whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

رمز ریال چیست؟

1401/08/26 ساعت 01:34


شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که رمز ریال چیست؟ و از آن چه استفاده‌هایی می‌شود کرد؟ رمز ریال در واقع یک نوع واحد پول یا رمز ارز بوده که از امکان برنامه ریزی و برنامه‌ نویسی برخوردار است. دقت داشته باشید رمز ریال، به گونه‌ای نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در ایران و ارز دیجیتال بانک مرکزی است. البته ارزش این رمز ارزها با ارزش ریال سنتی کاغذی برابر بوده و همچنین به آن متصل هستند.

ریال دیجیتال یا رمز ریال را می‌توان به عنوان مکمل پول نقد نیز در نظر گرفت که به افزایش سرعت انجام مبادلات مالی و پولی در کشور، کمک زیادی می‌کند. رمز ریال یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای خیلی از افراد فعال در حوزه بازارهای مالی، ابهامات و پیچیدگی‌هایی دارد. به همین دلیل اگر شما هم در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید اما اطلاعات جامعی در مورد رمز ریال ندارید، بهتر است تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

هدف ایجاد رمز ریال 

رمز ریال به عنوان یکی از جدیدترین و مهم ترین ابزارهای پرداخت، می‌تواند نقش مفیدی در کاهش تورم و اقتصاد کشور داشته باشد. زمانی که این ایده کاربردی به مرحله اجرا برسد، رمز ریال جای ریال اسکناسی را خواهد گرفت. این موضوع با نام هوشمند کردن پول ملی شناخته می‌شود.  

در واقع اصلی ترین هدف بانک مرکزی از ایجاد کردن رمز ریال، کم نمودن اسکناس موجود در دست مردم بوده که اهمیت زیادی دارد. دقت داشته باشید سرعت گردش پول و چاپ اسکناس، مسئله مهمی بوده که ذهن اکثر اقتصاددانان را به خود مشغول کرده و موجب شده ضربه‌های سنگینی به اقتصاد کشورمان وارد شود.

در حال حاضر افراد زیادی به طور صحیح نمی‌دانند که رمز ریال چیست؟ و خیلی با این رمز ار آشنایی ندارند.‌ دولت جهت ارائه رمز ریال، هدف‌های مختلفی دارد که یکی از مهم ‌ترین آن‌ها، دور زدن تحریم‌های سخت است. به طور معمول کشورهایی مانند روسیه و ایران که تحت تحریم واقع شده‌اند، فعالیت بیشتری در توسعه ارزهای دیجیتال دارند.

از این رو بهتر است بدانید کشور روسیه نیز قصد دارد در سال 2023، پول دیجیتال ملی خود را راه اندازی کند. البته کشور چین هم در این امر قدم‌هایی برداشته و تصمیمات مهمی دارد. در کل این سیستم منحصر به فرد می‌تواند به خود بانک مرکزی جهت مقابله کردن با تحریم‌ها، کمک شایانی کند. 

در نظر داشته باشید که این سیستم هم اکنون در مراحل اولیه توسعه خود قرار گرفته و هنوز به شکل کامل آن را وارد چرخه اقتصاد کشور نکرده‌اند. رمز ریال با این که از دفتر کل توزیع شده استفاده می‌نماید اما دارای ساختار متفاوتی است که آن را از غیر متمرکز بودن خارج کرده و همچنان متمرکز نگه می‌دارد.  

ویژگی‌های قابل توجه رمز ریال 

رمز ریال از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده که از جمله مهم ترین این ویژگی‌ها می‌توان قانونی بودن آن را نام برد. بر روی این ابزار پرداختی، قانون گذاری و سیاست‌های خاص هر کشوری وجود دارد زیرا راه‌ اندازی آن بر عهده نهادهای مالی هر کشوری بوده و قوانین مهمی را برای آن در نظر گرفته‌اند.

