whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کوینکس یا بایننس؛ کدام صرافی بهتر است؟

1400/09/04 ساعت 09:16


بایننس در سال 2017 در چین تأسیس شد. کوین‌ایکس نیز در سال 2017 در ساموآ تاسیس گردید. هنگام انتخاب یک صرافی برای معامله، باید توجه داشته باشید که چه قدر این صرافی فعال بوده است. صرافی‌های قدیمی معمولاً سابقه خوبی دارند و معمولاً قابل اعتماد‌تر هستند. استفاده از صرافی‌های قدیمی ممکن است تصمیم خوبی باشد.
 
همچنین باید به مکان صرافی‌ توجه کنید. برخی کشورها قوانین مالی سختی دارند، که درخواست کمک قضائی در زمان نیاز را سخت می‌کند. بایننس مرکزی است و کوین‌ایکس نیز مرکزی است. شما می‌توانید در این مقاله در مورد مزایا و معایب مبادلات مرکزی و غیرمرکزی بیشتر بخوانید.
 
بایننس یک برنامه موبایل برای iOS و اندروید دارد. کوین‌ایکس نیز یک برنامه موبایل برای iOS و اندروید دارد. بایننس به ۱۹ زبان مختلف پاسخ می‌دهد که شامل انگلیسی، پرتغالی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، کره‌ای، روسی، چینی سنتی، چینی ساده‌شده، هلندی، ویتنامی، ترکی، اندونزیایی، فیلیپینی، لهستانی، اسلوونی، اوکراینی و بلغاری است.
 
کوین‌ایکس نیز به ۱۹ زبان مختلف پاسخ می‌دهد که شامل انگلیسی، ژاپنی، پرتغالی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، کره‌ای، روسی، چینی سنتی، چینی ساده‌شده، هلندی، ویتنامی، ترکی، اندونزیایی، مالایی، عربی، اوکراینی و تایوانی است.
 
دنیای مالی پر از فرصت‌ها و چالش‌ها است و شما به یک نقطه مرجع نیاز دارید. سیگنال‌ فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت راهنماهایی هستند که همیشه شما را به راه درست هدایت می‌کنند. با کانال سیگنال ارز دیجیتال که با عنایت برای شما آماده شده، به مسیرهای جدیدی از پیشرفت و توسعه وارد می‌شوید. سبد ارز دیجیتال، مشاوره‌ تخصصی بازارهای مالی و خدمات احراز هویت بایننس، تجهیزات شما برای یک مسیر موفق در دنیای مالی هستند.
 

image

کوینکس

صرافی بایننس چیست؟

 
یکی از بهترین صرافی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال صرافی بایننس است. صرافی بایننس در هنگ کنگ تاسیس شد. این صرافی تمرکز بسیاری بر روی آلتکوین‌ها دارد. این صرافی معادلات ارزهای دیجیتال را در بیش از 500 ارز دیجیتال و توکن‌های مجازی از جمله بیت کوین BTC)، (ETH)، لایت کوین  (LTC)، دوج کوین  (DOGE) و توکن خود بایننس کوین ( BNB) ارائه می‌دهد.

در سال 2018، در پاسخ به قوانین سختگیرانه چین در مورد تجارت ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی شرکت خود را به مالت، اتحادیه اروپا منتقل کرد. اما چه ویژگی‌هایی باعث شده تا این صرافی بهتر از صرافی کوینکس باشد؟ در ادامه بیشتر با این صرافی و ویژگی‌هایی که دارد آشنا می‌شویم تا بتوانید بین دو صرافی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آشنایی با صرافی بایننس

صرافی بایننس که عمدتا برای تجارت کریپتو به کریپتو - تجارت بین دو جفت ارز رمزنگاری شده شناخته می‌شود - کمترین کارمزد تراکنش‌ها را در میان سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال دارد. این صرافی نقدینگی بالایی دارد و به کاربرانی که با توکن‌های ارز دیجیتال BNB پرداخت می‌کنند، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهد.

نام بایننس ترکیبی از دو کلمه بیت کوین و فاینانس است. با توجه به استانداردهای بالا همراه با معماری چند لایه توان پردازش افزایش پیدا می‌کند. این ظرفیت در حدود 1.4 میلیون سفارش در هر ثانیه است. از تجارت بیش از 500 سکه، از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و توکن های BNB بومی خود پشتیبانی می‌کند.

 

image

بایننس

معامله در بایننس

صرافی بایننس مانند دیگر صرافی‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال در زمینه تجارت، لیست کردن، نگه‌داری سرمایه و .... فعالیت می‌کند و خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. کاربرانی که تمایل به راه‌اندازی توکن‌های مخصوص خود دارند می‌توانند از این صرافی استفاده کنند.

