whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic SAR

1402/04/31 ساعت 15:45


اندیکاتور سهموی SAR یکی از کارآمدترین سیستم های معاملاتی فنی است و توسط اکثر مخترعان برای تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت و تعیین دقیق جهت روند ‌و نقطه معکوس طراحی و ...  استفاده می‌شود. در ادامه شما را با این اندیکاتور فنی کارآمد، مزایا و معایب آن، سیگنال‌ها، ویژگی‌های معامله با آن در بازار فارکس و بسیاری از اسرار دیگری که در استراتژی معاملاتی سهموی SAR استفاده می‌شود، آشنا می‌کنیم.

پرشین الیت به‌ عنوان یکی از پیشروهای حوزهٔ سیگنال ارز دیجیتال داخلی از طریق کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی دربارهٔ انواع سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس ارائه می‌دهد. همچنین با خدمات احراز هویت بایننس و کوکوین کاربران و حمایت از امنیت، جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی در بازار ارزهای دیجیتال خدمات‌رسانی می‌کند.

Parabolic Sar چیست؟

Parabolic SAR مخفف Parabolic Stop And Reverse است. این یک شاخص روند با حداقل تاخیر است که می تواند تقریباً در هر بازه زمانی به منظور نظارت بر حرکت قیمت هر دارایی در بازارهای مالی مورد استفاده قرار گیرد.

این ویژگی و دقت پیش‌بینی خوب دلیل محبوبیت زیاد اندیکاتور Parabolic SAR زمانی است که شخصی معامله فارکس را انتخاب می‌کند. همانطور که قبلا ذکر کردیم SAR جهت روند را نظارت می کند. این نشان می‌دهد که چه کسی در بازار قوی‌تر است. و به شما امکان می‌دهد شرایط تغییر روند، و همچنین نقاط ورود و خروج احتمالی بازارهای پرطرفدار را شناسایی کنید.

در نمودار بالا، نشانگر فنی مانند نقاطی به نظر می‌رسد که هر کدام مربوط به شمعدان خاص خود است. در یک روند صعودی که سیگنال‌های خرید یک روند قوی رو به بالا را برجسته می‌کنند، نقاط زیر میله‌ها و در روند نزولی، بالای آن‌ها قرار دارند. تشکیل یک اصلاح یا معکوس با "پرش" نقطه به طرف مقابل همراه است، به این معنی که روند فعلی معکوس خواهد شد.

در ادامه توضیحات اندیکاتور PSAR باید به این نکته اشاره کرد که می‌توان از آن به عنوان اندیکاتور فنی توقف ضرر و تریل استاپ نیز استفاده کرد. هنگامی که قیمت از نقطه فعلی اندیکاتور عبور می‌کند، معامله‌گر سیگنالی از اصلاح یا معکوس شدن روند دریافت می‌کند.

نشانگر توقف و معکوس سهموی

SAR توسط J. Welles Wilder Jr ایجاد شد. علاوه بر این اندیکاتور، او به عنوان مخترع RSI  و DMI شناخته می شود - دو ابزار کلاسیک دیگر که در اکثر پلتفرم‌اای معاملاتی موجود هستند و برای تعیین جهت روند استفاده می‌شوند.

بیایید به توضیحات شاخص Parabolic SAR برگردیم. وایلدر به دنبال سیستمی بود که سود حاصل از حرکت روند را به حداکثر برساند. اندیکاتور Parabolic حاصله به شما امکان می‌دهد هم شروع یک روند جدید و هم ارزش اولیه دارایی را محاسبه کنید و هم پایان آن را در جایی که سیگنال خروج معامله قرار دارد محاسبه کنید.

در عین حال، PSAR سعی نمی‌کند نقطه افراطی حرکت را حدس بزند. این روند از روند قیمت پیروی می‌کند و حداکثر کردن سود را با تغییر تدریجی سطح سود امکان پذیر می‌کند و نقاط خروج بالقوه را به سرمایه گذاران نشان می‌دهد تا از ریسک بالای از دست دادن معاملات جلوگیری کنند.

این اندیکاتور را می‌توان برای هر ابزار معاملاتی با تغییرات روند غالب اعمال کرد و می‌تواند با سایر اندیکاتورهای فنی مانند شاخص قدرت نسبی، میانگین شاخص جهت، میانگین متحرک و غیره ترکیب شود. در عین حال، توسعه دهنده تجارت بر روی یک را توصیه نمی‌کند. بازار پرطرفدار با استفاده از تایم فریم‌های زیر یک ساعت. همچنین در صورت نوسانات قیمت در آپارتمان استفاده از نشانگر توصیه نمی‌شود. در یک حرکت جانبی، Parabolic درصد زیادی از سیگنال‌های نادرست را برای عملکرد قیمت دارایی می‌دهد و ریسک بالای از دست دادن معاملات را پنهان می‌کند.

