whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش صفر تا 100 فارکس

1402/04/04 ساعت 04:02


فارکس چیست؟ بازار ارز که به عنوان بازار فارکس یا FX شناخته می شود، با گردش مالی 7.5 تریلیون دلار در روز، پرمعامله ترین بازار جهان است. برای درک این موضوع باید بدانید که بازار سهام ایالات متحده حدود 553 میلیارد دلار در روز معامله می شود. این مبلغ بسیار زیادی است، اما تنها کسری از آن در فارکس معامله می شود.

فارکس 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته توسط بانک ها، موسسات و معامله گران فردی در سراسر جهان معامله می شود. بر خلاف سایر بازارهای مالی، هیچ بازار متمرکزی برای فارکس وجود ندارد، ارزها در هر بازاری که در آن زمان باز است، در خارج از بورس معامله می‌شوند.

در سایت پرشین الیت شما می توانید به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید. همچنین می توانید از سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال ما استفاده کرده و سودهای دلاری برای خود کسب کنید.

تجارت فارکس چگونه کار می کند؟

تجارت فارکس شامل خرید یک ارز و فروش همزمان ارز دیگر است. در فارکس، معامله گران سعی می کنند با خرید و فروش ارزها با سفته بازی فعالانه در مسیری که ارزها در آینده در پیش خواهند گرفت، سود کسب کنند.

ارزهای اصلی فارکس

در زیر نموداری از ارزهای اصلی بازار فارکس را مشاهده می کنید:

کشور نماد کشور  نماد
آمریکا USD     ناحیه یورو EUR
ژاپن   JPY     بریتانیا GBP
سوئیس CHF     کانادا CAD
استرالیا AUD     نیوزلند NZD

 

قوانین فارکس چگونه تنظیم می شود؟

فارکس بزرگترین و نقدشونده ترین بازار روی کره زمین است. این اندازه و دامنه چالش های منحصر به فردی را در مورد تنظیم بازار ایجاد می کند. چگونه بازاری را تنظیم می کنید که 24 ساعته در سراسر جهان در حال معامله است؟

هیچ نهاد متمرکزی وجود ندارد که بازار معاملات ارز را اداره کند. در عوض، چندین نهاد دولتی و مستقل بر معاملات فارکس در سراسر جهان نظارت دارند. برخی از این موارد عبارتند از:

کشور نهادهای نظارتی
آمریکا کمیسیون معاملات آتی (NFA) کالاهای انجمن ملی آتی (CFTC)
انگلستان سازمان رفتار مالی (FCA)
استرالیا کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC)
ژاپن آژانس خدمات مالی (FSA)
کانادا  سازمان تنظیم مقررات صنعت سرمایه گذاری کانادا (IIROC)
جزایر کیمن مرجع پولی جزایر کیمن (CIMA)
هنگ کنگ کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC)
سنگاپور    اداره پولی سنگاپور (MAS)

 

نهادهای ناظر جهانی بازار فارکس را با تعیین استانداردهای اصولی تنظیم می کنند و تمام کارگزاران تحت صلاحیت خود باید از آنها اطاعت کنند. این استانداردها شامل ثبت و مجوز در نهاد نظارتی، انجام ممیزی های منظم، اطلاع رسانی برخی تغییرات خدمات به مشتریان خود و موارد دیگر است. با این موارد اطمینان حاصل شود که تجارت ارز برای همه افراد درگیر اخلاقی و منصفانه است.

درک قیمت ها در فارکس

در معاملات فارکس، ارزها همیشه به صورت جفت قیمت گذاری می شوند. این به این دلیل است که شما ارز یک کشور را با ارز دیگری معامله می کنید.

