whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سرعت تراکنش ارز دیجیتال (Transaction Speed) چیست و چه کاربردی دارد؟

1401/11/22 ساعت 02:02


یکی از نگرانی های اصلی در مورد ارزهای دیجیتال و توانایی آن برای تبدیل شدن به سیستم مالی جدید جهان، سرعت تراکنش ها بوده است. 

 اگرچه، در روزهای اولیه، سرعت تراکنش‌های رمزنگاری یک نگرانی بود در حال حاضر پیشرفت‌های سریع و قابل‌توجهی برای تقویت برخی شبکه‌های بلاک چین در حال انجام است و ما را به تراکنش‌های تقریباً فوری نزدیک‌تر می‌کند. 

تعریف سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال (Transaction Speed)

سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال یک نکته مهم برای سرمایه گذاران و معامله گران کریپتو است.

این سرعت به سرعت تایید یک تراکنش توسط شبکه اشاره دارد و معمولاً در چند دقیقه اندازه گیری می شود. از آنجایی که بلاک چین یک سیستم همتا به همتا است، به اندازه یک شبکه متمرکز ساده نیست. اندازه بلوک، زمان بلوک، اندازه تراکنش و ترافیک شبکه همه عوامل اصلی هستند که باید در نظر گرفته شوند. گره هایی که در شبکه کار می کنند باید تأیید و پردازش یک تراکنش را قبل از اینکه بتوانند به تراکنش بعدی بروند تکمیل کنند. زمانی که فعالیت شبکه زیاد باشد، سرعت تراکنش کاهش می یابد.

چرا سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال مهم است؟

هدف ایجاد کارآمدترین شبکه بلاک چین است و کارایی با تعداد تراکنش هایی که می توانند با موفقیت در یک بازه زمانی مشخص – معمولاً در هر ثانیه یا دقیقه – مورد ارزیابی قرار گیرند. چیزی که باید به خاطر بسپارید متغیرهای متعددی است که می توانند تراکنش های رمزنگاری را در هر ثانیه دیکته کنند.

سرعت تراکنش ارز دیجیتال به دو دلیل مهم است:

  1. به شما می گوید که چقدر سریع تراکنش شما توسط شبکه ثبت می شود و غیرقابل برگشت می شود. هر چه تراکنش بیشتر برای تأیید منتظر بماند، احتمال بیشتری وجود دارد که کسی بتواند آن سکه‌ها را قبل از تأیید در فورک بلاک چین جایگزین (که مستلزم دوبار خرج کردن سکه است) خرج کند.
  2. بر سرعت شما که می توانید کوین های خود را خرج کنید تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر یک کیف پول دیجیتال قبل از خرج کردن وجه از آن آدرس باید منتظر تأیید باشد، این زمان انتظار بر قابلیت استفاده آن تأثیر می گذارد و مبادلات را محدود می کند

تعریف اصطلاحات 

میانگین سرعت تراکنش

میانگین سرعت تراکنش به میانگین زمان تایید تراکنش اشاره دارد. با اندازه گیری نمونه ای از تراکنش ها و گرفتن میانگین یا میانگین ارزش آنها محاسبه می شود. این انعکاس دقیق‌تری از آنچه مردم می‌توانند از نظر سرعت ببینند، نسبت به مشاهده یک یا دو مورد جداگانه ارائه می‌دهد.

میانگین سرعت تراکنش مهم است زیرا نشانی از ظرفیت فعلی شبکه برای پردازش تراکنش ها را ارائه می دهد. اگر یک ارز دیجیتال با افزایش حجم تراکنش روبرو شود، میانگین سرعت آن نیز کاهش خواهد یافت.

میانگین سرعت تراکنش مهم است زیرا نشانی از ظرفیت فعلی شبکه برای پردازش تراکنش ها را ارائه می دهد. اگر یک ارز دیجیتال با افزایش حجم تراکنش روبرو شود، میانگین سرعت آن نیز کاهش خواهد یافت.

اگر تعداد کاربران فعال کمتری در شبکه وجود داشته باشد عکس این قضیه اتفاق می افتد - به این معنی که زمان تایید برای هر تراکنش مشخص طولانی تر خواهد بود زیرا افراد کمتری برای فضای در بلوک ها رقابت می کنند.

سرعت واقعی تراکنش 

سرعت واقعی تراکنش در ارزهای رمزنگاری شده معیاری است از سرعت پردازش تراکنش ها در شبکه.

