whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی و آموزش کار با کیف پول Coin98

1402/05/01 ساعت 23:35


کیف پول Coin98 یک کیف پول امن برای انواع ارزهای دیجیتال است. کیف پول ارز دیجیتال Coin98 یک کیف برای ذخیره ارزهای دیجیتال مختلف است. این کیف پول از بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و دروازه‌ای برای ورود به دنیای DeFi و بهره‌مندی از خدمات سیستم مالی غیرمتمرکز است. Coin98 به آن‌ها این امکان را می‌دهد که تنها با یک کلید خصوصی، تمامی ارزهای دیجیتال را بدون دردسر نصب چندین اپلیکیشن، ذخیره کنند.

البته دلیل محبوبیت این کیف پول تنها چند ارز بودن آن نیست و امنیت بالای آن یکی از ویژگی‌هایی است که بر جذابیت آن می‌افزاید. علاوه بر این، Coin98 یک هات ولت است و البته نصب و استفاده از آن رایگان است، ویژگی دیگری که باعث محبوبیت آن شد. در این آموزش، هر آنچه را که باید در مورد نحوه نصب و استفاده از کیف پول ارز دیجیتال Coin98 بدانید، قرار داده‌ایم. در ادامه ابتدا کمی بیش‌تر با Coin98 آشنا می‌شویم و سپس ویژگی‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

معرفی کیف پول ارز دیجیتال Coin98

Coin98 یک کیف پول غیر حضانتی برای ذخیره، ارسال و دریافت انواع ارزهای دیجیتال است. ماهیت غیر حضانتی کیف پول به این معنی است که کلیدهای خصوصی شما فقط توسط شما مدیریت می‌شود و حتی توسعه دهندگان این کیف پول به آن‌ها دسترسی ندارند. کیف پول غیر حضانتی برعکس کیف پول حضانتی است که در آن شما نگهبانی کلیدهای خصوصی خود را به شخص دیگری واگذار می‌کنید، درست مانند حساب خود در یک صرافی متمرکز.

غیر حضانتی بودن Coin98 امنیت را برای دارایی‌های شما به ارمغان می‌آورد و البته این تمام ماجرا نیست. هدف از توسعه Coin98 ایجاد بستری برای اتصال کاربران به دنیای وب 3 و برنامه‌های غیرمتمرکز بوده است.

علاوه بر این، این کیف پول به دنبال تبدیل شدن به بهترین دروازه ورود به دنیای مالی غیر متمرکز یا همان DeFi در مسیر پیشرفت و افزودن ویژگی‌های جدید است. این ادعا بسیار بلند پروازانه به نظر می‌رسد، اما به گفته توسعه دهندگان این کیف پول، آن‌ها می‌خواهند همه کاربران، چه حرفه‌ای و چه مبتدی، تجربه کاربری آسان و بی عیب و نقصی را هنگام مرور برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApp با استفاده از این پلتفرم داشته باشند.

کیف پول Coin98 اکنون از 26 بلاک چین و توکن ساخته شده بر روی پلتفرم آن‌ها پشتیبانی می‌کند و به بیش از 400000 کاربر از 150 کشور مختلف خدمات ارائه می‌دهد. این کیف پول به صورت اپلیکیشن برای اندروید و iOS قابل نصب و اجرا است و البته نسخه وب و افزونه مرورگر وب نیز برای کروم موجود است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های کیف پول ارز دیجیتال Coin98 می‌پردازیم.

کیف پول Coin98 از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

Coin98 یک کیف پول چند ارزی است و برای کسانی که علاقه‌مند به تنوع بخشیدن به سبد دارایی‌های خود هستند بسیار مناسب است. همانطور که گفته شد، می‌توانید توکن‌های مبتنی بر ۲۶ بلاک چین مختلف را در این کیف پول ذخیره کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بلاک چین بیت کوین: ارز دیجیتال BTC
  • بلاک چین اتریوم: ارز دیجیتال ETH، توکن‌های استاندارد ERC-20 و ERC-721
  • زنجیره هوشمند بایننس: توکن‌های استاندارد BEP-20
  • بلاک چین سولانا: ارز دیجیتال SOL و SLP
  • راه اندازی زنجیره C: توکن‌های Avax و ARC-20
  • شبکه فانتوم: رمز ارزهای فانتوم و توکن‌های FRC-20
  • شبکه ترون: توکن‌های استاندارد TRC-10 و TRC-20 و البته ارز دیجیتال TRX
  • بسیاری موارد دیگر از جمله ارز دیجیتال پولکادات (DOT)، اتم (ATOM)، کوساما (KSM)، لونا (LUNA) و موارد دیگر.

