whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اندیکاتور چیست و چه کاربردی دارد؟

1400/07/21 ساعت 21:24


تحلیل بازار سرمایه بر اساس دو سبک تحلیل صورت میگیرد که عبارتند از: تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال. تحلیل فاندامنتال بر پایه داده های مالی و پشتوانه یک رمز ارز است و تحلیل تکنیکال به روند سهم در گذشته و رفتار سهم در آینده مرتبط است. مهم ترین اصول در تحلیل تکنیکال، اندیکاتور ها هستند. اندیکاتور شاخص آماری است که به وسیله آن می توان شرایط فعلی یک رمز ارز را بررسی کرد و آینده آن را نیز پیش بینی نمود.

پرشین الیت ستاره‌ای در آسمان سیگنال‌های ارز دیجیتال است. در دنیایی که هر لحظه تغییر می‌کند، ما در ارائه سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز با شما همراهیم تا به قله‌های موفقیت برسید. پرشین الیت یک معیار از برجستگی و تعهد در دنیای دیجیتال است. با ما، شما به سیگنال‌های حرفه‌ای دسترسی پیدا می‌کنید و هر قدم که در بازار مالی می‌زنید، با اطمینان و انگیزه است.

در این سفر دیجیتال، «پرشین الیت» جادوگری است که شما را به فرازهای ناشناخته مالی هدایت می‌کند، و با مشاوره‌ تخصصی بازارهای مالی و خدمات ارزنده‌ای چون احراز هویت بایننس یا کوکوین، کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و پیشنهاد سبد ارز دیجیتال مسیر روشنی در پیچ و خم بازارهای ارز دیجیتال برای شما رقم می‌زند.

 

image

اندیکاتور

کاربرد اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال

یکی از مهم ترین اجزای تحلیل تکنیکال اندیکاتور است. در تحلیل تکنیکال به قوانین و قواعدی که از طریق محاسبات ریاضی و حجم معاملات در قیمت مشخصی ایجاد میشوند، اندیکاتور می گویند. این ابزار های توسط نرم افزار هایی رسم شده و می توان با استفاده از آن ها روند بسیار از ارز های دیجیتال را مشخص کرد. 

مهن ترین هدف در استفاده از ابزار ها، شناسایی بهترین منطقه برای ورود به ارز دیجیتال و کسب سود است. نکته بسیار مهم و قابل توجه در رابطه با این اندیکاتورها این است که این ابزار ها به تنهایی یک استراتژی معاملات محسوب نمی شوند. این ابزار به تریدر ها کمک می کند تا شناخت بهتری از بازار داشته باشند و بتوانند تصمیماتی بهتر برای سرمایه گذاری های خود بگیرند.

در تحلیل تکنیکال این ابزار به طور کلی برای 3 اصل مهم استفاده می شوند. 

  • کسب اطلاعات در رابطه با تغییر روند و یا چرخش جهت بازار 
  • پیش بینی قیمت رمز ارز در آینده و شناخت بهترین نقاط ورود به روند و یا خروج از آن
  • گرفتن تایید به منظور صحیح بودن مسیر و صحت تحلیل صورت گرفته 

 

image

اندیکاتور

انواع اندیکاتور ها بر اساس رفتار و مدل محاسبات

اندیکاتورها با توجه به زمان و نوع محاسبات و مدل رفتار در دسته بندی های متنوعی قرار میگیرند که عبارتند از:

دسته بندی زمانی 

  • Leading Or Oscillator (اندیکاتور پیشرو)

در این ابزار شما می توانید روند سهم و سطوح بازگشتی را زودتر از نمودار قیمتی پیدا کنید. 

  • Lagging Or Trend (اندیکاتور تاخیری)

این ابزار بیشتر برای تایید استفاده شده و با تاخیر کمی نقاط برگشت روند را تایید می کند. 

در دسته بندی کلی این ابزار های تحلیل تکنیکال با توجه به نوع رفتار در 4 دسته اصلی قرار می گیرند که عبارتند از:

  • اندیکاتور Trend 

در دسته تاخیری قرار می گیرد و وظیفه اصلی آن گرفتن میانگین از قیمت هاست تا تحلیلگر بتواند تصمیمات دقیق بگیرد. 

  • نوسانگرها Oscillator 

این اندیکاتور با حرکت در محدوده مشخص به تحلیل گر قدرت سهم را در روند پیش رو نشان میدهد و تحلیل گر می تواند هیجانات موجود در بازار را نیز با این ابزار به خوبی پیدا کند. 

