whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

5 اشتباه در معاملات فارکس که باید انجام آنها را متوقف کنید!

1402/04/25 ساعت 17:05


فرقی نمی کند مذهبی باشید یا نه، برای لحظه ای به معاملات فارکس مانند کلیسای یکشنبه فکر کنید. شما با بهترین لباس و بهترین نیت خود ظاهر می شوید. لبخند می زنید و به پیام گوش می دهید، شاید حتی یادداشت برداری کنید. ممکن است چند آهنگ بخوانید و چند ترفند جدید بیاموزید و با احساس سرزندگی، افتخار و پر از انواع دانش مفید جدید به خانه بروید.

تصمیم می گیرید، «امروز همان روز است. امروز روزی است که می خواهم عشق را گسترش دهم و تا آخر عمر با همه کسانی که ملاقات میکنم مهربان باشم." سپس دوشنبه فرا می رسد و شما سر بچه ها به خاطر پر سر و صدا بودن و پسری که در رستوران است به خاطر فراموش کردن سیب زمینی سرخ کرده فریاد می زنید.

ما معامله‌گران زیادی را دیده‌ایم که بهترین نیت‌ها را برای یادگیری انواع استراتژی‌ها و تکنیک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سپس، زمانی که زمان جمع کردن همه چیز و ورود به یک معامله فرا می رسد، ناگهان به نظر می رسد که دچار یک فروپاشی ذهنی شده اند.

نکته اینجاست که وقت آن رسیده که اشتباهات مشابه معاملات فارکس را که بارها و بارها انجام داده اید کنار بگذارید و کاری در مورد آنها انجام دهید. وقت آن است که یک بار برای همیشه توبه کنید و به گناهان خود نزد خدای فارکس اعتراف کنید. در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی پنج اشتباه مرگبار معاملات فارکس بپردازیم که حساب فارکس شما را از بین می برد و شکست شما را به عنوان یک معامله گر فارکس تضمین می کند.

شما می توانید در سایت پرشین الیت به راحتی با خرید اشتراک سیگنال ارز دیجیتال, سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز ترید کرده و سود های فوق العاده ای کسب کنید. همچنین می توانید از طریق سایت ما به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

اشتباه تجارت فارکس شماره 1: افزودن به پوزیشن های زیان ده

یک استراتژی مدیریت پول وجود دارد که در اینجا قابل ذکر است. به آن "استراتژی مارتینگل" می گویند. سیستم مارتینگل که در قرن هجدهم توسط ریاضیدان فرانسوی، پل پیر لوی رایج شد، در اصل یک سبک شرط بندی بود که بر اساس فرض "دبل پایین" بود.

استراتژی به این صورت پیش می رود. هر بار که با ضرر مواجه می شوید، شرط خود را دو برابر می کنید تا دفعه بعد که برنده شدید، پولی را که از دست داده اید و همچنین بیشتر برنده شوید.

بسیاری از معامله گران را دیده ایم که از این استراتژی مارتینگل برای معاملات فارکس خود استفاده می کنند. با انجام این کار، آنها بر این باورند که با افزایش معاملات هر بار که قیمت در برابر آنها حرکت می کند، بازار مطمئناً به زودی معکوس خواهد شد، چرخش خواهد کرد و آنها با جبران زیان خود با سودهای اضافی از معامله خارج خواهند شد.

این نوع معامله به سطحی از حرص و طمع دامن می زند که قضاوت معامله گر را مخدوش می کند. هنگامی که بازار بر خلاف آنها حرکت می کند، آنها معاملات را در برابر تغییرات قیمت در انتظار یک روند معکوس بزرگ ادامه داده و دنبال می کنند.

بازار بیشتر اوقات به کار خود ادامه می دهد. به مرحله‌ای می‌رسد که معامله‌گر معاملات زیادی را در حالت منفی می بندند که «در ضررزیادی هستند». نجات در حال حاضر فاجعه بار خواهد بود. آنها نیاز دارند که این واژگونی قیمت اتفاق بیفتد تا به چنین ضربه بزرگی نرسند، بنابراین به این کار  احمقانه ادامه می دهند. البته این احتمال وجود دارد که معکوس روند مورد انتظار در نهایت به نفع آنها اتفاق بیفتد و سیستم مارتینگل طبق برنامه اجرا شود، اما اگر اینطور نشد چه؟

به همان اندازه که احتمال برگشتی وجود ندارد، حساب معامله گر در نهایت توسط کارگزار فراخوانی می شود و تمام معاملات باز به طور خودکار بسته می شود. بنابراین استفاده از استراتژی مارتینگل یک اشتباه بزرگ معاملات فارکس در بخش مدیریت پول است. استراتژی‌های مارتینگل می‌توانند کل حساب معاملاتی را در یک ضربه پرهزینه نابود کنند.

