whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چه ارتباطی بین دارک وب و ارز دیجیتال وجود دارد؟

1401/10/21 ساعت 04:28


به نظر شما جاده ابریشم، دارک وب و ارز دیجیتال چگونه به هم‌دیگر مربوط هستند. زمانی که بیت کوین مطرح شد، مردم به جاده ابریشم فکر می‌کردند. این بازار خالص تاریک دقیقاً چه بود و بیت‌کوین چگونه به آن مربوط شد. در این مقاله با من همراه باشید تا ببینیم جاده ابریشم، دارک وب و بیت کوین چگونه به هم مرتبط هستند و آیا هنوز از ارز دیجیتال در بازارهای دارک وب استفاده می‌شود.

پس از پیدایش بیت کوین طولی نکشید که در همان سال‌های اولیه از این ارز به عنوان روش پرداخت انتخابی در تراکنش‌های غیرقانونی استفاده شد. این معاملات در دارک وب رخ می‌داد و به تسهیل معاملات غیرقانونی کمک می‌کرد. البته بحث پیرامون تاریخ بیت کوین بدون اشاره به ارتباطات معروف آن با دارک وب و اینکه چگونه چنین وابستگی‌هایی به عنوان استدلال اصلی بر علیه قابلیت پایداری دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، دشوار است. اولین بازار آنلاین دارک وب، جاده ابریشم به بیت کوین متکی بود تا جایگزینی برای سیستم‌های پرداخت معمولی و سانسور شده باشد. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به ظهور بخش دارک اینترنت و نحوه درگیری بیت‌کوین در آن خواهیم داشت.

با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت می‌توانید در زمان کوتاه‌تری به اهداف معاملاتی کوتاه مدت و بلند مدت خود برسید. از سیگنال فیوچرز برخوردار شوید و با خرید اندیکاتور vip تحلیل تکنیکال بهتری داشته باشید. هم‌چنین نسبت به گروه ارز دیجیتال اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

 

دارک وب چیست؟

دارک وب دقیقاً برعکس سیستم اینترنتی مورد استفاده ما به حساب می‌آید. سیستمی که معمولاً در مورد تلاش برای حفظ ناشناس بودن یا کنترل افرادی است که اطلاعات شخصی ما را می بینند. ما فقط از خدمات دیگران استفاده می‌کنیم ولی چه کسی می‌داند که ما ناخواسته چه اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم. 

جمع‌آوری داده‌های کاربران تحت پوشش عملیات بهینه‌سازی بازاریابی و تحلیل داده‌ها برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، کم و بیش عادی است. در بیشتر موارد، این ارائه دهندگان خدمات، بر اساس قانون موظف هستند که دسترسی نامحدود به چنین داده‌هایی را برای تنظیم کننده‌ها فراهم کنند. از این رو، سیستم اینترنتی که امروز داریم برای کمک به نظارت بر فعالیت‌های کاربران طراحی شده است.

این نقص ظاهری و چگونگی تخریب حریم خصوصی است که منجر به ایجاد دارک وب شد! در دارک وب، کاربران از ابزارهای ویژه‌ای استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های خود را پنهان سازند. در دارک وب، قوانین قضایی اعمال نمی‌شود و عملیات نظارتی دولت‌ها عاملی برای تهدید نیست. در اصل، دارک وب گوشه‌ای از اینترنت را نشان می‌دهد که در آن کاربران اینترنت می‌توانند آزادانه اطلاعات را بدون نگرانی درباره سانسور، نظارت یا عواقب قانونی به اشتراک بگذارند و به آن دسترسی داشته باشند. 

در حالی که مفهوم دارک وب به قدمت خود اینترنت است، ظهور مرورگرهای خصوصی مانند Tor در اواخر دهه 2000 به پذیرش گسترده چنین رویکرد رادیکالی برای اتصال به اینترنت دامن زد.

بازار دارک وب چیست؟

اگرچه دارک وب تاریک در ابتدا به دلیل فرار از سانسور و خدمات اینترنتی ناقض حریم خصوصی طراحی شد، این سیستم به سرعت در دنیای جنایتکار برجسته گشت. گمنامی که دارک وب تاریک فراهم می‌کند، بازیکنان مدرن و پیچیده‌ای را به وجود آورده که به انواع فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط هستند. از آنجایی که ناشناس بودن تضمین شده است، برای تنظیم‌کننده‌ها دشوار بود که به طور مؤثری از برتری چنین نهادهایی که آشکارا چیزی برای پنهان کردن داشتند، کم کنند.