  • حجم Volume 

اهمیت حجم معاملات در تایم فریم های مشخص در این ابزار تحلیل به خوبی پیداست. یکی از مهم ترین مولفه ها در تصمیم گیری تریدر های حرفه ای برای ارائه بهترین سیگنال ارز دیجیتال، مشخص بودن حجم معاملات در تایم فریم های خاص است. 

  • بیل ویلیامز Bill Williams 

فرمول ها و قواعد ریاضی در روش بیل ویلیامز به خوبی قابل مشاهده است. این شخص با استفاده از برخی معادلات ریاضی مانند سری فیبوناچی و اعداد واکنشگر توانسته که روند ارز های دیجیتال را مشخص نماید. 

 

image

اندیکاتور

بهترین اندیکاتور برای تحلیل بازار سرمایه کدام است؟

اندیکاتورها بهترین ابزار کمکی در تحلیل تکنیکال محسوب می شوند و به واسطه برخی اطلاعات مانند: تاریخ، حجم معاملات، زمان انجام معامله و نوع ارز دیجیتال، می توان نمودار های بسیار مفید و کاربردی ترسیم نمود که تصمیم گیری برای معاملات را بسیار آسان نماید. 

اکنون که با دسته بندی این ابزار کاربردی بازار سرمایه آشنا شدید، چند نمونه از برترین مدل ها را به شما معرفی خواهیم نمود. 

  • مکدی MACD

در این اندیکاتور به بررسی شتاب سهم و قدرت آن می پردازیم و خطوط سیگنال و همچنین خط مکدی، روند بازار را برای آن ارز دیجیتال مشخص می کنند. 

به وسیله شاخص قدرت نسبی می توانید قدرت روند یک ارز و همچنین مسیر آن را به خوبی تشخیص دهید. معمولا تریدر های نوسان گیر از این ابزار استفاده می کنند تا سهم را پایین ترین نقطه خریده و در بالاترین نقطه بفروشند. 

این ابزار تحلیل در دسته تاخیری قرار می گیرد و میتواند با میانگین گیری از قیمت های گذشته یک ارز دیجیتال، آینده را مشخص کند. 

در تریدر های نوسانگیر این ابزار محبوب ترین است و بهترین وسیله برای بازارهای پرنوسان مانند فیوچرز می باشد. در استفاده از این ابزار بهترین نقاط برای ورود سریع به روند و خروج سریع از آن مشخص می شود. 

اگر به دنبال صعود و نزول های شارپی در ارزهای دیجیتال هستید، این اندیکاتور می تواند بهترین ابزار برای شما باشد. نحوه کار با این ابزار بسیار آسان بوده و تحلیل صحیح آن تاییدی بر تغییر روند های سریع بازار است. 

استفاده از تمامی این ابزار ها و ارائه بهترین سیگنال ارز دیجیتال نیاز به آموزش های طولانی مدت و دقت بسیار دارد. زیرا کوچکترین بی دقتی با سهل انگاری در استفاده از این ابزار ها می تواند ضرر های بزرگی را به همراه داشته باشد. 

 

image

اندیکاتور

تاثیر اندیکاتورها بر تحلیل ارز دیجیتال

استفاده از اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال می تواند دقت و قدرت تحلیل را بسیار افزایش دهد و میزان خطا را کم کند. اما مهم ترین شرط در این مسیر، استفاده افراد حرفه ای و کاربلد از این ابزارها است. 

اندیکاتورها بر پایه معادلات ریاضی و همچنین بررسی نمودار ها استوارند و می توان با شناخت آن ها، روند سهم و اطلاعات مورد نیاز برای سرمایه گذاری را به خوبی استخراج نمود. برای دسترسی به این مهم، پیدا کردن منبعی معتبر می تواند بهترین راه باشد. 

لازم به ذکر است که مهم ترین نمودار برای تصمیم گیری ورود به یک ارز دیجیتال و خروج از آن، نمودار قیمت لحظه ای ارز دیجیتال است و بقیه نمودار های مورد استفاده در تحلیل ها، ابزار های کمکی محسوب می شوند. 

برای آموزش صحیح و دقیق ارز های دیجیتال و همچنین شناخت ابزار های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال کافیست با ما در ارتباط باشید تا بهترین پکیج های آموزشی را با پشتیبانی دقیق در اختیار شما قرار دهیم. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

الهام مهدی خانی
الهام مهدی خانی 1400/07/26
با سلام اخه میدونید برای شخصی مثل من که میخوام با سرمایه کوچکی که دارم بیام تو باذار رمز ارز و سود معقول ببرم تحلیل و فهم این اطلاعات تکنیکی خیلی سخته با داشتن سن ۵۰ سال . اگه قسمتی داشته باشید که با کمک کارشناسان خبره شما بشه وارد بازار شد و بیزینس کرد و اونا هم سهم مشخصی رو بگیرن بهتره .