ویژگی‌های کیف پول رمزنگاری Coin98

حال که نمایی کلی از نصب این کیف پول پیدا کردیم، بهتر است ویژگی‌های آن را با جزئیات بهتر بررسی کنیم. برای مثال گفتیم که این کیف پول به ما امکان ذخیره، ارسال و دریافت انواع ارزهای رمزنگاری شده را می‌دهد، اما به عبارت دقیق‌تر، این پلتفرم قابلیت تبدیل (سواپ) دارایی‌های دیجیتال به یکدیگر را نیز فراهم کرده است.

از سوی دیگر، پل‌های بین زنجیره‌ای در Coin98 موجود است و این کیف پول یک مرورگر وب 3 برای حرکت در دنیای برنامه‌های غیرمتمرکز و DeFi فراهم می‌کند. امکان مدیریت سبد مالی، دسترسی به بازارها، ویژگی‌های امنیتی و بهینه‌سازی کارمزد تراکنش‌ها همگی از ویژگی‌های این پلتفرم است که در ادامه تک تک به آن‌ها می‌پردازیم.

تبدیل توکن در کیف پول Coin98

کیف پول ارز دیجیتال Coin98 با ادغام Automated Marketmakers (AMM) در پلتفرم خود، امکان مبادله انواع توکن‌ها را با چند کلیک ساده فراهم کرده است. علاوه بر این، زمانی که می‌خواهید روی این پلتفرم سواپ انجام دهید، لازم نیست Coin98 به صورت پیش‌فرض از قرارداد هوشمند مربوطه پشتیبانی کرده و آن را در لیست ارزهای دیجیتال قرار داده باشد.

در واقع، اگر کاربران نتوانند توکنی برای تبادل پیدا کنند، می‌توانند آدرس قرارداد آن را به صورت دستی وارد کرده و فرآیند مبادله را انجام دهند. البته این کیف پول همه کاره مکانیزمی را نیز ایجاد کرده است که به طور خودکار سکه‌ها و توکن‌های بازار جدید را به روز کرده و آن‌ها را به لیست خود اضافه می‌کند.

پل میان زنجیره‌ای

استفاده از پل‌های زنجیره‌ای در Coin98 دسترسی تامین کنندگان به انواع استخرهای نقدینگی و کسب سود را آسان کرده است. هم‌چنین کاربرا باید هزینه تراکنش بپردازد یکی از ویژگی‌های مخصوص Coin98 این است که به طور خودکار این فرآیند را بهینه می‌کند تا کاربران بیش‌ترین سود را ببرند.

مرورگری از D-apps و دنیای DeFi با Coin98

مرورگر تعبیه شده در این پلتفرم شما را به انواع برنامه‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های DeFi متصل می‌کند. برای مثال، می‌توانید به صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال یا انواع DEX مانند SushiSwap و UniSwap در پلتفرم اتریوم یا PancakeSwap در پلتفرم زنجیره هوشمند Binance (BSC) متصل شوید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

البته DEX‌ها تنها چند نمونه از DAP‌ها هستند که Coin98 شما را مستقیماً به آن‌ها متصل می‌کند و ورود به دنیای اکوسیستم‌های جذاب DFA که بستری برای سود غیرفعال هستند نیز با مرورگر Coin98 امکان پذیر است. پلتفرم‌های DiFi Compound، Yearn Finance، Aave، Curve، Zapper و ... در این دسته قرار می‌گیرند. علاوه بر این، امکان استیک ارزهای دیجیتال و فارمینگ نیز به صورت مستقیم در Coin98 فعال شده است تا کاربران با اتصال به پلتفرم‌هایی مانند Luaswap، Ox staking و ... از آن استفاده کنند.

علاوه بر این، استارت نیز در Coin98 موجود است. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، پروژه‌های بلاک چین از طریق این پلتفرم‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند که مراحل اولیه از جمله ارائه اولیه توکن‌های خود را طی کنند و قبل از ارائه رسمی به عموم، به جامعه معرفی شوند. Duckstater، Polkastarter و Poolz از جمله لانچ پدها یا پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید با مرورگر Coin98 پیدا کنید.