برای اینکه بتوانید معاملات را با این صرافی انجام دهید لازم است که به نکات KYC توجه داشته باشید زمانی که با موفقیت حساب کاربری خود را در این صرافی ایجاد کردید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به آدرس کیف پول این صرافی منتقل کنید. این صرافی از سه مدل سفارش پشتیبانی می‌کند.

سفارشات محدود، سفارشات بازار و سفارشات حد مجاز. سفارشات محدود فقط با قیمت حد تعیین شده توسط معامله گر اجرا می‌شود. سفارشات بازار بلافاصله با بهترین قیمت موجود در بازار انجام می‌شود. سفارشات حد مجاز فقط زمانی به سفارشات معتبر تبدیل می‌شوند که قیمت به سطح مشخصی برسد.

Binance پنج نوع سفارش اضافی نیز دارد:

  • سفارش محدود
  • سفارش بازار
  • توقف سفارش محدود
  • توقف سفارش بازار
  • دستور توقف دنباله دار
  • فقط ارسال سفارش
  • سفارش TP/SL را محدود کنید

هیچ کارمزدی برای سپرده گذاری ارز دیجیتال یا صندوق دریافت نمی‌شود. با این حال، برداشت‌ها با کارمزد تراکنش همراه هستند که بسته به ارز دیجیتال و مقدار آن متفاوت است.

سایر خدمات بایننس

بایننس علاوه بر خدمات ویژه تبادل، ابزارها، پلتفرم‌ها و خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهد. برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

Binance Earn پلتفرمی برای شرط بندی یا کسب سود از طریق سپرده گذاری استیبل کوین در صرافی است. بسته به سکه و دوره تصدی، صرافی گزینه‌های متعدد و نرخ های بهره برای این سکه‌ها را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. بایننس ویزا کارت یک کارت اعتباری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارز دیجیتال خود را به جریان فیات تبدیل کرده و آن را برای محصولات و خدمات خرج کنند.

در حالی که تبدیل متحمل هزینه‌های اداری نمی‌شود، هزینه‌های شخص ثالث در قالب کارمزد شبکه پرداخت اعمال می‌شود. استخر هوشمند Binance به استخراج‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا برای بهینه‌سازی و چند برابر کردن درآمد خود، بین ارزهای دیجیتال مختلف برای استخراج سوئیچ کنند. 

بایننس یک انکوباتور فناوری بلاک چین به نام آزمایشگاه Binance دارد که بر پرورش پروژه های امیدوارکننده مرحله قبل از ICO تمرکز دارد. با تامین بودجه لازم برای توسعه، به تیم‌های پروژه ارزهای دیجیتال شایسته کمک می‌کند. منابع مشاوره، و یک سکوی راه اندازی برای هر گونه تمرین‌های فهرست بندی و جمع آوری کمک‌های مالی ضروری است. 

بایننس همچنین سایتی به نام LaunchPad را برای میزبانی پروژه های جدید و نوظهور بلاک چین و رابط‌های API ارائه می‌دهد. تا مارس 2021، 42 پروژه راه اندازی شده است.  این ارز رمزنگاری شده بایننس کوین BNB  خود را از طریق یک ICO در ژوئیه 2017 راه اندازی کرد. ارزش بازار BNB تا مارس 2021 حدود 36.4 میلیارد دلار است. این ارز قرار است به ارز اصلی صرافی غیرمتمرکز Binance تبدیل شود.

 

image

کوینکس

با صرافی کوینکس آشنا شوید

کوینکس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بین ایرانیان است. شما برای اینکه بتوانید با این صرافی کار کنید در قدم اول باید در آن ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام کردن در این صرافی در مرحله بعد باید ارزهای دیجیتال خود را وارد کنید. شما در این صرافی می‌توانید حدود 60 ارز را وارد کنید.

برای سایر ارزها نیز می‌توانید از کیف پول استفاده کنید. وارد کردن ارز به این پلتفرم بسیار آسان است برای این کار شما باید وارد بخش deposite شوید و با کپی کردن آدرس ارز مراحل را تکمیل کنید. به یاد داشته باشید که  تنها می‌توانید مقدار مشخصی ارز را وارد کنید چرا که هر ارز آدرس مخصوصی دارد.

