whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

7 راهکار جلوگیری از اورترید

1402/04/25 ساعت 22:19


برای همه اتفاق می افتد. چیزی که به عنوان یک روز معاملاتی روشن آغاز شد، اکنون شما را به سمت خود جذب کرده است. خود را غرق می بینید و به سرعت توقف می کنید و نظر خود را در مورد جهت و زمان بندی مدام تغییر می دهید. لکه سود/زیان شما با هر توقف کوچک قرمزتر می شود و سطح ناامیدی شما از سقف عبور می کند. وقتی به معاملات بی‌شماری نگاه می‌کنید، باید متوجه شوید که در وضعیت خطرناکی به نام اورترید قرار گرفته‌اید.

در سایت پرشین الیت شما می توانید اشتراک های سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز را تهیه کرده و از محتوای آنها استفاده کنید. همچنین با احراز هویت بایننس به راحتی تریدهای خود را در این پلتفرم مدیریت کنید.

اورترید چیست؟

در ظاهر، بیش از حد معامله باعث ایجاد معاملات بیش از حد می شود. با این حال، شرایط واقعی از دست دادن کنترل است که امکان معامله بیش از حد را فراهم می کند. بیش از حد معامله شرطی است که آستانه های متفاوتی برای هر معامله گر دارد. برای یک معامله گر، ممکن است 50 معامله باشد که ممکن است برای یک معامله گر فعال طبیعی باشد، که شرایط اضافه معامله او می تواند بیش از 200 معامله را آغاز کند. مشاهده آن به عنوان یک وضعیت به تعیین علت کمک می کند.

درک اورترید

یک معامله گر انفرادی، چه برای خود کار کند و چه در یک میز معاملاتی توسط یک شرکت مالی استخدام شده باشد، قوانینی در مورد میزان ریسکی که می تواند بپذیرد، خواهید داشت. هنگامی که آنها به این حد رسیدند، ادامه تجارت به معنای انجام این کار غیر منطقی است. در حالی که چنین رفتاری ممکن است برای معامله گر بد یا برای شرکت بد باشد، به هیچ وجه توسط نهادهای خارجی تنظیم نمی شود.

با این حال، یک کارگزار زمانی که سهام را از طرف سرمایه گذار بیش از حد خرید و فروش می کند، صرفاً به خاطر ایجاد کمیسیون، بیش از حد معامله می کند. معامله بیش از حد، که به عنوان ریزش نیز شناخته می شود، طبق قانون اوراق بهادار یک عمل ممنوع است. سرمایه‌گذاران می‌توانند مشاهده کنند که کارگزار آن‌ها زمانی بیش از حد معامله کرده است که دفعات معاملات آنها برای اهداف سرمایه‌گذاری‌شان معکوس شود و هزینه‌های کمیسیون بدون نتایج قابل مشاهده در طول زمان افزایش یابد.

معامله بیش از حد ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما همه آنها نتیجه یکسانی دارند: عملکرد ضعیف سرمایه گذاری ها به قیمت افزایش کارمزد کارگزار. یکی از دلایلی که شناخته شده است این عمل زمانی اتفاق می افتد که کارگزاران تحت فشار قرار می گیرند تا اوراق بهادار تازه منتشر شده را که توسط بازوی بانکداری سرمایه گذاری یک شرکت پذیره نویسی شده اند قرار دهند.

به عنوان مثال، هر کارگزاری ممکن است 10٪ پاداش دریافت کند اگر بتواند تخصیص خاصی از یک اوراق بهادار جدید را به مشتریان خود تضمین کند. چنین مشوق هایی ممکن است بهترین منافع سرمایه گذاران را در ذهن نداشته باشند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق یک حساب بسته‌بندی (یک نوع حساب که با نرخ ثابت مدیریت می‌شود، به جای دریافت کمیسیون در هر تراکنش، از خود در برابر معامله بیش از حد (یا ریزش) محافظت کنند.

معامله‌گران انفرادی معمولاً پس از متحمل شدن زیان قابل توجه یا تعداد زیان‌های کوچک‌تر در یک رگه زیان طولانی، بیش از حد معامله می‌کنند. برای بازگرداندن سرمایه خود، یا به دنبال "انتقام" در بازار پس از یک رشته معاملات زیانده، ممکن است بیشتر تلاش کنند تا معمولاً با افزایش اندازه و تعداد معاملات خود، سود را جبران کنند. در حالی که این عمل اغلب منجر به عملکرد ضعیف معامله‌گر می‌شود، SEC این نوع رفتار را تنظیم نمی‌کند، زیرا به حساب خود معامله‌گر انجام می‌شود.

انواع اورترید در بین سرمایه گذاران

معامله بیش از حد به حساب خود شخص فقط با خود تنظیمی می تواند محدود شود. در زیر برخی از اشکال رایج معامله بیش از حد وجود دارد که سرمایه گذاران ممکن است در آن شرکت کنند و شروع به اطلاع از هر یک می تواند منجر به خودآگاهی بهتر شود.

