whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آشنایی با کوچکترین واحد اتریوم (Wei)

1401/10/19 ساعت 10:59


در این مقاله از پرشین الیت قصد داریم در مورد کوچک‌ترین واحد اتریوم (ETH) یعنی وی توضیحات مفیدی ارائه دهیم. ببینیم وی چیست؟ چگونه کار می‌کند؟ چرا به وی نیاز داریم و چه جایگزین‌هایی برای این واحد کوچک وجود دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید. به خاطر داشته باشید پرشین الیت به شما کمک می‌کند بتوانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال در سرمایه‌گذاری خود موفق‌تر عمل کنید.

کوچکترین واحد اتریوم چیست ؟

واحد کوچک اتریوم (Wei) اصطلاحی برای مقدار بسیار کمی از ارز دیجیتال اتریوم است و به طور معمول هنگام بحث در مورد کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم استفاده می‌شود. یک وی برابر با یک میلیاردم اتریوم است. همان طوری که می‌دانید توکن اصلی اتریوم، اتر (ETH) نام دارد. یک وی همان 0.000000001 ETH است. اگر هزینه تراکنش 0.000000020 ETH باشد، می‌گوییم که این هزینه برابر با وی بوده است.

توجه داشته باشید که واژه وی مخفف giga-Wei است. وی (Wei) کوچک‌ترین واحد شبکه اتریوم است. یک وی برابر با 1 میلیارد Wei است. جالب است بدانید گاهی اوقات در زبان عامیانه گاهی به واحد کوچک شبکه اتریوم (Wei) شانون (Shannon) نیز گفته می‌شود. شانون از نام دانشمند و ریاضی‌دان آمریکایی کلود ای شانون (Claude E. Shannon) گرفته شده است که به عنوان پایه‌گذار نظریه اطلاعات شناخته می‌شود.

اندازه گیری مقادیر اتریوم

باید بگوییم وی تنها واحد اندازه‌گیری مقادیر کوچک اتر نیست. در جدول زیر نحوه قرارگیری این واحدها از کوچکترین واحد اتریوم تا واحدهای بزرگ‌تر در سلسله مراتب واحدهای اتر آمده است: 

 

واحد اندازه گیری

    ارزش بر حسب WEI

Wei (وی)     1 وی
Kwei  (کیلو وی) (بابیج)    1,000 وی
Mwei (مگا وی) (لاولیس)     1,000,000 وی
وی (گیگا وی) (شانون)           1,000,000,000 وی
Twei (ترا وی) (میکرو اتر، سابو)     1,000,000,000,000 وی
Pwei (پیکو وی) (میلی‌اتر، فینی)     1,000,000,000,000,000 وی
 اتر (Ether)    1,000,000,000,000,000,000 وی

 

نحوه کار کوچکترین واحد اتریوم (وی)

ببینیم واحد کوچک اتریوم یعنی وی چگونه کار می‌کند. شانون بیشتر زمان بحث در مورد گاز اتریوم استفاده می‌شود و همان هزینه‌ای است که برای تراکنش در شبکه اتریوم دریافت می‌شود. هزینه تراکنش‌ها در این شبکه به نوع مبادلات شما مرتبط است. برای مثال اگر بخواهید تراکنش‌ها سریع‌تر از حالت عادی انجام شود، باید مقدار وی بیشتری بپردازید و در مقابل اگر تراکنش شما کند باشد، مقدار کم‌تری وی می‌پردازید.

نکته مهم :  از آنجایی که یک وی برابر با یک میلیاردم (0.000000001) اتر است، ارزش یک وی به دلار بر اساس قیمت ارز توکن اتر متفاوت است. برای مثال ارزش دلار 50 وی امروز ممکن است با 50 وی فردا یکسان نباشد. می‌توانید ارزش وی را هر زمان بر اساس قیمت فعلی اتریوم محاسبه کنید. 

از طرفی، هزینه‌های گاز پرداختی برای تراکنش های اتریوم نیز متفاوت است. زمانی که شبکه اتریوم شلوغ می‌شود، قیمت گاز نیز افزایش می‌یابد. وقتی تقاضای کمتری برای تراکنش وجود داشته باشد و شبکه نیز شلوغ نباشد، هزینه‌های گاز کمتر می‌شود. این تنوع اضافه‌تر از مواردی است که شما می‌خواهید تراکنش خود را سریع‌تر یا کندتر ارسال کنید که به نوبه خود، هزینه‌ها را بالا و پایین می‌برد.