تراکنش ها واحد اساسی فعالیت در هر بلاک چین هستند، و به این ترتیب سرعت پردازش تراکنش ها یک عامل کلیدی در تعیین میزان مفید بودن آن ارز دیجیتال است.

سرعت تراکنش واقعی بالاتر در ارزهای دیجیتال به این معنی است که تراکنش‌های بیشتری را می‌توان در یک زمان پردازش کرد، که با شلوغ شدن شبکه بسیار مهم است. این به این دلیل است که سرعت واقعی تراکنش آهسته تر در ارزهای دیجیتال ، به کندی پردازش می شوند و بنابراین در صورت دریافت تعداد زیادی تراکنش جدید به طور همزمان، ممکن است شبکه غرق شود. که می تواند منجر به تاخیرهای غیرقابل پیش بینی برای کاربران شود که باعث می شود سیستم به عنوان یک ارز روزمره فایده کمتری داشته باشد.

سرعت معامله نظری 

سرعت تراکنش نظری به حداکثر زمان تایید ممکن یک ارز دیجیتال اشاره دارد. با تقسیم تعداد تراکنش ها در ثانیه بر حجم داده های یک بلوک و ضرب آن در دو (برای محاسبه بافر) محاسبه می شود.

در تئوری، اگر هیچ محدودیت یا گلوگاهی در طراحی آن وجود نداشته باشد، به این صورت است که یک رمزارز معین با چه سرعتی می تواند یک تراکنش با اندازه متوسط را پردازش کند.

در تئوری، اگر هیچ محدودیت یا گلوگاهی در طراحی آن وجود نداشته باشد، به این صورت است که یک رمزارز معین با چه سرعتی می تواند یک تراکنش با اندازه متوسط را پردازش کند.

محدودیت های سرعت تئوری عبارتند از:

محدودیت اندازه:

این اعمال می شود زیرا اندازه بلوک ها نمی تواند از یک مگابایت بیشتر شود. اگر این کار را انجام دهند، استخراج‌کننده‌ها از ادامه افزودن تراکنش‌های جدید به آن‌ها خودداری می‌کنند. این بدان معنی است که هر تراکنش معلق باید حتی بیشتر از حد معمول منتظر بماند زیرا باید قبل از اضافه شدن تراکنش های جدید تکمیل شود.

تعداد بلوک‌های استخراج شده در روز:

این یک محدودیت طبیعی است، زیرا اگر در هر ده دقیقه بیش از یک بلوک وجود داشته باشد (میانگین فعلی)، به این معنی است که استخراج برای بلاک‌های جدید بیشتر طول می‌کشد. همچنین این اثر جانبی این است که زمان تایید را کندتر می کند زیرا استخراج کنندگان زنجیره های طولانی تراکنش های معلق را از استخرها یا گروه های مختلف در بلوک های متناوب تایید می کنند.

محدودیت‌های اندازه تراکنش :

این به آنچه قبلاً در مورد پیچیده بودن یک تراکنش گفتیم برمی‌گردد، که بر زمانی که ماینرها صرف انتقال اطلاعات مربوط به آن می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. برای مثال، تراکنش‌هایی که تعداد ورودی‌های آنها بیشتر است، نسبت به معاملاتی که ورودی‌های کمی دارند، بیشتر طول می‌کشد.

اندازه استخر حافظه:

اگر تراکنش‌های معلق زیادی در استخر حافظه وجود داشته باشد (محلی که ماینرها در صف انتظار برای تأیید قرار می‌گیرند)، این امر همچنین بر سرعت تأیید آنها تأثیر می‌گذارد زیرا همه فضاها تمام می‌شوند.

تعداد استخرهای حافظه:

هرچه این تعداد بیشتر باشد، مدت بیشتری طول می کشد تا ماینرها تراکنش ها را تأیید کنند، زیرا آنها در حال رقابت با سایر افرادی هستند که سعی می کنند تراکنش خود را به بلوک تبدیل کنند.

سرعت واقعی تراکنش ادعا شده 

سرعت تراکنش های ادعا شده با سرعت واقعی یکسان نیست و به آن چیزی که توسط توسعه دهندگان یک ارز دیجیتال تبلیغ یا ادعا می شود اشاره دارد. این ممکن است بالاتر یا کمتر از میانگین سرعت آنها باشد، اما نشان می دهد که آنها چقدر سریع می خواهند که کاربران در هر زمان معین تراکنش ها را ببینند.

