whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

با اتریوم 2 آشنا شوید

1400/09/12 ساعت 13:49


دومین نسخه از پلتفرم اتریوم، اتریوم 2 است که در اول دسامبر سال 2020 پیاده سازی شد. این ارز دیجیتال با نام‌های دیگری نیز از جمله ETH2.0 و سرنیتی نیز شناخته می‌شود. فاز اول این پلتفرم همانطور که گفتیم در سال 2020 انجام شده است اما فاز دوم آن قرار است در سال 2022 اجرایی شود. به روز رسانی بزرگ بعدی که در نیمه دوم سال 2023 ارائه می‌شود، "به روز رسانی شانگهای" مشهور است که تأثیر اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

پرشین الیت برای شما کلید ورود به دنیای سبد ارز دیجیتال را آماده کرده است. با سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس، همیشه یک قدم جلوتر باشید. کانال سیگنال ارز دیجیتال، مشاوره بازارهای مالی و احراز هویت بایننس نیز در کنار شما هستند.

اتریوم 2.0 (که قبلا به عنوان ETH2 شناخته می شد) مجموعه‌ای از ارتقای بلاک چین اتریوم است که سرعت، کارایی و مقیاس پذیری آن را بهبود می‌بخشد. این به اتریوم اجازه می دهد تا تراکنش های بیشتری را انجام دهد، ثبات قرارداد هوشمند را بهبود بخشد و هزینه های شبکه را کاهش دهد.

پس از رسیدن به مرحله نهایی ارتقا، اتریوم به اهداف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک شبکه شفاف و باز برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دست خواهد یافت. این مقاله نقشه راه این ارتقا و نقاط عطف کلیدی زمان انتشار آنها را شرح می دهد.

این پلتفرم ویژگی‌های بسیاری دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • پروتکل اجماع در این پلتفرم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر پیدا کرده است. این مسئله باعث پیشرفت‌های بسیار بزرگی در این زمینه شده است.
  • معاملات در این پلتفرم به واسطه اعتبار سنج‌ها تایید می‌شوند. هر کاربر اعتبار سنج برای شرکت در اعتبارسنجی بلاک‌چین، باید در این شبکه سرمایه‌گذاری کند.
  • از زمانی که ETH2 راه‌اندازی شده است تا فاز بعدی، استخراج این ارز همزمان با اثبات سهام است.

تیم توسعه ETH2

وظیفه تیم تحقیقاتی اتریوم 2 هدایت و هماهنگی پروژه است. در این تیم 100ها نفر به صورت همزمان برای اجرای این پلتفرم با یک‌دیگر همکاری کرده‌اند. این افراد در واقع در اجرایی شدن این پروژه نقش بسیاری دارند. در این تیم هفت تیم برنامه‌نویسی برای توسعه اینترفیس کدهای مختلفی را با زبان‌های مختلف به اجرا در آورده‌اند.

در واقع هدف این رابط کاربری استفاده از کاربردهای مختلف اتریوم بوده است. با توجه به گفته ایده‌پرداز اصلی اتریوم، به روز رسانی به نسخه دوم اولین گام برای توسعه اتریوم بوده است. از نظر ویتالیک بوترین این پروژه در سال‌های آینده ارتقا پیدا خواهد کرد.

image

اتریوم 2

اتریوم 1 چه تفاوت‌های با اتریوم 2 دارد؟

اتریوم 2 در مقایسه با اتریوم یک، دو تفاوت اساسی پیدا کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • الگوریتم اجماع اثبات سهام:

احتمالا می‌دانید که اتریوم یک از الگوریتم اجماع اثبات کار یا همان ماینینگ استفاده می‌کند. در این الگوریتم برای ساخته شدن بلاک‌ها باید محاسباتی به وسیله دستگاه‌های بسیار قدرتمندی انجام شود. اما در اتریوم 2 این الگوریتم جای خودش را به الگوریتم اثبات سهام داده است.

با وسیله این الگوریتم امنیت، مقیاس پذیری و بهره‌وری انرژی در پلتفرم اتریوم بیشتر شده است. لازم به ذکر است در این الگوریتم از سپرده صاحبان برای تولید توکن‌های جدید استفاده می‌شود در نتیجه نیازی به استفاده از دستگاه‌های فیزیکی و انرژي برق نیست.

  • زنجیره‌های شاردینگ:

احتمالا می‌دانید که مکانیزم شارد چین یک مکانیزمی است که برابر بهبود مقایس پذیری استفاده می‌شود. این مکانیزم باعث افزایش کارایی بلاک چین در اتریوم می‌شود. در این پایگاه داده حجیم که توسط یک پارتیشن بندی جدا شده است، شاردینگ وظیفه دارد دیتابیس‌ها را با آسانی و در زمان کوتاه‌تری مدیریت کند.

