whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال Arkham (ARKM)

1402/06/14 ساعت 02:36


تراکنش‌های بلاکچین به طور اصولی عمومی هستند، اجازه می‌دهند که هر شخص ثالثی بتواند آن‌ها را مشاهده و بررسی کند. با این حال، اطلاعات تراکنش خام به طور پیشفرض بدون پردازش و ناشناس هستند و به همین دلیل بی‌استفاده هستند. برای مفید شدن، باید این اطلاعات تجزیه و تحلیل و از ناشناسی خارج شوند. آرکهام یک پلتفرم هوش مالیاتی کریپتو است که به صورت سیستماتیک تراکنش‌های بلاکچین را تجزیه و تحلیل می‌کند و آن‌ها را از ناشناسی خارج می‌کند، به کاربران نشان می‌دهد که کیان و شرکت‌هایی که پشت فعالیت‌های بلاکچین هستند را همراه با داده‌ها و تجزیه و تحلیل درباره رفتار آن‌ها نمایش می‌دهد. برای تولید هوش به مقیاس، آرکهام از الگوریتم مخصوص خود با نام "الترا" استفاده می‌کند که توانایی تطبیق آدرس‌های بلاکچین را با موجودیت‌های دنیای واقعی را دارد. با به صورت سیستماتیک اتصال آدرس‌های بلاکچین به موجودیت‌های واقعی و ارائه داده‌ها و تجزیه و تحلیل کلی که تصویر کاملی از رفتار آن‌ها ارائه می‌دهد، آرکهام فعالیت‌هایی که بازار دارایی‌های دیجیتال را رهبری می‌کند را فاش می‌کند و باعث می‌شود شرکت‌کنندگان در بازار بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. این مقاله همچنین پروتکل Arkham Intel Exchange را معرفی می‌کند، یک پروتکل غیرمتمرکز برای خرید و فروش داده‌ها و برچسب‌ها که به طراحی شده است تا در بازار هوش مالیاتی، نقدینگی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. با تولید هوش به مقیاس و تسهیل در انتشار آن، آرکهام باعث شفاف‌تر، کارآمدتر و عادلانه‌تر شدن بازارهای کریپتو می‌شود.در ادامه این مقاله با پرشین الیت همراه شوید .

 

Arkham بر اساس هفت تز در مورد رمزارز و نقش هوش در آن است:


۱. تحت پوشش قرار دادن اطلاعات ناشناسی سرنوشت است. در اوایل اینترنت، همه به صورت ناشناس بودند. اکنون مردم هویت واقعی خود را در آنلاین استفاده می‌کنند. از MySpace به Facebook این تغییرات در کوچکی رخ داد. همین فرآیند با هویت‌های بلاکچین نیز رخ می‌دهد - به رشد ENS و تصاویر پروفایل NFT توجه کنید. در نهایت، هویت بلاکچین همه به هویت واقعی آنها متصل خواهد شد.
۲. دسترسی به داده‌های کریپتو به صورت غیرمتمرکز خواهد بود. در مالی سنتی، داده‌ها در جعبه‌های سیاه که توسط بازیکنان برجسته مانند کارگزاران، صرافی‌ها، نظارت‌گران و بانک‌ها نگهداری می‌شوند، مخفی می‌شوند. در کریپتو، اطلاعات تراکنش خام به دلیل طبیعت عمومی بلاکچین برای همه قابل مشاهده است، اما در عمل، تنها پس از پردازش، تجمیع و تجزیه و تحلیل توسط پلتفرم‌های داده، قابل استفاده می‌شود. ابزارهای موجود گران قیمت هستند و تنها برای چند نفر انتخابی قابل دسترسی هستند، اما در نهایت توسط ابزارهایی که برای همه در دسترس قرار دارند، اختلال می‌شوند.
۳. کریپتو به یک بخش اصلی از سیستم مالی جهانی تبدیل می‌شود. کریپتو به دلیل اینکه یک سیستم مالی کارآمدتر، قابل اعتمادتر و مستحکم‌تر است، به انتشار جهانی خواهد رسید. هنگامی که از کریپتو استفاده می‌کنید، دیگر به عقب نمی‌گردید. توضیح دادن به بانک خود در فرم انتقال وجه که می‌خواهید پول خود را به کجا و برای چه دلیل بفرستید، پس از انجام انتقالات بزرگ به سادگی در یک کیف پول مرورگر غیرقابل تحمل می‌شود. هر تغییر فناورانه اساسی مقاومت و مشکلات دیگری را روبرو می‌سازد، اما با فرآیند نابخردی خود آنها را پشت سر می‌گذارد. همین با کریپتو هم خواهد بود.
۴. هوش کریپتو به طور گسترده به کار گرفته خواهد شد. بسته به هزینه تولید و استفاده، فناوری‌ها در چه اندازه از طرفداران خود برخوردار هستند. تنها دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ موشک دارند، اما میلیاردرها از همان تلفن‌های هوشمندی که همه دارند استفاده می‌کنند. در دنیایی که کریپتو توسط همه استفاده می‌شود، ابزارهای هوش کریپتو بیشتر شبیه تلفن‌های هوشمند هستند، زیرا برای هر کسی که از کریپتو استفاده می‌کند مفید هستند، از افرادی که انتقالات پایدار خود را به خانه باز می‌گردانند تا شرکت‌های میلیاردی که معاملات مشتقات پیچیده انجام می‌دهند.