با افزایش محبوبیت دارک وب، ورود به گوشه تاریک اینترنت برای خرید و فروش مواد مخدر، اسناد جعلی، مهمات، پورنوگرافی کودکان و انواع دیگر کالاهای غیرقانونی به طور فزاینده‌ای آسان شد. وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌هایی که چنین معاملاتی در آن‌ها انجام می‌شود همان چیزی است که ما به آن بازارهای دارک وب می‌گوییم.

اگر به احراز هویت بایننس نیازمندید و نمی‌توانید این کار را به آسانی انجام دهید، لازم نیست نگران باشید زیرا پرشین الیت با خدمات ارزشمند خود به تمامی مشتریان کمک می‌کند.

Tor چیست؟

تمام این گام‌ها در ایجاد اینترنتی ناشناس‌تر و با ظهور مرورگرهای خصوصی، به ویژه Tor، امکان‌پذیر شد. شبکه مرورگر خصوصی تور در سال 2002 راه اندازی شد و به طور موثر ابزاری را برای کاربران عادی اینترنت باز کرد تا هویت و فعالیت‌های خود را به صورت آنلاین پنهان کنند. 

خالقان Tor (دیوید گلدشلاگ، مایک رید و پل سیورسون) در آزمایشگاه تحقیقات دریایی ایالات متحده به دنبال راهی برای هدایت ترافیک اینترنت به صورت ناشناس بودند. در نهایت، آنها ایده رمزگذاری و مسیریابی ترافیک از طریق چندین سرور را توسعه دادند.

در نتیجه ردیابی منبع و مقصد چنین ترافیکی را بسیار دشوار می‌کردند. آنها این تکنیک را «مسیریابی پیاز» یا TOR نامیدند و نرم افزار منبع باز Tor را در سال 2002 منتشر کردند. بازارهای دارک وب تا سال 2008 که مرورگر Tor را منتشر کردند و دسترسی به نرم‌افزار اصلی را آسان‌تر گشت، شروع به رشد کردند.

جاده ابریشم چه بود؟

حتی با وجود انفجار وب‌سایت‌های دارک، هنوز ایجاد بازارهای قابل دوام، دشوار بود. زیرا استفاده از ارزهای فیات و راه‌حل‌های پرداخت متعارف مانند PayPal در نهایت به قانون‌گذاران فرصتی برای ردیابی و دستگیری مجرمان می‌داد. با این حال، یکی از بازارها برای تغییر آن ارسال شد. در سال 2011 با مسلح شدن به یک راه حل پرداخت بهبود یافته، جاده ابریشم در دارک‌نت راه‌اندازی شد.

بازار دارک نت (جاده ابریشم) که به نام مسیرهای معاملاتی تاریخی معرفی شده توسط سلسله هان نام‌گذاری شد، از یک سیستم پرداخت جایگزین یعنی بیت کوین استفاده کرد و یک پلتفرم ساختار یافته را توسعه داد که شامل یک سیستم بررسی فروشنده، یک سرویس امانی و یک ویژگی پیام خصوصی بود. 

این پلتفرم به شهرت رسید و در مدت زمان کمی و در حدود دو سال فعالیت، بیش از یک میلیون حساب کاربری داشت. طبق گزارش‌ها، داروها 70 درصد از کالاهای فروخته شده در جاده ابریشم را تشکیل می‌دهند. در نهایت، FBI با همکاری سایر سازمان‌های مجری قانون، این وب سایت را تعطیل و بیش از یک میلیارد دلار دارایی دیجیتال را مصادره کرد.

چرا بیت کوین و جاده ابریشم تا این اندازه به هم مرتبط هستند؟

تلاش‌های قبلی برای ایجاد یک بازار دارک وب در نتیجه عدم وجود یک سیستم پرداخت مقاوم در برابر سانسور شکست خورد. پس از ایجاد بیت کوین، راس اولبریخت (Ross Ulbricht) به سرعت از این واقعیت استفاده کرد که دارایی دیجیتال نیازی به استفاده از بانک ها ندارد. به لطف بیت کوین، جاده ابریشم به عنوان بازار اصلی در دارک وب ظاهر شد، زیرا یک سیستم پرداخت غیرقانونی و بدون مرز را پذیرفته بود.

راس اولبریخت کیست؟

راس اولبریخت بنیانگذار جاده ابریشم است. او پلتفرمی ایجاد کرد که امکان خرید و فروش انواع محصولات را از خانه شما و دریافت آنها از طریق پست فراهم می‌کرد. نکته کلیدی در اینجا این بود که این خریدها ناشناس باشند و طبیعی است که بازار را برای فروشندگان و خریداران کالاهای غیرقانونی جذاب می‌کرد. 