همانطور که می‌دانید بلاک‌های بلاک‌چین اتریوم به صورت زنجیره‌ای به یک‌دیگر متصل هستند که به واسطه آن شبکه بسیار ایمن می‌شود و بررسی و تایید تراکنش‌ها نیز به آسانی انجام می‌شوند. در این شبکه باید هر نود کامل در تایید تراکنش‌ها شرکت کند. این کار در زمانی که تعداد تراکنش‌ها زیاد است می‌تواند در زمان تایید شدن تراکنش‌ها تاثیر داشته باشد و باعث کند شدن آن‌ها شود. در این مکانیزم بلاک‌چین اتریوم به چند قسمت تقسیم می‌شود.

مسئولیت پردازش کردن داده‌ها نیز بین نودها تقسیم می‌شود. با اجرای این مکانیزم تراکنش‌ها به صورت موازی پردازش می‌شوند و دیگر پردازش‌ها به صورت زمان‌گیر انجام نمی‌شوند.

 

image

سرنیتی

پروتکل اثبات سهام

همانطور که گفتیم در اتریوم 2 از پروتکل اثبات سهام استفاده شده است. اما این الگوریتم به چه معنایی است؟ مفهوم این الگوریتم روشی است که باعث می شود تراکنش‌ها به فرمی ایمن و گسترده تایید شوند. همچنین لازم است بدانید که در این الگوریتم امکان تقلب کردن از بین رفته است. احتمالا می‌دانید که اتریوم از اثبات کار که همان ماینینگ است استفاده می‌کند.

این در واقع روشی است که بیت کوین و سایر آلتکوین‌ها نیز دارند و تا کنون مشکلی را از نظر امنیتی برای کاربران ایجاد نکرده است. اما هدف اتریوم از استفاده از الگوریتم اثبات سهام افزایش سرعت‌ تراکنش‌ها و برنامه‌ریزی داشتن است. در روش ماینینگ برای استخراج باید از دستگاه‌های سخت افزاری بسیار قوی استفاده کرد همچنین نگه‌داری از این دستگاه‌ها نیز بسیار دشوار است.

اما در سرنیتی این الگوریتم جایگزین استخراج کردن شده است. کاربران در این روش برای اینکه بتوانند در ساخت بلاک‌ها و تایید تراکنش‌ها فعالیت کنند نیازی به پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد برای تجهیزات و برق ندارند. بلکه در این روش کاربران می‌توانند اتر خریداری کنند و آن‌ها را به شبکه تخصیص دهند. در نتیجه شبکه اتریوم نیز پاداشی متناسب با دارایی کاربران را به آن‌ها می دهد.

در این الگوریتم جدید کاربران با خرید اتریوم و تخصیص دادن آن به شبکه در تایید تراکنش‌ها مشارکت پیدا می‌کنند و در نتیجه در این روش به سود می‌رسند. در این پروتکل هر چه سهام‌گذاران اتر بیشتر باشند این شبکه قدرت بیشتری پیدا می‌کند. در فاز صفر اتریوم 2 این الگوریتم فعال شده است اما همچنان ماینینگ به صورت موازی با آن فعالیت می‌کند.

در فاز دوم که گفتیم ممکن است در سال 2020 اجرا شود، روش ماینینگ برای همیشه پایان می‌یابد. این به‌روز رسانی در تمامی صرافی‌ها وکیف پول‌های معتبر انجام می‌شود در نتیجه کاربران نیازی نیست برای این به روز رسانی کار خاصی انجام دهند.

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

نحوه شرکت در اثبات سهام اتریوم

همانطور که گفتیم منظور از اثبات سهام، هر فردی با توجه به تعداد کوین‌هایی که دارد یا سهام اتریومی که در شبکه می‌گذارد می‌تواند یک ارز دیجیتال را استخراج کند. تصور کنید شخصی مالک 30 درصد از اترها است در نتیجه قادر خواهد بود به میزان همان 30 درصد در ساخت بلاک‌ها نقش داشته باشد و به همان میزان نیز پاداش دریافت کند. این موضوع برای کسانی که مقداری اتر دارند بسیار خبر خوبی است.

با مشارکت افرادی که مالک سهامی از اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال هستند، شبکه قدرت بسیاری پیدا می‌کند. لازم به ذکر است بسیاری از کارشناسان ادعا می‌کنند که پدیده اثبات سهام نقاط ضعف الگوریتم اثبات کار را از بین برده است و باعث افزایش رتبه تایید تراکنش‌ها شده است.