۵. اقتصاد هوش کریپتو سالانه حداقل 30 میلیارد دلار خواهد بود. همانطور که ابزارها قدرتمندتر می‌شوند و کریپتو به انتشار جهانی می‌رسد، ابزارهای هوش کریپتو به عنوان نقشه‌ی زمان واقعی از سیستم مالی جدید عمل می‌کنند و به همین دلیل یک ابزار برای شرکت‌کنندگان و ناظران جدی خواهند بود. بازار داده‌های مالی سنتی سالانه 30 میلیارد دلار است، که توسط شرکت‌هایی مانند Bloomberg و Palantir رهبری می‌شود. نسبت به داده‌های مالی سنتی، داده‌های زنجیره‌ای به تجزیه و تحلیل مفید‌تر امکان می‌دهد، به ویژه زمانی که با تجزیه و تحلیل‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب می‌شود. این عوامل باعث می‌شوند بازار هوش کریپتو حداقل به اندازه پیشین خود در حوزه مالی سنتی بزرگ شود.

۶. آینده داده‌های کریپتو مبتنی بر موجودیت‌ها خواهد بود. از پنج W، "چه کسی" اول آمده است. برای بهترین درک از فعالیت‌های کریپتو، ابتدا و قبل از همه باید بدانیم که پشت آن چه کسی ایستاده است. به همین دلیل آرکهام هوش را در سطح موجودیت ارائه می‌دهد. هوش در سطح موجودیت ابزاری چند منظوره را فراهم می‌کند که صنایع داده‌های کریپتو را برای معاملات، پایابی، تحقیق و پیگیری نمایه‌سازی می‌کند. این کلید برای ارائه یک پلتفرم همه‌کاره است.

۷. هوش کریپتو قدرت تنظیم خود را تامین خواهد کرد. تنظیم‌خود ضروری است تا هر صنعتی برای سلامتی خود حفظ شود، بدون توجه به تصمیمات و قوانین سازندگان قوانین خارجی. این شامل تأسیس نهادهایی برای حفظ اعتماد و کیفیت در یک صنعت از طریق نظارت، ترویج و اجرای استانداردهای رفتاری است. این مفهوم تازه نیست - قرن‌هاست که جوامع کاری مانند اصناف استانداردها و دستورالعمل‌هایی را برای تمرین‌کنندگان مشخص می‌کنند. این نهادها به طور طبیعی در کریپتو به عنوان کاربران یاد می‌گیرند که اعتماد خود را کجا قرار دهند، که منجر به کاهش نیاز به تنظیمات خارجی می‌شود و به صنعت امکان می‌دهد که بهتر به چالش‌هایی که با آن روبرو است، پاسخ دهد. بررسی و تأیید فعالیت‌های زنجیره‌ای پایه ای از خودتنظیمی کریپتو است و ابزارهای هوش کریپتو نقش مهمی در این فرآیند ایفا خواهند کرد.

با ترکیب این هفت تز، یک چشم‌انداز برای یک پلتفرم کلی هوش کریپتو پشتیبانی می‌کنند که اطلاعات بدون ناشناسی و بر مبنای موجودیت را به همه ارائه می‌دهد. چنین پلتفرمی نیاز دارد که پوشش کاملی از زنجیره‌بلاک را ارائه دهد، تمام موارد استفاده را پوشش دهد و برای یک شخص عادی قابل قبول باشد. نیاز دارد که به صورت سیستماتیک داده‌های تراکنش را جمع‌آوری، تجمیع و متعلق کند تا تصویر کاملی از فعالیت‌های کریپتو ایجاد شود.

 

پلتفرم هوش

در تولید هوش کریپتو، سه چالش اصلی وجود دارد:
• جمع‌آوری: پیدا کردن منابع داده‌های مرتبط از زنجیره‌بلاک و خارج از زنجیره و جمع‌آوری این داده‌ها به صورت قابل اعتماد و پیوسته.
• تجمیع: ادغام این داده‌ها به یک منبع واحد از حقیقت که می‌توان از آن برای تولید هر اطلاعات مورد نظر استفاده کرد.
• اختصاص: استفاده از این داده‌ها برای اختصاص هویت‌های واقعی دنیای واقعی به آدرس‌ها.

برای حل این مسائل، آرکهام Ultra را توسعه داده است. Ultra یک سیستم هوش مصنوعی اختصاصی برای ترکیب داده‌های زنجیره‌بلاک است، که داده‌های زنجیره‌ای و خارج از زنجیره را از منابع مختلف جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به صورت یک منبع واحد، قابل مقیاس و قابل تغییر ترکیب می‌کند. Ultra به آرکهام اجازه می‌دهد اطلاعات تراکنش‌های خام زنجیره‌بلاک را به تصویری واضح از موجودیت‌هایی که از ارزهای رمزی استفاده می‌کنند و فعالیت‌های آن‌ها، از جمله صرافی‌ها، شرکت‌های معاملاتی و افراد، تبدیل کند. در حال حاضر، پلتفرم آرکهام شامل بیش از 350 میلیون برچسب و 200,000 صفحه موجودیت است.