برای استفاده ایمن، با آن در یک آپارتمان معامله نکنید. شما می‌توانید از  Bollinger Bands که در مقالات قبلی در مورد آن صحبت کردم یا سایر سیستم های تجاری فنی محبوب استفاده کنید. سپس با استفاده از Parabolic، شتاب روند را تایید کنید. تا زمانی که نقاط نشانگر بسته به بردار حرکت قیمت، موقعیت خود را در زیر یا بالای نمودار حفظ کنند، شتاب رخ خواهد داد. هنگامی که Parabolic SAR معکوس می‌شود، این سیگنالی برای تغییر روند و سیگنال خرید یا فروش احتمالی است.

در  نمودار EURUSD ، نواحی زرد، لحظات معکوس PSAR را مشخص می‌کنند که در آن روند فعلی دارایی معکوس می‌شود. چنین شرایطی نشان‌دهنده تغییر روند است. و بقیه زمان‌ها، زمانی که نقاط به طور مداوم در بالا یا پایین شمع‌ها قرار دارند، حرکت جهت دار رخ می‌دهد.

SAR سهمی چگونه محاسبه می‌شود؟

محاسبه Parabolic SAR  با استفاده از یک الگوریتم با دو فرمول Parabolic SAR انجام می‌شود. اولین مورد برای موقعیت‌های طولانی استفاده می‌شود (روند صعودی):

PSAR(i) = (UP(i-1) - PSAR(i-1)) * AF+PSAR(i-1)

یکی دیگر از محاسبه سهموی SAR زمانی استفاده می‌شود که یک سیگنال خروج مشاهده شود و معامله گر وارد یک موقعیت کوتاه (روند نزولی) شود:

PSAR(i) = (LOW(i-1) - PSAR(i-1)) * AF+PSAR(i-1)

جایی که:

  • PSAR مقدار Parabolic است. با شاخص (i ) مقدار فعلی است و با (i – 1) مقدار قبل از مقدار محاسبه شده است.
  • HIGH قیمت بالایی است و LOW قیمت پایین است.
  • AF عامل شتاب است. ارزش آن با یک مرحله تنظیم شده برای هر دوره زمانی که به مقادیر جدید قیمت شدید می‌رسد، رشد می‌کند. وایلدر استفاده از ضریب اولیه 0.02 را توصیه می‌کند که با هر نوار جدید 0.02 افزایش می‌یابد تا زمانی که به حداکثر مقدار 0.2 برسد.

فرمول AF:

AF = 0,02 + ix*K

جایی که:

  • ix تعداد دوره‌های انباشته شده از ابتدای شمارش است.
  • K مرحله تغییر قیمت است که به طور پیش فرض 0.02 است.

مهم! مقدار حد AF قبلی را می‌توان در ترمینال وب LiteFinance و MT4 تغییر داد. با این حال، خود نویسنده و نزدیکترین پیروانش هنگام معامله به مقدار استاندارد 0.2 پایبند هستند.

نحوه استفاده از Parabolic SAR و خواندن سیگنال‌های آن

بیایید به عملکرد Parabolic SAR و سیگنال‌های آن به طور مفصل نگاه کنیم:

شناسایی روند غالب اگر منحنی بالاتر از قیمت باشد، بازار در یک روند نزولی قرار دارد. اگر پایین است - یک روند صعودی.

تغییر روند. اگر نقطه فعلی در طرف مقابل ظاهر شود (قیمت از منحنی عبور کند)، باید انتظار معکوس یا حداقل یک اصلاح عمده را داشت. سیگنال خرید سهمی SAR زمانی رخ می‌دهد که سهمی بالاتر از قیمت در یک روند نزولی باشد. و بعد از آن اولین نقطه زیر نوار تشکیل می‌شود. بر این اساس، یک سیگنال برای فروش وضعیت معکوس خواهد بود، هنگامی که نقاط پایین به نقاط بالا تغییر می‌کند، نشان‌دهنده یک برگشت نزولی است.

مهم! اگر روند روند قیمت بازار به سمتی حرکت کند، این سیگنال‌های معاملاتی SAR کار نمی‌کنند. از استفاده از PSAR به صورت مسطح خودداری کنید.

بیایید نحوه عملکرد این اندیکاتور را از طریق مثال اتریوم در یک بازار پرطرفدار در نظر بگیریم.

آخرین نقطه پایین با یک دایره آبی در  نمودار ETHUSD مشخص شده است . نقطه ای که بعد از قرار گرفتن در بالای نوار قیمت مربوطه (دایره بنفش) تشکیل می شود. پس از این که این علامت به عنوان یک سیگنال فروش در نظر گرفته می‌شود و یک روند معکوس رخ می‌دهد. سپس، در طول حرکت رو به پایین، افزایش فاصله بین نقاط (ناحیه قرمز) را مشاهده می کنیم که نشان دهنده توسعه روند غالب تر است.

