whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

لوریج در فارکس

1401/12/14 ساعت 02:25


لوریج در واقع استفاده از پول قرض گرفته شده (به نام سرمایه) برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، سهام یا اوراق بهادار است. مفهوم لوریج در معاملات سیگنال فارکس بسیار رایج است. با وام گرفتن از یک کارگزار، سرمایه گذاران می توانند موقعیت های بزرگ تری را با یک ارز معامله کنند. در نتیجه، لوریج بازده ناشی از حرکت های مطلوب در نرخ مبادله ارز را افزایش می دهد.

با این حال، لوریج یک شمشیر دو لبه است، به این معنی که می تواند ضررها را نیز افزایش دهد. مهم است که معامله گران فارکس در احراز هویت بایننس یاد بگیرند که چگونه لوریج را مدیریت کنند و از استراتژی های مدیریت ریسک برای کاهش ضررهای فارکس استفاده کنند.  

نکات کلیدی لوریج در فارکس 

  1. لوریج، که استفاده از پول قرض گرفته شده برای سرمایه گذاری است، در معاملات فارکس بسیار رایج است.
  2. با وام گرفتن از یک کارگزار، سرمایه گذاران می توانند موقعیت های بزرگ تری را با یک سیگنال ارز دیجیتال معامله کنند.
  3. با این حال، لوریج یک شمشیر دو لبه است، به این معنی که می تواند ضررها را نیز افزایش دهد.
  4. بسیاری از کارگزاران نیاز دارند که درصدی از معامله به صورت نقدی به عنوان وثیقه نگهداری شود و این نیاز برای گروه ارز دیجیتال خاص می تواند بالاتر باشد. 

درک لوریج در بازار فارکس 

بازار فارکس بزرگترین بازار در جهان است که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار مبادلات ارزی در آن انجام می شود. معاملات فارکس شامل خرید و فروش نرخ تبدیل ارزها با این هدف است که نرخ به نفع معامله گر حرکت کند. نرخ‌های ارز فارکس به عنوان قیمت ارز دیجیتال به صورت پیشنهادی و درخواستی نزد کارگزار نشان داده می‌شوند. اگر سرمایه‌گذار بخواهد ارزی را بخرد، قیمت خرید و زمانی که می‌خواهد ارز را بفروشد، قیمت پیشنهادی را به او می‌گویند.

به عنوان مثال، یک سرمایه گذار ممکن است یورو را در مقابل دلار آمریکا (EUR/USD) خریداری کند، با این امید که نرخ ارز افزایش یابد. معامله گر EUR/USD را با قیمت درخواستی 1.10 دلار خریداری می کند. با فرض حرکت مطلوب نرخ، معامله‌گر چند ساعت بعد با فروش همان مقدار EUR/USD به کارگزار با استفاده از قیمت پیشنهادی، موقعیت را باز می‌کند. تفاوت بین نرخ ارز خرید و فروش اندیکاتور VIP نشان دهنده سود (یا ضرر) در تجارت است.

بازار فارکس یکی از بالاترین مقادیر اهرمی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. حساب فارکس معامله‌گر ایجاد می‌شود تا امکان معامله با مارجین یا وجوه استقراضی را فراهم کند. برخی از کارگزاران ممکن است مقدار لوریجی که در ابتدا برای معامله گران جدید استفاده می شود را محدود کنند. 

در بیشتر موارد، معامله‌گران می‌توانند مقدار یا اندازه معامله را بر اساس اهرمی که می‌خواهند تنظیم کنند. با این حال، کارگزار باید درصدی از مبلغ فرضی معامله سیگنال فیوچرز را به عنوان وجه نقد در حساب نگهداری کند که به آن مارجین اولیه می گویند.

لوریج چیست؟

لوریج ابزاری است که توسط معامله گران مورد استفاده قرار می گیرد و آنها را قادر می سازد تا با پایین آوردن مقدار بسیار کمتر، مقدار زیادی از سرمایه را کنترل کنند. بر خلاف سرمایه گذاری سنتی، که در آن باید ارزش کامل موقعیت خود را تعیین کنید، با معاملات لوریجی فقط باید بخش کوچکتری را به نام مارجین قرار دهید.