بانک مرکزی نگران بوده که اگر استفاده از ارزهای دیجیتال به حداکثر خودشان برسند، امکان دارد نظارت روی سیستم‌های پرداخت و عرضه پول با مشکلاتی مواجه شود. به همین خاطر هم سعی می‌کنند به سمت ایجاد رمز ریال حرکت نمایند. هوشمند کردن ریال از جمله اهداف مهم و با اهمیت بانک مرکزی و نهادهای مالی در کشور بوده که به رشد اقتصادی و همچنین کاهش دادن مشکلات ناشی از آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

معرفی انواع رمز ریال 

بعد از این که متوجه شدید رمز ریال چیست؟ بهتر است با انواع آن هم آشنا شوید. به طور کلی 2 نوع رمز ریال وجود دارد و هر یک کاربردها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که در ادامه مطلب به بررسی دقیق‌تر آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • رمز ریال عمده ‌فروشی 

رمز ریال‌ عمده فروشی نظیر ذخایر سنتی بانک مرکزی عمل می‌کند و از مؤسسات مالی و بانکی جهت انجام تراکنش‌ها و همچنین تسویه‌شان بهره می‌گیرند. رمز ریال‌های عمده فروشی می‌توانند کمک زیادی به افزایش سرعت انتقال بین مرزی کنند. از این نوع رمز ریال‌ برای پرداخت‌های بین بانکی هم می‌توان استفاده کرد.

  • رمز ریال خرده ‌‌فروشی

یکی دیگر از انواع رمز ریال، رمز ریال‌های خرده فروشی بوده که در کنار پرداخت بین بانکی، انتقال مستقیم ارز دیجیتال که تحت حمایت بانک مرکزی هستند را نیز به مصرف کنندگان بر عهده دارند. از این جهت نیز با کمک‌شان کاهش وجوه سپرده گذاران، عدم نقد شوندگی مؤسسات بانکی و ریسک واسطه‌ها از بین خواهد رفت.

دقت داشته باشید که رمز ریال‌های خرده ‌فروشی نیز در 2 نوع؛ دسترسی به حساب یا رمز ریال رمز عبور و پول نقد یا رمز ریال دسترسی مبتنی بر ارزش تقسیم بندی می‌شوند. پول نقد یا رمز ریال دسترسی مبتنی بر ارزش را می‌توانید از طریق کیف ‌پول‌های دیجیتالی برای گیرندگان بفرستید. توسعه این سیستم بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از دسترسی مبتنی بر توکن است.

دسترسی به حساب یا رمز ریال رمز عبور نیز تقریبا شبیه به دسترسی حساب بانکی بوده و از این طریق یک واسطه احراز هویت گیرنده، مسئولیت نظارت بر پرداخت‌های غیر قانونی و فعالیت‌ها را بر عهده دارد. این سیستم دارای حریم خصوصی و امنیت بسیار بهتری است و تمام اطلاعات تراکنش‌های شخصی، توسط مقام‌های دولتی و تجاری حفاظت می‌شود.‌ 

همان طور که متوجه شدید، در ارائه رمز ریال جنبه‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته تا در نتیجه این سیستم بتواند جایگاه ویژه‌ای به عنوان یک ارز ملی پیدا نماید. در واقع با شناخت انواع رمز ریال، بهتر می‌توانید بفهمید که کاربرد و ماهیت رمز ریال چیست؟ و چگونه باید از آن استفاده کرد.

نحوه استفاده از رمز ریال  

کارت‌های هوشمند بانکی، تحول بزرگی در سیستم مالی کشور ایجاد کرده‌اند و افراد با کمک آن‌ها می‌توانند خیلی راحت و سریع، پرداخت‌های‌ خود را انجام دهند. در صورتی هم که اتفاق خاصی برای بانک مورد نظر بیفتد، امنیت پول به شکل قابل قبولی نزد بانک حفظ خواهد شد.

دقت داشته باشید در حالت عادی، بانک‌ها نقش یک واسطه را دارند که وظیفه انتقال وجوه برعهده آن‌ها است. اما این نقش واسطه‌ای، در خصوص رمز ریال حذف شده و پول به شکل مستقیم همان شکلی که هست، به صورت الکترونیکی به کیف پول اختصاصی شخص انتقال داده می‌شود.