از هر چیزی که بگذریم، نمی‌توانیم از بازی‌های جالب بلاک چین بگذریم. شما CryptoKitties، Faraland، PoolTogether و موارد دیگر را در Coin98 در دسترس دارید.

مدیریت پورتفولیو

شما ممکن است دارایی‌ها را در کیف پول‌های دیگر و هم‌چنین در حساب صرافی‌های مختلف نگهداری کنید و بدیهی است که ورود و خروج مداوم از پلتفرم‌ها دشوار و البته ناامن است. در حالی که می‌توانید همه دارایی‌های خود را در یک مکان در این کیف پول پیگیری کنید، به دو روش می‌توانید یک نمونه کار یا نمونه کارها در Coin98 ایجاد کنید: برنامه را به حساب صرافی خود متصل کنید یا به صورت دستی دارایی‌های خود را در نمونه کارها وارد کنید.

بازار ارز دیجیتال

ابزار ردیابی قیمت در بازار ارزهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل نمودارها یکی از کاربردی‌ترین امکانات ارائه شده در این کیف پول است. آمارهای لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال، از جمله ارزش کل بازار، حجم تراکنش، تسلط بیت کوین، کارمزد تراکنش‌های اتریوم و بسیاری موارد دیگر را در Coin98 بیابید و نوسانات بازار را مستقیماً در این اپلیکیشن دنبال کنید.

بهینه‌سازی کارمزد تراکنش‌ها

Coin98 به طور خودکار کارمزد تراکنش‌ها را بهینه می‌کند. این بدان معنی است که وقتی از کیف پول Coin98 خود تراکنش انجام می‌دهید، هزینه شبکه‌ای که می‌خواهید روی آن انتقال دهید به طور پیش فرض در بهینه‌ترین حالت به شما نشان داده می‌شود. البته می‌توانید این مبلغ را به صورت دستی تغییر دهید و کارمزد کم‌تر (در نتیجه سرعت تراکنش کم‌تر) یا بیش‌تر را انتخاب کنید. در مقاله زیر با نحوه نصب، اجرا و استفاده از آن آشنا شوید.

آموزش نصب و تنظیمات اولیه کیف پول Coin98

می‌توانید این کیف پول را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید یا از آن به عنوان افزونه مرورگر وب استفاده کنید. برای نصب Coin98 بر روی گوشی اندرویدی، از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور برای iOS دیدن کنید. هم‌چنین، اگر ترجیح می‌دهید از یک برنامه افزونه استفاده کنید، باید آن را از فروشگاه افزونه Google Chrome یعنی chrome.google.com دانلود کنید.

پس از نصب موفقیت آمیز این اپلیکیشن، آن را اجرا کنید و مراحل زیر را برای ایجاد کیف پول خود دنبال کنید. توجه داشته باشید که مراحل ساخت کیف پول Coin98 در مدل پلاگین و اپلیکیشن موبایل تقریباً یکسان است.

  1. در صفحه اصلی اپلیکیشن بر روی آیکون آدمکی که می‌بینید کلیک کنید و ایمیل خود را در قسمت ثبت نام وارد کنید.
  2. کد فعال سازی ارسال شده به ایمیل خود را وارد کرده و بر روی Verify کلیک کنید.
  3. اکنون می‌توانید نامی برای حساب کاربری خود انتخاب کرده و عکس نمونه کار خود را آپلود کنید. سپس یک رمز عبور قوی برای اکانت خود بسازید و پس از تایید آن، Enjoy را بزنید.

اطمینان حاصل کنید که نام کاربری که انتخاب می‌کنید منحصر به فرد باشد و هیچ دو نام کاربری در Coin98 یکسان نباشد. اما نام نمایشی شما می‌تواند هر چیزی باشد.

شما تا کنون یک حساب کاربری در Coin98 ایجاد کرده‌اید و هنوز کیف پولی ایجاد نکرده‌اید. قبل از این که به سراغ ساخت کیف پول برویم، آموزش ساخت حساب کاربری را با چند نکته در مورد افزونه کروم Coin98 تکمیل می‌کنیم. اگر افزونه مرورگر Coin98 را انتخاب کردید، آن را در نوار بالای مرورگر خود پین کنید و سپس آن را باز کنید:

  1. روی Create Wallet کلیک کنید تا به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت شوید.
  2. یکی از دو گزینه ارائه شده برای تنظیم رمز عبور را انتخاب کنید. گزینه اول مربوط به قرار دادن رمز عبور حداقل 8 کاراکتری معمولی است، در حالی که تنظیم رمز به روش دوم (رمز عبور ماتریکسی) امنیت حساب شما را بسیار بیش‌تر می‌کند.

