whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

رمز ارز چیست و روش خرید رمز ارز چگونه است؟

1401/02/29 ساعت 02:36


رمز ارز، ارز رمزنگاری شده، ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی نوعی دارایی دیجیتالی است که به خبرسازترین جریان سرمایه گذاری چند سال اخیر تبدیل شده است. کوین بیس به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال که در بازار Nasdaq عمومی شده، سرتیتر اخبار را به خود تخصیص داد. حتی شرکت های بزرگی همچون Fidelity در حال اضافه کردن کریپتو به پیشنهادات سرمایه‌گذاری خود هستند. با توجه به جایگاه رمز ارز در دنیای تجاری و سرمایه گذاری امروز، در این مقاله به معرفی ارزهای دیجیتال و نحوه خرید آنها خواهیم پرداخت. 

 

ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی چیست؟

رمز ارز یا کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتالی و غیر متمرکز است که می توان برای خرید و فروش و تبادل اقلام مختلف از آن استفاده کرد. یکی از ویژگی های بسیار مهم و جذاب ارزهای دیجیتال امکان ذخیره و رشد سریع و غیرقابل پیش بینی ارزش آنهاست. محبوب ترین ارز دیجیتال در بازار، بیت کوین بوده و پس از آن اتریوم، XRP و بیت کوین کش را میتوان بهترین ارزهای رمزنگاری شده دانست. هدف از ایجاد هر کدام از این سکه ها با دیگری متفاوت است. برخی از آنها تنها به جای پول فیات استفاده می‌شوند و برخی دیگر برای استفاده در معاملات خصوصی و پلتفرم خود به کار می روند.

با توجه به ماهیت دیجیتالی رمز ارز برای ذخیره این دارایی ها از کیف پول های دیجیتالی نیز استفاده می شود. برخی از این کیف پول ها به صورت نرم افزاری و آنلاین بوده و برخی دیگر به صورت آفلاین، در یک دستگاه سخت افزاری مشابه درایو USB طراحی شده اند.

یکی از ابتدایی ترین اصول ایجاد رمز ارز و در واقع مهم ترین آنها، مسئله تمرکز زدایی می باشد. برخلاف بیشتر ارزهای معمولی که توسط یک بانک مرکزی از آنها پشتیبانی می شود، نگهداری و ارزش گذاری ارزهای دیجیتال توسط کاربرانشان صورت می پذیرد. 

تراکنش‌های انجام شده در دنیای رمز ارز در یک دفتر کل غیر متمرکز که به آن بلاک چین گفته می شود، ثبت می‌شوند. با هر خرید و فروش کریپتو یک تراکنش به بلاک چین اضافه می‌شود. در واقع بلاک چین پایگاه داده عمومی تراکنش‌هاست که برای تمام سرمایه گذاران این بازار در دسترس است.

 

فناوری بلاک چین

همه می توانند در بلاک چین یک رمز ارز عضو شوند. با این حال امنیت اطلاعات مربوط به تراکنش‌های هر کاربر یا سازمان، به وسیله رمزنگاری دارایی ها تامین می شود. به علاوه به منظور جلوگیری از سوء استفاده و خرابکاری متخلفان برای تایید هر تراکنش اضافه شده به بلاک چین، یک فرآیند اعتبار سنجی دیجیتالی وجود دارد.

موارد استفاده کریپتوکارنسی ها

کاربران و مالکان رمز ارز میتوانند از آن برای خرید و فروش کالا یا پرداخت و دریافت کارمزد خدمات مختلف استفاده کنند. البته همچنان استفاده از این ارزها در بین تمام اصناف و مشاغل، که اغلب به دلیل نوسانات قیمت آنهاست، رایج نیست.

اغلب کاربران رمز ارز را نوعی سرمایه گذاری جایگزین و مشابه بازار بورس می دانند. البته باید توجه داشت که ماهیت این سکه ها کاملا با کالاهای ارائه شده در بورس اوراق بهادار متفاوت بوده و ارزش آنها در یک چرخه تقاضای غیرقابل پیش‌بینی افزایش و کاهش می‌یابد. کاربران این بازار هیچگاه نمی توانند از آینده دارایی خود مطمئن باشند. در نتیجه لازم است ریسک سرمایه گذاری روی این سکه ها را در نظر گرفته و به اندازه توان شکست خود به تجارت در این بازار بپردازند. 

 

محبوب ترین ارز دیجیتال

اصطلاحات رایج ارزهای دیجیتال

در تجارت رمز ارز اصطلاحاتی وجود دارد. اگر به سرمایه گذاری روی این سکه ها علاقه‌مندید لازم است با آنها آشنا شوید. قبلاً با بلاک چین آشنا شده اید. سوابق تراکنش های یک سکه یا دارایی دیجیتالی به صورت گروهی یا بلوک در بلاک چین ذخیره می شود. بلوک های جدید دائما به عنوان توسعه بلوک قبلی ایجاد شده و یک زنجیره را تشکیل می دهند. 

غیر متمرکز بودن رمز ارز به این معنی است که این دارایی توسط بانک مرکزی یا سایر موسسات مالی پشتیبانی نمی‌شود. فناوری دفتر کل توزیع شده که با DLT نشان داده میشود، یک رکورد دیجیتالی غیر متمرکز است. بر خلاف پایگاه داده های معمولی، هیچ مرجع مرکزی برای آن وجود ندارد. رکورد در چندین مکان به طور همزمان ذخیره می شود و پس از ثبت آن، تراکنش دائمی و قطعی می شود. بلاک چین را میتوان نوعی DLT دانست، اما این فناوری می‌تواند اهداف مختلفی را فراتر از تجارت سکه های رمزنگاری شده انجام دهد.