هسته پلتفرم آرکهام پروفایلر است. پروفایلر نگاه جامعی به فعالیت یک موجودیت یا آدرس ارائه می‌دهد، از جمله:
• تاریخچه تراکنش‌ها، که می‌توان آن را بر اساس ارزش دلاری، نماد، طرف مقابل و زمان فیلتر و مرتب کرد.
• دارایی‌های نگهداری شده در پرتفولیو
• تاریخچه موازنه
• سود و زیان
• استفاده از صرافی
• طرف‌های مقابل برتر


پروفایلر مغز و اصلی پلتفرم است زیرا مجموعه‌ای از هوش را در مورد یک موجودیت یا آدرس ارائه می‌دهد تا تصویر کاملی از فعالیت آن ارائه دهد. ویژگی‌های اضافی این اطلاعات موجودیت را برای دیدگاه‌های عمیق‌تر بهره‌برداری می‌کنند:
• تجزیه و تحلیل شبکه قابل تنظیم از موجودیت‌ها/آدرس‌ها و طرف‌های مقابل، که می‌توان بر اساس هر بعد کلیدی فیلتر کرد.
• برچسب‌گذاری خصوصی: قابلیت ایجاد برچسب‌های خصوصی برای آدرس‌ها و موجودیت‌ها
• هشدارها: هشدارهای سفارشی بر اساس اندازه، موجودیت، زنجیره‌بلاک و نماد
• داشبوردها: صفحاتی برای گروه‌های سفارشی از موجودیت‌ها که اطلاعات کلیدی را به یک نگاه نشان می‌دهند
• API: دسترسی مستقیم به Ultra برای استعلام‌های سفارشی
• آرشیو: تجزیه و تحلیل تاریخی در یک لحظه زمانی از پرتفولیوی رمزی یک موجودیت در هر نقطه از تاریخ آن

 

یکپارچه‌سازی چندزنجیره‌ای
دامنه تحلیل زنجیره‌ای به ندرت به یک زنجیره خاص محدود می‌شود، اما ابزارهای تحلیل اغلب به یک زنجیره محدود هستند. برای ارائه تصویر کامل از هوش، آرکهام به صورت پیش‌فرض داده‌ها را از زنجیره‌های مختلف جمع‌آوری، تجمیع و اختصاص می‌دهد و با استفاده از Ultra اطلاعات متقاطع زنجیره‌ای را تطابق می‌دهد. با این حال، آرکهام همچنین قادر به تشخیص داده‌ها بر اساس زنجیره است و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند، تا امکان تجزیه و تحلیل یک زنجیره خاص یا زیرمجموعه‌ای از زنجیره‌ها وجود داشته باشد.

 فیلترهای آرکهام
الگوی قدیمی تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای از فیلترینگ سیستماتیک تراکنش‌ها محروم بود. برای یافتن داده‌های مورد نظر، لازم بود به صفحات تراکنش‌ها مراجعه کرد یا آن‌ها را به یک منبع خارجی منتقل کرد. آرکهام فیلترینگ سیستماتیک تراکنش را معرفی کرده است، که امکان فیلتر کردن و مرتب‌سازی تراکنش‌ها در سراسر پلتفرم بر اساس معیارهای کلیدی از جمله زمان، نماد، ارزش دلاری و طرف مقابل را فراهم می‌کند. فیلترینگ تراکنش، بهبود چشمگیری در کارایی بسیاری از وظایف تحلیلی ایجاد می‌کند. آنچه قبلاً نیاز به ساعت‌ها پرورش صفحات تراکنش داشت، با فیلترهای آرکهام به صورت فوری انجام می‌شود.

 پروفایلر
اطلاعات کلی در مورد فعالیت موجودیت یا آدرس مرکز اصلی پارادایم هوش آرکهام است. پروفایلر عملکرد پلتفرم برای مشاهده تصویر کامل و به زمان واقعی از چه کاری یک موجودیت در زنجیره انجام می‌دهد و چه کارها را در گذشته انجام داده است است. رابط کاربری آرکهام اطلاعات را در واحدهایی به نام واحدها نمایش می‌دهد. واحدها انواع خاصی از اطلاعات را نمایش می‌دهند. پروفایلر شامل چهار واحد است:

• پرتفولیو: دارایی‌های کنونی و تاریخی در نقاط زمانی مشخص
• عملکرد تاریخی: تاریخچه موازنه و سود و زیان تاریخی
• طرف‌های مقابل: استفاده از صرافی و طرف‌های مقابل برتر آدرس/موجودیت
• تراکنش‌ها: یک سیاق واقعی‌زمانی از تاریخچه کامل تراکنش

واحد پرتفولیو ،پرتفولیو کنونی موجودیت در زنجیره را به تفکیک توکن و زنجیره نمایش می‌دهد. همچنین شامل آرشیو است که امکان مقایسه موجودی‌های پرتفولیو در هر دو نقطه زمانی را فراهم می‌کند.

واحد عملکرد تاریخی موجودی کل پرتفولیو را به دلار در طول زمان نمایش می‌دهد. دو نمایش دارد: تاریخچه مجموع موازنه و تاریخچه سود و زیان. سود و زیان با استفاده از ارزش دلاری توکن‌ها در زمان انتقال اولیه به موجودیت محاسبه می‌شود.

واحد طرف‌های مقابل استفاده از صرافی بر اساس حجم را که به واریزها و برداشت‌ها تقسیم شده و به طول زمان نمایش داده می‌شود. همچنین طرف‌های مقابل برتر به صورت کلی بر اساس حجم نمایش داده می‌شود.

واحد تراکنش‌ها امکان تجزیه و تحلیل دقیق‌ترین فعالیت موجودیت را فراهم می‌کند. این واحد تاریخچه کامل تراکنش موجودیت را به صورت به روز شده به طور واقعی‌زمانی نمایش می‌دهد. به طور حیاتی، همانطور که در بخش های بالا توضیح داده شده است، تراکنش‌ها می‌توانند به طول چندین بعد مرتب و فیلتر شوند، که این امکان را فراهم می‌کند تا تراکنش‌های کلیدی حتی اگر در تاریخ عمیق موجودیت مخفی شده باشند، به سطح سطحی بالا بیایند.