خوب، اکنون می‌توانید کیف پول خود را بسازید و تراکنش انجام دهید.

  1. روی نماد کیف پول در منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن کلیک کنید.
  2. حالا از منوی بالا بر روی آیکون کیف پول (با علامت +) کلیک کنید. هم‌چنین می‌توانید گزینه new wallet را از منوی مدیریت انتخاب کنید.
  3. از لیست، شبکه ارز دیجیتال مورد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کنید و روی گزینه ایجاد کلیک کنید. هم‌چنین می‌توانید گزینه Multi chain را انتخاب کنید تا تنها یک کلید خصوصی برای مدیریت تمام ارزهای دیجیتال به شما داده شود. اگر شبکه‌ای را به صورت جداگانه انتخاب کنید، یک کلید خصوصی برای آن کیف پول خاص دریافت خواهید کرد.
  4. یک نام برای کیف پول انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
  5. عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی دریافتی را یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. توجه داشته باشید که داشتن این عبارت تنها راه نجات شما در صورت گم شدن کیف پول است. با این کار از کیف پول خود و تمامی دارایی‌هایی که در آن ذخیره کرده‌اید بک آپ گرفته‌اید و می‌توانید با آن کیف پول خود را بازیابی کنید. هرگز این عبارت را با کسی به اشتراک نگذارید و آن را به صورت آنلاین ذخیره نکنید.
  6. حالا که مطمئن شدید همه چیز را درست نوشته‌اید و به فکر مکان امنی برای نگهداری آن افتاده‌اید، باید رمز عبور را مجددا وارد کرده و آن را تایید کنید.
  7. روی تیک‌ها کلیک کنید و خیالتان را راحت کنید که تدابیر امنیتی را رعایت کردید. حالا روی ایجاد کیف پول کلیک کنید.

اکنون یک کیف پول ایجاد کرده‌اید و باید در منوی Manage گزینه management all wallet را انتخاب کنید تا نام آن را در این صفحه ببینید. شما می‌توانید هر تعداد آدرسی که می‌خواهید برای هر نوع ارز دیجیتالی که می‌خواهید (یا در حالت مولتی چین) ایجاد کنید و لیست آن‌ها را در این صفحه مشاهده کنید. می‌توانید هر کیف پول را با جا به جایی گزینه کنار نامش روشن یا خاموش کنید (غیرفعال کردن کیف پول به این معنی نیست که آن کیف پول را از دست داده‌اید! فقط به طور موقت آن را از لیست قابل مشاهده حذف کرده‌اید).

اگر کیف پول مولتی چین ایجاد کرده‌اید، روی نام آن کلیک کنید تا لیست تمام ارزهای رمزنگاری شده موجود در مجموعه و آدرس‌های منحصر به فرد آن‌ها نمایش داده شود.

بازیابی کیف پول Coin98

هم‌چنین می‌توانید کیف پول‌های قبلی Coin98 خود را بازیابی کنید. برای این منظور به قسمت Manage رفته و New Wallet را بزنید و شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این بار به جای Create and create new wallet باید گزینه restore را انتخاب کنید. سپس نام کیف پول و عبارت بازیابی آن را وارد کرده و روی connect کلیک کنید.

پشتیبان گیری

برای دسترسی به عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی، به منوی Manage رفته و روی Manage all wallets کلیک کنید. سپس کیف پول و ارز مورد نظر را انتخاب کنید و روی Show Private Key & Passphrase کلیک کنید. در مرحله بعد می‌توانید آدرس خصوصی و عبارت بازیابی را ببینید و یادداشت کنید.

تنظیمات امنیتی برنامه

کد پین و تنظیمات Face ID یک لایه امنیتی اضافی برای کیف پول شما هستند. اگر چه این اختیاری است، اما به شدت توصیه می‌شود که این کار را برای محافظت از دارایی‌های خود انجام دهید. برای این منظور در اپلیکیشن Coin98 به قسمت Setting رفته و بر روی امنیت کلیک کرده و سپس قسمت‌های مربوطه را فعال کنید.