 هیچ راهی برای دانستن اینکه سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال واقعا چقدر سریع است وجود ندارد.

برخی از تیم های توسعه ادعا می کنند که کوین آنها سریع ترین سرعت تراکنش های رمزنگاری را دارد، در حالی که اینطور نیست. به همین دلیل است که وقتی می خواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، نباید به این معیار اعتماد کنید. یکی دیگر از نقاط ضعف این معیار این است که توسط هیچ مدرکی پشتیبانی نمی شود – هیچ راهی برای دانستن اینکه سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال واقعا چقدر سریع است وجود ندارد.

زمان تایید تراکنش 

زمان تایید تراکنش مدت زمانی است که طول می کشد تا یک تراکنش توسط شبکه تایید شود. این یکی دیگر از ملاحظات مهم است زیرا روی سرعت شما می‌توانید کوین های خود را خرج کنید، آنها را از کجا خرج می‌کنید و با چه مقدار منابع موجود در آن لحظه، تأثیر می‌گذارد.

تراکنش در ثانیه (TPS)

متریک تراکنش در هر ثانیه تعداد تراکنش‌ها را می‌توان در یک ثانیه پردازش کرد. این معیار مهمی است که باید به آن توجه کرد، زیرا می‌توان از آن برای ارزیابی مقیاس‌پذیری شبکه، امنیت آن و میزان مقاومت آن در برابر هرگونه رقابت بالقوه استفاده کرد.

5 ارز دیجیتال برتر که سرعت تراکنش بالایی دارند

در زیر کریپتوهایی با سریعترین سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال وجود دارد:

1.  بیت کوین 

بیت کوین ممکن است سریع ترین تراکنش های رمزنگاری را پردازش نکند، اما این ارز دیجیتالی است که نمی توانیم نادیده بگیریم. محبوب ترین ارز دیجیتال در حال حاضر در بازار است.

همانطور که می دانیم، این ارز دیجیتال بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است و به عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز شناخته می شود. بیت کوین می تواند تا هفت تراکنش در ثانیه را پردازش کند و زمان تایید آن 15 دقیقه است.

2.  اتریوم 

ما نمی توانیم در مورد سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال صحبت کنیم و اتریوم را ذکر نکنیم. بلاک چین اتریوم می تواند تا 20 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و با شروع استفاده بیشتر کاربران از آن برای استخراج بلوک، این افزایش می یابد. زمان تایید آن 5 دقیقه است.

از نظر تئوری، هیچ محدودیتی برای تعداد تراکنش‌هایی که می‌توانند در یک بلوک پردازش شوند وجود ندارد، زیرا مانند ارزهای مبتنی بر بیت‌کوین (به دلیل محدودیت سخت آن‌ها) از نظر اندازه یا زمان محدود نمی‌شوند.

تراکنش های اتریوم

تراکنش‌های اتریوم نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ارزان‌تر هستند، زیرا ماینرها برای ایجاد آن‌ها به تجهیزات گران‌قیمتی نیاز ندارند، که به معنای رقابت کمتری بین گروه‌های استخراج‌کننده زمانی است که به دنبال پردازش تراکنش‌ها هستند.

شایان ذکر است که سرعت تراکنش اتریوم یکی از سریع ترین سرعت های تراکنش ارزهای دیجیتال در بازار است.

3.  EOS

EOS یک سیستم عامل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که ارز دیجیتال مخصوص به خود را نیز دارد. هدف این پلتفرم بهتر، سریعتر و مقیاس پذیرتر از سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار است.

کریپتو EOS می تواند تا 2800 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و زمان تایید آن 0.5 ثانیه است. این یکی از سریع‌ترین سرعت‌های تراکنش ارزهای دیجیتال است، زیرا به پروتکل‌های اجماع قدیمی‌تر مانند Proof-of-Work (PoW) متکی نیست.

درعوض، آنها بر پایه اثبات سهام واگذار شده (DPoS) ساخته شده اند. این باعث می‌شود که آن‌ها نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مقیاس‌پذیرتر باشند، زیرا به این معنی است که در هر لحظه نیازی به هر گره در بلوک‌های پردازش شبکه نیست.

4.  NEO

NEO یک ارز دیجیتال منبع باز، مبتنی بر بلاک چین و یک پلت فرم قرارداد هوشمند است. NEO به دلیل سرعت و موارد استفاده اش به اتریوم چینی نیز معروف است.

می تواند تا 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و زمان تایید آن کمتر از 15 ثانیه است.

