت کوین.

تئوری ترتیبی به ساتوشی‌ها با ارزش سکه شناسی پاداش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به عنوان اقلام کمیاب جمع‌آوری و معامله شوند. به ساتوشی‌ها هویت فردی داده می‌شود تا با داده‌های معنادار دلخواه مانند تصاویر، متن یا ویدیوها از طریق تراکنش بیت کوین که به طور دائم بخشی از بلاک چین باقی می‌ماند، ردیابی، انتقال و رفع شوند. چنین داده‌هایی را می‌توان در کیف پول‌های سازگار با Ordinals، مانند کیف پول اسپارو، یافت.

Inscriptions

فرآیند تخصیص دارایی به ساتوشی‌های فردی را Inscriptions می‌گویند. آن‌ها کاملاً روی زنجیره هستند، به یک زنجیره جانبی یا توکن جداگانه نیاز ندارند، و از پروتکل Ordinals برای درج sats با محتوا در سفارشات، لیست‌ها، پروب‌ها و کیف پول‌هایی که کلیدهای خصوصی را مدیریت می‌کنند و معاملات را در بیت کوین امضا می‌کنند، استفاده می‌کنند.

Ord امکان ردیابی مکان ساتوشی‌های خاص و شماره ترتیبی آن‌ها را می‌دهد و با کاوشگر Ordinals قابل مشاهده است. برخلاف NFTهای سنتی که بر محتوای خارج از زنجیره ذخیره شده در سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) متکی هستند، Inscriptions تغییرناپذیری و امنیت بیت کوین را دارند.

نحوه ایجاد NFT بیت کوین

ایجاد NFT در شبکه بیت کوین به دو روش انجام می‌شود، درست مانند سایر شبکه‌های بلاک چین. اولین راه برای انجام این کار، تهیه یک قرارداد هوشمند مرتبط با پروژه و افزودن آن به بلاک چین است. در شبکه بیت کوین، این کار با استفاده از بلاک چین واسطه «Stacks» انجام می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند را در شبکه بیت کوین ایجاد کنند. این کار نیاز به دانش برنامه نویسی دارد و بنابراین برای هنرمندان و کاربران عمومی مناسب نیست.

راه دوم ایجاد NFT در شبکه بیت کوین، استفاده از مارکت پلیس NFT است. مارکت پلیس یک برنامه غیرمتمرکز است که به کاربران امکان ایجاد NFT و خرید و فروش آن را می‌دهد. در مارکت پلیس کاربران نیازی به دانش برنامه نویسی ندارند و تنها با مشخص کردن اطلاعات مربوط به آن NFT را ایجاد و در شبکه آپلود می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی ایجاد NFT با استفاده از مارکت پلیس و کیف پول ارز دیجیتال می‌پردازیم.

نصب کیف پول و اتصال به مارکت پلیس

اولین قدم برای ساخت NFT در شبکه بیت کوین، نصب کیف پول ارز دیجیتال است. برای ساخت NFT بیت کوین از کیف پول‌های Xvers و Hiro می‌توان استفاده نمود. برای نصب ابتدا وارد وبسایت این کیف پول (+) شده و روی گزینه دانلود کلیک کنید. سپس گزینه «دانلود برای کروم» را انتخاب کنید. پس از دانلود افزونه کروم، آن را نصب کنید.

پس از نصب کیف پول، باید کیف پول خود را به مارکت پلیس  NFT Bitcoinمتصل کنید. پروژه گاما معروف ترین بازار ایجاد و خرید و فروش NFT در شبکه بیت کوین است. بدون استفاده از گاما باید قرارداد هوشمند NFT خود را کدنویسی کنید. با وارد کردن رمز کیف پول و تایید اتصال، کیف پول Xverse شما به وب سایت گاما متصل می‌شود.

درست مانند سایر بازارهای NFT، به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT ایجاد کرده و آن را خرید و فروش کنند. روی گزینه Start Creating کلیک می‌کنیم تا وارد مرحله بعدی شویم. در صفحه‌ای که به تازگی باز شده است، مراحل مختلف ایجاد NFT در شبکه بیت کوین نمایش داده می‌شود.

سه مرحله اصلی برای ایجاد NFT در بلاک چین بیت کوین وجود دارد. اولین قدم، تعیین اطلاعات مربوط به مجموعه NFT‌هایی است که باید به عنوان یک قرارداد هوشمند به شبکه بیت کوین اضافه شود. مرحله دوم ارسال قرارداد هوشمند ایجاد شده به شبکه بیت کوین است که از طریق بلاک چین "Stacks" انجام می‌شود، زنجیره بلوکی که امنیت خود را از بیت کوین می‌گیرد و امکان ایجاد قراردادهای هوشمند را در آن فراهم می‌کند.

به طور کلی، چهار مدل مختلف برای ساخت NFT در شبکه بیت کوین با استفاده از مارکت پلیس گاما وجود دارد. اولین نوع NFT در شبکه بیت کوین برای ساخت یک NFT منفرد و از سه نوع دیگر برای ساخت مجموعه‌ای از NFT استفاده می‌شود که در جزئیات متفاوت هستند.

نحوه معامله Ordinals

در حالی که زیرساخت‌ها و بازارهای مناسب برای تجارت بیت‌کوین Ordinals ساخته می‌شوند، مصنوعات دیجیتالی در سرورهای اختصاصی Discord به‌صورت همتا به همتا (OTC) در سرورهای اختصاصی Discord، با سپرده‌گذاری به عنوان واسطه، معامله می‌شوند و در برگه‌های Google ردیابی می‌شوند. این علاقه مردم به NFTهای بیت کوین را در بر نمی‌گیرد، زیرا صدها هزار مصنوع دیجیتالی تازه ساخته شده در عرض چند هفته پس از راه‌اندازی ظاهر می‌شوند.