  • معامله بیش از حد اختیاری

معامله گر اختیاری از اندازه های موقعیت و اهرم انعطاف پذیر استفاده می کند و قوانینی را برای تغییر اندازه تعیین نمی کند. اگرچه چنین انعطاف‌پذیری می‌تواند مزایای خود را داشته باشد، اما بیشتر اوقات ثابت می‌شود که سقوط معامله‌گر است.

  •  معامله بیش از حد فنی

معامله گرانی که به اندیکاتورهای فنی تازه وارد هستند، اغلب از آنها به عنوان توجیهی برای انجام یک معامله از پیش تعیین شده استفاده می کنند. آنها قبلاً تصمیم گرفته اند که چه موضعی اتخاذ کنند و سپس به دنبال شاخص هایی می گردند که از تصمیم آنها حمایت می کند و به آنها امکان می دهد احساس راحتی بیشتری کنند. سپس قوانینی را تدوین می کنند، شاخص های بیشتری را می آموزند و سیستمی را طراحی می کنند. این رفتار به عنوان سوگیری تایید طبقه بندی می شود و معمولاً در طول زمان منجر به ضررهای سیستمیک می شود.

  • معامله بیش از حد با تفنگ ساچمه ای 

معامله گران با ولع اقدام، اغلب رویکرد "انفجار تفنگ ساچمه ای" را توسعه می دهند، هر چیزی که فکر می کنند ممکن است خوب باشد را می خرند. یکی از نشانه های مبالغ بیش از حد معامله با تفنگ ساچمه ای این است که چندین موقعیت کوچک به طور همزمان باز هستند که هیچ یک از آنها برنامه خاصی برای معامله گر ندارد.

اما با بررسی تاریخچه تجارت و سپس پرسیدن اینکه چرا یک معامله خاص در آن زمان انجام شده است، می توان تشخیص دقیق تری را انجام داد. یک تاجر تفنگ ساچمه ای برای ارائه یک پاسخ مشخص به این سوال تلاش می کند.

چه چیزی باعث می شود معامله گران بیش از حد معامله کنند؟

معامله بیش از حد می تواند ناشی از یک یا ترکیبی از عوامل از جمله عدم اعتقاد، ترس، طمع، ناامیدی، عصبانیت و/یا بی حوصلگی باشد. این عوامل باعث می شود که معامله گر به معنای واقعی کلمه اتصال کوتاه کند و تجربه ذهنی تقریباً خارج از بدن را تجربه کند.

ممکن است معامله گر به طور ناخودآگاه تصمیمات تجاری نامنظمی می گیرد و سعی می کند آن را با حجم عظیم معاملات جبران کند. این از دست دادن کارایی ناشی از صرف انرژی بیش از حد برای اقدامات هدر رفته (تجارت) است که اغلب چرخ‌های فرد را می‌چرخاند.

خطرات اورترید

معامله بیش از حد یک "جعبه پاندورا" از خطراتی است که می تواند برای ایجاد خرابی در روان، عملکرد و حساب شما ایجاد شود. لیست خطرات از انجام معاملات احمقانه، صرف پول زیاد برای کمیسیون، از دست دادن تمرکز و ریسک مرکب متغیر است زیرا افزایش زیان می تواند معامله گر را به حالت TILT سوق دهد.

ناامیدی باعث می‌شود معامله‌گر معاملاتی با اهرم بالا از نوع Hail Mary انجام دهد. خطر نهایی منفجر کردن حساب معاملاتی شماست. برای محافظت از جعبه پاندورا، در اینجا 7 نکته برای جلوگیری از معامله بیش از حد وجود دارد.

1) تجارت بیش از حد را بشناسید.

هر معامله‌گری پارامترهای خاص خود را در مورد اورتریدینگ و اینکه آن عدد آستانه چقدر است دارد. تعداد معاملات می تواند نشانگر این باشد که شما به شرایط اضافه معامله رسیده اید. حالت اساسی از دست دادن کنترل است که نشانه بیش از حد معامله است. تشخیص اینکه شما در حال معامله بیش از حد هستید اولین قدم پیش نیاز است.

2) معیارهای تجارت خود را تعریف کنید.

با تعریف مشخص معیارهای تجارت خود، تجارت خود را از قبل برنامه ریزی کنید. تنظیم الگوی فنی و ماشه چیست؟ چند سهم را به این معامله اختصاص خواهید داد؟ آیا سطح قیمت‌های مختلف را وارد معامله می‌کنید یا سعی می‌کنید به محض شروع آن، آن را ثابت کنید؟ هدف و استاپ ضرر شما چیست؟ اینها همه سؤالاتی هستند که شما را مشغول نگه دارند تا زمانی که معامله واقعاً به سراغ شما بیاید.

تعیین معیارهای معامله به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا واقعاً معامله ای در دستان خود دارید یا اینکه در حال انجام معامله هستید.

3) اجازه دهید معاملات به شما بیایند.

بی حوصلگی بیش از حد به دلیل ترس از دست دادن یا از دست دادن یک معامله می تواند باعث شود که فرد خیلی زودتر از محرک وارد شود. این باعث توقف های متعدد می شود که می تواند منجر به ناامیدی و بیش از حد معامله شود. اجازه دهید تجارت به شما برسد.

