whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

1400/08/30 ساعت 03:01


لایت کوین از دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پرکاربرد در بازار ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد. در ادامه با این ارز دیجیتال شما را آشنا می‌کنیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا این ارز بهتر از رمزارز بیت کوین است یا خیر؟

پرشین الیت، نامی است که هنگام نام بردن از دنیای مالی دیجیتال، چشم‌ها را درخشان می‌کند؛ بهترین استانداردها و اوج موفقیت است. انواع سیگنال‌ فیوچرز، سیگنال فارکس و ارز دیجیتال از پرشین الیت، چراغ هدایت‌کننده شما به سوی یک آینده پررونق هستند. با بهره‌برداری از کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی که برایتان فراهم آورده‌ایم، مسیر پیروزی و اطمینان را پیمایش خواهید کرد. از ترکیب‌های پیشنهادی سبد ارز دیجیتال گرفته تا مشاوره‌ تخصصی بازارهای مالی و خدمات احراز هویت بایننس و کوکوین، تجربه‌ای ناب و یادگیر خواهید داشت با ما.

با لایت کوین آشنا شوید

لایت کوین یک ارز همتا به همتا است و به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری شناخته شده است. با استفاده از این نوع ارز دیجیتال می‌توانید پرداخت‌های خود را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام دهید. ارز دیجیتال litecoin  اولین بار توسط یک جوان چینی در سال 2011 خلق شد.

بلاک چین این ارز دیجیتال یک شبکه پرداخت open source یا همان متن باز است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون اینکه نظارتی بر روی آن باشد، معاملات و انتقالات را انجام دهند. شباهت‌های بسیاری بین این ارز دیجیتال و بیت کوین وجود دارد از جمله این شباهت‌ها می‌توان به امنیت این ارزهای دیجیتال اشاره کرد که به کمک الگوریتم اثبات کار و رمزگذاری تضمینی کار می‌کنند. در ادامه شما را نحوه استخراج این ارز و این که آیا این ارز از بیت کوین بهتر است یا خیر آشنا می‌کنیم.

رقابت بین بیت کوین و لایت کوین 

شاید تصور کنید که هدف از ایجاد لایت کوین رقابت کردن آن با بیت کوین است اما اینگونه نیست. بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود و این در حالی است که به litecoin لقب نقره دیجیتال را داده‌اند. این دو ارز دیجیتال تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • لایت کوین برای استفاده روزمره و ارزان‌تر به وجود آمده است.
  • تراکنش‌های این ارز دیجیتال با سرعت 4 برابر بیشتر از بیت کوین انجام می‌شوند.
  • Litecoin با ایجاد تغییرات زیادی در پروتکل بیت کوین به وجود آمده است.
  • برای بیت کوین ما محدودیت استخراج 21 میلیون را داریم در حالی که محدودیت استخراج لایت‌کوین 48 میلیون واحد است. لازم به ذکر است این مسئله دلیلی بر بهتر بودن یا بدتر بودن هیچ یک از این ارزهای دیجیتال نمی‌شود.
  • این ارز دیجیتال یک پلتفرم متن باز است که در سال 2011 به وسیله کلاینت متن باز در گیگ هاب انتشار پیدا کرد. این شبکه بخشی از کلاینت مرکزی بیت کوین است.

 

image

لایت کوین

نحوه استخراج litecoin چگونه است؟

همانطور که گفتیم استخراج لایت کوین به شیوه اثبات سهام کار است و برای استخراج این نوع ارز دیجیتال لازم است محاسبات سخت افزاری به وسیله کامپیوترهای قدرتمند انجام شوند. در صورتی که از این روش برای استخراج استفاده نشود بلوک‌ها خالی می‌شوند و ذخیره کوین نیز به پایان می‌رسد.

به همین دلیل برای دشوارتر کردن مراحل استخراج، نیاز به حل کردن مسائل پیچیده‌تر است. برای استخراج این ارزهای دیجیتال باید به دو نکته مهم توجه کرد:

  • حل مسئله و پیدا کردن پاسخ آن دشوار و پیچیده باید باشد.
  • درستی جواب به دست آمده نباید دشوار و زمان‌گیر باشد.