در تله این باور قرار نگیرید که یک معامله زیانده در حال تغییر است. اگر معامله آنطور که شما برنامه ریزی کرده اید انجام نمی شود، این زمان آن است که با مهربانی از کودک درونی غرغرو خود بخواهید از اتاق بیرون برود در حالی که شما به جنبه منطقی مغز خود توجه کرده و عمل می کنید.

به همین دلیل است که در تجارت خود از حد ضرر استفاده می کنیم. در صورتی که تصمیم بگیریم که فعال نگه داشتن معامله به نفع ما نیست، از معامله خارج می شویم. از دست دادن در زندگی اجتناب ناپذیر است، و شما باید آن را بپذیرید. ضرر و زیان در معاملات دقیقاً به همین صورت است. 

در یک کسب و کار کوچک معمولی در خیابان، مالک باید زبان را در طرح تجاری خود لحاظ کند. راه های زیادی وجود دارد که ضرر یک تجارت معمولی آجر و ملات را به همراه داشته باشد، مانند موجودی قدیمی، سرقت، خاموش شدن فریزر و خراب شدن محصول.

میزان خسارات باید بر اساس این موارد پیش بینی و برنامه ریزی شود. فارکس تفاوتی ندارد. باید پیش‌بینی کنید که ضررهای معاملاتی اتفاق می‌افتد و بدون اجازه دادن به احساساتتان، آنها را بپذیرید. این یک اشتباه رایج معامله گر فارکس است که معتقد است همه ضررها قابل اجتناب هستند.

فقط به این دلیل که در یک معامله متوقف می شوید، به این معنی نیست که شما یک معامله گر بد هستید. در واقع، بسیاری از معامله گران حرفه ای نرخ توقف 50 درصدی دارند. این افراد از نسبت ریسک/ریوارد مثبت برای کمک به نفی هرگونه توقفی که ممکن است رخ دهد استفاده می کنند.

 این یک استراتژی ساده است که مطمئن شوید معاملات برنده همیشه بهتر از ضررها هستند. شما باید بپذیرید که برخی از تجارت ها ضررده هستند. آنها برنمی گردند و نگه داشتن آنها یک اشتباه بزرگ در معاملات فارکس است.

اشتباه تجارت فارکس شماره 2: تلاش برای انتخاب بالا و پایین ها

تعقیب پول یک اشتباه رایج در معاملات فارکس است. یکی دیگر از اشتباهات معاملات فارکس زمانی است که می بینیم معامله گران بسیار زیادی در تلاش برای انتخاب بالا و پایین هستند. چرا به احتمال زیاد سعی می کنید بالا یا پایین را انتخاب کنید؟

ممکن است فکر کنید که سطح قیمت فعلی یک سطح حمایت/مقاومت قوی ارائه می‌دهد که باعث می‌شود باور کنید کاملاً متقاعد شده‌اید که یک معکوس شدن روند در شرف وقوع است. یا، ممکن است احساس کنید که قیمت به میزانی که قرار است حرکت کند، حرکت کرده است، و مطمئناً این همان جایی است که معکوس روند اتفاق خواهد افتاد. یا، فکر می‌کنید روند قیمت متوقف شده است، و اکنون اینجاست که روند معکوس شروع خواهد شد.

این یک اشتباه در معاملات فارکس است زیرا در حالی که می‌توانید مهارت‌ها و تکنیک‌های خود را برای انجام معاملات تحقیق شده تقویت کنید، هیچ تضمینی برای انجام آنها وجود ندارد. ما همیشه از تأیید الگوهای کندل استیک قیمت استفاده می کنیم و آن را با تجزیه و تحلیل بازار خود برای شناسایی معاملات با ریسک کم، اما پتانسیل بالا، مرتبط می کنیم.

در نهایت، زمانی که اکثر معامله‌گران «همه داخل معامله» هستند، حرکت‌های بازار به نقطه‌ای از فرسودگی می‌رسند، و این زمانی است که این جفت ارز شروع به چرخش می‌کند. برای ایمن بودن و افزایش شانس، بهتر است در شرایط ترند و همچنین در جهت روند معامله کنید.