NEO می تواند تا 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و زمان تایید آن کمتر از 15 ثانیه است.

5. ریپل 

ریپل در سال 2012 به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد و هدف آن ارائه یک شبکه تسویه حساب جهانی است. این ارز دیجیتال دارای یک پروتکل تراکنش منحصر به فرد است که برای موسسات طراحی شده است. شبکه ریپل توانایی انجام 1500 تراکنش در ثانیه را دارد.

زمان تایید آن 3 تا 5 ثانیه است که آن را به یکی از سریع ترین ارزهای دیجیتال از نظر سرعت تراکنش تبدیل می کند. به گفته خود ریپل، همچنین یکی از سریع ترین ها در تسویه پرداخت ها است.

6.کاردانو (ADA( Cardano 

یک اکوسیستم بلاک چین است، مانند اتریوم، که از مدل اجماع اثبات سهام استفاده می کند. این شرکت توسط یکی از بنیانگذاران اتریوم تاسیس شد و در رقابت مستقیم با آن است. ADA که به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با بالاترین ارزش بازار شناخته می شود، تمرکز خود را بر بهبود سرعت تراکنش ها و در عین حال ارائه یک تجربه امنیتی پیشرفته دارد. به طور قابل توجهی، Cardano می تواند حدود 1 میلیون تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

7.سولانا (SOL)

سولانا که به‌عنوان کارآمدترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود، می‌گوید که می‌تواند 50000 تراکنش در ثانیه را با زمان اعتبارسنجی حدود 5 دقیقه پردازش کند. آنچه مهم است توجه داشته باشید این است که تجربه را برای قراردادهای هوشمند و تراکنش ها بهبود می بخشد.

چندین عامل سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال را تعیین می کند

چه چیزی سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال را تعیین می کند؟

چندین عامل سرعت تراکنش یک ارز دیجیتال را تعیین می کند. آنها عبارتند از:

بار شبکه 

بار شبکه مقدار ترافیکی است که شبکه در یک دوره معین دریافت کرده است. این یکی از بزرگترین عواملی است که بر مدت زمان یک تراکنش تأثیر می گذارد.

هرچه ترافیک بیشتری در هر بازه زمانی مشخصی وجود داشته باشد، تراکنش های شما برای تایید کندتر انجام می شود. برعکس، اگر ترافیک کمتری وجود داشته باشد، پردازش تراکنش‌ها زمان بسیار کمتری می‌برد.

شبکه روشنایی 

شبکه روشنایی یک کانال پرداخت Poon-Dryja است که امکان تراکنش بین گره های شبکه را فراهم می کند. این کار را با استفاده از قابلیت قرارداد هوشمند انجام می دهد تا نیاز به تراکنش های درون زنجیره ای را کاهش دهد که در مقایسه با پرداخت های خارج از زنجیره اغلب کند و گران هستند.

شبکه لایتنینگ به فناوری زیربنایی شبکه بلاک چین وابسته است. به همین دلیل محدودیت تراکنش کمتری دارد. 

این می‌تواند هزاران تراکنش را در هر ثانیه، با زمان‌های تایید کمتر از یک ثانیه (سریع‌ترین سرعت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال) و بدون کارمزد پردازش کند. دارای طیف گسترده ای از مزایای، از جمله:

پرداخت‌های فوری:

کاربران می‌توانند بدون انتظار برای تایید، تراکنش‌ها را انجام دهند، زیرا این امر در زمان واقعی اتفاق می‌افتد.

هزینه کم:

کاربران نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه تراکنش ندارند و در عوض، تنها هنگام باز کردن و بستن کانال های بین گره ها، بیت کوین را مبادله می کنند.

تمرکز زدایی:

تراکنش ها به طور مستقل از یکدیگر و بدون نیاز به واسطه برای اجرای آنها انجام می شود و این پروتکل را نسبت به پروتکل های ساخته شده توسط شرکت های بزرگ مانند ویزا قابل اعتمادتر می کند.

سرعت تراکنش‌های سریع‌تر:

شبکه Lighting قادر است هزاران تراکنش را در هر ثانیه با زمان تأیید فقط کمتر از یک ثانیه پردازش کند که باعث می‌شود سریع‌تر از سایر راه‌حل‌های ارز دیجیتال موجود باشد.