برای مثال، در مورد اهرم 50:1، می توانید از 1 دلار برای کنترل 50 دلار یک موقعیت استفاده کنید. لوریج بازارهایی مانند فارکس را به روی معامله گران خرده فروشی بیشتری که نمی خواهند سرمایه زیادی را به هر موقعیت اختصاص دهند باز کرده است. با این حال، هم سود و هم زیان هر معامله ای را بزرگ می کند، بنابراین باید با احتیاط از آن استفاده کرد.

مارجین چیست

مارجین چیست؟

مارجین وثیقه ای است که باید برای باز کردن یک معامله اهرمی بگذارید. کارگزاران مختلف فارکس ممکن است نیازهای مارجین متفاوتی داشته باشند. به طور معمول، مقدار لوریج توسط تنظیم کننده بازار، مانند NFA، تعیین می شود و کارگزاران تنظیم شده، مانند FOREX.com، باید به این مقررات پایبند باشند.

نرخ های مارجین در بین جفت ارزهای مختلف در کانال سیگنال ارز دیجیتال متفاوت است. بیایید بررسی کنیم که نرخ های حاشیه مختلف در عمل چگونه کار می کنند.

شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که مارجین کافی در حساب خود برای پوشش هزینه معاملات باز خود دارید. اگر این کار را نکنید، می توانید به سرعت خود را در یک تماس حاشیه ای بیابید، که به این معنی است که موقعیت های شما منحل می شود.

اگر به 100٪ از مارجین مورد نیاز خود کاهش یا کمتر کنید، موقعیت شما به طور خودکار بسته می شود. به مثال ما برگردیم: فرض کنید کل موجودی حساب شما 5300 دلار است، USD/CHF کاهش می‌یابد، و ضرر محقق نشده شما از معامله 300 دلار است. این بدان معنی است که شما صفر وجوه باقی مانده با مارجین مورد نیاز 5000 دلار دارید. در این مرحله، موقعیت شما به طور خودکار بسته می شود.

این برای جلوگیری از بزرگ شدن ضرر شما است. اگر به 120 درصد مارجین مورد نیاز خود رسیدید، از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهند داد. در این مرحله شما سه گزینه پیش رو دارید:

  • موقعیت خود را ببندید.
  • اندازه تجارت خود را کاهش دهید تا مقداری سهام در حساب خود آزاد کنید.
  • وجوه اضافی را به حساب خود اضافه کنید تا کسری مارجین را پوشش دهید به علاوه وجوه اضافی برای حفظ ضررهای بیشتر

اگر موقعیت خود را ترک کنید و به 100٪ مارجین کاهش یابد، طبق خط مشی انحلال خود به طور خودکار آن را می بندیم.

هزینه های مارجین: تامین مالی یک شبه

همانند سرمایه گذاری استاندارد، برای باز کردن یک معامله اهرمی - از طریق کمیسیون یا اسپرد، باید هزینه بپردازید. هنگامی که از طریق اسپرد پرداخت می کنید، هزینه های معامله شما در قیمت های پیشنهادی و درخواستی گنجانده می شود. 

همچنین برای موقعیت هایی که در روز معاملاتی بعدی باز نگه می دارید، متحمل هزینه های استقراض خواهید شد. این تامین مالی یک شبه نامیده می شود که به عنوان نرخ جابجایی نیز شناخته می شود و در بسته شدن بازار در نیویورک در ساعت 5 عصر به وقت شرقی اعمال می شود.

تامین مالی یک شبه اساسا یک پرداخت بهره برای پوشش هزینه لوریج شما است. در پرشین الیت، ما آن را بر اساس تفاوت نرخ بهره دو ارز و قیمت نقدی محاسبه می‌کنیم، و بسته به اینکه یک موقعیت خرید تتر یا فروش باز دارید، می‌توانید پول را پرداخت کنید یا به دست آورید.