احتمالاً این جمله را شنیده اید که "روند دوست شماست." بازار را مانند یک گله گاو در نظر بگیرید. به طور معمول، گاوها دوست دارند همه در یک جهت با پای پیاده قدم بزنند. وقتی گله به سمت چپ رفت، شما به سمت چپ بروید.

 وقتی اطلاعات درست باشند، شما درست حرکت می کنید. گاوهایی که سعی می کنند "بر خلاف گله حرکت کنند" در نهایت زیر پا، خون آلود و کبود می شوند. در تجارت، با گله همراه شوید تا زمانی که مطمئن شوید که گله در حال چرخش است.

اشتباه شماره 3 در معاملات فارکس: عدم استفاده از توقف ضرر

سومین اشتباه معاملات فارکس در لیست ما استفاده نکردن از توقف ضرر هنگام ثبت سفارش معاملاتی است. نکته توقف ضرر فقط این است: شما را از از دست دادن تمام سرمایه خود در معامله ای که از بین رفته است باز می دارد.

عدم استفاده از استاپ ضرر در معاملات مانند قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد است، به جز اینجا که تخم مرغ ها برابر با پول نقد هستند. استاپ ضرر محدودیتی است که در صورت فراتر رفتن بازار از یک مرز، برای معامله خود قائل می‌شوید، که در صورت عبور از آن، تنظیم معامله نامعتبر است.

وسوسه ای که بسیاری از معامله گران در آن قرار می گیرند این است که با این امید کاذب در معامله بمانند که بازار به نفع آنها بازگردد. بدون شبکه ایمنی توقف ضرر، تا زمانی که مداخله نکنید، 100 درصد سرمایه خود را به خطر می اندازید. 

ممکن است باور داشته باشید که شانس زیادی دارید  و به تازگی وارد خارق العاده ترین تجارت زندگی خود شده اید. سپس، یک انتشار خبری با تاثیرگذاری بالا ناگهان در رادار شما چشمک می زند یا یک مقام عالی رتبه دولتی سخنرانی غیرمنتظره ای را آغاز می کند و بازار شروع به حرکت تهاجمی علیه شما می کند.

در طول دوره های معاملاتی نوسان مانند انتشار NFP، ممکن است خروج از معامله سخت باشد زیرا کارگزار شما نمی تواند سفارش خروج شما را به دلیل حرکت سریع بازار انجام دهد. ممکن است در بازار باشید و خریدهای هفتگی خود را انجام دهید تا به رایانه خود بازگردید و تجارت خود را باز پیدا کنید  اما به شدت منفی است! نتیجه گیری داستان: هیچ چیز مطمئنی در بازار وجود ندارد، بنابراین همیشه از توقف ضرر برای محافظت در برابر شرایط پیش بینی نشده استفاده کنید.

واقعیت این است که حرکات ناگهانی بازار اتفاق می افتد، اما با استفاده از استاپ ضرر، قرار گرفتن خود در بازار را کنترل کنید. اگر این کار را انجام دهید، شما فقط یک مقدار از پیش تعیین شده را از دست میدهند، نه کل سرمایه خود را بصورت یکباره.

اشتباه تجارت فارکس شماره 4: تجارت بدون دانش

معاملات فارکس می تواند سود زیادی برای کسانی که میدانند چه کاری انجام می دهند ارائه دهد. شما بدون دانستن نحوه خلبانی با هلیکوپتر پرواز نمی کنید، بنابراین سعی نکنید بدون مطالعه دفترچه راهنما، حساب فارکس خود را هدایت کنید.

امروزه، بازاریابان و کارگزاران اینترنتی وجود دارند که با وعده‌های بزرگ ثروت آسان و سریع، افراد تازه‌کار فارکس را طعمه قرار می دهند. "شما می توانید در عرض 10 دقیقه حساب خود را راه اندازی کرده و تجارت کنید، اکنون یک حساب کاربری ایجاد کنید و شروع به انجام معاملات کنید." این جملات آشنا به نظر نمی رسند؟ به نظر می رسد تبلیغات و آگهی های تجاری به هر کجا که نگاه می کنید ظاهر می شوند.

وقتی برای اولین بار تجارت را شروع می کنیم, ممکن است با هیجان سریع بدویم ، اما به جایی نرسیم. قیمت ها بالا و پایین می می روند, همه جا کندل های رنگی جدید و براق وجود دارد و نمودارها و نمودارهای فارکس با ظاهری پیچیده. پول‌های شما را در بازار دور ریخته می شوند و هر بار که قیمت تغییر می‌کند، سفارش می گذارید و بازار فارکس را با پولی که به سختی به دست آورده اید ، تغذیه می‌کند.