همچنین توصیه می‌شود عوامل زیر را در نظر بگیرید:

با کاهش فاصله بین نقاط سهمی، احتمال برگشت افزایش می‌یابد. هنگامی که 3-4 نقطه متوالی در یک ردیف در یک سمت ظاهر می‌شود، می‌توانیم در نظر بگیریم که حرکت قیمت در جهت مورد نظر پایدارتر است.

چگونه با SAR سهموی معامله کنیم؟

بیایید به معاملات Parabolic واقعی با استفاده از S&P 500 CFD به عنوان مثال نگاه کنیم.

اولین قدم تعیین لحظه‌ای است که یک روند جدید شروع به شکل گیری می‌کند تا سود حاصل از معامله را به حداکثر برساند. سیگنال ایده آل شکست در منحنی است. دایره آبی آخرین نقطه بالای نوار قیمت را نشان می‌دهد. به دنبال آن یک شکاف ایجاد می‌شود و اولین نقطه پایینی تشکیل می‌شود که نشان می‌دهد حرکت قیمت شروع به صعود خواهد کرد.

در انتهای شمع (خط آبی) وارد بازار می‌شویم. توقف ضرر را در سطح نشانگر Parabolic SAR (خط قرمز) تنظیم کنید. با هر مرحله، آن را به سطح یک نقطه جدید منتقل می کنیم که در آن شروع یک عمل قیمت متفاوت مشاهده می‌شود.

در نهایت، یکی از دستورات توقف فعال می‌شود (دایره قرمز در نمودار بالا). معکوس نشانگر در نمودار شکل گرفته است که نشان دهنده پایان حرکت رو به بالا (دایره سبز) است.

در نمودار بالا، فلت مثال خوبی از کار نکردن PSAR در زمانی که قیمت به سمت پایین حرکت می‌کند را نشان می‌دهد. می بینیم که همه 100٪ سیگنال‌های معاملاتی SAR نادرست هستند. نقطه معکوس می‌شود که نشان دهنده معکوس شدن روند است. با این حال، بردار حرکت قیمت به سمت حرکت اندیکاتور نیست، بلکه بر خلاف آن است.

بنابراین، برای مثال، اگر شما یک کارگزار CFD هستید، باید از یک بازار جانبی آگاه باشید، زیرا SAR ریسک بالایی برای از دست دادن بخش بزرگی از مالی شخصی شما را پنهان می‌کند. ابزارهای مالی دیگری وجود دارند که به عنوان شاخص های فنی کار می‌کنند، مانند میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی، و سایر ابزارها که می‌توانند به شما در انجام تحقیقات روند مناسب و شناسایی معکوس های بالقوه، سیگنال‌های فروش یا خرید و غیره کمک کنند.

شاخص سهموی SAR در متاتریدر 4

حالا بیایید نحوه استفاده از Parabolic SAR را با پلتفرم MetaTrader 4 به عنوان مثال دریابیم. نشانگر از قبل در ترمینال موجود است، بنابراین نیازی به دانلود و نصب آن ندارید.

برای اضافه کردن آن به نمودار، باید Indicators" " را در تب "Insert " یا در منوی Navigator" "پیدا کنید، "Trend Indicators " را انتخاب کنید و روی"Parabolic SAR " کلیک کنید.

همچنین می‌توانید Parabolic Sar 24 را با تغییرات سفارشی دانلود کنید و از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید. نسخه محبوب این اندیکاتور Parabolic SAR MTF (Multi Time Frame) است. می‌توانید آن را  از اینجا دانلود کنید.

روش نصب در MT4 استاندارد است. مثال را در مقاله  "شاخص باندهای بولینگر فارکس" ببینید.

برخلاف نسخه معمولی، Parabolic SAR MTF قادر است منحنی‌ها را از چندین تایم فریم به طور همزمان نشان دهد. به عنوان مثال، نمودار بالا PSAR هفتگی و روزانه را برای  حرکت قیمت BTCUSD نشان می‌دهد.

برای ردیابی پویایی بازار در سطوح مختلف و برای انجام تجزیه و تحلیل سرتاسر چندین تایم فریم در یک پنجره راحت است. علاوه بر این، با اجتناب از ریسک بالایی که ممکن است ابزارهای پیچیده دیگری را که بیشتر در بازارهای زنده استفاده می‌شوند پنهان کند، سبک معاملاتی شما را تقویت می‌کند و سود کسب را افزایش می‌دهد.

