whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

الگوریتم اثبات کار (PoW)

1401/10/04 ساعت 10:50


به طور معمول تمام افراد برای این که بتوانند به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوند، نیاز دارند یک سری اطلاعات مفید درباره امنیت شبکه‌هایی که رمز ارزها طبق آن‌ها پدید می‌آیند، به دست آورند. در واقع اولین قدم جهت سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال شناخت سطح امنیت و نحوه کارکرد آن‌ها است. از جمله مهم ترین اجزا در شبکه بلاک‌چین که وظیفه فراهم کردن امنیت دارایی‌ها و همچنین تراکنش‌های مختلف برعهده آن است، الگوریتم اجماع نام دارد. معروف ترین الگوریتم‌های اجماع نیز شامل الگوریتم اثبات سهام و الگوریتم اثبات کار (PoW) می‌شود.

هر دو این الگوریتم‌ها مکانیسم‌هایی جهت تایید تراکنش‌های انجام شده در شبکه بلاک‌چین دارند و بدون احتیاج به واسطه یا شخص ثالث کار خود را انجام می دهند. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری در مورد این الگوریتم‌های معروف به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب همراه ما بمانید.

الگوریتم اجماع در شبکه بلاک چین  

قبل از این که به معرفی الگوریتم اثبات کار (PoW) بپردازیم، قصد داریم شما را به خوبی با الگوریتم اجماع در شبکه بلاک چین آشنا کنیم تا بتوانید راحت‌تر مفهوم این الگوریتم را درک نمایید. الگوریتم اجماع در اصل روشی است که با کمک آن تمام افراد فعال در شبکه بلاک چین به یک توافق مشترک درباره وضعیت حال حاضر دفتر توزیع شده می‌رسند و در آخر هم الگوهای اجماع، اعتماد و اعتبار را در بین نودها و بلاک‌چین که دارای محیطی محاسباتی هستند، به وجود می‌آورند.

الگوریتم اجماع به عنوان نمونه‌ای از پرکاربردترین مکانیسم‌های تحمل خطا شناخته شده که برای اولین بار در حوزه شبکه و کامپیوتر از آن استفاده شده است. این الگوریتم معروف نقش بسیار مهمی در شبکه بلاک‌چین دارد و اگر زمانی قصد داشته باشید که بیت کوین را استخراج نمایید، شما هم به یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار در آن تبدیل خواهید شد.

 الگوریتم اجماع روشی است که توسط آن امکان یکپارچگی و هماهنگی کاربران به محل توزیع شده فراهم می‌شود. این الگوریتم اطمینان حاصل می‌نماید که در تمام عوامل، در خصوص رویدادها و اتفاقات به توافق می‌رسند حتی اگر در این‌ بین برخی از عوامل نیز از کار بی‌افتند. به عبارت دیگر سیستم باید بتواند مشکلات و خطاهای مختلف را تحمل کند و همچنان فعالیت خود را ادامه دهد.

به طور کلی مدت زمان خیلی طولانی از راه اندازی و ایجاد الگوریتم اثبات کار (PoW) نمی‌گذرد اما در همین چند سال توانسته مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد و موفقیت‌های بسیاری را نیز از آن خود کند.

به طور کلی مدت زمان خیلی طولانی از راه اندازی و ایجاد الگوریتم اثبات کار (PoW) نمی‌گذرد اما در همین چند سال توانسته مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد و موفقیت‌های بسیاری را نیز از آن خود کند.

معرفی الگوریتم اثبات کار (PoW)

الگوریتم اثبات کار (PoW) نمونه‌ای از مکانیسم‌های اجماع در شبکه بلاک‌چین بوده که جهت تولید بلاک، تایید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه مورد نظر از آن استفاده می کنند.  توجه داشته باشید که روش اصلی و به خصوص این الگوریتم، حل معماهای پیچیده ریاضی بوده که برای به دست آوردن آن نیروی پردازشی کامپیوتر بسیار زیادی صرف می شود. به همین خاطر هم استفاده از الگوریتم Proof Of Work قدرت پردازشی و برق زیادی را هدر می‌دهد.

همان طور که گفته شد الگوریتم اثبات کار یکی از مکانیسم‌های مهم در اجماع بلاک‌چین بوده و اولین رمز ارزی که توانست با کمک الگوریتم اثبات کار، استخراج را انجام دهد بیت کوین بود. بعد از بیت کوین نیز اتریوم و سایر و آلت کوین‌ها هم از این الگوریتم بهره گرفتند.

بهتر است بدانید الگوریتم Proof Of Work در اصل روشی است که در شبکه‌های بلاک‌چین جلوی حمله‌های مخرب و اسپم را می‌گیرد. بیت کوین نیز در سال 2009 الگوریتم اثبات کار را به عنوان اصلی ترین الگوریتم مورد استفاده خود به کاربران معرفی نمود. این الگوریتم در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین، نوعی مکانیسم اجماع به حساب می‌آید که جهت اعتبار بخشی به تراکنش‌ها، اضافه کردن بلاک‌های جدید به شبکه و تایید آن‌ها استفاده می‌شود.

