whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

فیچرهای خوبی به سراغ  CEX به DeFi می‌آید.

1402/03/27 ساعت 23:44


اکوسیستم غیر متمرکز (CEX) با هدف ساده‌سازی DeFi با ارائه یک تجربه کاربری دوستانه و درگاه  fiat، در حال حفظ خود نگهداری است. به عبارت دیگر، این پلتفرم اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند در محیطی ساده و تعاملی با DeFi ارتباط برقرار کنند و به طور همزمان امنیت ارزش‌های خود را حفظ کنند.

قبل از شکست‌های عمده سال 2022، با دسترسی آسان، ویژگی‌های متنوع و درگاه fiat مستقیم، صرف نظر از اینکه بسیاری از این ویژگی‌ها در اکوسیستم غیر متمرکز وجود نداشت، مبادلات متمرکز (CEX) رهبری در قبول و استفاده از کریپتو داشتند.

با این حال، CEX ها به شدت نظر کاربران را به خود جلب کردند تا به خود نگهداری بهتری از دارایی‌های کریپتویی خود بپردازند. این امر به این دلیل است که کاربران درک بهتری از خود نگهداری داشته باشند و درصورت ارسال ارزش‌های خود به یک مرکز متمرکز، کنترل روی دارایی‌های خود را از دست می‌دهند. اخیراً، شکایت SEC علیه دو CEX برجسته، Binance  و  Coinbase، نیاز به شفافیت و حاکمیت کاربر در موسسات متمرکز را درخواست کرده است. به عبارت دیگر، یان گونه گفته است که: کاربران هیچ کنترل و هیچ ایده‌ای از اینکه چگونه این روند، مدیریت می‌شود، نخواهند داشت.

مدیریت نادرست ارزش‌ها توسط موسسات متمرکز باعث خروج از مبادلات کریپتویی متمرکز به سمت خود نگهداری و جایگزین‌های غیر متمرکز برای معامله شده است. آماری نشان داد که در ماه‌های پس از فروپاشی  FTX، مردم به میزان بی‌سابقه‌ای از صرفه‌جویی خود، با بیت کوین خود را از مبادلات کریپتویی به خود نگهداری کشیدند.

خود نگهداری باید تجربه‌ای ساده‌تر را ارائه دهد. با این حال، کاربران به زودی متوجه خواهند شد که صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) همان سطح دسترسی را ارائه نمی‌دهند. برای شروع، بیشتر  DEXها درگاه‌های فیات مستقیم را فراهم نمی‌کنند، بنابراین کاربران هنوز نیاز به یک صرافی رمزارز متمرکز دارند تا ارزهای رمزی را وارد یا خارج کنند.

اگرچه پلتفرم‌های غیرمتمرکز از طریق قراردادهای هوشمند روی یک بلاکچین، خودنگهداری و شفافیت را فراهم می‌کنند، اما به دلیل رابط کاربری و صفحات کاربری طراحی نشده، نیاز به درک فنی نیز دارند. علاوه بر این، کاربران نتوانستند ویژگی‌های پیشرفته مانند سفارش‌های حداکثر و حداقلی، میانگین هزینه دلاری یا توقف ضرر در صرافی‌های غیرمتمرکز را پیدا کنند. در حالی که عدم وجود صفحات کاربری و ویژگی‌های کاربرپسند مانع ورود کاربران جدید شده بود، نیاز به اهرم و معاملات مارجین برای بازاریابان تجربه‌کرده نیز به پاسخگویی نرسیده بود.

با رشد علاقه به خودنگهداری، اکوسیستم DeFi (مالی غیرمتمرکز) تلاش کرد تا نگرانی‌ها و نیازهای کاربر عادی که به قراردادهای پیشرفته معاملاتی از یک صفحه ساده استفاده می‌کند، را برطرف کند؛ در حالی که به واریز و برداشت پول فیات بدون ترک پلتفرم ادامه می‌دهد.

برای ساخت یک جایگزین قابل اطمینان، قابل دسترس و شفاف برای صرافی‌های متمرکز، Unstoppable:DeFi  یک اکوسیستم غیرمتمرکز از ابتدا تا انتها ایجاد می‌کند که به کاربران کنترل کامل بر دارایی رمزارزی خود را می‌دهد و همچنین به آن‌ها امکان می‌دهد با سهولت و ویژگی‌هایی که در صرافی‌های متمرکز دارند، معامله کنند. Unstoppable DeFi با ارزش‌های اصلی رمزارز یعنی غیرمتمرکزی، بدون نیاز به مجوز و خودنگهداری به قلب این ایده نزدیک شده است.