اگر زمانی سرقت یا هک صورت بگیرد، امکان پیگیری آن وجود دارد و می‌توانید به سادگی آن را ردیابی کنید. به طور معمول شما می‌توانید از روش‌ها و راهکارهای متفاوتی برای نگهداری از دارایی‌های تان بهره بگیرید. رمز ریال نیز به عنوان یکی از بهترین و مفید ترین روش‌ها جهت ذخیره دارایی به شمار می‌رود‌.

این ذخیره معمولا در کیف پول الکترونیکی انجام می‌شود و برای این کار نیاز است حتما به بانک مراجعه نمایید. البته جهت یادگیری طرز دقیق کارکرد ارز ریالی لازم است ابتدا با مفهوم این ارز، قیمت ارز دیجیتال و دیگر موارد ضروری در این زمینه آشنا شوید.

ارز ریالی مانند یک پول الکترونیکی بوده که می‌توان آن را همیشه همراه داشت و بدون واسطه سوم یا همان بانک، مورد استفاده قرار داد. استفاده کردن از رمز ریال اصلا پیچیده نبوده و اگر زمانی این رمز ارز جای پول‌های کاغذی را بگیرد، تمام افراد می‌توانند بدون محدودیت از آن استفاده نمایند.

رمز ریال عرضه شده در بانک مرکزی، مزایای زیادی دارد اگر در بین مردم رایج شود نتایج و اثرات مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

رمز ریال عرضه شده در بانک مرکزی، مزایای زیادی دارد اگر در بین مردم رایج شود نتایج و اثرات مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

آیا امکان استخراج رمز ریال وجود دارد؟

با توجه به این که عرضه رمز ریال توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد، طبیعتاً استخراج کردن آن امکان پذیر نیست و بانک مرکزی به هر اندازه که لازم باشد، به شکل نامحدود و برنامه ریزی شده، جهت عرضه بیشتر این رمز ارز دیجیتالی اقدام می‌کند.

به همین دلیل هم رمز ریال را نمی‌توان همچون بیت ‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال غیر متمرکز، حساب کرد. بلکه صرفاً همان پول یا ریال کاغذی سنتی بوده که آن را به شکل الکترونیکی عرضه می‌کنند تا بتوانند مبادلات مالی کشور را از حالت سنتی خارج نمایند و دقت و سرعت بیشتری نیز به آن ببخشند. 

پس نباید از رمز ریال عرضه شده توسط بانک مرکزی انتظار داشته باشید که مانند یک ارز دیجیتال غیر متمرکز عمل کند. ارزهای دیجیتال غیر متمرکز در کل با این رمز ارز تفاوت‌های زیادی دارند و کاربران می‌توانند با کمک سیگنال ارز دیجیتال و یک‌سری ابزارهای دیگر، تحلیل دقیقی بر روی آن‌ها داشته باشند و از این طریق هم سود زیادی کسب نمایند.

تفاوت‌های رمز ریال با ارز دیجیتال جهانی 

همان طور که در قبل هم ذکر شد، رمز ریال بانک مرکزی به علت اهداف، ماهیت و ویژگی‌های خاصی که دارد، با ارزهای دیجیتال جهانی متفاوت است. این تفاوت‌ها اهمیت زیادی دارند که در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن‌ها خواهیم پرداخت.  