 

ویژگی Visualizer
Visualizer امکان تحلیل شبکه‌ای از ارتباطات موجودیت‌ها را فراهم می‌کند، یک گراف شبکه برای مجموعه‌ای از آدرس‌ها یا موجودیت‌ها ایجاد می‌کند. شبکه‌های Visualizer شامل گره‌هایی هستند که موجودیت‌ها را نمایندگی می‌کنند و از طریق تراکنش‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. با استفاده از فیلترهای آرکهام می‌توانند به طور کامل سفارشی شوند تا تنها تراکنش‌های مورد علاقه را نمایش دهند.

در حالی که پروفایلر تصویر کاملی از رفتار موجودیت را ارائه می‌دهد، Visualizer مناسب برای تحلیل ارتباطات موجودیت‌ها است. این امکان را فراهم می‌کند تا روابط بین موجودیت‌ها به طور شهودی فهمیده شوند و بینش‌هایی ایجاد شود که در غیر این صورت دشوار یا غیرممکن است.

هشدارها
هشدارها برای پایش و پاسخ به فعالیت‌های مورد علاقه به صورت به زمان واقعی استفاده می‌شوند. آن‌ها کاربران آرکهام را از طریق پلتفرم انتخابی خود به تراکنش‌هایی که معیارهای سفارشی تنظیم شده با استفاده از فیلترهای آرکهام را برآورده می‌کنند، آگاه می‌سازند و تراکنش‌های مورد علاقه را در میان فعالیت‌های شبکه به صورت فوری شناسایی می‌کنند.

داشبورد
داشبورد به کاربران اجازه می‌دهد موجودیت‌ها و آدرس‌های مورد علاقه خود را جمع‌آوری و جریان داده‌های سفارشی را ایجاد کنند. فهرست موجودیت‌های پیگیری شده و تراکنش‌های اخیر آن‌ها در صفحه اصلی داشبورد نمایش داده می‌شود. کاربران می‌توانند داشبوردهای سفارشی برای موجودیت‌ها و داده‌های مورد علاقه ایجاد کنند، به عنوان مثال "تولیدکنندگان بازار"، "کیتوسه‌های اتریوم"، "میزهای OTC" و غیره. این داشبوردها شامل واحدهای سفارشی انواع مختلف هستند، مانند دارایی‌ها، تاریخچه موازنه و تراکنش‌ها برای یک یا چند موجودیت. کاربران به راحتی می‌توانند داشبوردها را با دیگران از طریق URL به اشتراک بگذارند.

 

انتقال برای کسب درآمد و تبادل اطلاعات در ارکهام اینتل اکسچنج 

ارکهام اینتل اکسچنج افرادی که مایل به خرید و فروش هوش کریپتو هستند را به یکدیگر متصل می‌کند. این اکونومی هوش تمرکززده است که هر کس می‌تواند ارز محلی به نام "آرکم" را برای اطلاعات مانند برچسب‌های موجودیت، پیگیری هکرها و جریان داده‌های انتخاب شده تجارت کند. خریداران با قرار دادن جوایز هوشی درخواست اطلاعات می‌دهند. فروشندگان با برگزاری حراجی‌ها هوش را ارائه می‌کنند. هر دو جوایز هوشی و حراجی‌ها از طریق قراردادهای هوشی بازرسی شده اجرا می‌شوند و هیچ نهاد متمرکزی در اختیار دستمزد نمی‌گیرد.
با ایجاد بازاری برای هوش، ارکهام اینتل اکسچنج و برنامه داده‌ای مرتبط (به بخش 3.6 مراجعه کنید) به افرادی که هوش را تولید می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا بخشی از ارزش کار خود را به دست آورند - آنچه ما آن را "انتقال به منظور کسب درآمد" می‌نامیم. انتقال به منظور کسب درآمد، تولید هوش را به عنوان یک کالای عمومی تشویق می‌کند.

مفهوم اکسچنج
اقتصاد هوش زنجیره‌ای تجزیه‌شده و ناکارآمد است. تقاضای قابل توجهی برای هوش از تریدرها، خبرنگاران، محققان و سایر ناظران وجود دارد و عرضه قابل توجهی توسط جامعه رو به رشدی از کنشگران زنجیره‌ای ایجاد می‌شود، اما هیچ‌جا برای این دو جنبه از بازار وجود ندارد تا به یکدیگر بپیوندند. ارکهام اینتل اکسچنج این مشکل را با فراهم کردن یک پلتفرم برای تعامل و تبادل هوش برای خریداران و فروشندگان حل می‌کند. با امکان جریان آزاد هوش، اکسچنج بهبود کارایی بازار هوش و در نتیجه بازار کریپتو به عنوان یک کل را افزایش می‌دهد.

ارکهام اینتل اکسچنج نخستین شبکه تمرکززده است که تحلیل‌های زنجیره‌ای به مقیاس را تغذیه می‌کند، تشویق می‌کند و پاداش می‌دهد. این امکان را به ارکهام و کاربران خود می‌دهد تا اطلاعات هوش را از جامعه رو به رشدی که در زنجیره‌ها فعالیت دارد، جذب کنند.

