whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

خدمات اختیار معامله در پروژه های دیفای

1402/04/12 ساعت 22:00


طی سال گذشته، علاقه سرمایه‌گذاران به پلتفرم‌های دیفای (DeFi) به دلیل رونق فروش یک ابزار مالی جدید به نام گزینه دیفای (DeFi option) افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ به شکل قابل توجهی وارد بازار رمزارزی نخواهند شد مگر اینکه دسترسی به این ابزار مدیریت ریسک اساسی را داشته باشند. در این مقاله می خواهیم در مورد خدمات اختیار معامله در پروژه های دیفای بپردازیم.

همچنین استفاده از سیگنال ارز دیجیتال همانند سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس در کانال سیگنال ارز دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا در تصمیم گیری های مربوط به معاملات رمزارزها در پلتفرم های دیفای، اطلاعات بیشتری داشته باشید.

خدمات اختیار معامله در پروژه های دیفای

در بازارهای اختیار معامله غیرمتمرکز، محصولات قادرند بازدهی منحصر به فردی را ارائه دهند که نه از طریق کسب حق بیمه برای فروش محصولات اختیار معامله تماس یا فروش به دست می‌آیند، بلکه از طریق مواردی مانند توکن‌های صادره، کارمزد معاملاتی و وام. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که این محصولات نوآورانه هستند. 

در مقایسه با استراتژی‌های خدمات اختیار معامله معمول، آنها دارای ریسک کمتری هستند. البته این محصولات دارایی‌های بدون ریسک نیستند، زیرا بازدهی ممکن است بر اساس عملکرد قیمت منفی باشد که ساده‌ترین و دسترس‌پذیرترین راه برای کاربران دیفای است تا به این بازدهی برسند بدون اینکه نیاز به درک کامل پیچیدگی اختیار معامله داشته باشند (مانند استراتژی‌های پوشش ریسک و گریک).

در پروژه‌های دیفای، درباره خدمات اختیار معامله، چندین پروتکل با بیشترین جذابیت وجود دارد که قادرند این نوع محصولات ساختار یافته را ارائه کنند. در ادامه، به معرفی و بررسی این پروتکل‌ها می‌پردازیم.

Ribbon Finance

  • ارزش کل قفل شده: 274.5 میلیون دلار

هدف Ribbon این است که به کاربران خود کمک کند گزینه‌های رمزارزی، آتی و محصولات درآمد ثابت را به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود اضافه کنند تا پروفایل ریسک-بازدهی خود را بهبود بخشند. در حال حاضر، این پلتفرم صندوق‌های مختلف تماماً به‌تضمین شده را ارائه می‌دهد که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد استراتژی گزینه را به صورت خودکار اجرا کنند و به زودی گزینه‌های جزئیاً به‌تضمین شده را نیز ارائه خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند محصولات ساختاری را با ترکیب مشتقات مختلف دیفای ایجاد کنند. در نسخه 3 Ribbon، مجموعه‌ای از محصولات و ویژگی‌های جدید به ارمغان می‌آید، از جمله محصول با بازدهی بالا با حفاظت از سمت پایین که از طریق صندوق‌های آنتروپی بالا و صندوق‌های انتشار گسترده ترکیب می‌شود و قابلیت ایجاد صندوق‌های گزینه بر روی اکثر دارایی‌ها با پشتیبانی از اوراکل Uniswap V3. Ribbon به تازگی اعلام کرده است که نصف درآمد پروتکل را به ستادگان توزیع می‌کند و این اقدام موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای قفل کردن توکن $RBN و افزایش ارزش آن خواهد شد.

استفاده از stETH

یکی از جدیدترین پیشرفت‌ها در این زمینه، استفاده از stETH است که از ترکیب پذیری در دیفای بهره می‌برد. استیکینگ لیکوئیدیتی نیز می‌تواند به عنوان وثیقه‌ای استفاده شود که علاوه بر بازدهی ثابت، بازدهی بیشتری را نیز ارائه کند. برخی از خزانه‌ها از دارایی‌های معمول مانند ETH، USDC و wBTC استفاده می‌کنند.