اولین رمز ارز و محبوب ترین آنها بیت کوین است و تمام ارزهای دیجیتالی دیگر آلت کوین هستند. به مراکزی که کاربران سکه های رمزنگاری شده خود را در آن خرید و فروش می‌کنند، صرافی ارز دیجیتال گفته می شود. بروکرها یا کارگزاران با ارائه رابط های کاربری ساده خود برای تعامل با صرافی ها، پیچیدگی خرید ارزهای دیجیتال را از بین می‌برند. همچنین محلی را که کاربران دارایی های خود را در آن ذخیره می کنند، کیف پول کریپتو مینامند.

 

صرافی ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال بخریم

خرید رمز ارز فرآیند پیچیده ای ندارد. در ادامه برای آشنایی شما با روند خرید سکه های رمزنگاری شده، مراحل آن را با یکدیگر مرور می کنیم. 

انتخاب بروکر یا صرافی ارز دیجیتال

پیش از این با بروکر های رمز ارز و صرافی های ارز دیجیتال آشنا شدید. اکنون لازم است برای خرید سکه رمزنگاری‌شده مورد نظر خود یک کارگزار یا یک صرافی کریپتو را انتخاب کنید. کاربران می توانند از این مراکز برای خرید ارزهای دیجیتال اقدام کنند. با این حال تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد که باید در انتخاب خود به آنها توجه کنید. 

صرافی‌های رمز ارز اغلب کارمزدهای نسبتاً پایینی دارند. اما رابط های کاربری آنها برای انجام معاملات پیچیده تر بوده و نمودارهای عملکرد پیشرفته ای دارند. البته برخی از صرافی های بزرگ مانند Coinbase، Gemini و Binance.US در حالی که از رابط های تجاری استاندارد و پیشرفته استفاده می کنند، گزینه‌های خرید آسان را نیز برای تازه واردان ارائه می‌دهند. البته بهتر است برای صرفه جویی در هزینه های خود، به مرور با نحوه استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی استاندارد نیز آشنا شوید.

از طرف دیگر بروکرهای رمز ارز نیز مانند صرافی ها در ازای خدماتی که ارائه میدهند کارمزد دریافت می کنند. آن دسته از کارگزاران که به صورت رایگان خدمات خود را به شما ارائه می دهند، برای کسب درآمد اطلاعات معاملات کاربران را در اختیار کارگزاری ها یا صندوق های بزرگ می گذارند و یا مانع انجام برخی از معاملات می شوند.

یکی از نکات دیگری که در انتخاب کارگزاری رمز ارز باید به آن دقت کنید، محدودیت های انتقال دارایی در آنهاست. اهمیت این مسئله در آن است که بسیاری از سرمایه گذاران، به دلیل حفظ امنیت بیشتر  ترجیح می دهند دارایی خود را در کیف پول های شخصی نگهداری کنند.

 

سرمایه گذاری روی سکه های رمزنگاری شده

قبل از تصمیم گیری باید مطمئن شوید که صرافی یا کارگزاری رمز ارز انتخابی شما، امکان انتقال و خرید با ارز فیات را می دهد. برخی از صرافی‌ها تنها برای معامله با ارزهای دیجیتال به شما خدمات میدهند و لازم است از قبل در یک صرافی دیگر توکن‌های مورد نیاز برای معاملات صرافی موردنظرتان را خریداری کنید.

ایجاد حساب و تایید آن

پس از انتخاب کارگزار یا صرافی رمز ارز می توانید برای افتتاح حساب ثبت نام کنید. ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از تخلف، با ارائه اطلاعات به کارگزاری یا صرافی هویت خود را تایید کنید.

سپرده گذاری نقدی 

برای خرید رمز ارز ، باید به اندازه ارزش دارایی که قصد خرید آن را دارید، در حساب خود موجودی داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از کارت های اعتباری و انتقال وجه الکترونیکی، هزینه لازم را به حساب کریپتو خود واریز کنید. البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از این روش ها میتواند بسیار پرهزینه باشد. با توجه به صرافی یا کارگزار و روش پرداخت، ممکن است برای استفاده از سپرده خود چند روز منتظر بمانید.

سفارش ارز دیجیتال 

پس از آن که وجه لازم برای خرید رمز ارز را به حساب خود انتقال دادید، می توانید اولین سفارش خرید خود را ثبت کنید. پس از تصمیم گیری درباره اینکه میخواهید کدام ارز را خریداری کنید، می‌توانید نماد آن را وارد کرده و هر مقدار از آن را که در نظر دارید، خریداری کنید. به عنوان مثال برای خرید بیت کوین باید BTC را وارد کنید. اغلب صرافی‌ها و کارگزاران، امکان خرید بخشی از یک سکه رمزنگاری شده را برای کاربران فراهم کرده اند. 

 

صرافی کوین بیس

انتخاب روش ذخیره سازی

اگر رمز ارز خود را از طریق یک کارگزار خریداری می کنید، شاید امکان انتخاب نحوه ذخیره ارز دیجیتال خود را نداشته باشید. اما در صرافی ها گزینه های بیشتری برای ذخیره دارایی خود خواهید داشت. با انتخاب صرافی ها شما می توانید دارایی خود را در حساب صرافی ذخیره کنید و یا به کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری خود منتقل کنید.

کلام آخر

اگر به سرمایه گذاری مستقیم روی رمز ارز علاقه ندارید و در عین حال نمی خواهید این تجارت را از دست بدهید، می‌توانید از راه های جایگزین استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید نسبت به خرید سهام شرکت هایی که از سکه های رمزنگاری شده استفاده می کنند، مانند انویدیا یا پی پال اقدام نمایید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.