 

جامعه کارآگاهان زنجیره‌ای که در طی دو سال گذشته به تجربه رشد پایدار دست یافته‌اند و در طول سال 2022 به سرعت افزایش اندازه یافته‌اند. این کارآگاهان در حال حاضر هیچ گونه پاداشی برای کار و تخصص فنی خود دریافت نمی‌کنند، اما با راه‌اندازی ارکهام اینتل اکسچنج و ظهور انتقال به منظور کسب درآمد، این وضعیت تغییر خواهد کرد.
خریدارانی که به دنبال اطلاعات خاصی هستند، با قرار دادن جوایز هوشی به مقداری از ارکم، جایزه می‌گذارند. دارایی‌های قرارداده شده جایزه اولیه هستند. پس از اینکه جایزه اولیه به ارکهام اینتل اکسچنج ارسال می‌شود، هر کس می‌تواند با قرار دادن جمع‌آوری به همان مقدار یا بیشتر از ارکم، ارزش جایزه و تحریک برای شکارچیان جایزه را افزایش دهد. پس از اینکه جایزه اولیه به ارکهام اینتل اکسچنج ارسال شود، هر کس می‌تواند با قرار دادن جمع‌آوری به همان مقدار یا بیشتر از ارکم به جایزه افزوده کند. هر کس می‌تواند با ارائه یک ارسال در مسابقه شرکت کند، که پس از آن از طریق فرآیند تأیید هوشی می‌گذرد. اولین ارسال تأیید شده جایزه را به دست می‌آورد.

فروشندگان همچنین می‌توانند برای هوش حراجی برگزار کنند. اگر فروشنده اطلاعاتی دارد که معتقد است ارزش بازار دارد، می‌تواند آن را جهت تأیید ارسال کند. پس از تأیید، هوش برای حراجی قرار می‌گیرد. فروشندگان می‌توانند پارامترهای معمول حراجی را از جمله تاریخ پایان و قیمت خرید-همین الآن تنظیم کنند. سپس افراد علاقه‌مند برای دسترسی به هوش می‌پیشند.

افرادی که جوایز هوشی قرار می‌دهند و برنده‌های حراجی، هوش خریداری شده را تنها برای ۹۰ روز به صورت انحصاری دریافت می‌کنند. پس از این مدت، ممکن است به پلتفرم گسترده‌تر ارکهام منتقل شود تا همه از آن استفاده کنند. تمامی میزان پاره‌های ارکم و پرداخت‌ها توسط قراردادهای هوشی بازرسی شده کنترل می‌شوند و ارکهام هرگز دستمزد ارکم را در اختیار نمی‌گیرد.
برای حمایت از شبکه، ارکهام ۲.۵٪ از قراردادهای هوشی و پرداخت‌های حراجی به عنوان کارگر اضافه می‌کند و ۵٪ از قراردادهای هوشی و پرداخت‌های حراجی موفق به عنوان کارگیر.
هوش ارسالی در جوایز و حراجی‌ها توسط بنیاد ارکهام بررسی می‌شود، که آن را تأیید یا رد می‌کند. پاسخ بنیاد از طریق شبکه اوراکل غیرمتمرکز Chainlink (DON) [1] [4] بررسی می‌شود، که به عنوان اوراکل برای قراردادهای هوشی و حراجی عمل می‌کند. استفاده از DON فرآیند تأیید هوش را ایمن می‌کند و آن را غیرمتمرکز می‌کند و از خطر تأیید نادرست جلوگیری می‌کند. همچنین زمینه‌های مورد نیاز را برای کامل شدن فرآیند بررسی هوش به صورت غیرمتمرکز، که در بخش ۳.۵ به مسئله اوراکل هوشی اختصاص داده شده است، فراهم می‌کند.

این مکانیسم‌ها یک اکوسیستم از نقش‌های بازار همپوشان را ایجاد می‌کنند:
• افرادی که جوایز هوشی را قرار می‌دهند، که جوایز برای هوش مورد نیاز خاصی قرار می‌دهند
• شکارچیان جایزه، که برای شکار هوش به منظور ادعا کردن جوایز پست می‌کنند
• تاجران هوش، که هوش را که خود جمع‌آوری کرده‌اند یا از دیگران دریافت می‌کنند، در حراجی عرضه می‌کنند
• مجموعه‌کنندگان هوش، که هوش را از حراجی‌ها جمع‌آوری می‌کنند به جای از جوایز مورد هدف
ارکم ارز ارکهام اینتل اکسچنج است.

 

 