  • رمز ریال قابل استخراج نبوده و تنها به عنوان یک ابزار پرداخت مناسب و واسط جهت خرید، نقش مؤثری ایفا می‌نماید.  
  • کاربران برای خرید تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال که به صورت جهانی هستند، نیازی به واسط برای خرید ندارند اما در دنیای ارزهای دیجیتال ایرانی جهت به دست آوردن و خرید ارز مورد نظر، نیاز به اشخاص حقوقی و حقیقی خواهید داشت.
  • رمز ریال به دلیل وجود مشکلات مختلف در سیستم اقتصادی کشور، دارای ثبات بسیار کمی بوده و از این طریق هم هر لحظه امکان دارد سیستم مالی‌تان آسیب ببیند.‌ 
  • دقت داشته باشید که تمام نکات و اطلاعات به دست آمده در رابطه با رمز ریال، به صورت تست نشده هستند و همه چیز بر پایه احتمال بوده، به همین خاطر هم اگر به فکر سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال مناسب هستید، بهتر است خیلی بر روی رمز ریال حساب باز نکنید.
  • هر ارزی در اوایل ورود به دنیای کریپتوکارنسی، با مخالفت‌ها و انتقادات زیادی مواجه خواهد بود ولی رمز ریال به این صورت نبود و طرفدار زیادی هم نداشت.
  • دولت‌ها و سازمان‌های مختلف، هیچ گونه نظارت کنترل شده‌ای بر روی ارزهای دیجیتال جهانی ندارند اما رمز ریال زیر نظر دولت و همچنین قوانین آن قرار گرفته است.
  • خرید رمز ارزهای جهانی به دلیل رایج بودن در بین مردم، چندان پیچیده نیست اما احتمال دارد فرآیند دریافت رمز ریال نسبت به سایر ارزها مقداری دشوارتر باشد.

این رمز ارز دارای قابلیت‌های مهمی بوده اما هر کسی ممکن است با آن‌ها آشنایی نداشته باشد، از این جهت نیز چندان مورد استقبال عموم قرار نگرفته است.

این رمز ارز دارای قابلیت‌های مهمی بوده اما هر کسی ممکن است با آن‌ها آشنایی نداشته باشد، از این جهت نیز چندان مورد استقبال عموم قرار نگرفته است.

مهم ترین مزایای رمز ریال

رمز ریال به عنوان کاربردی ترین ارز دیجیتال شناخته شده و به دلیل قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد، نقش مهمی در سازندگی و اقتصاد کشور ایفا می‌کند. همین امر نیز موجب شده افراد زیادی ترغیب به استفاده از رمز ریال شوند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید مزایای این رمز ارز محبوب را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم مطالبی که در ادامه ذکر می‌شود را نادیده نگیرید. 

  • کاهش تقاضا پول سنتی

مردم با وجود داشتن کارت‌های بانکی، استفاده‌های زیادی از پول سنتی یا همان پول نقد می‌کنند ولی با به وجود آمدن رمز ریال، میزان تقاضا برای استفاده از پول نقد بسیار کاهش می‌یابد و افراد کمتر سراغ آن‌ها می‌روند.

  •  کمک به کسب و کارها 

رمز ریال کمک بسیار زیادی به مشاغل و کسب و کارهای مختلف برای پرداخت می‌کند. در واقع صاحبان کسب و کارها و مشاغل می‌توانند با استفاده از رمز ریال، تمام نقل و انتقالات یا پرداخت‌های خود را انجام دهند.

رمز ریال می‌تواند به راحتی امکان نقل و انتقال برون مرزی را هم برای افراد مختلف فراهم نماید. این مسئله با سرعت نسبتاً زیادی صورت می‌گیرد و به طور معمول سرعت برای شرکت‌های تجاری و همچنین مشاغل بزرگ، اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

  • ارزش ‌گذاری رمز ریال 

یکی دیگر از مهم ‌ترین مزایا و ویژگی‌های آن، به ارزش ‌گذاری رمز ریال مربوط خواهد شد. در واقع هر ارز ریال برابر با یک ریال محاسبه خواهد شد. این موضوع نیز نشان می‌دهد که قیمت آن می‌تواند زیر حمایت‌های اقتصادی و قانونی کشور از ثبات بسیار بیشتری برخوردار باشد.

  • بیشتر شدن ارزش پول ملی

از جمله اهداف مهمی که موجب شده رمز ریال به وجود بیاید، وضعیت پول ملی است. اگر افراد از رمز ریال استفاده نمایند، این موضوع منجر به افزایش ارزش پول ملی خواهد شد. از این جهت نیز ریال نقش بسیار مهم و قابل توجهی در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور دارد.  