انواع ضریب های لوریج در فارکس 

مارجین اولیه مورد نیاز هر کارگزار بسته به اندازه معامله می تواند متفاوت باشد. اگر سرمایه‌گذار 100000 دلار یورو/دلار آمریکا بخرد، ممکن است از او خواسته شود که 1000 دلار را به عنوان مارجین در حساب نگه دارد. به عبارت دیگر، مارجین مورد نیاز 1% یا (1000/100000 دلار) خواهد بود.

ضریب لوریج نشان می دهد که اندازه معامله در نتیجه حاشیه نگه داشته شده توسط کارگزار چقدر بزرگ می شود. با استفاده از مثال حاشیه اولیه بالا، ضریب لوریج برای معامله برابر با 100:1 (100000 دلار / 1000 دلار) خواهد بود. به عبارت دیگر، برای یک سپرده 1000 دلاری، یک سرمایه گذار می تواند 100،000 دلار در یک جفت ارز خاص معامله کند. 

لوریج در فارکس و اندازه تجارت 

یک کارگزار می‌تواند برای معاملات بزرگ‌تر در مقابل معاملات کوچک‌تر، نیازمندی‌های مارجین متفاوتی باشد. همانطور که در جدول بالا مشخص شد، نسبت 100:1 به این معنی است که معامله گر باید حداقل 1/100 = 1٪ از ارزش کل معامله را به عنوان وثیقه در حساب معاملاتی داشته باشد.

معاملات استاندارد بر روی 100000 واحد ارز انجام می شود، بنابراین برای معامله ای با این اندازه، لوریج ارائه شده ممکن است 50:1 یا 100:1 باشد. یک نسبت اهرمی بالاتر، مانند 200:1، معمولاً برای موقعیت های 50000 دلار یا کمتر استفاده می شود.

بسیاری از کارگزاران به سرمایه گذاران اجازه می دهند معاملات کوچکتری مانند 10000 تا 50000 دلار انجام دهند که در آن مارجین ممکن است کمتر باشد. با این حال، یک حساب جدید احتمالاً واجد شرایط اهرم 200:1 نخواهد بود.

این کار طبیعتا معمول است که یک کارگزار بخواهد اجازه اهرم 50:1 را برای معامله 50000 دلاری بدهد. نسبت اهرمی 50:1 به این معنی است که حداقل مارجین مورد نیاز معامله گر 1/50 = 2٪ است. بنابراین، یک تجارت 50000 دلاری به 1000 دلار به عنوان وثیقه نیاز دارد. 

لطفاً به خاطر داشته باشید که بسته به لوریجی که برای آن ارز استفاده می شود و آنچه کارگزار نیاز دارد، نیاز مارجین در نوسان است. برخی از کارگزاران برای ارزهای بازارهای نوظهور مانند پزو مکزیک نیاز به حاشیه 10 تا 15 درصدی دارند. با این حال، لوریج مجاز ممکن است تنها 20:1 باشد، با وجود افزایش مقدار وثیقه.

کارگزاران فارکس باید ریسک خود را مدیریت کنند و با انجام این کار، ممکن است مارجین مورد نیاز معامله گر را افزایش دهند یا نسبت لوریج و در نهایت اندازه موقعیت را کاهش دهند.

لوریج در بازارهای فارکس به طور قابل توجهی بزرگتر از اهرم 2:1 است که معمولاً در سهام و اهرم 15:1 ارائه شده در بازار آتی ارائه می شود. اگرچه اهرم 100:1 ممکن است بسیار پرخطر به نظر برسد، اما وقتی در نظر بگیرید که قیمت ارز معمولاً در طی معاملات روزانه (معامله در یک روز) کمتر از 1٪ تغییر می کند، این ریسک به طور قابل توجهی کمتر است.  

اگر ارزها به اندازه سهام نوسان می کردند، کارگزاران نمی توانستند به همان اندازه لوریج بدهند.