برای تنظیم تایم فریم مورد نظر، باید تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید و تعداد دقیقه مورد نیاز را در تب ورودی داده برای پارامتر TimeFrame مشخص کنید.

نوع جالب دیگر این نشانگر، هشدار رنگی Parabolic SAR است. این به شما امکان می‌دهد رنگ نقاط را برای یک روند صعودی و یک روند نزولی جداگانه سفارشی کنید و نوع بازارهای پرطرفدار را تشخیص دهید. این نشانگر همچنین دارای هشدارهای صوتی برای هر تغییر روند است که در مورد برگشت‌های احتمالی اطلاع می‌دهد.

شاخص‌های دیگری که نقش مشاور دارند و مبتنی بر Parabolic هستند نیز مفید هستند. یکی از این ابزارها MQLTA Parabolic SAR Trailing Stop است. عملکرد آن این است که سطح توقف ضرر را به نقاط نشانگر بالا می‌برد. به این ترتیب کاربر نیازی به جابجایی دستی سطح ندارد.

می‌توانید اسکریپت را از این صفحه دانلود کنید.

مزایا و معایب PSAR

نشانگر به شما امکان می‌دهد موقعیتی را در روند حفظ کنید. تا زمانی که منحنی کنش قیمت مستمر به شکل‌گیری ادامه می‌دهد، می‌توانید مطمئن باشید که حرکت جهت دار در حال توسعه است. علاوه بر این، قدرت فعلی روند را می‌توان به طورغیرمستقیم با فاصله بین نقاط اندازه‌گیری کرد. وقتی کوچک می‌شود، باید برای برگشت‌های احتمالی آماده شوید.

  • مزایا:

Parabolic SAR نه تنها پویایی روند توسعه اکشن قیمت بلکه مدت زمان آن را نیز در نظر می‌گیرد.
سیگنال‌های نادرست اندک و تاخیرهای کوچک در حین حرکت جهت‌دار در بازار.
این نشانگر زمانی که سیگنال فروش رخ می‌دهد و محل توقف ضرر خود را نشان می‌دهد.
به دنبال سیگنال‌ها، PSAR در برابر معامله در برابر روند بیمه می‌شود.

  • معایب:

Parabolic برای معاملات صاف یا بازار جانبی در نظر گرفته نشده است. فقط در مراحل روند بازار از آن استفاده کنید. در بازه‌های زمانی کوچک، این اندیکاتور حساسیت بالایی به نویز بازار نشان می‌دهد. خود وایلدر استفاده از آن را در H1 و بالاتر توصیه می‌کند.

من تمایل دارم بر این باورم که تجارت در بازه‌های زمانی کوچکتر امکان‌پذیر است اما ریسک بالایی را پنهان می‌کند. با این حال، بدون مقادیر پیش فرض و در ارتباط با سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند میانگین شاخص جهت، می‌‌توان برای فیلتر کردن نویز بازار ترکیب کرد.

تنظیمات نشانگر SAR

بهترین تنظیمات پارامترهای Parabolic استاندارد هستند.

ضریب اولیه 0.02، گام قیمت نیز 0.02 و حداکثر AF 0.2 است. اکثر معامله گران از این تنظیمات برای Parabolic استفاده می‌کنند. وایلدر نیز از آنها استفاده کرد. این پارامترها به شما این امکان را می‌دهند که در اکثر تایم فریم‌های رایج بالاتر از H1 معامله کنید و سیگنال‌های خرید و فروش با کیفیت بالا را دریافت کنید.

علاوه بر این، هر چه ضریب شتاب کمتر باشد، کمتر از قیمت تبعیت می‌کند. از طرفی هر چه ضریب شتاب بیشتر باشد به قیمت نزدیکتر می‌شود. بنابراین افزایش ضریب باعث افزایش حساسیت PSAR و کاهش آن باعث کاهش آن می‌شود. ما از این ویژگی برای تعیین تنظیمات بهینه برای تایم فریم‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

بهترین تنظیمات Parabolic SAR برای روزانه

تنظیمات استاندارد Parabolic SAR برای معاملات کلاسیک روزانه کاملاً قابل استفاده است. در موارد نادر، زمانی که نوبت به تایم فریم های M5 و M15 می رسد و نشانگر به حساسیت بیشتری نیاز دارد، ضریب شتاب با گام 0.021 شروع می‌شود.

بهترین تنظیمات Parabolic SAR برای اسکالپینگ

اسکالپینگ در نسخه کلاسیک، به خصوص زمانی که صحبت از معامله در بازه‌های زمانی دقیقه‌ای می‌شود، به تنظیماتی نیاز دارد که بیشترین حساسیت را نسبت به تغییرات قیمت دارند. بنابراین بهتر است بیشترین مقدار توصیه شده توسط وایلدر را 0.022 تنظیم کنید.