مجموعه کاملی از جایگزین‌های متمرکز نشده

برای جذب کاربران جدید به اکوسیستم DeFi و همچنین حفظ ویژگی‌هایی که معامله‌گران با تجربه به دنبال آن هستند، تیم Unstoppable:DeFi یک صرافی غیرمتمرکز و کاربرپسند با نام Unstoppable ساخته است. در این صرافی، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم ارز فیات خود را واریز یا برداشت کنند و نیازی به سومین‌شخص‌های میانی ندارند.

با توجه به لیکویدی موجود در  DeFi، این صرافی قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند انواع سفارشات پیشرفته (مانند سفارش محدود، یکپارچگی هزینه دلاری و توقف با خط دنبالی) را با یک رابط کاربری ساده عرضه می‌کند.

صرافی DEX مارجین نقدینگی تک‌طرفه را فراهم می‌کند که در آن کاربران پول خود را به منظور پذیرش سرمایه‌گذاری برای معامله‌گران قرض می‌دهند، در حالی که تمام معاملات با تبادل پول‌ها در لیکویدی DeFi  موجود پشتیبانی می‌شوند. این بدان معناست که کاربران فقط می‌توانند بین دو دارایی واریزی تجارت کنند و در نتیجه، از اتلاف ناپایداری برای تأمین کنندگان نقدینگی که می‌خواهند به صورت پایدار سود کسب کنند، جلوگیری می‌شود.

یکی از اجزای کلیدی این پروژه کیف پول غیرمتمرکز آن است یعنی Unstoppable: Wallet. با راه‌اندازی در سال 2023، این کیف پول به عنوان یک ابزار مدیریت غیرمتمرکز برای ارزهای رمزنگاری شده، به طور عمد ساخته شده است.

این کیف پول به کاربران کمک می‌کند تا در معاملات رمزنگاری شده شرکت کنند بدون نیاز به ثبت نام پیچیده و شامل برخی از ویژگی‌های ضروری برای ذخیره، تبادل و نظارت بر عملکرد ارزهای رمزنگاری شده با حفظ حریم خصوصی. با ترکیب آسانی استفاده از صرافی خود، این کیف پول تضمین می‌کند که کاربران نیازی به فراموش کردن اصول اصلی رمزنگاری دارند. به همه وقت‌ها، کاربران کلید‌های خصوصی خود را می‌توانند به دست آورند که به این معناست که فقط آن‌ها به پول خود دسترسی دارند.

با طموح "بیزینس صرافی‌های متمرکز را بر هم بزنیم"، پسودونیم، بنیانگذار  Unstoppable:DeFi، توضیح داد که این پروژه به صورت خودمختار و بدون گذر از هیچ دوره سرمایه‌گذاری و نهادی رشد یافته است. علاوه بر این، تیم مجبور شد مدل خود فروش توکن را ایجاد کند، زیرا هیچ یک از لانچ‌پدهای موجود قابلیت مکانیک منصفانه برای فروش عمومی توکن آن‌ها را ارائه نمی‌کرد.

طبق گفته "0xNic"، هنگامی که اکوسیستم Unstoppable به طور کامل ساخته شود، نیازی به استفاده از CEX وجود نخواهد داشت. آن‌ها اضافه کردند:

"به جای آن، یک جایگزین واقعاً بومی رمزنگاری وجود خواهد داشت که با ویژگی‌های همانند یا بهتر از صرافی‌های مرکزی، بر اصول اساسی رمزنگاری که شامل خود نگهداری، غیرمتمرکز بودن و بدون نیاز به مجوز است، تسلط نخواهد داشت."

Unstoppable: DeFi برنامه‌ای با مدل توکن دوتایی است که در آن جامعه به توکن نقدی دسترسی دارد در حالی که تیم توکن ثانویه را دریافت می‌کند که باید برای فروش در لیکویدی عمومی باید به مدت 12 ماه تحت محدودیت قرار گیرد. پس از عرضه مجموعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود، Unstoppable:DeFi  هدف دارد در آینده به یک سازمان خودمختار کاملاً غیرمتمرکز (DAO) تبدیل شود.

در پرشین الیت می‌توانید علاوه بر دریافت اخبار روز از خدماتی چون احراز هویت بایننس و سیگنال فارکس، همچنین لحظه‌ای‌ترین سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال برخوردار شوید. فقط کافی است در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید.

به نقل از کوینتلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.