سهام‌گذاری در اتریوم به چه معنایی است؟

به پروسه تخصیص دادن مقداری اتر به شبکه و تایید تراکنش برای جذب اتریوم بیشتر را سهام‌گذاری می‌گویند. اما در این مرحله نحوه سهام‌گذاری است که بسیار اهمیت پیدا می‌کند. برای اینکه تقلبی اتفاق نیفتد باید مراحل زیر انجام شوند:

  • مدیریت کردن کاربران تولید کننده بلاک
  • اطمینان پیدا کردن از تبعیت قوانین مربوط به بلاک‌چین
  • تعیین کردن جریمه برای افرادی که قوانین را نقص می‌کنند
  • پاداش دادن به کسانی که در اثبات سهام مشارکت می‌کنند.

روش‌های اثبات سهام در اتریوم 2

برای مشارکت پیدا کردن در اثبات سهام سرنیتی دو روش وجود دارد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

روش اول، روش مستقیم:

شرکت کردن در اثبات سهام به صورت مستقیم برای افراد کمی امکان‌پذیر است. کاربران در روش مستقیم باید موارد زیر را انجام دهند:

  • دانلود نرم‌افزار اتریوم  از سایت رسمی و سپرده‌گذاری حداقل  32 اتر در آن.
  • داشتن حداقل یک سخت افزاری قوی تا آن به عنوان یک نود کامل حساب شود.
  • روشن بودن سرور یا لپ تاپ. در صورتی که سرور یا لپ تاپ خاموش شود، قسمتی یا کلیه دارایی شما از بین می‌رود.
  • انتقال دادن اتریوم‌ها به کلاینت‌های اصلی اتریوم 2 . همچنین تا زمان به روز رسانی فاز دوم تا سال  2022 امکان برداشت اتریوم‌ها وجود ندارد.
  • در این روش شما به صورت مستقیم به شبکه اصلی متصل می‌شوید و نیازی به اطمینان کردن به واسطه‌ها نیست.

 

image

سرنیتی

روش دوم، روش غیر مستقیم:

در روش غیر مستقیم علاقه‌مندان و کاربران باید به وسیله صرافی‌ها و استخرهای سهام‌گذاری در سهام‌گذاری اتریوم شرکت کنند. در این روش کاربران باید همزمان با به روز رسانی اتریوم 2 به واسطه صرافی‌های معتبری اقدام به سهام‌گذاری کنند.

در این صورت کاربران می‌توانند به هر میزانی که می‌خواهند در اثبات سهام مشارکت داشته باشند. در این روشی نیازی نیست 32 اتریوم داشته باشید یا دستگاه شما همیشه روشن باشد. در واقع این روش را می‌توان مشابه با پیوستن به یک استخر ماینینگ در نظر گرفت. شرکت‌های معتبری که از این روش سهام‌گذاری می‌کنند را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • صرافی بایننس هم اکنون از این روش بدون محدودیت برای سهام‌گذاری توکن‌های BETH استفاده می‌کند.
  • شرکت راکت پول از اوایل سال 2021 از روش غیر متمرکز و بدون محدودیت استفاده می‌کند.
  • استیکر نیز هم اکنون از روش نیمه متمرکز 0.5 اتر با 23 درصد پاداش استفاده می‌کند.
  • استیک وایز پول نیز از هم اکنون از روش نیمه متمرکز و بدون محدودیت با 10 درصد پاداش به صورت توکن استفاده می‌کند.

در روش غیر مستقیم به دلیل اینکه اعتماد به واسطه‌ها استوار است علاقه‌مندان باید تحقیق و بررسی‌های ویژه‌ای را درباره شرکت مورد نظرشان انجام دهند.

 

image

اتریوم 2

کلام آخر

همانطور که می‌دانید اتریوم به عنوان بهترین پلتفرم غیر متمرکز بستری برای اجرای قراردادهای هوشمند است. بنیاد اتریوم در سال 2020 بزرگترین تحول را با ایجاد اتریوم 2 رقم زد. بزرگترین اثرات این به روز رسانی بهبود ظرفیت معادلات و مقیاس پذیری در این شبکه است. قبل از اینکه این به روز رسانی انجام شود این شبکه ظرفیت 15 تراکنش در ثانیه را داشت.

اما بعد از این به روز رسانی ظرفیت ترانش‌ها ممکن است به هزاران تراکنش در ثانیه نیز برسد. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ETH2 و نحوه سهام‌گذاری در آن آشنا کنیم تا بتوانید در آینده از این ارز دیجیتال و شبکه نیز استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌دهیم در کانال vip پرشین الیت عضو شوید تا از سیگنال ارز دیجیتال به صورت روزانه بهره‌مند شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.