خطرات لوریج در فارکس

خطرات لوریج در فارکس 

اگرچه توانایی کسب سود قابل توجه با استفاده از اهرم قابل توجه است، اما اهرم می تواند علیه سرمایه گذاران نیز کار کند. به عنوان مثال، اگر ارز زیربنایی یکی از معاملات شما در جهت مخالف آنچه که فکر می‌کردید حرکت کند، اهرم‌ها ضررهای احتمالی را تا حد زیادی تقویت می‌کنند. 

برای جلوگیری از یک فاجعه، معامله گران فارکس معمولاً یک سبک معاملاتی سختگیرانه را اعمال می کنند که شامل استفاده از دستورات توقف ضرر برای کنترل ضررهای احتمالی است. استاپ ضرر یک دستور معامله با کارگزار برای خروج از موقعیت در سطح قیمتی معین است. به این ترتیب، یک معامله گر می تواند زیان یک معامله را محدود کند.

چگونه از لوریج در فارکس استفاده می شود؟

در معاملات فارکس، لوریج توانایی وارد کردن موقعیتی است که از مقدار پولی که در حساب کارگزاری خود دارید، ارزشمندتر است. به عبارت ساده تر، توانایی قرض گرفتن اعتبار از کارگزار فارکس برای انجام معاملات بزرگتر است.

اکثر کارگزاران لوریج را با استفاده از نسبت دلار در حساب شما به دلاری که می توانید با آن معامله کنید محاسبه می کنند. به عنوان مثال، رایج ترین نسبت لوریج که در فارکس استفاده می شود 1:100 است. اگر اهرم 100:1 داشته باشید، به این معنی است که به ازای هر دلاری که در حساب خود واریز می کنید، می توانید ارزی با قدرت 100 دلار خریداری کنید.

استفاده از لوریج یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در بازار فارکس است زیرا تغییرات قیمت ارز اغلب کوچک است. بیایید به یک مثال اساسی نگاهی بیندازیم. 

چقدر باید از لوریج استفاده شود؟

بسیاری از معامله گران فارکس جذب حاشیه ارز می شوند زیرا برای شروع به تولید سودهای بزرگ به هزاران دلار نیاز ندارند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که لوریج نیز می تواند فوق العاده خطرناک باشد؛ به ویژه برای معامله گران جدید. 

وقتی از لوریج 100:1 استفاده می کنید، می توانید 100 برابر ضرر را تجربه کنید. این بدان معناست که در حالی که پتانسیل کسب سود عمده با یک سرمایه گذاری کوچک وجود دارد، همچنین بسیار آسان است که سرمایه اولیه خود را کاملاً از بین ببرید.

این امر استفاده از سطح صحیح لوریج را برای معاملات خود بسیار مهم می کند. ممکن است بتوانید اهرمی تا 1500:1 دریافت کنید، اما این روش سالمی برای معامله نیست و ممکن است به سرعت شما را در بدهی قرار دهد. 

رایج ترین نرخ لوریج که در فارکس استفاده می شود 100:1 است، اما توصیه می کنیم با 50:1 شروع کنید. این یک سطح ریسک پایین‌تر است و برای خالی کردن سرمایه اولیه شما به یک حرکت کامل قیمت 2٪ نیاز دارد. چیزی که در حرکت ارز بسیار غیرمعمول است. به یاد داشته باشید که همیشه می توانید لوریج خود را بعداً زمانی که معامله گر با تجربه تری هستید افزایش دهید. 

به یاد داشته باشید، اهرمی که برای سرمایه گذاری های مختلف استفاده می کنید، بر اساس ماهیت بازار و خود دارایی تغییر می کند. به عنوان مثال، ممکن است برای چیزی که به نظر می رسد مطمئن است، یک وام مارجین عظیم بگیرید. با این حال، سایر سرمایه گذاری ها ممکن است به مقداری لوریج مارجین نیاز داشته باشند، اما نه تقریباً به اندازه.