دلایل نیاز به کوچکترین واحد اتریوم (Wei)

اگر به هر روشی در شبکه اتریوم تراکنش انجام می‌دهید، باید هزینه‌های گاز را بپردازید که به Wei نیاز دارد. اگر هم ‌اکنون صاحب اتر هستید، از قبل وی دارید. اگر صاحب یک سکه کامل اتر هستید، می‌توانید بگویید که یک میلیاردر وی هستید، زیرا یک ETH برابر با 1,000,000,000 وی (یک میلیارد Gwei) است. اگر از اتریوم، توکن‌های شبکه ERC-20 یا هر نوع تراکنش دیگری در شبکه اتریوم استفاده می‌کنید، به برای پرداخت هزینه‌ها به وی نیاز دارید.

جایگزین های وی (Wei)

در حالی که هنگام تراکنش در شبکه اتریوم هیچ جایگزینی برای پرداخت کوچک‌ترین واحد اتریوم یعنی وی وجود ندارد، در مورد سایر ارزهای دیجیتال و شبکه‌ها هزینه‌های بسیار کمتری باید پرداخت شود. برای مثال استلار(Stellar)، دوج کوین (Dogecoin)، مونرو (Monero)، کاردانو (Cardano) و لایت کوین (Litecoin) برای بیشتر تراکنش‌ها کارمزدهای به نسبت کم‌تری نسبت به اتریوم ارائه می‌دهند.

اگر قصد دارید در شبکه اتریوم تراکنش داشته باشید، به هزینه‌ها توجه زیادی داشته باشید و در صورتی که شبکه شلوغ است و این امکان را دارید که در زمان و یا تاریخ دیگری هزینه‌های کمتری بپردازید، تراکنش خود را به تاخیر بیندازید. بدین ترتیب، هزینه تراکنش در شبکه اتریوم برای سرمایه‌گذاران شخصی می‌تواند قابل توجه باشد. برای مثال، در دسامبر سال 2021، میانگین قیمت گاز در شبکه اتریوم 106 وی بود ولی در جولای 2021، میانگین قیمت گاز فقط 40.66 وی بود. 

میانگین قیمت گاز در برهه‌های مختلف زمانی متفاوت است. زمان‌بندی تراکنش‌های شما به دلیل صرف هزینه‌های کم‌تر در انجام تراکنش، می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی شود، همچنین شایان ذکر است که در این رابطه، در سال‌های 2022 و 2023 میلادی مجموعه کارهایی برای ارتقای اتریوم صورت گرفته است تا به تراکنش‌های این شبکه سرعت ببخشد و هزینه‌ها را تا جای ممکن کاهش دهد. اگر قصد خرید اتریوم و یا سایر رمز ارزهای جایگزین را دارید حتما با تحلیل مناسب ارز و بررسی روند قیمتی آن، زمان مناسب خرید را به دست آورید.

کلام آخر

کوچک‌ترین واحد اتریوم وی یک واحد اندازه‌گیری کسری کوچک از ارز دیجیتال اتریوم است. کارمزد تراکنش‌های اتریوم که گاز نامیده می‌شود، با وی اندازه‌گیری می‌شود. یک توکن کامل اتریوم برابر با 1 میلیارد wei است. دقت داشته باشید که زمان تراکنش می‌تواند بر کارمزد تراکنش تاثیر بگذارد و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است هزینه‌های تراکنش کمتری داشته باشند. از آنجایی که ارزش وی در شبکه اتریوم، همانند ساتوشی در شبکه بیت کوین، بسیار پایین است، نمی‎‌توانید خرده‌فروشی پیدا کنید که کوچکترین واحد اتریوم را فهرست کرده باشد. 

پرشین الیت به شما کمک می‌کند تا با دریافت سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال بتوانید بهتر از پیش در معاملات ارز دیجیتال عمل کنید، همچنین بتوانید با دریافت قیمت ارز دیجیتال و دریافت سیگنال مناسب به موقع ترید کنید. همچنین اگر به خدماتی مانند خرید تتر، اندیکاتور vip و احراز هویت بایننس نیاز دارید، به شما در این زمینه کمک می‌کند. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.