whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تأمین مالی تروریست‌های داعش با ترون

1402/05/01 ساعت 17:33


شواهد استفاده از ارزهای دیجیتال توسط گروه‌های مرتبط با داعش در حال "افزایش" است. پلتفرم اطلاعات بلاکچین TRM Labs اخیراً گزارشی را منتشر کرد که برکشف استفاده روزافزون گروه‌های داعشی از ارزهای رمزنگاری در آسیا تاکید می‌کند. این گزارش ارتباطات مهم زنجیره‌ای بین این گروه‌ها و کمپین‌های جمع‌آوری امداد مرتبط با داعش در سوریه را نشان می‌دهد.

گزارش منتشر شده مورخ 21 ژوئن نشان داد که از طریق شواهد زنجیره‌ای در دوازده ماه اخیر، شبکه‌های حمایتی از داعش در تاجیکستان، اندونزی و افغانستان از ارزهای دیجیتال برای کمک به انجام فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند. طبق بررسی‌های TRM، اکثر معاملات مرتبط با این موارد از طریق استفاده از USDT (تتر) روی شبکه ترون انجام شده‌اند.

کوینتلگراف مورخ 21 ژوئن در یک ارائه توسط تارا انیسون، رئیس سابق مشاوره‌های فنی کریپتوی Elliptic،  تأکید کرد که ترون و تتر برای استفاده غیرمجاز مشهورند. وی بیان کرد که جنایتکاران دارند از بیتکوین به سمت ارزهای پایدار منتقل می‌شوند.تارا انیسون توضیح داد که صرافی‌های غیرمتمرکز دارای نقدینگی قوی و "حجم خیلی خوبی" هستند، که تمیزکاری اموال را "خیلی آسان" می‌کند.

گزارش به تعداد قابل‌توجهی از افرادی اشاره می‌کند که از صرافی‌های مستقر در اندونزی برای ارسال اموال به آدرس‌های مرتبط با کمپین‌های جمع‌آوری امداد مرتبط با داعش در سوریه استفاده کرده‌اند. گزارش اعلام کرد:

« بیش از ۵۱۷،۰۰۰ دلار توسط افرادی که از صرافی مستقر در اندونزی استفاده کرده‌اند، در سال ۲۰۲۲ به آدرس‌های شناسایی‌شده توسط TRM Labs به عنوان متعلق به کمپین‌های جمع‌آوری امداد مرتبط با داعش در سوریه و صرافی‌های محلی که فعالیت‌های آنها را تسهیل می‌کند، ارسال شده است.»

TRM توضیح داد که این کمپین‌های جمع‌آوری امداد ادعا کرده‌اند این اموال برای حمایت و "کمک به آزادی خانواده‌های داعشی نگهداری‌شده در کمپ‌های سوریه" استفاده می‌شوند. طبق نوشته‌های TRM، همه انتقالات با استفاده از USDT روی شبکه ترون به ازای ۱۰،۰۰۰ دلار انجام شدند. 

گزارش به یک حادثه در تاجیکستان اشاره دارد که از کریپتو برای استخدام نیروهای افغانستانی مرتبط با داعش استفاده شد. یکی از کمپین‌های جمع‌آوری امداد که بیش از یک سال فعال بود، به یک آدرس مرتبط با دریافت تقریباً ۲ میلیون دلار USDT روی ترون در سال ۲۰۲۲ متصل شد.

توسط ردیابی بلاکچین، TRM Labs جریان اموال را شناسایی کرد و به صرافی‌ای که توسط این گروه برای نقد کردن اموال خود استفاده می‌شد، اطلاع داد. سپس این صرافی مقامات محلی را آگاه کرد، که در نتیجه باعث بازداشت یکی از جمع‌آوری‌کنندگان مالی سطح بالا داعش به نام شامیل حکومتوف، در تاریخ ۲۲ ژوئن شد.

اعلام شد که یک واحد رسانه‌ای مرتبط با داعش در پاکستان در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ شروع به تبلیغ قابلیت ارسال اهدایی‌ها با استفاده از رمزنگاری کرد. TRM Labs شناسایی کرد که آدرس‌هایی که توسط این گروه کنترل می‌شوند، حجم کلی حدود ۴۰،۰۰۰ دلار در دوازده ماه گذشته داشته‌اند.

این موضوع پس از انتشار یک گزارش در تاریخ ۲۸ ژوئن توسط TRM Labs اعلام شد که حجم مالی غیرمجاز مرتبط با بیتکوین به طور قابل توجهی در طول هفت سال گذشته کاهش یافته‌است. آنها اعلام کردند که در حالی که بیتکوین یک‌گانه‌ی انحصاری برای تأمین مالی تروریست‌ها تا سال ۲۰۲۲ بود، از ترون برای ۹۲٪ تأمین مالی تروریست‌ها استفاده می‌شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.