  1. اولین ارز ذکر شده، ارز پایه است
  2. ارزش ارز پایه همیشه 1 است

قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی 

درست مانند سایر بازارها، قیمت فارکس از دو طرف پیشنهاد و درخواست تشکیل شده است:

وقتی دلار ارز پایه است و مظنه بالا می رود، به این معنی است که ارزش دلار آمریکا تقویت شده و ارز دیگر ضعیف شده است. سه استثنای این قانون جفت ارزهای اصلی هستند که بر اساس دلار آمریکا نیستند. پوند انگلیس (GBP)، دلار استرالیا (AUD) و یورو (EUR).

برای این جفت‌ها، که دلار ارز پایه نیست، افزایش مظنه به این معنی است که دلار آمریکا در حال ضعیف شدن است و نسبت به قبل ارز دیگر را کمتر می‌خرد. به عبارت دیگر، اگر مظنه ارز بالاتر رود، ارز پایه قوی تر می شود. قیمت پایین تر به معنای ضعیف شدن ارز پایه است.

کدام ارزها را می توانم معامله کنم؟

فارکس پرمعامله ترین بازار در جهان است که هر روز بیش از 5.3 تریلیون دلار خرید و فروش می شود. معامله‌گران می توانند هم در جهت بالا رفتن و هم در جهت پایین آمدن قیمت ترید کنند.

این هفت جفت ارز که معمولاً به آنها «جفت اصلی» گفته می‌شود، تقریباً 80 درصد از کل حجم معاملات روزانه را تشکیل می‌دهند. همانطور که در جدول زیر مشاهده خواهید کرد، جفت ارزهای اصلی همه شامل دلار آمریکا (USD) هستند.

شرح نماد نام مستعار
یورو/آمریکا دلار Euro EUR/USD
پوند بریتانیا/دلار آمریکا CABLE GBP/USD
دلار آمریکا/ین ژاپن YEN USD/JPY
دلار آمریکا / فرانک سوئیس  SWISSY USD/CHF
دلار آمریکا / دلار کانادا LOONIE USD/CAD
دلار استرالیا/ دلار آمریکا AUSSIE AUD/USD
دلار نیوزلند/دلار آمریکا KIWI NZD/USD

 

جفت ارزهای فرعی

در حالی که جفت‌های ارز اصلی اکثریت بازار را تشکیل می‌دهند، نباید از موارد فرعی که به آن جفت ارز متقاطع نیز گفته می‌شود، غافل شوید. جفت ارزهای فرعی برای سایر ترکیبات بازارهای اصلی مانند: EUR/GBP، EUR/CHF و GBP/JPY.

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، احتمالاً از خود می‌پرسید  کدام ارز را باید معامله کنم؟ یک قانون کلی خوب برای معامله گرانی که تازه وارد بازار شده اند، تمرکز روی یک یا دو جفت ارز است.

به طور کلی، معامله گران ارزهای یورو/دلار یا دلار/ین را انتخاب می کنند زیرا اطلاعات و منابع زیادی در مورد اقتصادهای زیربنایی موجود است. جای تعجب نیست که این دو جفت حجم زیادی از حجم روزانه جهانی را تشکیل می دهند.

نحوه معامله در فارکس

اکنون که کمی بیشتر در مورد فارکس می‌دانید، نگاهی دقیق‌تر به نحوه انجام اولین معامله خواهیم داشت. قبل از معامله باید چند مرحله را دنبال کنید:

1. یک جفت ارز را انتخاب کنید

هنگام معامله در فارکس، ارزش یک ارز را با ارز دیگری مبادله می کنید. به عبارتی دیگر، شما می توانید یک ارز را بخرید و در همان زمان شما ارز دیگری را می‌فروشید. به همین دلیل، شما همیشه ارزها را به صورت جفت معامله خواهید کرد.

بیشتر معامله‌گران جدید با معامله رایج‌ترین جفت ارزهای اصلی عرضه می‌شوند، اما شما می‌توانید هر جفت ارزی را که ما در دسترس داریم معامله کنید تا زمانی که پول کافی در حساب خود داشته باشید. برای این بررسی، ما به EUR/USD (یورو/ دلار آمریکا) نگاه خواهیم کرد.