  • دریافت ساده

با این که هنوز به طور دقیق مشخص نیست که خرید رمز ریال چگونه است، اما به نظر می‌رسد که دریافت آن خیلی پیچیده نیست و به سادگی انجام می‌شود‌. از این طریق هم ممکن است در آینده نظر افراد بیشتری را به خود جلب نماید. همچنین بهتر است بدانید از آن جایی که انتقال رمز ریال به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، مرحله تسویه بین بانکی حذف خواهد شد و فرایند نقل و انتقال روند بسیار ساده‌تری به خود می‌گیرد.

  • جلوگیری از پول‌شویی 

رمز ریال نقش بسیار جدی در مبارزه با پول‌شویی ایفا می‌کند و نمی‌گذارد از این طریق اقتصاد کشور دچار مشکل شود. در اصل بانک مرکزی می‌تواند خیلی راحت از جزئیات دقیق تمام جا به جایی‌های پولی خبردار شود و جلوی به هم خوردن نظم اقتصادی و سایر مشکلات احتمالی را بگیرد.  

  • خرید در مراکز مختلف

افراد با داشتن رمز ریال می‌توانند بدون محدودیت در فروشگاه‌های مختلف، خریدهای شان را انجام دهند. از این رو نیز میزان تبادل پول فیزیکی به شدت کاهش خواهد یافت. دقت داشته باشید با هر تراکنشی که به شکل رمز ریال انجام می‌شود، صاحبان کسب و کارها می‌توانند همان لحظه وجه مورد نظرشان را از مشتری بگیرند.

پرداخت وجوه با دقت و سرعت بالایی انجام می‌شود و اصلا معطلی ندارد. این رمز دقیقا مانند کارت‌های بانکی که با سرعت بالایی خرید را ثبت می‌کنند، عمل می‌کند و اگر استفاده از آن برای تمام مردم امکان پذیر شود، کار خرید و فروش در فروشگاه‌های مختلف راحت‌تر خواهد شد.

  • استفاده از Hyperledger Fabric

بهتر است بدانید که رمز ریال توسط هایپر لجر فابریک، به وجود آمده و این پلتفرم ویژه امکانات مطلوبی برای سازمان‌های مختلف در نظر گرفته است. از این جهت سازمان‌ها می‌توانند جهت اعمال تغییرات دیجیتال گسترده، از آن بهره بگیرند.‌ از جمله مهم ترین مزایای Hyperledger Fabric، می‌توان پشتیبانی از رویکردهای منعطف جهت حفظ حریم خصوصی و قرارداد هوشمند را نام برد. 

  • حذف واسطه  

از دیگر ویژگی‌های مهم و قابل توجهی که رمز ریال دارد، می‌توان به دسترسی گسترده به خدمات بانک مرکزی اشاره کرد.‌ به این ترتیب که کاربران می‌توانند از خدمات مورد نیاز بدون واسطه استفاده کند. این موضوع برای خیلی از افراد جذاب بوده و مورد استقبال عالی هم واقع شده است. رمز ریال به سادگی از طریق رایانه، تلفن‌های هوشمند و کارت‌ها قابل استفاده خواهد بود و هر کسی هم می‌تواند از آن بهره بگیرد.

مهم ترین معایب رمز ریال 

پروژه دیجیتالی شدن پول ملی، امروزه در کشورهای مختلفی به شکل آزمایشی اجرا شده و خیلی از کشورها نیز مرحله آزمایشی آن را طی کرده‌اند. اما توجه داشته باشید که در این خصوص علاوه‌بر مزایا، معایبی هم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را برای‌تان ذکر خواهیم کرد.  

  • عدم امکان سرمایه‌ گذاری

بعضی از افراد تصور می‌کنند که رمز ریال مانند سایر ارزهای دیجیتال بوده و امکان سرمایه گذاری بر روی آن وجود دارد. در حالی که این دیدگاه صحیح نیست و افراد نمی‌توانند بر روی رمز ریال سرمایه گذاری کنند.

کسانی که در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو هستند، با بررسی موارد مهم می‌توانند تصمیمات بهتری جهت سرمایه گذاری بگیرند و شاهد ریسک کمتری باشند. فراموش نکنید که این رمز برای این که بتواند یک جایگزین مناسبی برای اسکناس باشد، به وجود آمده و نمی‌توان بر روی آن سرمایه گذاری پر سود و مناسبی انجام داد. 