نحوه خرید NFT بیت کوین

ممکن است علاقه ای به ساخت یا فروش NFT در شبکه بیت کوین نداشته باشید و در عوض بخواهید در Ordinals سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت باید وارد بازار گاما شوید و NFT مورد نظر خود را پیدا کنید. پس از یافتن NFT مورد نظر خود وارد صفحه خرید آن شوید.

دو گزینه پیش روی خود خواهید دید: پیشنهاد دادن و خرید. اگر قیمت برای شما مناسب است، روی گزینه خرید کلیک کنید و آن را از کیف پول خود خریداری کنید. اما اگر فکر می‌کنید قیمت خیلی زیاد است، قیمت مورد نظر خود را در قسمت make an offer وارد کنید و منتظر تایید مالک NFT باشید.

نحوه فروش NFT بیت کوین

مارکت پلیس مناسبی برای خرید و فروش NFT در شبکه بیت کوین پدید آمده است. گاما یک پلتفرم چند منظوره است. علاوه بر امکان ایجاد NFT در این پلتفرم، می‌توانید NFT‌های مورد نظر خود را نیز با استفاده از این بازار بفروشید. اگر قصد دارید NFT ایجاد شده را بفروشید، قیمت آن را در گاما مارکت تعیین کنید و منتظر خریدار برای NFT خود باشید.

اگر قصد فروش NFT خریداری شده را دارید طبق روال قبلی بفروشید. معمولاً در ابتدای این گونه به روز رسانی‌ها، ورود به بازار برای کاربران بسیار سودمند است. شما می‌توانید به راحتی آثار هنری خود را با قیمت بالا در بازار NFT بفروشید و با توجه به تب و تاب بازار سود بسیار خوبی از خرید خود بگیرید.

Ordinals در مقابل NFTهای سنتی

چند تفاوت NFTهای سنتی مبتنی بر اتریوم را از بیت کوین Ordinals دور می‌کند، اگر چه هر دو تمایل دارند تحت یک چتر هنر دیجیتال گروه‌بندی شوند. خالق بیت کوین Ordinals، کیسی رودرمور، بیت کوین NFT را به عنوان مصنوعات دیجیتال معتبر تعریف می‌کند، زیرا آن‌ها در زنجیره هستند و از تمام ویژگی‌های خوب بیت کوین لذت می‌برند. در اینجا تفاوت‌های اصلی وجود دارد:

نوشته‌های بیت کوین همیشه تغییرناپذیر هستند، در حالی که NFTهای مبتنی بر اتریوم می‌توانند از نظر فنی توسط صاحب قرارداد تغییر یا حذف شوند.

Inscriptions بیت کوین ایمن‌تر هستند زیرا بلاک چین امن‌ترین است. Inscriptions را می‌توان با PSBT بدون نیاز به شخص ثالث، مانند صرافی یا بازار، برای انتقال آن‌ها از طرف کاربر فروخت. برخلاف NFTها که به عنوان توکن‌های کاملاً جدید ضرب می‌شوند، Ordinals داده‌های فایل خام را مستقیماً بر روی ست‌ها در بلاک چین بیت کوین درج می‌کنند.

جنجال NFT بیت کوین

آیا بیت کوین باید فقط پول باشد یا باید عملکرد خود را به موارد دیگر گسترش دهد؟ آیا پروتکل Ordinals یک حمله به شبکه بیت کوین است؟

بلاک چین بیت کوین به دلیل اندازه بلوک محدود و معماری شبکه به طور سنتی تنها برای تراکنش‌های پرداخت استفاده می‌شود. چنین زیرساختی از راه حل‌های ساخته شده در بالای زنجیره بلوکی به عنوان لایه‌های اضافی برای افزایش برنامه‌ریزی و مقیاس پذیری شبکه استفاده می‌کند.

جدیدترین شوق Ordinals باعث ایجاد ابروهای بسیاری در بین جامعه BTC شده است. برخی نگران هستند که این امر می‌تواند توجه را از مورد استفاده اولیه بیت کوین به عنوان وسیله مبادله و این که آیا Ordinals به خوبی از فضای بلوک استفاده می‌کنند، منحرف کند. موارد معمولی می‌توانند تصاویر، کلیپ‌های صوتی یا حتی بازی‌هایی باشند که به ناچار به فضایی نیاز دارند که از داده‌های مالی کم می‌شود و زمان تأیید زنجیره‌ای را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

هزینه‌های نود کامل

چند هفته پس از راه‌اندازی این پروژه، یک بلوک رکوردشکنی 4 مگابایتی ایجاد شد که نگرانی‌هایی را در میان جامعه در مورد کارایی و هزینه‌های آینده بلاک چین و نود‌های کامل آن ایجاد کرد.  

مخالفان Inscription می‌ترسند که افزایش اندازه بلاک چین بیت کوین به دلیل تراکنش‌ها و بلاک‌های بزرگ، نیازمندی‌ها و هزینه‌های دستگاه‌هایی را که دارای یک نود کامل هستند، افزایش دهد. استدلال متقابل این است که برای ایمن‌تر شدن بلاک‌چین بیت‌کوین، بلوک‌های آن باید پر باشد، که این امر کاربران را برای پرداخت هزینه بالاتر توجیه می‌کند.

این بحث در آینده آغاز خواهد شد زیرا بازار Ordinals شکل قوی‌تری به خود می‌گیرد و فرصت‌های جدیدی به وجود می‌آید. در نهایت، روح و ارزش واقعی بیت کوین در انعطاف‌پذیری آن است تا بازار را در جهتی که مردم می‌خواهند هدایت کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.