استراتژی مورد استفاده در اینجا از پروتکل Opyn استفاده می‌کند که هزینه‌هایی را از کاربران دریافت می‌کند (۱۰ درصد هزینه عملکرد هفتگی و ۲ درصد هزینه مدیریت سالانه).

در صورتی که استراتژی هفتگی سودده باشد، کارمزد عملکرد هفتگی از حق بیمه‌های به دست آمده کسر می‌شود و همچنین هزینه مدیریت هفتگی از دارایی‌های مدیریت شده توسط خزانه کسر می‌گردد. اما در صورتی که استراتژی هفتگی سود ندهد، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

در حال حاضر، این هزینه‌ها به خزانه DAO تعلق دارد، اما در حال حاضر اقداماتی در جهت انتقال این هزینه‌ها به سهامداران توکن ریبون در حال انجام است. این طرح مشابه روش عملکردسنج‌های Curve است و منجر به انتقال توکن‌ها به خزانه‌های خاصی خواهد شد، مطابق با آنچه که سهامداران به آن رای می‌دهند. همچنین می‌توان از این هزینه‌ها برای کاهش تأثیر رکودهای بزرگ در بازار استفاده کرد که این تأثیرات تأثیر منفی بر استراتژی‌ها دارند.

StakeDAO

StakeDAO یک پلتفرم فعال در دیفای است که طیف وسیعی از محصولات مختلف را ارائه می‌دهد. این محصولات، علاوه بر خدمات اختیار معامله در پروژه‌های دیفای، امکانات بیشتری را فراهم می‌کنند. StakeDAO در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و بازده پیش‌بینی‌شده آن به ارائه‌های Ribbon از جهت بالاتری برخوردار است. دلیل این امر این است که StakeDAO با ترکیب استراتژی‌های اختیار معامله با سایر استراتژی‌های غیرفعال خود، بر اساس پاداش‌های استخراج نقدینگی و کارمزد معاملات، عمل می‌کند.

این انتخاب قیمتی که به نسبت Ribbon محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد، همچنین هر هفته به‌روزرسانی می‌شود. پروتکل اساسی که در StakeDAO برای خدمات اختیار معامله  در پروژه های دیفای استفاده می‌شود، پروتکل Opyn است. ساختار کارمزد در استراتژی‌های مبتنی بر خدمات اختیار معامله StakeDAO، با روش‌شناسی پاداش‌های شرط‌بندی Sushiswap مشابهت دارد و در نتیجه درآمد برداشت شده از کارمزدها به نسبت استاندارد 0.5% است و توزیع این درآمد بین دارندگان توکن پروتکلی که در حال شرط‌بندی هستند، صورت نمی‌گیرد.

پروتکل Opyn

  • Opyn  ارزش کل قفل شده: 274.3 میلیون دلار.

Opyn یک بازار گزینه‌های دائمی دیگر است که در آن معامله‌گران با خرید و فروش Squeeth یک perpetual قدرتی ETH² در پلتفرم Opyn به تفاوت قیمت بین قیمت شاخص ETH²) و قیمت بازار فعلی (Mark Price) در ETH حرکت می‌کنند. سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند با سپرده‌گذاری $ETH در قرارداد دلخواه خود، در استراتژی‌های خودکار Squeeth سرمایه‌گذاری کنند و تمامیت نسبی Crab، مثبت (Bull یا منفی Bear به ETH بدست آورند.

کاربران پلتفرم همچنین می‌توانند استراتژی‌های گزینه نوآورانه را ایجاد کنند. یک راه دیگر برای خرید طولانی $ETH در Opyn، شرکت در ارائه دهنده لیکوییدیتی در استخر لیکوییدیتی Uniswap V3 SWTH-ETH است که امکان سرمایه‌گذاری در Umiswap LPs با استفاده از Squeeth و بدون اتلاف ناشی از تغییرات ناپایدار را فراهم می‌کند.