2. بازار را تحلیل کنید

تحقیق و تجزیه و تحلیل باید پایه و اساس تلاش های تجاری شما باشد. بدون اینها، شما بر روی احساسات کار می کنید. این معمولاً پایان خوبی ندارد. هنگامی که برای اولین بار شروع به تحقیق می کنید، منابع فارکس زیادی پیدا خواهید کرد که ممکن است در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد.

اما همانطور که در مورد یک جفت ارز خاص تحقیق می کنید، منابع ارزشمندی را خواهید یافت که از بقیه متمایز هستند. شما باید به طور منظم به نمودارهای فعلی و تاریخی نگاه کنید، اخبار را برای اطلاعیه های اقتصادی رصد کنید، شاخص ها را بررسی کنید و سایر تحلیل های فنی و بنیادی را انجام دهید. بعداً در مورد انواع خاص تحقیق بیشتر صحبت خواهیم کرد.

3. نقل قول را بخوانید

متوجه خواهید شد که دو قیمت برای جفت ارز نشان داده شده است. به عنوان مثال، یک مظنه برای EUR/USD ممکن است به این شکل باشد.

نرخ اول (1.07173) قیمتی است که می توانید جفت ارز را با آن بفروشید. نرخ دوم (1.07191) قیمتی است که می توانید جفت ارز را با آن خریداری کنید. تفاوت بین نرخ اول و دوم اسپرد نامیده می شود. این مبلغی است که یک فروشنده برای انجام معامله دریافت می کند.

4. موقعیت خود را انتخاب کنید

اگر سهام، اوراق قرضه یا سایر محصولات مالی را معامله کرده باشید، می‌دانید که معمولاً فقط می‌توانید در یک جهت بازار حدس بزنید: بالا.

معاملات فارکس کمی متفاوت است. از آنجایی که شما در حال خرید یک ارز هستید، در حالی که همزمان ارز دیگری را می فروشید، می توانید در مورد حرکات بالا و پایین در بازار پیش بینی کنید.

  • با یک موقعیت خرید، شما معتقدید که ارزش ارز پایه در مقایسه با ارز مظنه افزایش خواهد یافت. اگر EUR/USD می‌خرید، معتقدید قیمت یورو در برابر دلار تقویت می‌شود. به عبارت دیگر، شما معتقدید که یورو صعودی است (و دلار آمریکا نزولی است).
  • با یک موقعیت فروش، شما معتقدید که ارزش ارز پایه در مقایسه با ارز مظنه کاهش می یابد. اگر EUR/USD می فروشید، معتقدید قیمت یورو در برابر دلار ضعیف می شود. به عبارت دیگر، شما معتقدید که یورو نزولی است (و دلار آمریکا صعودی است).

ورود به یک موقعیت خرید

قیمت فعلی EUR/USD 1.33820/840 است. شما معتقدید که یورو صعودی است، بنابراین تصمیم می گیرید برای یک لات EUR/USD موقعیت خرید وارد کنید. چون در حال خرید هستید، معامله شما با قیمت 1.33840 وارد می شود.


 
حالا، بگذارید بگوییم که بعداً در روز، به موقعیت خود نگاه می کنید. EUR/USD اکنون در 1.34160 / 180 است. معامله شما 32 پیپ افزایش یافته است. شما تصمیم می گیرید موقعیت خود را با قیمت فروش فعلی 1.34160 ببندید و سود ببرید.

ورود به یک موقعیت فروش

بیایید تصور کنیم که شما معتقدید که یورو نزولی است. شما تصمیم می گیرید برای یک لات EUR/USD یک موقعیت فروش وارد کنید. چون در حال فروش هستید، معامله شما با قیمت 1.33820 وارد شده است.

بعداً در روز به موقعیت خود نگاه می کنید و متوجه می شوید که EUR/USD اکنون در 1.34160/180 است. معامله شما 36 پیپ از دست داده است. شما تصمیم می گیرید موقعیت خود را با قیمت خرید فعلی 1.34180 ببندید و ضرر خود را بپذیرید.

