whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

قرارداد جدید چیپ هوش مصنوعی در آمریکا

1402/07/11 ساعت 23:00


در یک نگاه، طراح چیپ نیمه‌هادی "تن‌تورنت"، شرکت "سامسونگ آمریکا" را برای تولید چیپ‌های تسریع‌دهنده هوش مصنوعی جدید خود معرفی می‌کند که موجب تقویت تولیدات در ایالات متحده می‌شود. چیپ هوش مصنوعی جدید در کارخانه سامسونگ در آستین ساخته خواهد شد، در حالی که این شرکت یک تاسیسات پیشرفته‌تر در ایالات متحده را برای رقابت با تایوان ساخته است. تقاضا برای قدرت محاسباتی هوش مصنوعی باعث شتاب‌دهی به توسعه طرح‌های چیپ جدیدتر شده است که قسمت‌های بزرگی از داده‌های مدل‌ها را به طور موازی پردازش می‌کنند.

پرشین الیت شما را به عمق‌های ارز دیجیتال می‌کشاند. در هر کجای جهان که باشید، سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس با افق‌های مالی جدید ادغام می‌شوند. با همراهی ما، احراز هویت بایننس، سبد ارز دیجیتال و مشاوره تخصصی بازارهای مالی را کشف کنید.

 

 

شرکت طراحی چیپ با پایه در تورنتو، "تن‌تورنت"، شرکت "سامسونگ فاندری آمریکا" را برای ساخت نسل جدید چیپ‌های هوش مصنوعی (AI) خود انتخاب کرده است. تیم خدمات طراحی فاندری سامسونگ با استفاده از فرآیند جدید SF4X، چیپ‌ها را توسعه خواهد داد.

علاوه بر چیپ‌های هوش مصنوعی، سامسونگ واحد پردازش مرکزی (CPU) تن‌تورنت را نیز ساخته و هر دو دسته محصول طبق طراحی چیپ جدید RISC-V تن‌تورنت طراحی شده‌اند.

کسب و کار سامسونگ آمریکا با چیپ جدید تقویت شده‌است سامسونگ چیپ‌های تن‌تورنت را در کارخانه خود در آستین، تگزاس، تولید خواهد کرد، جایی که در حال حاضر این شرکت در آنجا یک کارخانه دیگر برای گسترش تولید در ایالات متحده احداث می‌کند. مدیرعامل تن‌تورنت، جیم کلر، گفته است که تخصص سامسونگ در تولید الکترونیک به آن کمک خواهد کرد تا چیپ‌های تن‌تورنت را به مصرف‌کنندگان برساند.

"تعهد فاندری سامسونگ به پیشرفت تکنولوژی نیمه‌هادی با دیدگاه ما برای پیشرفت RISC-V و AI سازگار است و آن‌ها را شریک ایده‌آلی می‌سازد تا چیپ‌های هوش مصنوعی ما را به بازار بیاورد."

انتخاب تن‌تورنت از سامسونگ حرکتی قابل پیش‌بینی برای یک عضو از صنعت چیپ آمریکا است که در مشکل است. کسب و کار سامسونگ در آمریکا می‌تواند چیپ‌ها را طبق یک فرآیند چهار نانومتری (4nm) تولید کند، که برخی آن را به نزدیک به روز ترین فن‌آوری می‌دانند.

تاسیسات جدید آن در آستین در نهایت هدف دارد تا چیپ‌های سه نانومتری (3nm) را تولید کند که 30 درصد قوی‌تر هستند اما نصف قدرت مصرف می‌کنند. اما انتظار نمی‌رود سامسونگ تا سال 2024 شروع به تولید انبوه چیپ‌های سه نانومتری کند، فرصتی برای رقیب آسیایی آن، شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان (TSMC)، تا در این مسابقه پیشتاز شود.

TSMC از حالا چیپ‌های 3nm را برای چیپ A17 در آخرین آیفون‌های اپل تولید می‌کند و از زمانی که آمریکا عقب افتاده است، در تولید نیمه‌هادی حاکم بوده است. رئیس‌جمهور جو بایدن احداث چندین تاسیسات جدید تولید نیمه‌هادی در ایالات متحده را پشتیبانی کرده است.

 

 

چگونه هوش مصنوعی رویکردهای طراحی چیپ‌ها را تغییر می‌دهد

جنگ جهانی برای برتری نیمه‌هادی با ظهور هوش مصنوعی به وضوح بیشتری درآمده است. پیشرفت‌هایی در مدل‌های زبان بزرگ، مانند آن‌های استفاده شده توسط OpenAI و Google، به طور مستقیم به توانایی‌های نیمه‌هادی مرتبط هستند.

نتیجه‌اش این است که چندین شرکت، مانند Tenstorrent، Nvidia و Graphcore، به طور قابل توجهی در افزایش توانایی نیمه‌هادی‌ها برای پردازش مدل‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. Tenstorrent از RISC-V استفاده می‌کند، که مجموعه‌ای از دستورات منبع باز است که طراحان چیپ می‌توانند آن را بازآرایی کنند تا محاسبات برای هوش مصنوعی را بهینه‌سازی کنند.

Graphcore، یک شرکت با پایه در انگلستان که توسط Microsoft و SoftBank پشتیبانی می‌شود، چیپی توسعه داده است که می‌تواند همزمان بر روی چند جریان از داده‌ها کار کند. ابزار نرم‌افزاری Nvidia می‌تواند واحدهای پردازش گرافیکی آن را برای بار کاری هوش مصنوعی در مراکز داده بزرگ سفارشی کند. آیا نظری در مورد قرارداد بین Tenstorrent و Samsung برای ساخت چیپ‌های هوش مصنوعی در ایالات متحده یا هر موضوع دیگری دارید؟

آیا آماده‌اید در دنیای دیجیتال قهرمان باشید؟ 🌠 پرشین الیت، با کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، دروازه‌ای به جهان پر از فرصت‌های زرین بازار مالی می‌زند!

💎 با ما، سیگنال‌هایی دقیق و پربازده در دسترس شما خواهد بود و به سوی موفقیت‌های برجسته پرتاب می‌شوید!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.