باید با خود صادق باشیم و اعتراف کنیم که نمی‌دانیم چه کار می‌کنیم، و تصمیم بگیریم خود را آموزش دهیم. این زمانی است که مزایای معاملات پرایس اکشن را کشف خواهیم کرد که اساساً خواندن بازار بدون استفاده از اندیکاتورها است. این توانایی تفسیر حرکات خام قیمت در نمودار به منظور تصمیم گیری معاملاتی است.

توصیه ما  به معامله گران جدید این است که سیستمی را پیدا کنند که برای آنها راحت باشد و آن را درک کنند. اگر سبک معاملاتی که با آن کار می کنید را دوست ندارید، به برنامه پایبند نخواهید بود. پول خود را برای چیزی که نمی‌فهمید به خطر نیندازید. معاملات پرایس اکشن قویترین، اما ساده ترین استراتژی معاملاتی بوده است که  در بازارها وجود دارند.

اشتباه تجارت فارکس شماره 5: ادامه دادن به اشتباهات مشابه

بدترین اشتباه در معاملات فارکس این است که در واقع چیزی از اشتباهات خود یاد نگیرید و به طور مکرر آن را تکرار کنید، "می دانم که این بار متفاوت خواهد بود." آخرین کاری که در فارکس باید انجام دهید، درس نگرفتن از اشتباهات گذشته است. روزی مرد خردمندی گفت: "دیوانگی این است که یک کار را بارها و بارها انجام دهیم اما انتظار نتیجه متفاوت داشته باشیم."

اگر استراتژی تان شما را به جایی در فارکس نمی رساند، آیا زمان آن نرسیده که آن را رها کنید و گزینه های جدید را بررسی کنید؟ در حالی که هیچ حقیقت مطلقی در فارکس وجود ندارد (بدون درست یا غلط)، مطمئناً کارهایی وجود دارد که شما انجام می دهید و در بازار انجام نمی دهید. اگر بخواهید آن را قوانین نانوشته معاملات فارکس بنامید.

هر کاری که انجام می دهید، اشتباهات خود را بپذیرید و از آنها درس بگیرید. آیا این جمله را شنیده اید که "آنچه شما را نکشد قوی تر می کند؟" از اشتباهات خود به عنوان پایه ای برای ایجاد نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف خود استفاده کنید. هیچ معامله گری یک شبه تبدیل به یک معامله گر حرفه ای نمی شود. همه ما به‌عنوان تازه‌کار شروع می‌کنیم که مانند بقیه افراد در مهدکودک فارکس حاضر می‌شویم. شما از پایین شروع می کنید، درست مانند هر تجربه دیگری در زندگی.

با معاملات فارکس خود مانند یک تجارت رفتار کنید زیرا این پتانسیل را دارد که مانند یک تجارت به شما پول بدهد. شرکت های موفق زمان قابل توجهی را صرف توسعه استراتژی های بازاریابی و مدل های تجاری خود می کنند.

برای ایجاد یک برنامه معاملاتی محکم که بتوانید به آن پایبند باشید، زمان بگذارید. این شرکت ها از دستورالعمل های خاصی برای تجارت پیروی می کنند و منحرف نمی شوند. به همین ترتیب، برنامه معاملاتی خود را بر اساس قوانینی که برای خود تعیین کرده اید دنبال کنید. ساختار خود را حفظ کنید، در خطوط رنگ آمیزی کنید و از محدوده خارج نشوید، در غیر این صورت متوجه خواهید شد که همان اشتباهاتی را که در گذشته به شما آسیب رسانده است انجام دهید.

از اشتباهات تجارت فارکس خود درس بگیرید و ادامه دهید.

از اشتباهات معاملات فارکس بیاموزید و یک طرح کسب و کار فارکس بسازید. هنگام توسعه برنامه معاملاتی ، سعی کنید تا جایی که می توانید تجارت خود را ساده نگه دارید. ما کشف کرده‌ایم که روش‌های ساده‌تر در بازار بهترین عملکرد را دارند. بیش از حد پیچیده کردن چیزها منجر به سردرد، استرس و در نهایت بحران تجاری می شود. پیشنهاد ویژه ما به شما کاربرعزیز این است که به کانال سیگنال ارز دیجیتال ما بپیوندید و درآمد دلاری داشته باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.