زمانی که این ذهنیت را داشته باشید می‌توانید تفاوت اصلی بین Bitcoin و litecoin را متوجه شوید چرا که شیوه و سرعت انجام موارد گفته شده برای هر یک از این ارزها در بازار ارزهای دیجیتال متفاوت است.

شیوه کار این ارز همتا به همتا چگونه است؟

برای ایمن کردن و حفظ شبکه لایت کوین باید از سخت افزارها و کامپیوتر کاربرانی که در استخراج فعالیت می‌کنند استفاده کرد. زمانی که شما محاسبات ریاضیاتی را انجام دهید می‌توانید امنیت استخراج کردن را تامین کنید. به همین دلیل است که زمان تراکنش‌ها به وسیله کاربران تایید یا بررسی می‌شود و امنیت در شبکه نیز ایجاد می‌شود.

فعالیت‌هایی که برای هر ارز دیجیتال انجام می‌شود یک الگوریتم خاص هستند و هر یک از این ارزها در بازار ارزهای دیجیتال الگوریتم خاصی دارند. ارز دیجیتال litecoin از الگوریتم Scrypto و بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند. در ادامه شما را با الگوریتم این ارز همتا به همتا آشنا می‌کنیم.

 

image

ارز همتا به همتا

الگوریتم Scrypt چیست و چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم Scrypt که مخصوص ارز دیجیتال لایت کوین است دو ویژگی مهم دارد:

 ۱) حجم کار کمی دارد در نتیجه تراکنش‌ها سریع‌تر انجام می‌شوند

۲) محاسبات این الگوریتم آسان‌تر هستند.

برای استخراج بیت زمانی که می‌خواستید این استخراج اقتصادی باشد از دستگاه‌های ASIC استفاده می‌کردید اما این مسئله برای litecoin تفاوت می‌کند. شما برای استخراج این ارز دیجیتال می‌توانید از کارت‌های گرافیک استفاده کنید، این یک روش معمول برای استخراج این ارز همتا به همتا است.

شما می‌توانید از دستگاه‌های ASIC نیز برای استخراج استفاده کنید اما کارت‌های گرافیک روش معمول‌تری هستند. زمانی که هر تراکنش litecoin تایید می‌شود در بسته‌های دیجیتالی به یک فرم بلاک تبدیل می‌شود. بعد از آن به مجموعه‌ای از بلاک‌ها که همان بلاک‌چین‌ها هستند متصل می‌شوند. در زمان استخراج هر بلاک تعدادی litecoin به عنوان پاداش به ماینرها داده می‌شود. 

استخراج موازی چرا به وجود آمده است؟

در صورتی که ساز و کار الگوریتم استخراج بیت کوین را در نظر بگیرید می‌توانید درک کنید که استخراج کنندگان با ایجاد گروه‌های استخراجی باعث ارتقا قدرت و پردازش موازی با قدرت بیشتری می‌شوند. همین مسئله نیز باعث ایجاد گروه‌های استخراج و روی کار آمدن مدارهای تخصصی شده است.

این مدارها که همان مدارهای تخصصی ASIC هستند وظیفه استخراج بیت کوین را دارند این دستگاه‌ها بعد از اینکه ماینرها تصمیم به استخراج موازی گرفتند مورد استفاده قرار می‌گیرند شما با پردازش موازی می‌توانید به امکانات زیر دسترسی داشته باشید.

  • کاهش پیدا کردن زمان اجرا و دستورالعمل‌های مختلف
  • با کمک گروه‌های استخراج، تمرکز بیشتری روی بیت کوین قرار می‌گیرد و با در اختیار داشتن سیستم‌های ASIC باعث افزایش سرعت و بازدهی می‌شود.
  • گروه‌های استخراج با در نظر گرفتن دستگاه‌های ASIC توانسته‌اند به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند.

همانطور که می‌دانید استخراج کردن لایت کوین و بیت کوین هزینه‌های بسیاری را برای ماینرها به همراه دارد به همین دلیل در صورتی که قصد دارید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید  بهتر است درباره میزان برق مصرفی خود آگاه باشید چرا که انرژي برق یکی از مهم‌ترین عوامل و هزینه‌های استخراج این ارزهای دیجیتال است.