نحوه ارسال و دریافت ارز در کیف پول Coin98

برای دریافت ارز در کیف پول Coin98 دو روش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش اول

  1. در صفحه اصلی کیف پول خود، نام ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  2. در پایین صفحه روی دریافت کلیک کنید.
  3. آدرس نشان داده شده را برای فرستنده ارسال کنید.

روش دوم

  1. در صفحه اصلی اپلیکیشن روی Receive کلیک کنید (در منوی زیر نام کیف پول خود که به ترتیب Manage، Send، Receive و History نوشته شده است).
  2. از لیست مربوطه نام ارز مورد نظر را پیدا کرده و بر روی آیکون کنار آن کلیک کند.
  3. اکنون می‌توانید آدرسی که به شما نشان داده شده است را در اختیار فرستنده قرار دهید. می‌توانید آن را کپی پیست کنید یا کد QR مربوطه را برای فرستنده ارسال کنید.

برای ارسال ارز از کیف پول خود می‌توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید.

روش اول

  1. نامی برای توکن خود انتخاب نمایید.
  2. بر روی Send کلیک کنید.
  3. مقدار مورد نظر را وارد کرده و آدرس گیرنده را در قسمت Recipient قرار دهید.
  4. می‌توانید به صورت اختیاری کارمزد تراکنش را در قسمت Fee وارد کنید یا از ارزش پیشنهادی Coin98 استفاده کنید و آن را در حالت بهینه قرار دهید.
  5. بر روی Send کلیک کنید.

روش دوم

  1. در صفحه اصلی بر روی Send کلیک کنید.
  2. نام کیف پولی را که می‌خواهید از آن ارسال کنید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  3.  اگر کیف پول شما چند ارزی یا چند زنجیره‌ای است، باید نام توکن را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  4.  مانند روش قبل مبلغ را وارد کرده و آدرس را قرار دهید و در صورت تمایل کارمزد تراکنش را تعیین کنید.
  5. برای تکمیل تراکنش بر روی Send کلیک کنید.

آموزش چند ویژگی دیگر در اپلیکیشن کیف پول Coin98

در ادامه به برخی تنظیمات و ویژگی‌های دیگر در رابط کاربری اپلیکیشن Coin98 اشاره شده است.

نمایش و پنهان کردن نام توکن

در صفحه اصلی در قسمت Wallets بر روی نام توکن مورد نظر کلیک کرده و به مدت 2 ثانیه آن را لمس کنید. سپس یک نماد چشمی به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا نام ارز از لیست خود پنهان شود.

برای نمایش مجدد آن، از منوی Manager روی Hidden Tokens کلیک کنید تا لیست ارزهای پنهان را مشاهده کنید. بر این اساس، روی نماد چشمی در کنار ارزی که می‌خواهید دوباره در صفحه اصلی کیف پول خود مشاهده کنید، کلیک کنید.

تاریخچه معاملات

منوی History در کیف پول Coin98، تاریخچه تمامی تراکنش‌هایی که تاکنون در این کیف انجام داده‌اید را ذخیره کرده است. برای دسترسی به آن در صفحه اصلی کیف پول خود، روی History کلیک کنید و نام کیف پول و توکن مورد نظر خود را انتخاب کنید تا لیست تمام تراکنش‌های مربوطه در صفحه ظاهر شود.

آمار دارایی‌های ذخیره شده در کیف پول

برای داشتن آمار دقیق از توکن‌های ذخیره شده در کیف پول خود، می‌توانید به بخش آمار دارایی در منوی Manage مراجعه کنید. مشابه تصویر زیر، می‌توانید پس از چند ثانیه نموداری را مشاهده کنید و دریابید که چند درصد از سبد دارایی شما تحت عنوان Your Holding به کدام توکن اختصاص یافته است.

ایجاد پورتفولیو به صورت دستی

توجه داشته باشید که ساختن این پورتفولیوها، به خصوص زمانی که دارایی‌های خود را در چندین پلتفرم ذخیره می‌کنید، واقعا به تسهیل ردیابی پورتفولیو کمک می‌کند. برای ایجاد پرتفوی دارایی مورد نظر خود، به صورت زیر عمل کنید:

در صفحه اصلی، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا وارد برگه نمونه کارها شوید. در این قسمت با وارد کردن نام مورد نظر خود در قسمت نمونه کارها علامت + را بزنید (هم‌چنین می‌توانید رنگی را انتخاب کنید تا نمونه کارها از یکدیگر متمایز شود). سپس می‌توانید به صورت دستی توکن‌ها و مقادیر دلخواه از آن‌ها را به این سبد اضافه کنید. برای این منظور از منوی Add Token استفاده کنید.