جوایز

خریداران با قرار دادن جوایز ARKM در اکسچنج، به دنبال اطلاعات می‌گردند. برای قرار دادن جایزه، باید مشخصات اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را بنویسند، سپس مقدار ARKM مورد نظر برای جایزه را به عنوان پاداش در قرارداد جایزه قفل کنند. هر کسی که به دنبال همان اطلاعات باشد، می‌تواند با قفل کردن مقدار معادلی از ARKM، به جایزه بپیوندد که به مجموع پاداش اضافه می‌شود.
اگر پست‌کننده اصلی یک جایزه بخواهد پس از پیوستن دیگران به تنها دریافت کننده هوش باقی بماند، می‌تواند این کار را با خرید سهم پیوسته کننده انجام دهد. به عنوان مثال، اگر پست‌کننده اصلی یک جایزه 1,000 ARKM گذاشته و سپس دو نفر دیگر با 1,000 ARKM هرکدام به جایزه می‌پیوندند، پست‌کننده اصلی می‌تواند آنها را با قراردادن 2,000 ARKM اضافی خریداری کند. پیوسته کنندگان ARKM خود را دریافت می‌کنند، در حالی که ارزش کل جایزه همچنان 3,000 ARKM باقی می‌ماند و افزایش تقاضا برای آن هوش را نمایان می‌کند. افرادی که خریداری شده‌اند، می‌توانند با قرار دادن مجدد مقدار کل جایزه، به عنوان مثال 3,000 ARKM به جایزه بپیوندند.
شکارچیان جایزه جایزه را با ارسال هوش به اکسچنج ادعا می‌کنند. برای جلوگیری از اسپم، شکارچیان جایزه باید 10 ARKM را در قرارداد هوشی قرار دهند، که اگر یک ارسال رد شود، آنها را از دست می‌دهند. اگر بنیاد ارکهام یک ارسال را تأیید کند، DON اکسچنج این پاسخ را ثبت می‌کند و آن را به قرارداد هوشی جایزه گزارش می‌دهد که سپس تایمر باز کردن 15 روزه را شروع می‌کند. پس از اتمام این مدت، شکارچی جایزه قادر به برداشت همه ARKM موجود در قرارداد جایزه است، با کاهش مبلغ کارمزد اکسچنج، به آدرس مورد استفاده برای قرارداد هوشی ارسالی. آنها می‌توانند قبل از پایان دوره 15 روزه با کارمزد 10٪ برداشت کنند. اگر به طرف دیگر، ارسال رد شود، ARKM ارسالی در قرارداد هوشی باقی می‌ماند تا  به جایزه اضافه شود.

 

حراجی‌ها

فروشندگان با برگزاری حراجی‌ها، هوش را برای فروش می‌گذارند. حراجی‌های ارکهام اینتل اکسچنج دنباله‌روی یک پارادایم مشابه حراجی‌ها در بازارهای NFT خواهد کرد، جایی که فروشندگان می‌توانند قیمت خرید، حداقل پیشنهاد و مدت حراجی را تنظیم کنند. پس از ارسال فروشنده یک پست حراجی، هوش توسط ارکهام قبل از شروع حراجی تأیید می‌شود. برای جلوگیری از اسپم، دارندگان حراجی 10 ARKM با قرارداد خود را قرار می‌دهند.

 

 

 

 

 ارسال، که در صورت رد شدن ارسال، از دست می‌رود. حراجی‌ها، مانند جوایز، دارای یک دوره قفل ۱۵ روزه قبل از اینکه پیشنهاد برنده از قرارداد هوش حراجی بتواند برداشت شود، اما حراجی‌ها می‌توانند برای کاهش 10٪ به صورت زودهنگام برداشت کنند.


پیاده‌سازی 

جوایز و حراجی‌ها برای هر نوع اطلاعاتی می‌توانند برگزار شوند، نه فقط برچسب‌ها و نشانه‌های انتسابی موجود. به عنوان مثال، قربانیان از نقض‌ها ممکن است منابع خود را جمع کنند تا جوایز بزرگی را برای اطلاعات در مورد نقض‌کننده ارائه دهند، یا یک محقق ممکن است یک روش خاصی برای جمع‌آوری برچسب‌ها در یک حراجی به فروش برساند.
هوشی که در اکسچنج ارکهام اینتل خرید و فروخت می‌شود، به‌صورت اختصاصی توسط طرف‌های مقابل برای دوره ۹۰ روز نگهداری می‌شود، پس از آن به ارکهام منتقل می‌شود تا برای تمام کاربران قابل مشاهده باشد. انحصاریت زمان‌بندی برای جلوگیری از محدودیت ارکهام در قراردادن اطلاعات درخواستی در پلتفرم لازم است و به ارتقاء غیرمتمرکزسازی نهایی اطلاعات برای جامعه کمک می‌کند. اگر انحصاریت نامحدود بود، ارکهام قادر به اضافه کردن همان اطلاعات به پلتفرم نخواهد بود حتی اگر به‌صورت مستقل تهیه شود. ارزیابی غیرمستقیم هوش به‌صورت شرح داده‌شده در بخش ۳.۵ امکان انحصاریت نامحدود را فراهم می‌کند.
رابط کاربری برای تعامل با اکسچنج ارکهام اینتل بر روی پلتفرم ارکهام پیاده‌سازی خواهد شد. رابط کاربری یک لیست جستجوپذیر از جوایز هوشی و حراجی‌های موجود در اکسچنج را نشان می‌دهد و یک پورتال برای قرار دادن جوایز و حراجی‌های جدید فراهم می‌کند. لیست‌های جوایز و حراجی توضیحاتی از هوشی که به دنبال آن هستند یا آن را پیشنهاد می‌دهند را نمایش می‌دهند، با گزینه‌هایی برای درخواست یا پیشنهاد.
پست‌کنندگان جوایز توضیحاتی از هوشی که به دنبال آن هستند، محدودیت زمانی برای جایزه و اندازه جایزه وارد می‌کنند. سپس از کیف پول مرورگر خود برای قرارداد هوشی جایزه ARKM را قرار می‌دهند. پس از پاک شدن تراکنش، جایزه به اکسچنج ارسال می‌شود.
دارندگان حراجی توضیحات عمومی و پارامترهای حراجی را وارد می‌کنند و اطلاعات را برای بررسی ارسال می‌کنند. پس از پاک شدن تراکنش ارسالی، ارزیابی شده و در صورت تأیید، با شرایط تعیین‌شده توسط حراجی در اکسچنج منتشر می‌شود.