  • عدم استقبال مردم

رمز ریال بر خلاف دیگر ارزها، خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته و حتی کشورهایی مانند باهاما و نیجریه هم که این طرح در آن‌ها اجرا شده، نتوانسته‌اند آن گونه که باید در این زمینه به نتیجه‌ای مطلوب و موفقیت برسند.

البته دولت برخی کشورها هنوز در حال تلاش جهت گسترش و توسعه این طرح هستند. عدم موفقیت رمز ریال نیز بیشتر به استقبال نکردن مردم برمی‌گردد. همین امر نیز تردید مردم را برای استفاده از این رمز ارز بیشتر کرده است.

طبق گفته برخی افراد متخصص در این زمینه می‌توان گفت که امنیت رمز ریال در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، مناسب‌تر بوده و افرادی که از آن بهره می‌گیرند، کمتر در معرض حمله هکرها قرار خواهند گرفت.

طبق گفته برخی افراد متخصص در این زمینه می‌توان گفت که امنیت رمز ریال در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، مناسب‌تر بوده و افرادی که از آن بهره می‌گیرند، کمتر در معرض حمله هکرها قرار خواهند گرفت.

چگونگی تأمین امنیت رمز ریال 

با توجه به گفته کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال می‌توان گفت که منشأ و ماهیت ارزهای دیجیتال بر شبکه بلاک‌چین قابل ردیابی و ‌شناسایی نبوده، اما ارزهای دیجیتال بانک مرکزی توسط این نهاد ایجاد می‌شوند. تراکنش‌ها معمولا در شبکه‌ای مشخص به نام شبکه بانکی، انجام می‌شوند و هیچ گونه تراکنشی خارج از این چارچوب مورد تایید قرار نمی‌گیرد. 

از سال‌های قبل نیز برنامه اعلام‌ شده از طرف بانک مرکزی، مبتنی بر انتشار دارایی بر روی شبکه بلاکچین و همچنین ارزش آن است. این طرح در سال‌های گذشته توسط آمریکا با انتشار دادن 1 تتر، که معادل 1 دلار بوده انجام شده است.

دقت داشته باشید از مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال می‌توان جا به جایی با سرعت بالا و بدون کارمزد بودن آن را نام برد که از قابلیت رهگیری نسبت به شبکه بانکی، برخوردار نیستند. ولی ارزهای دیجیتال که از طرف بانک مرکزی تعریف شده‌اند، از قابلیت رهگیری برخوردار هستند و جهت توسعه بهتر آن نیاز است از امتیازاتی نظیر بدون کارمزد بودن بهره ببرند تا مشتریان جهت استفاده از آن بیشتر ترغیب و تشویق شوند.  

پیش بینی آینده رمز ریال  

به طور کلی بهتر است بدانید که آینده رمز ریال، ارتباط مستقیم و زیادی با پذیرش آن از طرف مردم دارد و اگر مردم به خوبی از آن استقبال کنند، قطعا آینده درخشانی خواهد داشت. در واقع باید از زیرساخت مطلوبی و مناسبی برخوردار باشد تا بتواند خیلی راحت توسط تمام مردم پذیرفته شود. 

بانک مرکزی به طور معمول وظیفه دارد که رمز ریال را انتشار دهد و زمانی که مردم آن را تهیه کنند، این گونه نیست که یک سرمایه ‌گذاری سودآور را انجام دهند. رمز ریال به عنوان ابزاری مهم جهت مبادله شناخته شده و کاربرد آن بیشتر در حوزه پرداخت  است. در واقع این رمز ارز فرایند پرداخت را راحت‌‌تر می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق آن به مزایای زیادی برسند.

پیش بینی می‌شود طی چندین سال آینده از رمز ریال به عنوان بهترین و مناسب ترین روش جهت پس انداز پول ایرانی کمک گرفته خواهد شد اما در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی ایران، استفاده از این نوع ارز، در بین غول‌های بزرگ ارز دیجیتال جهان، چندان کار هوشمندانه و مناسبی نیست.  