همچنین استراتژی‌های معاملاتی با تنظیمات Parabolic فراتر از مقادیر توصیه شده توسط سازنده با گام 0.05 و حتی بیشتر وجود دارد که می‌توانید با ریسک خودتان در تجارت cfds، جفت ارز و غیره استفاده کنید.

استراتژی سهموی SAR

دقت بالا و استفاده آسان از PSAR دلیل استفاده از این اندیکاتور در بسیاری از سیستم‌های معاملاتی موفق شده است. استراتژی های استفاده از Parabolic می‌تواند چندین نسخه از این ابزار را به عنوان ابزار مالی شامل شود. در این مورد، نویسندگان سیستم‌های معاملاتی تلاش می‌کنند تا با استفاده از تایم فریم ها و تنظیمات مختلف، مضرات استفاده از یک اندیکاتور را کاهش دهند.

گزینه دوم استراتژی‌های ترکیبی Parabolic SAR است. علاوه بر Parabolic، آنها شامل نشانگرها و سیگنال‌های دیگری برای معکوس شدن بالقوه هستند، به عنوان مثال MACD یا متقاطع میانگین متحرک.

در زیر در مورد پنج استراتژی Parabolic کاربردی که در بین بسیاری از معامله‌گران محبوب هستند و می‌توان با PSAR استفاده کرد و امور مالی شخصی شما را تقویت کرد، به شما خواهم گفت.

استراتژی SAR دو سهموی

این سیستم معاملاتی برای معامله جفت ارز، شاخص‌ها، فلزات و کالاها در نمودار پنج دقیقه‌ای (داخل روز) طراحی شده است.
راه اندازی و استراتژی معاملاتی شاخص SAR سهمی:

سهمی 1 - ضریب اولیه 0.02، مرحله 0.02، حد 0.2.
Parabola 2 - ضریب اولیه 0.02، مرحله 0.04، حد 0.2.

شرایط ورود به موقعیت خرید:

دو نقطه از موقعیت بالا به پایین می پرند.
استاپ لاس درست زیر پایین‌ترین نقطه میله باز تنظیم می‌شود.
شرایط ورود به موقعیت فروش:
دو نقطه از موقعیت پایین به بالا می‌پرند.
استاپ لاس درست بالای بالای میله باز تنظیم می‌شود.

به یکی از سه روش زیر از موقعیت خارج شوید:

هنگامی که Parabolic سریع می‌شکند.
هنگامی که به یک سطح حمایت یا مقاومت محلی رسید.
با برداشت سود برابر با 2-3 استاپ ضرر.

بیایید این استراتژی شاخص Parabolic را در نمودار بیت کوین در نظر بگیریم.

در نمودار BTCUSD، یک دایره آبی دو نقطه از Parabolic سریع و آهسته را هنگامی که از موقعیتی بالاتر از قیمت به موقعیتی پایین‌تر از قیمت حرکت می‌کنند، نشان می‌دهد. پس از دریافت سیگنال، یک موقعیت طولانی را در سطح خط آبی باز کنید. یک استاپ لاس را زیر پایین شمع بازکننده تنظیم کنید. من آن را با یک خط قرمز مشخص کردم.

سپس منتظر سیگنال خروج از بازار باشید. سهمی سریع در ناحیه‌ای که با دایره سبز مشخص شده است می شکند. در این لحظه پوزیشن را با سود ناچیز ببندید (خط سبز).

متقاطع EMA و استراتژی Parabolic SAR

استراتژی متقاطع EMA و Parabolic SAR ترکیبی از ابزارهای نسبتاً پیچیده است. این استراتژی تجارت Parabolic SAR به شما امکان می‌دهد در بازه های زمانی طولانی تری از H1 تا H4 معامله کنید. این برای هر دارایی مناسب است، حتی هنگام معامله cfds، اما بهترین عملکرد را در جفت ارزهای کلاسیک فارکس، شاخص ها و طلا نشان می‌دهد.

تنظیمات نشانگر:

سهموی - 0.02، 0.02، 0.2;
EMA 10 - 10 میله؛
EMA 25 - 25 میله؛
EMA 50 - 50 میله.

شرایط ورود به موقعیت خرید:

EMA 10 از پایین به بالا از EMA 25 و EMA 50 عبور می‌کند.

PSAR از بالا به پایین معکوس می‌شود. علاوه بر این، اگر این اولین نقطه پایین تر باشد، برخی از معامله گران سفارشی را در سفارش بعدی پس از آن باز می‌کنند و بنابراین تأیید سیگنال اضافی را دریافت می‌کنند.