چه زمانی می توانم در فارکس معامله کنم؟

شما می توانید 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته در فارکس معامله کنید. بازارهای ارز در سراسر جهان هستند و بنابراین از یک جدول زمانی 24 ساعته جهانی پیروی می کنند.

هفته معاملاتی فارکس از صبح روز دوشنبه در سیدنی استرالیا آغاز می شود و پس از آن به سمت غرب به دنبال باز شدن و بسته شدن بازارهای بزرگ سرمایه جهان از توکیو تا لندن و در نهایت بسته شدن عصر جمعه در نیویورک است.

مزایای منحصر به فرد بازار 24 ساعته:

  • هر زمان که فرصت های تجارت جهانی ایجاد شد، واکنش نشان دهید.
  • زمانی که برای شما راحت است، معامله کنید.
  • از دوره‌های نوسان بالاتر زمانی که بازارها همپوشانی دارند، استفاده کنید.

دلیل تجارت فارکس

فارکس پرمعامله ترین بازار در جهان است و وقتی مزایای بازار را درک کنید، به راحتی می توانید دلیل آن را درک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که تجارت فارکس خطر ضرر قابل توجهی را به همراه دارد و برای همه سرمایه گذاران مناسب نیست. به همان اندازه مهم است که خود را آموزش دهید و درک کنید که چگونه می توانید در معاملات فارکس پول از دست بدهید در حالی که در مورد مزایای آن یاد می گیرید. تجارت بدون انضباط و بدون آموزش توصیه نمی شود.

تجارت 24 ساعته، 5 روز هفته

برخلاف سایر بازارها، معاملات فارکس نباید با غروب خورشید متوقف شود. از آنجایی که فارکس در سراسر جهان معامله می شود، بازارهای معاملاتی 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز هستند، بنابراین می توانید در زمانی که برای شما مناسب است معامله کنید.

بدون کمیسیون یا هزینه های پنهان

هزینه های تجارت در اسپرد گنجانده شده است. هیچ کارمزد یا کمیسیون پنهانی وجود ندارد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که معامله چقدر برای شما هزینه دارد.

فرصت های معاملاتی در بازارهای گاو و خرس

بازار فارکس موقعیت های عالی را در فرصت های معاملاتی چه در جهت صعودی و چه در جهت نزولی ایجاد می کند. برخلاف سایر بازارها، هیچ محدودیت یا هزینه اضافی برای فروش کوتاه مدت وجود ندارد.

به معاملات اهرم دقت کنید

فارکس با درجه ای از اهرم معامله می شود که به شما امکان می دهد با کسری از سرمایه ای که معمولاً به آن نیاز دارید، موقعیتی در بازار داشته باشید. به همان اندازه که اهرم ممکن است سود شما را افزایش دهد، می تواند ضرر شما را نیز افزایش دهد، بنابراین مهم است که خطرات معامله با مارجین را درک کنید.

نقدینگی بی نظیر

با گردش روزانه به 7.5 تریلیون دلار، فارکس نقدشونده ترین بازار جهان است. این نقدینگی اغلب منجر به قیمت‌های عملی‌تر می‌شود و بر خلاف سایر بازارهای مالی، معامله‌گران می‌توانند تقریباً بلافاصله به نوسانات ارز، هر زمان که رخ دهد - ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۵ روز هفته پاسخ دهند.

طیف گسترده ای از بازارها

معاملات فارکس به شما این امکان را می دهد که به راحتی در بازارهای سراسر جهان قرار بگیرید. در حالی که بیشتر معاملات با ارزهای اصلی جهان انجام می شود، شما همچنین به بازارهای نوظهور مانند پزو مکزیک (MXN) و زلوتی لهستان (PLN) دسترسی دارید.