مزایای صرافی کوینکس چیست؟

بدون شک مزایای بسیار زیاد صرافی کوینکس باعث شده تا این صرافی به محبوب‌ترین صرافی بین ایرانیان تبدیل شود. اگرچه تمامی کاربران بین المللی این صرافی می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. به همین دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند مانع استفاده از این پلتفرم برای کاربران ایرانی شود. در نتیجه نیازی نیست نگران مسدود شدن حساب کاربری خود در این صرافی باشید. در ادامه به مزایای این صرافی می‌پردازیم:

  • رابط کاربری ساده
  • برای افراد مبتدی مناسب است
  • ثبت نام کردن در آن ساده است
  • پشتیبانی از اپ مخصوص گوشی موبایل
  • سپرده رایگان
  • ساختار بدون ابهام و ساده
  • هزینه معاملات بسیار ساده و شفاف است.

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

چه سفارش‌هایی در کوینکس انجام می‌شوند؟

در صرافی کوینکس شما می‌توانید سه سفارش مختلف را ثبت کنید. اولین مدل سفارش، سفارش بازار یا مارکت است، در این سفارش شما باید میزان ارزی که نیاز دارید را وارد کنید تا سفارش شما با توجه به قیمت ارز در بازار حساب شود. این سفارش بلافاصله بعد از ثبت شدن با اولین سفارشی که در لیست وجود دارد مبادله می‌شود. دومین مدل سفارش، سفارش‌های stop-limit هستند.

این نوع از سفارش‌ها به صورت شرطی هستند شما با تعیین کردن یک شرط و با توجه به قیمت روز ارز می‌توانید میزان و قیمت ارز را مشخص کنید. در صورت رعایت شرط، سفارش به صورت خودکار انجام می‌شود. برای برداشت کردن ارز دیجیتال از کیف پول این صرافی باید گزینه Withdraw را انتخاب کنید.

در این مرحله باید با وارد کردن آدرس کیف پول و میزان ارزی که نیاز دارید عملیات برداشت را انجام دهید. از دیگر مواردی که باید درباره این صرافی بدانید میزان کارمزد تراکنش‌های این صرافی است. کارمزد کوینکس با توجه به نوع سفارش و میزان معامله معمولا 0.1 درصد است. لازم به ذکر است مبادله با توکن CET تنها در این صرافی و با کمترین کارمزد انجام می‌شود.

معایب صرافی کوینکس

کوینکس مانند هر پلتفرم دیگری در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. مشکلات این صرافی شاید کار را برای کاربران کمی دشوار کند. اولین مشکل این صرافی کارمزد آن است و دومین مشکل آن پشتیبانی نکردن از ارزهای فیات است. همچنین محدود بودن میزان ارز سپرده یا برداشت شده در این صرافی از دیگر معایب آن است.

اگرچه معایب coinex در برابر مزیت‌های این صرافی چندان مهم نیستند پس اگر به عنوان یک تازه‌ کار قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید این صرافی بهترین گزینه برای شما است.

 

image

بایننس

ویژگی‌های صرافی کوینکس

کیف پول کوینکس از دیگر ویژگی‌های این صرافی است. نگه‌داری و ذخیره ارزهای دیجیتال مهم‌ترین وظیفه کیف پول‌های دیجیتال است. شما برای اینکه بتوانید از کیف پول این صرافی استفاده کنید باید در قدم اول به لیست ارزهای دیجیتال که در این پلتفرم قرار گرفته است مراجعه کنید و بعد از مشخص کردن ارزی که می‌خواهید گزینه go trade را انتخاب کنید.

در صورتی که قصد خرید یا فروش داشتید باید یکی از انواع سفارش‌های این صرافی را انتخاب کنید. تمامی موارد گفته شده جز ابزارهای معامله در این صرافی هستند. استفاده از کیف پول آفلاین این صرافی می‌تواند امنیت کیف پول را افزایش دهند. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های جداگانه‌ای استفاده کنید. اگرچه مهم‌ترین وظیفه این صرافی‌ها حفظ سرمایه است اما استفاده از کیف پول‌های آفلاین نیز مزیت‌های بسیاری دارند.

احراز هویت در coinex

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کوینکس را از بایننس متمایز کرده است سیستم احراز هویت در این صرافی است. این پلتفرم از یک سیستم سه سطحی برای احراز هویت کاربران خودش استفاده می‌کند. در مرحله اول احراز هویت به وسیله ایمیل یا تلفن همراه است در صورتی که در این مرحله هویت شما تایید نشده باشد می‌توانید تنها 10 هزار دلار مبادله کنید.

سطح دوم برای کاربرانی است که مرحله اول هویت‌شان را تایید کرده‌اند و در مرحله بیسیک قرار دارند در صورت عدم تایید در این مرحله به صورت روزانه تنها اجازه یک میلیون برداشت امکان پذیر است. در مرحله دوم باید گذرنامه اسکن شود. سطح پیشرفته که سطح سوم است به کاربران اجازه نامحدود برداشت را می‌دهد این مرحله باید توسط وب کم انجام شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.