شرایط ورود به موقعیت فروش:

EMA 10 از EMA 25 و EMA 50 از بالا به پایین عبور می‌کند.
PSAR از پایین به بالا معکوس می‌شود. اگر این اولین نقطه بالایی است، منتظر نقطه بعدی به عنوان تأیید باشید.
استاپ افت را در نقطه مقابل نوار بازکن تنظیم کنید. پس از آن می توانید آن را در آنجا رها کنید یا همراه با سهمی حرکت دهید.
شما می‌توانید موقعیت را به دو روش ببندید:

پس از ایجاد شکست در منحنی SAR

هنگامی که EMA 10 از دو خط EMA 25 و EMA 50 عبور می‌کند. این روش خود منجر به از دست دادن سود به دلیل تاخیر در پاسخ میانگین‌های متحرک می‌شود. بنابراین بهتر است آن را همراه با یک تریلینگ استاپ استفاده کنید.

بیایید تجارت با این استراتژی را با استفاده از جفت ارز EURJPY به عنوان مثال امتحان کنیم.

بیضی آبی رنگ لحظه‌ای را نشان می‌دهد که EMA 10 آبی سریع از EMA 25 سبز آهسته عبور می‌کند. قبل از آن، میانگین متحرک سریع از EMA 25 عبور می کرد. من اولین نقطه پایینی را بعد از یک سری از نقاط واقع در بالای میله های قیمت با رنگ زرد مشخص کردم. دایره. پس از دریافت سیگنال، یک موقعیت طولانی را در خط آبی باز کنید. پس از آن، در نزدیکی نقطه سهمی (خط قرمز) یک توقف افت تنظیم کنید.

با توسعه یک روند، شکافی در منحنی اندیکاتور ایجاد می شود. اولین نقطه بالای نوارهای قیمت با یک دایره سبز مشخص شده است. در اینجا ما در خط سبز سود می بریم.

توجه داشته باشید که EMA عبور نکرد زیرا حرکت نزولی کوتاه مدت یک اصلاح بود. پس از آن، روند اصلی ادامه یافت. این بدان معنی است که گزینه سیگنال دوم برای بستن یک موقعیت به شما امکان می دهد تأثیر نوسانات جزئی قیمت را کاهش دهید. با این حال، برای محافظت از امور مالی شخصی شما، باید همراه با یک توقف عقب استفاده شود.

استراتژی سهموی SAR و MACD

این استراتژی Parabolic از  نشانگر MACD استفاده می کند که قبلاً در مقاله خود توضیح داده ام. یادگیری آن آسان است، فقط شامل ابزارهای تحلیل تکنیکال استاندارد است و نتایج خوبی را در هر بازاری نشان می دهد. حداقل دوره زمانی M15 و بهینه آن M30 و بالاتر است.

تنظیمات نشانگر:

سهموی - 0.02، 0.02، 0.2;
MACD - 12، 26، 9.

شرایط ورود به موقعیت خرید:

منحنی Parabolic پس از شکست در زیر قیمت تشکیل می‌شود و توسعه روند صعودی را تایید می‌کند.
هیستوگرام MACD از خط صفر از پایین به بالا در طول سه نقطه اول پایین تر از Parabolic SAR عبور می‌کند.

شرایط ورود به موقعیت فروش:

منحنی بالاتر از قیمت پس از شکست تشکیل می‌شود.
هیستوگرام MACD از خط صفر از بالا به پایین در طول سه نقطه اول SAR عبور می‌کند.
از دو طریق می‌توانید استاپ ضرر را تنظیم کنید و سود بگیرید:
توسط نزدیکترین اکستروم محلی. در این مورد، 1.5-2 دستور توقف را نزدیک به سود دریافت کنید.
توسط نقاط PSAR. با استفاده از سیگنال Parabolic اگر استاپ تلف ثابت بماند یا با توقف انتهایی که در جهت روند همراه با نقاط PSAR حرکت می کند، ببندید.

بیایید به نحوه عملکرد این استراتژی از طریق مثال طلا نگاه کنیم.

دایره آبی در نمودار MACD لحظه عبور هیستوگرام از خط صفر را نشان می‌دهد. دایره آبی در نمودار قیمت اولین پایین PSAR را پس از شکاف نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که در برخی موارد هیستوگرام قبل از سیگنال برگشتی از Parabolic از خط صفر عبور می‌کند. چنین شرایطی نیز سیگنالی برای ورود به بازار محسوب می‌شود.

پس از دریافت تمام تاییدیه های لازم در مورد توسعه یک روند صعودی، یک موقعیت در سطح خط آبی باز کنید. یک توقف تلف ثابت در سطح نقطه سهمی تنظیم کنید. در مرحله بعد، منتظر سیگنال بسته شدن سفارش باشید. یک شکاف در ناحیه‌ای که با دایره سبز مشخص شده است ظاهر می‌شود. در این نوار، سود را در سطح خط سبز ثابت کنید.