درک تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد تاریخی قیمت به منظور شناسایی الگوها و تعیین احتمالات حرکات آتی در بازار با استفاده از مطالعات فنی، شاخص ها و سایر ابزارهای تحلیلی است.

تحلیل تکنیکال به دو چیز خلاصه می شود:

  • شناسایی روند
  • شناسایی حمایت/مقاومت از طریق استفاده از نمودارهای قیمت و/یا بازه‌های زمانی

بازارها فقط می توانند سه کار انجام دهند: حرکت به سمت بالا، پایین یا ساید(خنثی).

قیمت ها معمولاً به صورت زیگزاگی حرکت می کنند و در نتیجه عمل قیمت فقط دو حالت دارد:

  1. محدوده – زمانی که قیمت‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند.
  2. روند - قیمت ها یا زیگزاگ بالاتر (روند صعودی) یا قیمت ها به صورت زیگزاگ پایین تر (روند نزولی)

چرا تحلیل تکنیکال مهم است؟

تجزیه و تحلیل فنی یک بازار می تواند به شما کمک کند نه تنها زمان و مکان ورود به یک بازار، بلکه مهمتر از آن، زمان و مکان خروج از آن را تعیین کنید.

چگونه می توان از تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟

تحلیل تکنیکال بر این تئوری استوار است که بازارها هرج و مرج هستند (هیچ کس به طور قطع نمی داند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد)، اما در عین حال، اقدام قیمت کاملاً تصادفی نیست. به عبارت دیگر، نظریه آشوب ریاضی ثابت می کند که در یک حالت آشوب، الگوهای قابل شناسایی وجود دارد که تمایل به تکرار دارند.

این نوع رفتار آشفته در طبیعت به صورت پیش بینی آب و هوا مشاهده می شود. به عنوان مثال، اکثر معامله گران اعتراف می کنند که هیچ قطعیتی در مورد پیش بینی حرکت دقیق قیمت وجود ندارد. در نتیجه، معامله موفق در مورد درست یا غلط بودن نیست: همه چیز در مورد تعیین احتمالات و انجام معاملات زمانی است که شانس به نفع شما باشد.

بخشی از تعیین احتمالات شامل پیش بینی جهت بازار و زمان و مکان ورود به یک موقعیت است، اما به همان اندازه مهم تعیین نسبت ریسک به پاداش شما است. به یاد داشته باشید، هیچ ترکیب جادویی از اندیکاتورهای فنی وجود ندارد که بتواند نوعی استراتژی تجاری مخفی را باز کند.

راز تجارت موفق، مدیریت ریسک خوب، نظم و انضباط و توانایی کنترل احساسات است. هر کسی می تواند درست حدس بزند و هر چند وقت یکبار برنده شود، اما بدون مدیریت ریسک عملاً غیرممکن است که در طول زمان سودآور باقی بمانیم.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال تاثیر اخبارهای جهانی بر عرضه و تقاضا ارزها، کالاها و سهام را توصیف می کند. بسیاری از معامله گران از هر دو روش تکنیکال و فاندامنتال برای تعیین زمان و مکان انجام معاملات استفاده می کنند، اما آنها همچنین تمایل دارند یکی را بر دیگری ترجیح دهند. با این حال، اگر می‌خواهید فقط از تحلیل فاندامنتال استفاده کنید، منابع مختلفی برای استناد به نظر شما وجود دارد.

بانک های مرکزی

بانک‌های مرکزی احتمالاً یکی از پر نوسان‌ترین منابع برای معاملات فاندامنتال هستند. فهرست اقدامات آنها بسیار زیاد است. آنها می توانند نرخ های بهره را افزایش دهند، آنها را کاهش دهند (حتی در قلمرو منفی)، آنها را ثابت نگه دارند، پیشنهاد دهند که موضع آنها به زودی تغییر خواهد کرد، سیاست های غیر سنتی را معرفی کنند، برای خود یا دیگران مداخله کنند، یا حتی ارزش پول خود را تغییر دهند. تحلیل بنیادی بانک‌های مرکزی اغلب فرآیندی است برای بررسی بیانیه‌ها و سخنرانی‌های بانک‌های مرکزی و تلاش برای فکر کردن مانند آنها برای پیش‌بینی حرکت بعدی.