برای رفع این مشکل، چند سهام را در یک بخش تماشا کنید تا بتوانید با استفاده از یک رهبر بخش و بازی عقب مانده ها، در مراحل مختلف حرکت کنید. تنظیمات و محرک های خود را پیدا کنید. وقتی معامله ای آغاز شد، طرح خود را معامله کنید. وقتی نیست، بنشینید و منتظر بمانید.

4) احساسات خود را کنترل کنید.

سعی کنید از عواملی که باعث برخی از احساسات مضر می شود آگاه باشید. حرص و طمع می تواند باعث شود که معاملات را مجبور کنید یا بیش از حد یک معامله را از سیگنال های خروج عبور دهید. معامله انتقامی یا انتقام جویی شما را مجبور می کند که معاملات از دست رفته را حتی زمانی که فرصت وجود ندارد جبران کنید.

معاملات ضربه ای می تواند ناشی از FOMO باشد. این می تواند از تماشای فیدهای مختلف اخبار بازار سهام و شبکه های تلویزیونی در حال صحبت کردن درباره یک سهم باشد. هرگز معاملات را بر اساس احساسات انجام ندهید. شما همیشه باید یک برنامه کاملاً تعریف شده را معامله کنید و احساسات را از فرآیند تصمیم گیری خود دور نگه دارید.

5) از FOMO اجتناب کنید.

ترس از دست دادن (FOMO) باعث می‌شود معاملات را از سطوح ورودی خود عبور دهید. این امر باعث می‌شود معاملات ضربه‌ای انجام شود که باعث می‌شود وارد معاملات شوید یا از محرک‌های خروج بمانید، که می‌تواند به توقف‌های دیرهنگام و اضطراب و ناامیدی بیشتر منجر شود که منجر به بیش از حد معامله شود. این یک چرخه معیوب است که باید هر چه زودتر شناسایی و قطع شود.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض کانال‌های تلویزیونی مالی، رسانه‌های اجتماعی و اخبار تجاری می‌تواند زمینه را برای ورود FOMO فراهم کند. به سرعت قرار گرفتن در معرض را کاهش دهید و از تمام ارتباطات با بازارها فاصله بگیرید تا بتوانید کنترل روایت را از بار اطلاعات بیش از حد به دست آورید.

6) تشخیص دهید که پول نقد یک موقعیت است.

این تصور را که پول نقد بودن به این معنی است که فرصت کسب درآمد را از دست می دهید را کنار بگذارید. این فکر که شما پول نقد هستید در حالی که سایر معامله گران معاملات سودآور انجام می دهند، می تواند شما را مجبور به معاملات غیرمنطقی کند. در عوض، به پول نقد به عنوان یک دفاع غیرقابل نفوذ در جنگ روز معاملات نگاه کنید. پول نقد موقعیتی است که برای شما زمان می‌خرد و از شما در برابر معامله بیش از حد محافظت می‌کند. 

این بهترین راه حل برای معامله بیش از حد است و بنابراین هر زمان که متوجه شدید که در آن وضعیت قرار گرفته اید، این موقعیتی است که باید بیشتر از همه از آن استفاده کنید. پول نقد زمانی را برای شما می‌خرد که اجازه دهید معاملات به سراغ شما بیایند. این بهترین دوست شماست که به شما کمک می کند تا یک روز دیگر بجنگید. این زره شخصی شماست. در حالی که پول نقد ممکن است سودی به همراه نداشته باشد، از شما در برابر ضرر محافظت می کند، که به همان اندازه برای درآمد شما مهم است. پول نقد یک موقعیت تجاری است.

۷) زمان کناره گیری را پیش بینی کنید.

هنگامی که متوجه شدید که به وضعیت بیش از حد معامله نزدیک شده اید، فوراً برنامه ای برای دور شدن داشته باشید. بهترین راه حل این است که تمام محرک های بازار مانند رسانه های اجتماعی، تلویزیون و فیدهای خبری را قطع کنید و کنار بروید. جدایی کامل از بازارها و موقعیت نقدی به شما امکان می دهد کنترل را دوباره به دست آورید. ممکن است برای چند ساعت، یک روز یا حتی یک هفته باشد. 

کلام آخر

می‌توانید سرتان را خالی کنید و آستانه‌های تحمل‌تان را دوباره پر کنید، سنج ذهنی‌تان را باز کنید و با دقت بهتری منهای حواس‌پرتی‌ها، کنترل روی فرآیند تصمیم‌گیری‌تان را دوباره برقرار کنید. این یکی از بزرگ‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید به عنوان یک معامله‌گر داشته باشید و یکی از سخت‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

یاد بگیرید زمانی که چرخ های خود را می چرخانید تشخیص دهید و نظم و انضباط را تقویت کنید تا با دور شدن سریع واکنش نشان دهید. با تهیه اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال از محتوای تخصصی آن استفاده کرده و درآمد دلاری کسب کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.