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

هدف الگوریتم Scrypt چیست؟

با توجه به مواردی که گفته شد مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف توسعه دهنده لایت کوین، استخراج دموکراتیک این ارز دیجیتال بوده است، اما این هدف با چالش‌های بسیاری مواجه شده. توسعه دهنده این ارز دیجیتال انتظار داشت هر فرد بتواند با کامپیوتر شخصی که در اختیار دارد، عملیات استخراج را انجام دهد به همین جهت برای کاهش انرژی برق به سراغ این الگوریتم رفت.

نوآوری های لایت کوین

خالق لایت کوین، چارلی لی، در یک حرکت جریان‌ساز، اعلام کرد که با شرکت موبایل‌ساز HTC برای توسعه یک تلفن هوشمند مبتنی بر بلاکچین همکاری می‌کند. این تلفن، قرار است از تراکنش‌ها و معاملات لایت کوین بر روی شبکه Lightning پشتیبانی کند.

در یکی از توییت‌های اخیر او، لی ذکر کرد: "هدف من از همکاری در این پروژه، ایجاد یک تلفن هوشمند است که بتواند به راحتی با شبکه Lightning ارتباط برقرار کند."

نه تنها این، بلکه HTC قصد دارد تا از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیز در این موبایل پشتیبانی کند، اما تاکنون تاریخ رسمی عرضه آن اعلام نشده است.

با این حال، HTC قبلاً هم نشان داده است که به دنبال نوآوری‌هایی در زمینه بلاکچین است. مدت‌ها قبل از این اعلام کرده بود که تلفن هوشمندی با نام Exodus را روانه بازار می‌کند که از فناوری بلاکچین بهره‌برداری می‌کند.

گسترش فناوری بلاکچین و افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال باعث شده تا شرکت‌های بزرگ دنیا به فکر ایجاد راه‌حل‌ها و محصولات مبتنی بر این فناوری باشند، مانند Sugar S11 و Sirin Finney. این فقط آغاز راه است و آینده‌ای پر از فرصت در پیش رو داریم.

همکاری لایت‌کوین با شبکه‌ها و تکنولوژی‌های بلاکچین

  1. همکاری با شبکه فلیر:

    • شبکه فلیر قصد دارد توانایی‌های قرارداد هوشمند مشابه اتریوم را به بلاکچین لایت‌کوین اضافه کند.
    • این ویژگی به لایت‌کوین اجازه می‌دهد تا از قراردادهای هوشمند به سبک اتریوم روی شبکه فلیر استفاده کند، افزایش قابلیت ترکیب‌پذیری و همکاری.
    • شبکه فلیر اعلام کرده است که این ویژگی در سه ماهه دوم 2021 عرضه شده است.
  2. همکاری با بورکت:

    • در سال 2020، لایت‌کوین شاهد عرضه آزمایشی MimbleWimble بود، که برای آزمایش معاملات محرمانه استفاده می‌شد.
    • کد میمبل‌ویمبل، با تاکید بر حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری، بزودی برای لایت‌کوین آماده می‌شود.
    • با استفاده از مکانیسم کوین جوین، شناسایی مبدأ و مقصد پرداخت‌ها دشوار می‌شود.
  3. تلاش برای سرعت بیشتر و هزینه کمتر:

    • لایت‌کوین با دو الگوریتم شبکه لایتنینگ و Segregated Witness تلاش کرده است تا معاملات سریع‌تر و با هزینه‌های کمتر ارائه دهد.
    • این تکنولوژی‌ها به کاربران امکان می‌دهند معاملات بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند.
  4. همکاری محتمل با ریپل:

    • اطلاعات محدودی در مورد همکاری بین ریپل و لایت‌کوین وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این همکاری به صورت پنهانی در حال انجام است.

در مجموع، لایت‌کوین با همکاری‌های متعدد و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تلاش است تا جایگاه خود را در دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال تثبیت کند.

لایت‌کوین‌ها و بیت‌کوین‌ها چه تفات‌هایی دارند؟

• عرضه لایت کوین 4 درصد بیشتر از عرضه بیت کوین است به همین دلیل در ارزش این ارز دیجیتال در آینده‌ای نه چندان دور به یک چهارم ارزش Bitcoin و حداکثر عرضه آن 84 میلیون واحد می‌رسد.