Dopex

  • Dopex (ارزش کل قفل شده: 50.3 میلیون دلار)

Dopex هدف داشت تا یک پروتکل گزینه را ایجاد کند که بر نقاط ضعف سایرین بهبود بخشد. این پلتفرم گزینه‌های با تخفیف و فرصت‌های آربیتراژ فوری ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های آن شامل گزینه‌های کاملاً به‌تضمین شده، لیکوییدیتی عمیق که خرید گزینه‌های معامله‌ای را در هر قیمت امکان‌پذیر می‌کند و قابلیت صدور سواپ های مصنوعی (شاخص‌ها، سهام و غیره) است.

تامین کنندگان لیکوییدیتی به استخرهای گزینه می‌توانند مشمول بازپرداختهای $rDPX باشند تا خطرها را تعدیل کنند و همواره پاداش $DPX دریافت کنند. محصولات جدید شامل گزینه‌های نرخ بهره Curve (IRO) بر روی استخرهای بزرگترین AMM با استفاده از 500 برابر ولتیج می‌باشد.

یکی از جدیدترین پروتکل‌های محبوب برای ارائه خزانه‌های اختیاری در حوزه مالی، Dopex است. این پروتکل با نام SSOV خزانه‌های اختیاری تک سهام) شناخته می‌شود و در مقایسه با ریبون (Ribbon) و استیک دائو (StakeDAO) تفاوت‌های چندگانه‌ای دارد.

اساساً، Dopex قراردادهای اختیار را با استفاده از یک معماری منحصر به فرد صادر می‌کند که از ترکیبی از پروتکل‌هایی مانند UMA یا سوشی‌سواپ (Sushiswap) برای حفاظت از قراردادهای فروخته شده استفاده می‌کند. در حال حاضر، این قراردادها در شبکه Arbitrum اجرا می‌شوند که به دلیل این امر، هزینه‌های شبکه اصلی را کاهش می‌دهند. همچنین، Dopex معادله تعادل را به جای سهامداری هفتگی، به صورت ماهانه مجدداً تنظیم می‌کند.

قیمت strike قابل انتخاب است و بستگی به کاربر دارد که در چهارچوب خطر قرار گیرد. در نزدیکی قیمت واقعی، با انتخاب قیمت strike، بازدهی بیشتری به همراه ریسک بیشتر حاصل خواهد شد. به عبارت دیگر، قیمت strike های نزدیک به قیمت واقعی، سود بیشتری را با ریسک بیشتر به همراه دارند. اما در صورت انتخاب قیمت strike های بالاتر از قیمت واقعی، بازده کمتری به همراه ریسک کمتر ارائه خواهند شد.

ساختار کارمزد Dopex شامل دریافت 0.125٪ 0.25٪ برایrDPX از مبلغ اصلی است و این کارمزد بین استخر سهام و استخر نقدینگی تقسیم می‌شود. به همین دلیل، سهامداران توکن می‌توانند از استفاده از این پروتکل بهره‌برداری نمایند.

کلام آخر

 به طور کلی خدمات اختیار معامله در پروژه‌های دیفای، یکی از موضوعات پرطرفدار و جذاب در حوزه مالی است. این خدمات امکان می‌دهند تا کاربران، بازدهی مورد انتظار را در معاملات خود تجربه کنند و در عین حال با خطرات اقتصادی موجود آشنا شوند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این خدمات، سادگی استفاده از آنها است. با استفاده از رابط کاربری ساده و کاربرپسند، هر فردی می‌تواند به راحتی و با کمترین تجربه قبلی، اختیار معاملات خود را اجرا کند. این امر به سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی اجازه می‌دهد در بازار مالی حضور یابند و به سادگی به سود خود دست یابند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.