whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

از دست رفتن بیش از 204 میلیون دلار در سه ماهه دوم هک و کلاهبرداری DeFi

1402/04/07 ساعت 01:36


بیش از 204 میلیون دلار در سه ماهه دوم هک و کلاهبرداری های DeFi از دست رفت: گزارش
بیش از 208.5 میلیون دلار در ابتدا از دست رفت، اما تقریباً 4.5 میلیون دلار بازیابی شد که مجموع وجوه بازیافت نشده را به بیش از 204 میلیون دلار رساند.

بر اساس گزارش 27 ژوئن از برنامه De.Fi پورتفولیوی Web3، بیش از 204 میلیون دلار در هک‌ها و کلاهبرداری‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سه‌ماهه دوم سال 2023 ازدست‌رفته است.
این گزارش با عنوان «گزارش Q2 De.Fi Rekt تا حدی بر اساس داده‌های پایگاه‌داده Rekt De.Fi بود. بیش از 208.5 میلیون دلار در ابتدا در طول سه‌ماهه از دست رفت، اما 4.5 میلیون دلار از طریق پیگرد قانونی، معامله با هکرها و سایر روش‌های بازیابی برگشت داده شد.

وجوه ازدست‌رفته و بازیابی شده در سه‌ماهه دوم 2023. منبع: De.Fi

بر اساس این گزارش، تعداد هک‌های DeFi در سه‌ماهه دوم سال‌به‌سال «تقریباً 7 برابر» افزایش‌یافته است، با 117 مورد در طول دوره در مقایسه با تنها 17 مورد در سه‌ماهه مشابه سال 2022. در مجموع بیش از 665 میلیون دلار در نیمه اول سال 2023 ازدست‌رفته است. 
پنج هک برتر سه‌ماهه دوم علیه کیف پول اتمی، فینتوچ، MEV-Boost، Bitrue و GDAC بود. اکسپلویت کیف پول اتمی 3 ژوئن 35 میلیون دلار یا حدود 17 درصد از کل را به خود اختصاص داد. کاربران فانتوم 30.6 میلیون دلار از ادعای قالی‌بافی آن و حمله MEV-Boost 26.1 میلیون دلار ضرر کردند. این سه حمله با هم منجر به بیش از 45٪ از کل ضرر برای Q2 شد.
De.Fi گزارش داد که شایع‌ترین علت تلفات «مشکلات کنترل دسترسی» یا مسائلی است که مهاجم کنترل غیرمجاز کیف پول را به دست می‌آورد. این خسارت 75.8 میلیون دلار یا یک‌چهارم کل ضرر را به همراه داشت. دومین علت رایج، سوءاستفاده‌ها بود که مجموعاً 55.3 میلیون دلار بود. همچنین کاربران در سه‌ماهه دوم 47.3 میلیون دلار از طریق قالی‌بافی یا کلاهبرداری‌های خروج از خانه ضرر کردند.
ضررهای ناشی از هک‌ها و کلاهبرداری‌های DeFi در واقع در سه‌ماهه دوم کمتر از سه‌ماهه اول بود، به‌طوری‌که CertiK در آوریل گزارش داد که بیش از 320 میلیون دلار از ژانویه تا مارس ازدست‌رفته است.
با عضو شدن در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت می‌توانید از اخبار روز دنیای فارکس و ارزهای دیجیتال مطلع شوید. شما با احراز هویت بایننس قادر هستید سودهای بی‌شمار از سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس به دست آورید. پس فرصت را از دست ندهید و با یک تیر دو نشان بزنید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.