دسترسی به آمار بازار ارزهای دیجیتال

روی گزینه بازار در منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن کلیک کنید. همانطور که می‌بینید، یک سری نمودار قیمت لحظه‌ای توکن‌های خاص و آمار کلی بازار ارزهای دیجیتال برای شما نمایش داده می‌شود.

به عنوان مثال اطلاعاتی مانند ارزش بازار (Market Cap)، حجم معاملات 24 ساعته، تسلط بیت کوین و ... را در صفحه اصلی بازار در اپلیکیشن Coin98 مشاهده می‌کنید. با کلیک بر روی منو می‌توانید اطلاعات و نمودارهای بیش‌تری را به این صفحه اضافه کنید.

علاوه بر این در این صفحه با کلیک بر روی نام هر ارز می‌توانید نمودار قیمت فعلی آن را مشاهده کنید. می‌توانید آمار کل عرضه و میزان در گردش توکن‌ها، سقف تاریخی و البته قرارداد هوشمند آن توکن (اگر بومی یا کوین نباشد) را مشاهده کنید. به عنوان مثال آمار مربوط به توکن Coin98 را با نام C98 را مشاهده می‌کنید.

اتصال به صرافی‌ها

در ابتدای این مقاله گفتیم که می‌توانید مستقیماً از داخل کیف پول Coin98 توکن‌ها را مبادله و سواپ کنید. در واقع این کیف پول به پلتفرم برخی صرافی‌ها متصل می‌شود تا شما را از دردسر انتقال دارایی‌های خود به حساب صرافی برای معامله رها کند. در این قسمت نحوه اتصال به صرافی‌های متمرکز را آموزش می‌دهیم و سپس به سراغ دکس می‌رویم.

اتصال کیف پول Coin98 به حساب صرافی‌های متمرکز

برای استفاده از این ویژگی‌ها، در صفحه اصلی اپلیکیشن، انگشت خود را در بالای صفحه قرار داده و به سمت راست بکشید. با پیمایش در صفحه اصلی، به صفحه‌ی Connect Exchange خواهید رسید. برای اتصال اکانت صرافی به کیف پول Coin98 باید نام صرافی را از لیستی که به شما نمایش داده می‌شود بیابید. اکنون FTX، Binance، Hubei، OKX، Kocoin، Bibox، Bittrex، Polonex و Bitfinex در این لیست قرار دارند.

برای اتصال به پلتفرم صرافی روی ثبت نام در کنار نام صرافی مورد نظر کلیک کنید. هم‌چنین می‌توانید با کلیک بر روی نام صرافی، با نوشتن کلید API و سکرت کی (Secret Key) حساب صرافی خود این کار را انجام دهید. می‌توانید آن‌ها را در تنظیمات حساب صرافی خود پیدا کنید. کلیدهای ذکر شده عموماً برای دسترسی به حساب کاربری شما در یک پلتفرم دیگر به برنامه ارائه می‌شوند. اگر می‌خواهید اپلیکیشن (اپلیکیشن Coin98) اجازه استفاده از تسهیلات معاملاتی و برداشت وجه از حساب کاربری شما را نداشته باشد، باید کلید API با قابلیتread only را از حساب خود وارد کنید.

تعویض توکن از کیف پول Coin98 با اتصال مستقیم به دکس

علاقه‌مندان به Defi زمانی که بتوانند مستقیماً به صرافی‌هایی مانند UniSwap و SushiSwap در پلتفرم Ethereum، PancakeSwap در پلتفرم زنجیره هوشمند Binance و QuickSwap دسترسی داشته باشند، قطعاً تجربه کاربری دلپذیر و آسان‌تری خواهند داشت. البته جدای از این‌ها می‌توانید Pangolin را در Avalanche (c-chain) و عرشه‌های Phantom و Solana و چند مورد دیگر نیز در این لیست پیدا کنید. برای ورود به دنیای صرافی‌های غیرمتمرکز و مبادله توکن‌ها، در منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن، روی Swap کلیک کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی آیکون گوشه تصویر کلیک کنید.
  2. حالا روی آن کلیک کنید تا دکس مورد نظر خود را انتخاب کنید (در این جا به انتخاب مولتی چین ادامه می‌دهیم اما در مثال‌های زیر توضیحات مفصلی برای پلتفرم‌های محبوب داریم).
  3. حالا شبکه توکن‌هایی را که می‌خواهید با آن‌ها سواپ کنید انتخاب کنید.
  4. روی نماد توکن کلیک کنید و ارز را از کیف پول خود انتخاب کنید.
  5. با حرکت دادن اسلاید مقدار مورد نظر را برای تعویض انتخاب کنید.
  6. روی Convert کلیک کنید.