مقیاس پذیری:

شبکه لایتنینگ به گونه ای ساخته شده است که مقیاس پذیر باشد و به طور متوسط به سه کانال در هر گره نیاز دارد. این به این معنی است که اکثر تراکنش‌ها خارج از زنجیره انجام می‌شوند، که مقیاس‌پذیری را بهبود می‌بخشد و در عین حال نیاز به تراکنش‌های گران زنجیره را کاهش می‌دهد.

سایر عوامل موثر بر سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال عبارتند از:

اندازه شبکه 

هرچه شبکه بزرگ‌تر باشد و در طول عمرش توسعه یافته‌تر باشد (یعنی بیت‌کوین)، معمولاً سرعت تراکنش‌های پایین‌تری خواهد داشت، زیرا ماینرهای کمتری برای پردازش بلاک‌ها در دسترس هستند.

اندازه بلوک 

اندازه بلوک به عنوان مقدار داده ای که می تواند توسط گره ها پردازش شود تعریف می شود. اندازه بلوک ساده ترین راه برای افزایش یا کاهش سرعت تراکنش در یک بلاک چین است. اگر اندازه یک بلوک افزایش یابد، به این معنی است که تراکنش های بیشتری در یک بلوک قرار می گیرند.

این کاهش زمان انتظار بین بلوک‌های جدید استخراج شده و گنجاندن آن‌ها در زنجیره را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود زمان پردازش سریع‌تر شود.

دشواری ماینینگ  

دشواری ماینینگ به این موضوع اشاره دارد که ماینرها باید قبل از اینکه یک مقدار هش معتبر پیدا کنند، چگونه کار کنند. با افزایش این عدد، سرعت ماینینگ کاهش می‌یابد، زیرا در هر ثانیه هش‌های موجود کمتری وجود دارد، به این معنی که هر ماینر جداگانه زمان بیشتری را برای یافتن پاسخ صرف می‌کند. ماینرها ممکن است زمان بیشتری را صرف زمان بیشتری را صرف محاسبات مشابه کنند که می تواند سرعت تراکنش را کاهش دهد.

عوامل موثر بر زمان تایید

درست مانند سرعت تراکنش ارزهای دیجیتال، زمان تأیید تراکنش تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد، از جمله:

پیچیدگی یک معامله 

پردازش تراکنش‌هایی که تعداد ورودی‌های بیشتری دارند، نسبت به معاملاتی که ورودی‌های کمی دارند، بیشتر طول می‌کشد. همچنین ممکن است زمانی که ماینرها در حال رقابت با دیگران از استخرها یا گروه های مختلف هستند، تأیید تراکنش ها در بلوک ها برای ماینرها دشوارتر باشد.

هزینه های تراکنش پرداخت شده 

میزان پولی که به عنوان کارمزد تراکنش پرداخت شده است بر سرعت تایید آن توسط ماینرها تأثیر می گذارد زیرا آنها در حال رقابت با سایر افرادی هستند که سعی می کنند تراکنش های خود را به بلوک تبدیل کنند.

نرخ هش شبکه 

هرچه تعداد افرادی که ماینینگ می کنند بیشتر باشد، این کار ماینینگ موفقیت آمیز یک بلوک و تایید تراکنش های خود را برای دیگران دشوارتر می کند.

هر چند وقت یک بار بلوک ها استخراج می شوند.

این یکی دیگر از عواملی است که بر مدت زمان تایید هر تراکنش تاثیر می‌گذارد، زیرا اگر بلاک‌های جدید زیادی در هر زمان توسط ماینرها ایجاد نشود، رقابت بین تراکنش‌ها بسیار بالاتر  خواهد بود

کلام آخر

در نتیجه، بدیهی است که سرعت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به شدت متفاوت است و برخی می‌توانند تراکنش‌ها را سریع‌تر پردازش کنند. اطمینان از اینکه تحقیقات خود را قبل از انتخاب یک رمزارز نسبت به دیگری انجام داده اید، به شما کمک می کند از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

در این بین یکی دیگر از این اقدامات پیشگیرانه یافتن سیگنال ارز دیجیتال معتبر و مطمئن برای انجام معامله پرسودتر است. کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت روزانه بیش از ۵۰ سیگنال دقیق شامل سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و تعدادی دیگر از سیگنال‌های برتر جهان را در گروه ارز دیجیتال خود در اختیار کاربران خود می گذارد.

همچنین می توانید از خدمات دیگر گروه پرشین الیت شامل احراز هویت بایننس،  اطلاع از قیمت ارز دیجیتال و خرید تتر بهره‌مند شوید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.