انتشارات اقتصادی 

معاملات آزادهای اقتصادی می تواند یک چالش بسیار ضعیف و غیرقابل پیش بینی باشد. بسیاری از بزرگ‌ترین ذهن‌ها در بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ در سرتاسر جهان در پیش‌بینی دقیق اینکه در نهایت انتشار اقتصادی چه خواهد شد، مشکل دارند. آن‌ها مدل‌هایی دارند که بسیاری از جنبه‌های مختلف را در نظر می‌گیرند، اما همچنان می‌توانند به طرز شرم‌آوری در پیش‌بینی‌های خود اشتباه کنند. به همین دلیل است که بازارهای فارکس پس از انتشارات داده های مهم اقتصادی به شدت حرکت می کنند. 

بسیاری از سرمایه گذاران میل دارند با "نظر" آن کارشناسان جلو بروند و معمولاً بازارها قبل از انتشار داده در جهت پیش بینی نظر کارشناسان حرکت می کنند. اگر اجماع نتواند نتیجه نهایی را پیش‌بینی کند، بازار معمولاً در جهت نتیجه واقعی حرکت می‌کند  به این معنی که اگر بهتر از اجماع بود، یک واکنش مثبت آشکار می‌شود و بالعکس برای یک نتیجه کمتر از اجماع.

ترفند تجارت نوع واکنش شما را به داده ها نشان می دهد. آیا قبل از انتشار رقم معامله می کنید یا بعد از آن؟ هر دو محاسن و معایب خود را دارند. اگر قبل از انتشار به خوبی معامله کنید، می توانید سعی کنید از جریان به سمت انتظارات اجماع استفاده کنید، اما سایر رویدادهای اساسی در سراسر جهان می توانند بیش از آنچه اجماع خوانده شده بر بازار تأثیر بگذارند.

تنش های ژئوپلیتیک 

چه بخواهیم چه نخواهیم، برخی از کشورها در سرتاسر جهان خیلی خوب با یکدیگر یا جامعه جهانی کنار نمی آیند و درگیری یا جنگ گاهی قریب الوقوع است. این تنش ها یا درگیری ها می توانند با تغییر عرضه یا حتی تقاضا برای محصولات خاص، تأثیر نامطلوبی بر کالاهای قابل تجارت داشته باشند. 

به عنوان مثال، افزایش درگیری در خاورمیانه می تواند بر عرضه نفت فشار وارد کند و سپس قیمت را افزایش دهد. در مقابل، آرامش نسبی در آن بخش از جهان می تواند قیمت نفت را کاهش دهد زیرا عرضه آن تهدید نمی شود. اینکه بتوانید به درستی پیش‌بینی کنید که این رویدادها چگونه به پایان خواهند رسید، ممکن است راهی برای پیشی گرفتن از بازار با دیدگاه بنیادی شما باشد.

آب و هوا

رویدادهای مختلف مرتبط با آب و هوا وجود دارد که می تواند باعث نوسان قیمت ها شود. ساده ترین مثال، تمایل به زمستان برای ایجاد طوفان های برفی عظیم است که می تواند هزینه گاز طبیعی را که برای گرم کردن خانه ها استفاده می شود، افزایش دهد.

با این حال، شرایط آب و هوایی متنوع دیگری وجود دارد که می تواند ارزش کالاهای قابل تجارت مانند طوفان، خشکسالی، سیل و حتی گردباد را تغییر دهد. در حالی که برخی از این رویدادها بسیار غیرقابل پیش بینی هستند، گاهی اوقات می تواند به شکستن سالنامه کشاورز قدیمی کمک کند یا به کانال آب و هوا توجه زیادی کنید تا ببینید الگوهای آب و هوا چگونه ممکن است آشکار شود.