• سرمایه بازار از دیگر مواردی است که می‌توان در این دو ارز دیجیتال بررسی کرد. لازم است بدانید که امکان بررسی و مقایسه سرمایه این دو در بازار ارزهای دیجیتال امکان پذیر نیست اما باید توجه کنید که Litecoin در این حوزه در رتبه 5 کریپتوکارنسی‌ها قرار دارد. همچنین معیاری که باعث طبقه‌بندی سرمایه بازار در ارزهای دیجیتال می‌شود قیمت و تعداد کوین‌ها است.

• اینکه تراکنش هر ارز دیجیتال چه میزان است به سرعت تراکنش‌ها بستگی دارد. هیچ یک از ارزهای دیجیتال سرعت یکسانی برای انجام تراکنش‌ها ندارند. اما همانطور که گفتیم سرعت تراکنش لایت کوین بیشتر از بیت کوین است. این میزان تقریبا 4 برابر است. به همین دلیل است که پردازش تراکنش‌ها در این ارز دیجیتال بیشتر است. لازم به ذکر است الگوریتم Scryp نیز باعث کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها در این ارز همتا به همتا می‌شود.

دریافت پاداش یکی از بدیهی‌ترین روندهای ماینینگ یا استخراج است. این کار یک روند عادی و مرسوم است که ماینر در ازای اضافه کردن یک بلاک جدید به شبکه پاداشی را دریافت می‌کند. ماینرهایی که استخراج لایت کوین را انجام می‌دهند به ازای هر بلاک 25 واحد litecoin به عنوان پاداش دریافت می‌کنند و استخراج کنندگان بیت کوین نیز به ازای هر بلاک 12.5 واحد پاداش دریافت می‌کنند.

image

لایت کوین

بلاک جدا افتاده چیست؟

همانطور که گفتیم در هر 2.5 دقیقه یک بلاک لایت کوین در شبکه ایجاد می‌شود و ماینرها نیز پاداش دریافت می‌کند اما ممکن است در این حین یک بلاک جدا افتاده شود. وجود این بلاک‌ها اجتناب ناپذیر است. اما بلاک‌های جدا افتاده چه بلاک‌هایی هستند؟ به بلاک‌های معتبری که در یک زمان و به یک روش مشابه توسط دو ماینر تولید می‌شوند، بلاک‌های جدا افتاده می‌گویند.

لازم به ذکر است از این بلاک‌ها هکرها برای انجام تراکنش‌های وارانه استفاده می‌کنند. اینکه یک بلاک توسط گروهی از ماینرهای انجام شود عادی است  و از آن جایی که ممکن است بیش از یک استخراج کننده در این زمینه فعالیت کنند، شبکه باید تصمیمی درباره بلاک اضافه شده بگیرد.

این بلاک به بلاک جدا افتاده تبدیل می‌شود و به این معنا است که این بلاک موثق است اما تراکنشی در آن نمی‌تواند انجام شود. این نوع بلاک‌ها در litecoin ها زیاد هستند چرا زمان بین استخراج بلاک‌ها کم است.

image

ارز همتا به همتا

کلام آخر

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت پیدا کردن لایت کوین بدون شک فروش این ارز دیجیتال توسط کوین بیس است. همچنین این ارز دیجیتال کاری کرده است تا اعتماد مشتریان به واسطه فعال بودن سگویت افزایش پیدا کند. همانطور که گفتیم این ارز همتا به همتا در رقابت با بیت کوین نیست.

اما با توجه به اینکه مشکلات احتمالی بیت کوین را ندارد می‌تواند به عنوان گزینه مناسبی در بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شناخته شود. در این مقاله تلاش کردیم شما را با این ارز دیجیتال آشنا کنیم تا بتوانید تشخیص دهید آیا این ارز دیجیتال از بیت کوین بهتر است یا خیر.

اگر قصد دارید در مدت زمانی کوتاه شانس معاملاتی خود را افزایش داده و به سود خوبی برسید، حتما در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید و از نتیجه درخشان آن لذت ببرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.