whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

شت کوین چیست؟

1401/02/07 ساعت 19:33


شت کوین یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال است که معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. علاقه‌مندی افراد مختلف از سراسر دنیا برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال باعث به وجود آمدن 5000 رمز ارز شده ‌است. در این ‌بین بیت کوین با ارزش‌ترین رمز ارز شناخته‌ شده تا به امروز می‌باشد. این رمز ارز محبوبیت بالایی دارد و طرفداران بسیاری زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جلب کرده است.

 سایر رمز ارزها تحت لوای آلت کوین دارای ارزش و قیمت‌های متفاوتی هستند که در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. برخی از این آلت کوین‌ها ارزش بسیار پایینی دارند و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها بسیار پر ریسک است. در حقیقت Shitcoin در مسیر ماینینگ خود هدف خاص و معینی را دنبال نمی‌کند. با توجه به این‌که این رمز ارزها در بازار وجود دارند باید به آن‌ها پرداخته شود . در همین راستا معامله‌گران باید در مورد این رمز ارزها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند.

 

شت کوین یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال است.

تاریخچه شت کوین

تا به این زمان اطلاعات دقیقی از تاریخچه و زمان ارائه اصطلاح شت کوین در بازار رمز ارزها به دست نیامده است. اغلب سرمایه‌گذاران بازارهای ارزی دیجیتالی تا چند سال پیش با چنین واژه‌ای برخورد نداشته‌اند. اما از سال 2017 استفاده از این اصطلاح در بازار کریپتو رواج پیدا کرد. این واژه  در مدت زمان اندکی به یکی از اصطلاحات مهم و کاربردی در این بازار تبدیل شد.

 Shitcoin ها به دلیل آنکه حاکمیت، توزیع نامشخص و نامناسبی دارند، از ارزش بسیاری ناچیزی برخوردار هستند. این اصطلاح در توضیح سرمایه‌گذاری بر روی توکن های بی‌ارزش و انزجار کننده به کار برده می‌شود. عمدتا کاربران و سرمایه‌گذاران برای استفاده از این نوع رمز ارزها به شدت نهی خواهند شد.

با این‌ حال استفاده از این توکن ها و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها می‌تواند سود کلانی را نصیب سرمایه‌گذاران نماید. شاید دلیل بی‌ارزشی شت کوین ناشی از تازه وارد بودن این رمز ارزها به بازار ارزهای دیجیتالی باشد. برای اینکه کاربر بتواند در این زمینه سود قابل قبولی کسب نماید؛ بهتر است در وهله اول به آینده و رویکرد این ارزها توجه کند.

Shitcoin ها به دلیل آنکه حاکمیت، توزیع نامشخص و نامناسبی دارند.

رویکردهای شت کوین

رمز ارزهایی که تحت عنوان شت کوین شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌ها و رویکردهای منحصربه‌فردی هستند. بخشی از این ویژگی‌ها به عبارت زیر است:

 ریسک‌پذیری بالا

 این نوع از آلت کوین‌ها قیمت و ارزش‌گذاری مشخصی ندارند و اغلب ارزش آن‌ها بر اساس گمانه‌زنی انجام می‌گیرد. از سوی دیگر استفاده از پروسه shiling توسط کاربران باعث می‌شود تا ارزش این رمز ارز در یک برهه زمانی به ‌شدت افزایش پیدا کند. بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی این نوع از کریپتون ها فعالیت و عملکرد بسیار پر ریسکی است.

 توسعه دهندگان ناشناس

 از مزیت‌های مهم رمز ارزهای موجود در بازار ارز دیجیتال نامشخص بودن توسعه‌دهنده‌گان آن‌ها است. این ویژگی باعث می‌شود تا شرح حال و وضعیت فعالیت توسعه‌دهندگان بر روی قیمت‌گذاری ارز تاثیر فاحشی نداشته باشد. اما نباید از این‌ موضوع غافل شد که در این حالت افراد زیادی می‌توانند خود را به‌ عنوان متخصص شت کوین‌ ها جا بزنند. در حقیقت در این حال تعداد افرادی که شت کوین و بلاک چین مربوط به آن را دست‌کاری می‌کنند، بسیار زیاد است.

 در حقیقت هیچ مسئله و کد نویسی در بستر این بلاک چین‌ Shitcoin حل نمی‌شود

یکی از بارزترین ویژگی رمز ارزها حل معادلات و مسائل پیچیده ریاضی و تعیین رمزنگاری‌ها است. این مسائل توسط توسعه‌دهندگان رمز ارزها طراحی می‌گردد و کاربران در صورت حل آن‌ها پاداش دریافت می‌کنند. توسعه‌دهندگان Shitcoin ها عموماً ادعا می‌کنند که این رمز ارزها عملکرد بسیار گسترده و وسیعی دارند. این گفتمان شعاری بیش نیست؛ در حقیقت این نوع از آلت کوین‌ها هیچ عملکرد مشخصی را از خود بروز نمی‌دهند.

 هدف‌گذاری مجهول

توسعه دهندگان Shitcoin عمدتاً این رمز ارزها را از روی کریپتو کارنسی ها بزرگ کپی و کد نویسی کرده‌اند. بر همین اساس این رمز ارزها هدف خاصی را دنبال نکرده و خط‌ مشی خاصی را بیان نمی‌کنند.