طبق آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف می‌توان گفت حدود 44 میلیون دلار، هزینه به سیستم بازار ارز داخلی وارد شده است تا بتوان به زودی، خرید رمز ریال را برای تمام کاربران ایرانی نیز فعال کرد. 

با توجه به این که قرار است در چند ماه یا حتی چند سال آینده این رمز ارز وارد بازار مالی بین المللی شود، هنوز خبر دقیق و تعیین شده‌ای از روش‌های خرید یا پرداخت آن وجود ندارد و همچنین پیش بینی کردن چیزی که رخ نداده هم کار صحیحی نیست.

فراموش نکنید که هنوز رمز ریال، در مرحله بررسی و گفتگو بوده و به مرحله آزمایش یا تست هم نرسیده است. به همین خاطر برای خرید آن لازم است مقداری صبر کنید و منتظر خبرهای تکمیلی از منابع و مراکز معتبر باشید.  

سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال 

کسانی که در بازار ارز دیجیتال تجربه و تخصص کافی جهت سرمایه گذاری بر روی ارزهای مختلف را دارند، می‌توانند سود زیادی از طریق انجام معاملات مختلف به دست آورند. در این میان افراد علاقمندی هم که با نحوه احراز هویت بایننس یا ثبت نام در سایر صرافی‌های آشنایی ندارند، می‌توانند به سادگی و در سریع‌ ترین زمان ممکن با عضویت در کانال‌های ما، مهارت‌های لازم را کسب نمایند.  

در حال حاضر ارزهای دیجیتال بی‌شماری در بازار مالی وجود دارد که کاربران می‌توانند به راحتی و تنها با طی کردن چند مرحله ساده، به معامله آن‌ها بپردازند. هر کدام از این ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌ها و ارزش به خصوصی هستند و نمی‌توان قیمت ثابتی برای‌شان در نظر گرفت.

از آن جایی که قیمت ارز دیجیتال دائما در حال تغییر بوده، باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری همیشه با سود همراه نبوده و گاهی اوقات ممکن است متحمل ضرر نیز بشوید. به همین خاطر اگر تازه کار هستید و تجربه کافی برای انجام معاملات و سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال را ندارید، بهتر است دست به اقدامات نامناسبی نزنید تا بعدا دچار ضرر نشوید.

برای تحلیل و پیش بینی دقیق‌تر می‌توانید از برخی ابزارهای معاملاتی مناسب نظیر ربات‌های معامله‌گر یا سیگنال‌های معتبر کمک بگیرید. البته فراموش نکنید که نباید تمام تمرکزتان را بر روی آن‌ها قرار دهید زیرا در هر شرایطی احتمال ایجاد خطا وجود دارد و ممکن است دچار خسارت‌های جبران ناپذیری شوید. 

کلام آخر

اکثر ارزهای دیجیتال دارای ماهیت غیر متمرکزی هستند و توسط هیچ مرکز یا حکومتی کنترل نمی‌شوند. این در حالی بوده که ارزهای رایج هر کشور، توسط بانک مرکزی و دولت آن کشور ارائه و مدیریت می‌شوند. به همین دلیل بیشتر دولت‌ها در مقابل ارزهای دیجیتال مشکل داشتند. البته با توسعه فناوری بلاک‌چین و گسترش یافتن کاربرد آن‌ها، بیشتر کشورها تلاش کردند تا ارزهای‌شان را در نسخه‌های قابل برنامه نویسی و الکترونیکی عرضه کنند. این مسئله در کشور ما نیز تحت عنوان رمز ریال صورت گرفت و بیشتر کسانی که می‌دانند رمز ریال چیست؟ منتظر نهایی شدن تصمیم آن هستند. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

مهدی
مهدی 1402/09/01
رمزارز های متمرکز بانک های مرکزی انسان هارو به شهروندان مطیع دهکده جهانی تبدیل میکنه و صددرصد زندگی مردم رو تحت کنترل قرار میده