فصلی بودن

فصلی بودن مربوط به آب و هوا چیزی است که همانطور که در مثال گاز طبیعی در بالا اشاره شد منطقی است، اما عوامل فصلی دیگری نیز وجود دارند که به آب و هوا مرتبط نیستند. به عنوان مثال، در پایان سال تقویمی، بسیاری از سرمایه‌گذاران سهامی را می‌فروشند که در طول سال کاهش یافته است تا از مالیات خود کم کنند.

در طرف دیگر این معادله، سرمایه‌گذاران معمولاً در ماه ژانویه دسته‌جمعی به سهام بازمی‌گردند، پدیده‌ای که «اثر ژانویه» نامیده می‌شود. پایان یک ماه می تواند نسبتاً فعال باشد و همچنین کسب و کارهایی که محصولات را در چندین کشور می فروشند، به دنبال جبران هزینه های ارزی خود هستند، عملی که "تعادل مجدد تا پایان ماه" نامیده می شود.

نکاتی برای تجارت فارکس

قبل از شروع کار جدید، با اصول اولیه شروع کنید. بیایید به نکات معاملاتی نگاه کنیم که هر معامله‌گری باید قبل از معامله جفت ارز در نظر بگیرد.

1. بازارها را بشناسید.

ما نمی توانیم اهمیت آموزش خود را در بازار فارکس اغراق کنیم. قبل از اینکه سرمایه خود را به خطر بیندازید، برای مطالعه جفت ارزها و آنچه بر آنها تأثیر می گذارد، وقت بگذارید. این یک سرمایه گذاری در زمان است که می تواند مقدار خوبی از پول شما را ذخیره کند.

2. برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.

ایجاد یک برنامه معاملاتی یکی از اجزای مهم تجارت موفق است. این باید شامل اهداف سود، سطح تحمل ریسک، روش شناسی و معیارهای ارزیابی باشد. هنگامی که یک برنامه در دست اجرا دارید، مطمئن شوید که هر معامله ای که در نظر می گیرید در پارامترهای طرح شما قرار می گیرد. به یاد داشته باشید: شما به احتمال زیاد قبل از انجام معامله منطقی تر و پس از انجام معامله غیرمنطقی هستید.

3. تمرین کنید.

برنامه معاملاتی خود را در شرایط واقعی بازار با یک حساب تمرینی بدون ریسک آزمایش کنید. شما این فرصت را خواهید داشت که بدون به خطر انداختن سرمایه خود، مشاهده کنید که معامله جفت ارز چگونه است.

4. "شرایط آب و هوا" بازار را پیش بینی کنید.

عامله گران بنیادی ترجیح می دهند بر اساس اخبار و سایر داده های مالی و سیاسی معامله کنند. معامله گران فنی ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند اصلاحات فیبوناچی و سایر شاخص ها را برای پیش بینی حرکات بازار ترجیح می دهند. اکثر معامله گران از ترکیب این دو استفاده می کنند. صرف نظر از سبک شما، مهم است که از ابزارهایی که در اختیار دارید برای یافتن فرصت های معاملاتی بالقوه در بازارهای متحرک استفاده کنید.

5. محدودیت های خود را بشناسید.

این ساده و در عین حال برای موفقیت آینده شما بسیار مهم است: محدودیت های خود را بشناسید. این شامل دانستن میزان ریسک در هر معامله، تنظیم نسبت اهرمی خود بر اساس نیازهایتان است و هرگز بیش از حدی که می توانید از دست بدهید، ریسک نکنید.

6. بدانید در طول مسیر کجا باید توقف کنید.

شما وقت ندارید هر دقیقه هر روز بنشینید و بازارها را تماشا کنید. شما می توانید ریسک خود را بهتر مدیریت کنید و از سودهای بالقوه از طریق سفارشات توقف و محدود محافظت کنید و با قیمتی که تعیین کرده اید از بازار خارج شوید.