 این مسئله باعث شده تا Shitcoin ها به ‌عنوان سطحی‌ترین و بی‌هویت‌ترین نوع رمز ارزها در دنیا شناخته شوند.

 نقدینگی اندک

جامعه سرمایه‌گذاران شت کوین ها بسیار کوچک هستند و حتی در برخی موارد تعداد آن‌ها به کمتر از ۳۰۰ نفر نیز می‌رسد. به همین دلیل قدرت نقدینگی این نوع از آلتکوین‌ها بسیار اندک است. در بعضی از اوقات ارزش آن کمتر از ۳۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

شت کوین ها رمز ارزهای غیر از بیت کوین هستند.

 چرا باید شت کوین خرید؟

تا این بخش در مورد ارزش پایین Shitcoin ها صحبت نمودیم و جوانب مختلف آن را بازگو کردیم. اما این رمز ارزها دارای ویژگی‌ها و نکات مثبتی هستند که کاربران را مجبور می‌سازند تا اقدام به خرید میم کوین‌ها نماید.

 ۹۹ درصد احتمال سوددهی رمز ارزهای شت کوین‌ وجود ندارد و اغلب تحلیل گران خرید آن را توصیه نمی‌کنند. با این وجود، همان ۱ درصد باقیمانده می‌تواند سود کلانی را نصیب سرمایه‌گذار نماید.

 از سوی دیگر قیمت این رمز ارزها بسیار اندک است اما بلاک چین آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا حجم زیادی از یک ارز دیجیتال را خریداری و ذخیره نمایید. اگر فردی بر روی یک Shitcoin سرمایه‌گذاری کند. می‌تواند حجم وسیعی را خریداری و در اختیار داشته باشد.

لازم به ذکر است دوج کوین (DOGE) معروف ترین و مطرح ترین رمز ارزی که به عنوان میم کوین شناخته می شود.

 در هنگام خرید شت کوین به موارد زیر توجه کنید

 به دلیل این‌که این نوع از آلتکوین ها مدت‌زمان اندکی است که تولید و منتشر شده‌اند. سرمایه گذاری بر روی آن‌ها فعالیت بسیار پر ریسکی است. چرا که ممکن است در آینده نه‌چندان دور یا از ارزش آن‌ها کاسته شود و یا رمز ارز مدنظر به کل از بین ‌رفته و ناپدید شود.

 مبهم بودن همه جوانب این رمز ارزها زمینه نفوذ دستگاه‌ها و افراد سودجو را افزایش می‌دهد. درنتیجه سرمایه‌گذار در هنگام سرمایه‌گذاری بر روی این رمز ارزها باید از احتمال کلاه‌برداری غافل نشود.

 عدم وجود وایت پیپر مشخص و نقشه راه هدفمند یکی از مهم‌ترین نکاتی است که سرمایه گذار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. نبود نقشه راه مشخص و مطمئن کاربر را با چالش‌های جدی و اساسی روبه‌رو می‌کند.

 

یکی از بارزترین ویژگی رمز ارزها حل معادلات و مسائل پیچیده است.

آینده شت کوین

 شت کوین روال خاصی را دنبال نمی‌کند بر همین اساس نمی‌توان الگوی خاصی برای ارزش‌گذاری و تعیین قیمت این رمز ارزها بیان کرد. مهم‌ترین عامل در ارزش‌گذاری و تعیین قیمت میم توکن ها فرآیند و استراتژی به نام Pump &pump است. در طی این فرایند معامله‌گر حجم گسترده‌ای از کوین‌ها را خریداری می‌نماید. سپس دارایی‌های خود را در داخل بلاک چین و بازار رمز ارزها به گردش درمی‌آورد. در این حالت سایر کاربران مشغول خریدوفروش رمز ارز مدنظر می‌گردند.

در نتیجه با این روش در مدت‌زمان اندکی قیمت رمز ارز مدنظر افزایش پیدا می‌کند. معامله‌گران می‌توانند با ترید مداوم اخبار و شرایط تاثیر گذار بر قیمت رمز ارزها، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد افت قیمت ارز دیجیتالی یا افزایش آن بیان کنند. این افراد با دنبال کردن سینگال ارز دیجیتال سعی می‌کنند از ضرر و زیان دور بمانند و همواره در پوزیشن سود آوری قرار گیرند.

 با این حال کیف پول مناسب برای ذخیره این رمزها عبارت است Ledger Nano S،Ledger Nano X،Trezor Model T،Trezor One، Trust Wallet، Jaxx Liberty، Coinomi و Exodus این کیف پول‌ها از اعتبار و ابزارهای کافی برای نگهداری و ذخیره این نوع از آلتکوین ها برخوردار هستند.

 صرافی‌ها هایی همچون Bibox ،KuCoin ،Coinex ،Waves ،BitMart ،BtcTurk ،COIN MATE، ETHFINEX ،Indacoin،Bit-Z و BitMEX می‌توانند به مالکان و سرمایه گذار این رمز ارزها کمک کنند تا دارایی‌های خود را به راحتی حفظ کنند یا آن را به هر کدام از واحدهای پولی change نمایند.

در هنگام خرید شت کوین توجه کنید که ممکن است صرافی مدنظر شما در اول راه از این رمز ارز پشتیبانی کند. اما به مرور زمان به قدری قیمت این ارز کاهش یابد و سرمایه گذاری یا نگهداری از آن زیان ده باشد که صرافی مورد نظر دست از حمایت این ارز بردارد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.