به نظر می‌رسید که اولبریخت دارای گرایش‌های آزادی‌خواهانه بود که در ایجاد جاده ابریشم درخشید و بازاری را ایجاد کرد که بدون نظارت دولت وجود داشت. اما، همانطور که این کارها انجام گشت، موفقیت جاده ابریشم باعث توجه ناخواسته FBI شد.

پس از ماه‌ها نفوذ در جامعه جاده ابریشم، اف‌بی‌آی سرانجام در سال 2013 اولبریخت را در کتابخانه سانفرانسیسکو دستگیر کرد. پس از اینکه یک افسر مخفی امنیت داخلی اولبریخت را متقاعد کرد که باطن جاده ابریشم را باز کند، دو افسر دستگیر شده FBI وانمود کردند که زن و شوهری با هم نزاع می کنند تا حواس او را پرت کنند و سپس به سرعت لپ تاپش را گرفتند تا اولبریخت از حذف هر گونه فایلی از لپ تاپ خود جلوگیری کند.

اولبریخت در سال 2015، پس از امتناع از یک معامله، مجرم شناخته شد و بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم گشت. وی به پولشویی، هک رایانه و قاچاق مدارک شناسایی جعلی و همچنین پرداخت پول برای قتل دو نفر و سایر اتهامات مربوط به مواد مخدر متهم شد.

Dread Pirate Roberts کیست؟

پس از موفقیت اولیه جاده ابریشم (Silk Road)، اولبریخت تصمیم گرفت تا اوضاع مدیریت پلتفرم را تغییر دهد. این زمانی بود که او نام مستعار Dread Pirate Roberts را بر اساس شخصیتی خیالی ازThe Princess Bride انتخاب کرد. این نام مستعار در ابتدا توسط یک کاربر ناشناخته جاده ابریشم ایجاد و سپس فرض شد که چندین نفر از حساب Dread Pirate Roberts استفاده می‌کردند.

بیت کوین و جاده ابریشم  

پس از دستگیری اولبریخت، FBI بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین مرتبط با جاده ابریشم را توقیف کرد. از آن زمان، منتقدان به سرعت استفاده غیرقانونی از بیت کوین در دارک‌وب را به عنوان استدلالی علیه فشار برای پذیرش جریان اصلی مطرح کردند.

با این حال، همانطور که در جریان کشف حماسه جاده ابریشم کشف شد، شبکه بیت کوین از یک دفتر کل برای ذخیره تاریخچه تراکنش‌ها استفاده می‌کند. بنابراین، هر کسی می‌تواند تراکنش‌های گذشته را جستجو کرده و آنها را به آدرس‌های کیف پول پیوند دهد. اگر چنین آدرس‌های کیف پولی به حساب‌های ثبت‌شده و تایید شده مرتبط باشند می‌توان آن‌ها را به هویت‌های واقعی مرتبط کرد. در واقع به نظر می‌رسد گاهی اوقات، نام مستعار بیت کوین به جای اینکه مانعی برای تحقیقات پلیس در مورد فعالیت‌های مجرمانه آنلاین باشد، کمک‌کننده بوده است.

آیا هنوز هم ارز دیجیتال در بازارهای دارک وب استفاده می شود؟

متأسفانه، ارزهای دیجیتال هنوز در دارک وب استفاده می‌شوند. با این حال، توجه داشته باشید که این وضعیت مخصوص دارایی های دیجیتال نیست. از ارزهای فیات نیز برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود، همانطوری که از سپیده‌دم چنین بوده است.

توجه به ارزهای دیجیتال و دارک وب صرفاً به دلیل ناشناس بودن درک شده‌ای است که بسیاری از دارایی‌های دیجیتال به کاربران می دهند. چیزی که اکثر مردم درک نمی‌کنند این است که به جز زمانی که پروتکل‌های خاصی برای پنهان کردن جزئیات تراکنش وجود دارد، ردیابی فعالیت‌ها در سیستم‌های پرداخت بلاک چین آسان است. گزارش‌ها نشان داده‌اند که تنها بخش کوچکی از حجم تراکنش‌های جهانی ارزهای دیجیتال به دارک وب مرتبط است!

با این وجود تصورات غلط و رایج حوزه دارایی‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای در حال تنظیم شدن است و شانس رهایی از استفاده غیرقانونی ارزهای دیجیتال روز به روز کمتر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از ارز دیجیتال در دارک نت، خریدی غیرقانونی انجام دهید، بهتر است درباره آن تجدید نظر کنید. 

پرشین الیت یک پلتفرم سیگنال ارز دیجیتال است که به معامله‌گران در پیدا کردن سیگنال‌های سودآور کمک شایانی می‌کند. این وبسایت امکان خرید تتر، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس را فراهم می‌آورد. از طریق این محیط می‌توانید قیمت ارز دیجیتال را در لحظه مشاهده کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.