استراتژی اسکالپینگ SAR سهموی

استراتژی اسکالپینگ Parabolic SAR کارایی بالایی را در جفت ارزهای کلاسیک مانند EURUSD ، GBPUSD ،  AUDUSD نشان می دهد . تایم فریم‌های بهینه M5 و M15 خواهد بود.

ما از سه ابزار به طور همزمان استفاده خواهیم کرد:

  • Parabolic با تنظیمات استاندارد (0.02، 0.02، 0.2)؛
  • شاخص کانال کالا (CCI ) با دوره 45 بار;
  • EMA با طول 50 برای نمودارهای M1 و دوره 21 برای M5.

قوانین باز کردن موقعیت طولانی:

نقطه Parabolic بالاتر از میانگین متحرک قرار دارد.
CCI بالاتر از سطح "+100" است.
قوانین باز کردن یک موقعیت کوتاه:
نقطه SAR کمتر از میانگین متحرک است.
CCI زیر سطح "-100" است.

استاپ لاس را در نزدیکترین نقطه افراطی در عرض 3-5 میله تنظیم کنید. شما می‌توانید با دریافت سود 1-2 سفارش توقف بسته شوید. همچنین برای انتخاب زمان بهینه برای بستن یک موقعیت، می‌توانید از سیگنال منحنی CCI که از سطح 100+ یا 100- عبور می‌کند استفاده کنید.

بیضی آبی در نمودار CCI لحظه‌ای را نشان می‌دهد که منحنی نشانگر به منطقه فروش بیش از حد فروش می‌رسد و پس از آن در جهت مخالف برگشت می‌یابد. در نمودار قیمت یک دقیقه‌ای EURUSD، در این لحظه، نقطه Parabolic کمتر از میانگین متحرک است.

پس از دریافت سیگنال برای فروش، یک موقعیت در انتهای شمعدان که در مقابل نقطه Parabolic مشخص شده با دایره آبی (خط آبی) قرار دارد، باز کنید. استاپ ضرر را در سطح نزدیکترین اوج (خط قرمز) تنظیم کنید.

پس از مدتی، CCI را می‌بینیم که از علامت -100 (دایره سبز) عبور می‌کند. در شمعدانی که این رویداد در آن رخ داده است، پس از شکل‌گیری کمترین قیمت، سود را در سطح خط سبز می‌گیریم.

استراتژی ADX + Parabolic SAR

ترکیب شاخص‌های PSAR و ADX در استراتژی‌های معاملاتی بسیار محبوب است. در اینجا یکی از ساده‌ترین اما موثرترین سیستم‌های معاملاتی را بررسی خواهیم کرد.

این استراتژی معاملاتی برای معامله‌گران فارکس محبوب است. با این حال، در تجربه شخصی من، باندل PSAR و ADX هم در بازار ارزهای دیجیتال و هم در سهام به خوبی با هم کار می‌کنند.

بیایید در هنگام استفاده از این استراتژی به نکات ورودی نگاه کنیم:

برای موقعیت طولانی:

نقاط PSAR شمارش خود را در زیر نمودار قیمت شروع می‌کنند.
+Di از -Di عبور می‌کند و در بالا است.
منحنی ADX بزرگتر از 13 با شیب رو به بالا است.

برای موقعیت کوتاه:

نقاط PSAR شمارش خود را بالاتر از نمودار قیمت شروع می‌کنند.
+Di -Di از بالا به پایین عبور می‌کند.
منحنی ADX بزرگتر از 13 با شیب رو به بالا است.

برای خروج از موقعیت، یکی از شرایط زیر باید رعایت شود:

  • عبور معکوس خطوط +Di و -Di.
  • انتقال نقطه Parabolic در جهت مخالف نمودار قیمت.
  • بسته شدن توسط مجموعه توقف ضرر یا سود.

خود استراتژی شرایط جداگانه ای برای تعیین حد ضرر و کسب سود با کمترین قیمت ندارد. سیگنال‌های معکوس به عنوان SL و TP - معکوس PSAR و عبور معکوس خطوط سیگنال نشانگر ADX استفاده می‌شود.

اگر سیستم مدیریت ریسک شما به دنبال سود و توقف ضرر مجاز نیست، تورفتگی توصیه شده برای برداشت سود 2.5 برابر اندازه توقف ضرر است. در این حالت خود سطح توقف ضرر با تورفتگی چند نقطه از اکسترمم محلی تنظیم می‌شود.

همچنین، به یاد داشته باشید که قوانین اساسی مدیریت ریسک را رعایت کنید و توقف ضرر خود را به نقطه سر به سر ببرید و از موقعیت‌های سودآور در برابر افت سرمایه محافظت کنید.