توقف های دنباله دار به ویژه مفید هستند. آنها موقعیت شما را در یک فاصله مشخص با حرکت بازار دنبال می کنند و در صورت معکوس شدن بازار به محافظت از سود کمک می کنند. قرار دادن سفارشات احتمالی ممکن است لزوماً خطر ضرر شما را محدود نکند.

7. احساسات خود را در خانه بررسی کنید.

شما یک موقعیت باز دارید و بازار به سمت شما پیش نمی رود. شاید بتوانید آن را با یک یا دو معامله که با برنامه معاملاتی شما مطابقت ندارد جبران کنید... فقط یک زوج ضرری ندارند، درست است؟

"معامله انتقامی" به ندرت پایان خوبی دارد. اجازه ندهید احساسات مانع برنامه شما برای تجارت موفق شود. هنگامی که معامله ای با ضرر دارید، برای بازگرداندن آن در یک شات، همه کاره نشوید. این هوشمندانه تر است که به برنامه خود پایبند باشید و هر چند وقت یکبار از دست رفته را جبران کنید تا اینکه ناگهان با دو ضرر فلج کننده مواجه شوید.

8. آهسته و ثابت نگه دارید.

یکی از کلیدهای تجارت، ثبات است. همه معامله گران پول خود را از دست داده اند، اما اگر یک لبه مثبت را حفظ کنید، شانس بیشتری برای برتری دارید. آموزش خود و ایجاد یک برنامه معاملاتی خوب است، اما آزمون واقعی این است که از طریق صبر و انضباط به آن برنامه پایبند باشید.

9. از کاوش نترسید.

در حالی که ثبات مهم است، از ارزیابی مجدد طرح معاملاتی خود نترسید اگر همه چیز آنطور که فکر می کردید کار نمی کند. همانطور که تجربه شما رشد می کند، نیازهای شما ممکن است تغییر کند. برنامه شما همیشه باید اهداف شما را منعکس کند. اگر اهداف یا وضعیت مالی شما تغییر کند، برنامه شما نیز باید تغییر کند.

10. شریک تجاری مناسب خود را انتخاب کنید.

هنگام درگیر شدن در بازار فارکس، انتخاب شریک تجاری مناسب بسیار مهم است. قیمت گذاری، اجرا و کیفیت خدمات مشتری همگی می توانند در تجربه تجارت شما تفاوت ایجاد کنند.

سوالات متداول

آیا پیش بینی قیمت در فارکس سخت است؟

پیش بینی جهت بازار فارکس آسان نیست، اما معامله گران ابزار و منابع بیشتری نسبت به قبل در اختیار دارند. ما به ابزارهایی نگاه می کنیم که معامله گران می توانند برای پیش بینی حرکت ارز و نرخ ارز از آنها استفاده کنند.

چه چیزهایی بر فارکس تاثیر می گذارد؟

آمارهای کلان اقتصادی، مانند تورم، بیشترین تاثیر را بر بازارهای فارکس دارند. بازارهای سهام، اوراق قرضه، کالاها و سایر بازارهای سرمایه نیز تأثیر زیادی بر نرخ ارز دارند. اعداد تجارت بین المللی، مانند کسری و مازاد تجاری، نقشی حیاتی در بازارهای فارکس دارند.

چند ساعت در روز می توانید در فارکس معامله کنید؟

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز به جز تعطیلات آخر هفته برای معامله در دسترس است. بازار فارکس غیرمتمرکز است و توسط جلسات محلی هدایت می شود، به ویژه چهار جلسه - سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک.

کلام آخر

در این مفاله آموزشی سعی کردیم کلیتی از بازار فارکس را به شما نشان دهیم و شما را با پیش نیازهای مربوط به این بازار آشنا کنیم. شما می توانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال ما بپیوندید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کرده و شانس موفقیت خود را در کسب درآمد دلاری افزایش دهید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.