به یونی سواپ (UniSwap) متصل شوید.

مانند مثال قبل در صفحه اصلی گزینه Swap را انتخاب کنید و از بالای صفحه روی نماد نمایش دکس‌ها کلیک کنید تا وارد لیست دکس‌های موجود شوید. از میان آن‌ها UniSwap را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. کیف پول خود را انتخاب کنید.
  2. سپس جفت توکن را انتخاب کنید. اگر توکن مورد نظر خود را پیدا نکردید، می‌توانید به صورت دستی آدرس قرارداد هوشمند اتریوم آن را وارد کنید.
  3. در قسمت You Send باید مبلغ را وارد کنید یا با دنبال کردن فلش قرمز در تصویر زیر یکی را به عنوان درصدی از کل دارایی خود انتخاب کنید.
  4. اکنون با تکان دادن اسلاید، کارمزد تراکنش را در شبکه اتریوم (به واحدهای Gwei) وارد کنید یا آن را به صورت پیشنهادی رها کنید.
  5. روی swap کلیک کنید تا ارز مورد نظر را در کیف پول خود دریافت کنید.

نکته مهم دیگر این است که می‌توانید این تراکنش را در رابط کاربری پیشرفته (Pro UI) یا در رابط کاربری پایه (Basic UI) انجام دهید که بر ماهیت آن تأثیری ندارد.

به پنکیک سواپ (Pancake Swap) متصل شوید.

Pancake Swap یکی از اولین پروژه‌هایی است که بر روی پلت فرم زنجیره هوشمند بایننس توسعه یافته است که مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی شبکه اصلی BSC در دسترس قرار گرفت. اولین محصول PancakeSwap یک بازارساز خودکار بود که یک فورک UniSwap v2 بود. برای معامله دارایی‌های BSC در Dex Pancake Swap، مراحل زیر را در اپلیکیشن Coin98 دنبال کنید.

  1. از منوی مربوطه نام PancakeSwap را پیدا کرده و برای انجام تعویض وارد رابط کاربری مربوطه شوید.
  2.  یک جفت توکن را انتخاب کنید (می‌خواهیم Cake را در این قسمت به بایننس کوین تبدیل کنیم). مشابه UniSwap، اگر نام رمز مورد نظر خود را در لیست پیدا نکردید، می‌توانید آدرس قرارداد آن را به صورت دستی وارد کنید.
  3. فرآیند را با تعیین ارزش ارز دیجیتال و کارمزد تراکنش شبکه BSC تکمیل کنید.
    توجه داشته باشید که اتصال به تمامی دکس‌ها یکسان و البته بسیار ساده است، هر چند برای داشتن تجربه کاربری بهتر، باید چند نکته را هنگام استفاده از آن‌ها بدانید:

اگر کاربر مبتدی هستید، توصیه می‌شود این مقدار را تغییر ندهید. با تنظیم هزینه شبکه روی مقادیر بسیار کم، تراکنش شما با تاخیر یا در نهایت لغزش مواجه می‌شود که به معنای خطا در انجام آن است. برای انجام موفقیت‌آمیز تراکنش‌ها، باید هزینه شبکه را در قالب توکن بومی شبکه پرداخت کنید. این بدان معناست که شما باید موجودی کافی در کیف پول خود داشته باشید.

می‌توانید از مبادله سواپ بین دو جفت ارزی که انتخاب کرده‌اید برای جا به جایی آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، مبادله "اتریوم به تتر" را به حالت "اتریوم به اتریوم" تغییر دهید. پس از اتمام تراکنش‌ها، با کلیک بر روی آیکون History که در بالای صفحه دکس مورد نظر به صورت یک نماد ساعت نمایش داده می‌شود، می‌توانید تاریخچه تراکنش‌ها را مشاهده کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.