 

 مسئله اوراکل هوش

بازارهای هوش به‌طور منحصربه‌فردی چالش‌برانگیز هستند زیرا نیاز به تأیید غیرمستقیم دارند. یک خریدار نمی‌تواند به‌طور مستقیم هوش را قبل از فروش ارزیابی کند، زیرا در این صورت دارای آن خواهد بود و هیچ چیز برای فروش باقی نخواهد ماند.
برای حل این مشکل، خریداران اغلب از نماینده‌ها برای کیفیت هوش استفاده می‌کنند، مانند شهرت فروشنده، اما این‌ها به اشتباه پرداخته می‌شوند و بطور ضروری منابع ممکن برای هوش را محدود می‌کنند. به عنوان مثال، اعتماد به شهرت به‌عنوان یک مثال، منبع هوش‌های رمزارزی که توسط کارآگاهان عمومی که هنوز شهرت خود را تأسیس نکرده‌اند، یا توسط کسانی که می‌خواهند ناشناس بمانند، باقی می‌گذارد.
ارکهام این مشکل را با ارزیابی مستقیم هوش حل می‌کند، بنابراین شرکت‌کنندگان در اکسچنج می‌دانند که هوشی که در حراجی یا با موفقیت برای جایزه ارسال می‌شود، توسط تیم ارکهام با استفاده از فناوری مخصوص ارزیابی شده است.
در نهایت، هوش در اکسچنج ارکهام اینتل به‌صورت غیرمتمرکز تأیید خواهد شد. این نیاز به حل مسئله اوراکل برای هوش رمزارزی دارد. ارکهام پیشنهادهای گرنت برای حل این مشکل را درخواست می‌کند.
مسئله اوراکل هوش به دلیل نیاز به تأیید غیرمستقیم، سطحی از سختی بالاتر از مسئله عمومی اوراکل دارد. این به سادگی بازیابی قطعی تکه‌های اطلاعات خارج از زنجیره را نمی‌کند. اعتبار اطلاعات باید به صورت قابل اعتماد و غیرمستقیم بدون دسترسی مستقیم توسط اعتبارسنجان بررسی شود.
راه‌حل‌های موجود برای مسئله عمومی اوراکل، مانند DONهای Chainlink، نقطه شروعی برای کار در مورد مسئله اوراکل هوش را فراهم می‌کنند. با این حال، DONها در حال حاضر تنها به مسئله غیرمتمرکز سازی اوراکل پرداخته‌اند و ارزیابی غیرمستقیم را پوشش نمی‌دهند.
مسیرهای امیدوارکننده برای حل ارزیابی غیرمستقیم، شامل پروتکل‌های دانش صفرهستند که برای این هدف طراحی شده‌اند. تا کنون به طور اصلی برای اعتبارسنجی اعتباری کلید خصوصی استفاده شده است، که کمتر چالشی از اعتبارسنجی هوش غیرمستقیم به دلیل کمتر بودن اجتنابی است. اعتبارسنجی هوش همیشه شامل مقداری عدم قطعیت و ابهام است، که آن را به ویژه برای تجزیه و تحلیل مستقیم انسان مناسب می‌کند. با این حال، روش‌های موجود برای ارزیابی دانش صفر در دامنه‌های دوگانه موجود هستند که مسیرهای تحقیق واعدی را ارائه می‌دهند.
به طور خلاصه، یک راه‌حل غیرمتمرکز با استفاده از دانش صفر برای حل مشکل اوراکل هوش ممکن است شامل شبکه غیرمتمرکز از گره‌های تحلیلگر هوش باشد که هوشی را که پنهان شده‌است، تأیید می‌کنند.

 

برنامه DATA

از ارکهام، برنامه شتاب‌دهنده آموزش هوش مصنوعی غیرمتمرکز (DATA) است که به‌عنوان یک سیستم مکمل intel-to-earn برای اکسچنج عمل می‌کند. در برنامه DATA، کارآگاهان ARKM را با ارسال هوش برای آموزش Ultra و افزایش داده‌ها در پلتفرم به‌دست می‌آورند. علاوه بر برچسب‌ها و نسبت دادن موجودیت‌های خاص، منابع داده و سایر موارد نیز می‌توانند ارسال شوند. بنیاد ارکهام ارسال‌ها را بررسی می‌کند و در صورت تأیید، پرداخت ARKM طبق لیست قیمت DATA صورت می‌گیرد. سیستم ارسال مستقیم، به کارآگاهان جریان درآمد برای کار خود فراهم می‌کند، در عین حال یک جامعه غیرمتمرکز از تحلیلگران هوش برای پلتفرم ایجاد می‌کند.
ارسال‌های مستقیم به این معنا است که ارکهام می‌تواند هوش و داده‌های آموزشی را مستقیماً از جامعه منبع کند و به کارآگاهان اجازه می‌دهد ARKM را برای هوش به دست آورند بدون عدم قطعیت حراجی‌ها و محدودیت ویژگی‌های معرفی. با ارسال‌های مستقیم، پاداش‌ها برای هر ارسال هوش تأییدشده به تطابق با لیست قیمت پیش‌تعیین‌شده  داده می‌شود. سه نوع ارسال وجود دارد: برچسب‌ها یا اختلاف‌های آدرس، ارسال موجودیت و هوش اولویت بالا.
هوش اولویت بالا شامل مجموعه‌ای از ارسال‌های غیرآدرس، غیرموجودیت مانند منابع داده‌ای است که تعداد زیادی برچسب تولید می‌کند یا هوش در مورد یک مورد فوری و پرونده با سابقه بالا به دست می‌آورد. کارآگاهان در برنامه DATA شرکت می‌کنند با ارسال هوش مستقیماً در پلتفرم با استفاده از یک فرم ساده که نتایج خود را ارائه می‌دهند و اعتبار صحت آن‌ها را توجیه می‌کنند. ارسال‌های تأییدشده پاداش تعیین‌شده را دریافت می‌کنند.