شما بیشتر از آنچه فکر می کنید، کنترل دارید.

لوریج یک بازار بسیار خسته کننده را بی نهایت هیجان انگیز می کند، اما وقتی شما پول زیادی در دسترس دارید، این هیجان انگیز بودن ممکن است خوب نباشد، و این دقیقا همان چیزی است که لوریج به FX آورده است. بدون لوریج ، معامله گران از مشاهده 10 درصد حرکت در حساب خود در یک سال شگفت زده خواهند شد. با این حال، معامله‌گری که از لوریج استفاده می‌کند به راحتی می‌تواند یک حرکت 10 درصدی را در یک روز ببیند. 

مقادیر معمولی لوریج معمولاً خیلی زیاد است و برای شما مهم است که بدانید بیشتر نوساناتی که هنگام معامله تجربه می کنید بیشتر به دلیل لوریج معامله شما است تا حرکت در دارایی پایه.

مقادیر لوریج را بشناسید.

لوریج به طور معمول به مقدار ثابتی اطلاق داده می شود که می تواند بسته به کارگزاران مختلف، متفاوت عمل کند. هر کارگزار بر اساس قوانین و مقررات خود اهرمی را ارائه می دهد. برخی از نسبت های اهرمی معمولی 50:1، 100:1، 200:1 و 400:1 هستند: 

لوریج 50:1: 50:1 به این معنی است که به ازای هر 1 دلاری که در حساب خود دارید، می توانید معامله ای به ارزش 50 دلار انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما 500 دلار سپرده گذاری کنید، می توانید مبالغی تا 25000 دلار در بازار معامله کنید.

لوریج 100:1:  100:1 به این معنی است که به ازای هر دلار در حساب خود، می توانید معامله ای به ارزش 100 دلار انجام دهید. این نسبت مقدار معمولی از لوریج ارائه شده در حساب لات استاندارد است. کمترین سپرده معمولی با قیمت 2000 دلار برای یک حساب استاندارد،  به شما توانایی کنترل 200000 دلار را نیز می دهد. 

لوریج 200:1: 200:1 لوریج به این معنی است که به ازای هر 1 دلاری که در حساب خود دارید، می توانید معامله ای تا سقف 200 دلار انجام دهید. نسبت 200:1 مقدار معمولی اهرمی است که در یک حساب مینی لات ارائه می شود. حداقل سپرده معمولی در چنین حسابی حدود 300 دلار است که می توانید تا 60000 دلار با آن معامله کنید. 

اهرم 400:1: 400:1 به این معنی است که به ازای هر 1 دلاری که در حساب خود دارید، می توانید معامله ای به ارزش 400 دلار انجام دهید. برخی از کارگزاران 400:1 را در حساب های کوچک ارائه می دهند. با این حال، مراقب هر کارگزاری باشید که این نوع لوریج را برای یک حساب کوچک ارائه می دهد. 

هر کسی که 300 دلار در یک حساب فارکس واریز می کند و سعی می کند با لوریج 400:1 معامله کند، در عرض چند دقیقه از بین می رود - یک معامله 300 دلاری با این نسبت می تواند برای شما 120000 دلار هزینه داشته باشد. 

معامله گران حرفه ای و لوریج 

معامله گران حرفه ای معمولا با لوریج بسیار پایین معامله می کنند. پایین نگه داشتن لوریج شما از سرمایه شما در معاملات زیاننده محافظت می کند و بازده شما را ثابت نگه می دارد. 

مهم نیست سبک شما چیست، به یاد داشته باشید که فقط به دلیل وجود لوریج، به این معنی نیست که باید از آن استفاده کنید. به طور کلی، هرچه از لوریج کمتری استفاده کنید، بهتر است. برای اینکه واقعا بدانید چه زمانی از لوریج و چه زمانی استفاده نکنید، به تجربه نیاز است. محتاط ماندن شما را در طولانی مدت در بازی نگه می دارد. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.