نمودار بالا نمونه‌ای از این استراتژی را نشان می‌دهد. هر سه شرط برای باز کردن پوزیشن لانگ رعایت شده است. پس از بسته شدن شمع سیگنال، در خط آبی وارد بازار می‌شویم.

سپس اولین سیگنال معکوس را از PSAR دریافت می‌کنیم - نقطه نشانگر در بالای نمودار قیمت ظاهر شد (دایره سبز). وقتی شمع باز می‌شود، سود را می‌گیریم. همچنین عبور معکوس خطوط سیگنال ADX را با یک دایره قرمز مشخص شده است. در عمل، سناریوهای مخالف نیز می‌توانند رخ دهند، زمانی که اولین سیگنال عبور از +Di و -Di است. بنابراین، مهم است که توجه داشته باشید که کدام سیگنال ابتدا ظاهر شد.

Parabolic SAR چیست؟

تعریف در نام است. SAR مخفف Stop و Reverse است. این یک نشانگر روند است که توقف و معکوس روند را نشان می‌دهد.

آیا Parabolic SAR یک شاخص خوب است؟

بستگی به نحوه اعمال آن دارد. این ابزار به ویژه در بازارهای پرطرفدار خوب است. با این حال، تمام مزایای آن در یک حرکت جانبی ناپدید می‌شود - سهم سیگنال‌های اشتباه به طور چشمگیری افزایش می‌یابد!

Parabolic SAR چگونه کار می‌کند؟

بسته به جهت روند قیمت دارایی معامله شده، به صورت نقاط زیر یا بالای قیمت رسم می‌شود. هر نقطه SAR بعدی با نرخ شتاب فزاینده با مقدار مشخصی به نمودار قیمت نزدیک می‌شود و بسته به روند صعودی/پایینی، برای بالا/پایین شمع قبلی تنظیم می‌شود.

Parabolic SAR چگونه محاسبه می‌شود؟

نقطه اول اندیکاتور در یک روند نزولی از اوج محلی یا در یک روند صعودی از نقطه پایین فاصله می‌گیرد. سپس SAR از روند پیروی می‌کند، جایی که موقعیت نشانگر برای هر شمع جدید از موقعیت نقطه نوار قبلی که برای ضریب شتاب دائماً در حال افزایش و حداکثر شمع قبلی تنظیم شده است فاصله می‌گیرد. زمانی که سطح قیمت از آخرین نقطه SAR عبور کرد، نشانگر از طرف مقابل نمودار قیمت دوباره شروع به شمارش می‌کند.

چگونه اندیکاتور Parabolic SAR را بخوانیم؟

آخرین نقطه توقف و معکوس موقعیت پیشنهادی فعلی توقف ضرر را مشخص می‌کند. حرکت نقاط از بالا به پایین زیر نمودار قیمت یا بالعکس سیگنالی برای معکوس شدن روند فعلی است.

بهترین تنظیمات SAR سهموی چیست؟

در نظر گرفته می‌شود که تنظیمات پیش‌فرض Parabolic SAR بهترین عملکرد را دارند:

  • مرحله - 0.02؛
  • حداکثر ضریب شتاب - 0.2.

در عمل، معامله گران اغلب این پارامترها را در محدوده 0.018 تا 0.021 برای استپ و از 0.018 تا 0.021 برای حداکثر ضریب شتاب تنظیم می‌کنند. از روش اندازه برای تعیین موثرترین پارامترها برای بررسی الگوهای PSAR قبلی استفاده کنید.

Parabolic SAR در بورس چیست؟

اندیکاتور Stop and Reverse در بازار سهام محبوب است. این امر به دلیل کارایی بالای آن در بازار اوراق بهادار با نقدینگی بالا و روندهای طولانی است.

چگونه Parabolic SAR را معامله کنیم؟

استفاده از این نشانگر به تنهایی توصیه نمی‌شود. اغلب همراه با اسیلاتورهایی مانند MACD، RSI و Stochastic استفاده می‌شود. همچنین، SAR در استراتژی‌های معاملاتی با سایر اندیکاتورهای روند یافت می‌شود. به عنوان مثال، میانگین متحرک و ADX.

کلام آخر

مبتدیان اغلب تمایلی به استفاده از شاخص‌های داخلی ندارند زیرا معتقدند ابزارهای موثر نمی‌توانند در دسترس همه باشند. Parabolic SAR نمونه بارز برعکس است. توانایی این اندیکاتور برای پیش‌بینی تغییر روند و به‌روزرسانی سطوح پشتیبانی می‌تواند مکمل خوبی برای هر استراتژی روند یا به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک باشد.

تنها پاشنه آشیل این اندیکاتور حرکت جانبی بازار است. PSAR به تنهایی قادر به فیلتر کردن این موضوع نیست، بنابراین استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی اضافی که نشان‌دهنده عدم وجود روند است، ضروری است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.