 

 

ارکم (ARKM) از لحاظ انگیزه‌ها

علاوه بر کارکرد اصلی‌اش به عنوان ارز اقتصاد intel-to-earn، ارکم نظامی از انگیزه‌ها را تغذیه می‌کند که طراحی شده‌اند تا یک حلقه بازخورد مثبت از انتشار پلتفرم ایجاد کنند و رشد پایدار و بلندمدتی را ایجاد کنند.
این سیستم انگیزه دارای دو بخش است:
• پاداش‌های ARKM: پاداش‌ها برای اقدامات مفید برای اکوسیستم ارکهام
• تخفیف‌های ARKM: تخفیف‌های پلتفرم تا 60% برای پرداخت با یا نگه‌داشتن ARKM


سیستم intel-to-earn هسته اصلی کاربرد منحصربفرد ARKM به‌عنوان نخستین توکن هوش رمزنگاری را تشکیل می‌دهد. سیستم انگیزه‌های شکل‌گرفته از تخفیف‌ها و پاداش‌های ARKM این کاربرد اصلی را پشتیبانی می‌کند تا یک اکوسیستم ارکهام را تکمیل کند که به عنوان مرکز جهانی برای هوش بلاکچینی به‌طور پایدار رشد می‌کند.

 پاداش‌های ARKM
اولین جزء از سیستم انگیزه ARKM، برنامه پاداش‌ها است که در آن کاربران برای اقدامات مفید برای جامعه ارکهام ARKM دریافت می‌کنند. اقداماتی که برای آنها پاداش توزیع می‌شود، بسته به وضعیت اکوسیستم در زمان مشخصی متغیر خواهد بود، اما ممکن است شامل معرفی کاربران و تولید پژوهش و تحلیل باشد.

پروژه‌ها و تخصیص دستمزد
گرنت‌های ARKM به پروژه‌هایی پشتیبانی خواهند کرد که به اکوسیستم کمک می‌کنند، به ویژه کارهایی که به حل مشکل اوراکل هوش جهت دستیابی به دسانترالیزه کامل تبادل کمک می‌کنند.

پاداش شرکای اکوسیستم
اغلب افرادی که در ارکم فعالیت می‌کنند، بر روی اتریوم تمرکز دارند. زنجیره‌های بلوک دیگر قادر به ارائه پاداش به کاربران ارکهام برای کمک به تحلیل on-chain و سایر محتواها به جوامع آن‌ها خواهند بود. پاداش‌ها ممکن است به‌صورت توکن‌های دیگر یا ARKM باشند.


تخفیف‌های ARKM
تخفیف‌های ARKM دیگر جنبه مهم سیستم انگیزه ARKM هستند. کاربران تخفیف‌ها را در پلتفرم ارکهام با استفاده از ARKM در دو روش زیر کسب می‌کنند:
• پرداخت با ARKM: 20% تخفیف بر پرداخت‌های انجام شده با ARKM در پلتفرم.
• تخفیف نگه‌داشتن: تا 50% تخفیف برای نگه‌داشتن ARKM، با تفاوت‌هایی بر اساس اندازه نگه‌داشتن و مدت زمان مطابق با جدول فوق. برای جلوگیری از سوءاستفاده از سیستم، مانند از طریق امانت‌دهی کوتاه‌مدت، کاربران باید حداقل 30 روز ARKM را قفل کنند تا تخفیف‌های نگه‌داشتن را دریافت کنند.


این تخفیف‌ها می‌توانند ترکیب شوند، به این معنی که یک کاربر می‌تواند با استفاده از ARKM پرداخت کند و 20% تخفیف دریافت کند، در همان زمان نگه‌داشتن ARKM را برای دریافت تخفیف نگه‌داشتن نگه‌دارد، برای حداکثر تخفیف 60%. تخفیف‌های پرداخت با ARKM از طریق کیف‌پول مرورگر اجرا می‌شوند. تخفیف‌های نگه‌داشتن از طریق قراردادهای هوش مصنوعی ساده و معتبر اجرا می‌شوند که کاربران می‌توانند توکن‌ها را در هر زمان پس از گذشت مدت قفل‌شدن برداشت کنند.

 

 نتیجه‌گیری

نسبت به سیستم‌های مالی سنتی، تکنولوژی مبتنی بر زنجیره بلوک به تحلیل کامل و دقیق‌تر فعالیت‌های مالی امکان می‌دهد. قدرت بیشتر داده‌های مالی رمزنگاری نسبت به داده‌های سنتی، مزیت قابل توجهی را برای کسانی که می‌توانند از آن استفاده کنند، به همراه دارد که ابزارهای هوش رمزنگاری برای شرکت‌های جدی در بازار ضروری می‌شوند. ظهور آن‌ها صنعت مالی را تغییر خواهد داد. این تغییر و تشخیص آن تازه آغاز شده است. به توسعه و پذیرش یک ابزار کامل و جامع برای هوش کلی رمزنگاری ختم خواهد شد. ارکهام برای تبدیل شدن به آن ابزار طراحی شده است.

 

مشاور سبد ارز دیجیتال خود را با خیال راحت به پرشین الیت بسپارید تا با دسترسی به بیش از 180 منبع معتبر ، بهترین ها در دسترستان باشد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.