الگوریتم اثبات کار (PoW) موجب توافق یا به اجماع رسیدن بر روی چیزهایی مانند موجودی آدرس‌ها و همچنین ترتیب تراکنش‌ها در شبکه‌های اتریوم و بیت کوین می‌شود. امروزه با وجود این الگوریتم در بلاک چین، اکثر ماینرها با یک دیگر به رقابت می‌پردازند تا سریع‌تر تراکنش‌های مختلف را حل کنند و آن‌ها را به بلاک بی‌افزایند.

بهتر است بدانید الگوریتم اثبات کار اولین و محبوب ترین الگوریتم اجماع بود که منتشر شد و در حال حاضر هم بیشتر ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. این الگوریتم مشهور در سال 1993 توسط یک شخص به نام Dwork و Naor جهت مقابله با اسپم ایمیل و جلوگیری از حملات به سرویس‌های آنلاین یا اینترنتی راه اندازی شد.

الگوریتم اثبات کار در ابتدا قرار بود به گونه‌ای فعالیت خود را ادامه دهد که هر کسی قصد ارسال ایمیل را دارد، باید یک معمای ریاضی را حل کند و پاسخ آن را نیز در ایمیل به عنوان اثبات کار، منتشر نماید. از طرف دیگر گیرنده ایمیل هم با تایید کردن پاسخ آن، ایمیل را دریافت می‌کند.

این هدف الگوریتم POW در آن زمان مورد پذیرش قرار نگرفت و کسی هم آن را تایید نکرد اما در سال 2009 ارز دیجیتال بیت کوین یک شکل جدید از الگوریتم را با عنوان اجماع به کاربران در حوزه کریپتوکارنسی معرفی نمود. با استفاده از الگوریتم اثبات کار تمام فعالان در شبکه تراکنش هایی که در یک بلوک از بلاک‌چین انجام می‌شد را تایید می‌کردند و بر اساس  الگوریتم، بلاک‌چین  بیت کوین به وجود آمد.

پس از این که شبکه بیت کوین از این الگوریتم محبوب استفاده کرد، سایر ارزهای دیجیتال هم به عنوان الگوریتم اجماع خودشان از آن بهره گرفتند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید ایده و طرح اولیه این الگوریتم توسط مونی نوار و سینتیا دوورک در اوایل دهه 90 میلادی منتشر شد اما چندین سال بعد، سیستم کار مبتنی بر آن توسط شخصی به نام ادام بک در یک پروژه به نام هش کش اجرا شد.

طریقه کار الگوریتم POW 

همان طور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد الگوریتم اثبات کار در شبکه ارز دیجیتال بیت کوین در واقع نوعی مکانیسم اجماع بوده که جهت اعتبار سنجی و تایید تراکنش ها و همچنین اضافه کردن بلاک های جدید به شبکه بلاک چین از آن استفاده می‌‌کنند. این الگوریتم امکان دستکاری کردن و به وجود آوردن تغییرات ناخواسته در شبکه بلاک چین را از بین می برد و این امکان را به نودها می‌دهد تا نسخه‌های تغییر یافته را به راحتی تایید نکنند.

به عبارت دیگر نودها این اجازه را دارند مقدار هش به وجود آمده توسط الگوریتم مورد نظر را تشخیص دهند. نحوه کار الگوریتم اثبات کار (PoW) به این صورت بوده که در الگوریتم اثبات کار ماینرهای ارز دیجیتال با حل نمودن معادله‌های پیچیده ریاضی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و هنگامی که این معادله‌ها حل می‌شوند، امکان تایید شدن توسط سایر ماینرها زیاد می‌شود.

به این ترتیب اگر زمان یک ماینر جواب معادله برسد، آن را به شبکه ارسال می‌کند. توجه داشته باشید پاسخ به یک معادله، به عنوان هش یک بلوک شناخته شده و زمانی که ماینر آن را به شبکه ارسال می‌کند با تایید سایر ماینرها در آخر بلوک تایید می‌شود.

دقت داشته باشید این که یک بلوک بدون پیدا کردن هش درست وارد شبکه شود، امکان ندارد و چنین کاری اصلا انجام نخواهد شد. ماینری هم که بتواند هش درست را پیدا کند، پاداش خود را از شبکه دریافت می‌نماید.

یعنی اگر یک شبکه از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده کند، برای استخراج کردن ارزهای دیجیتال این شبکه، افراد ماینر باید به کمک سخت افزارهای قدرتمند خودشان با هم دیگر رقابت کنند تا بتوانند به راحتی معادلات سخت ریاضی را حل نمایند. بهتر است بدانید که این کار در اکثر مواقع با حدس‌های تصادفی زیاد توسط ماینرها یا سخت افزارها صورت می‌گیرد و آن قدر تکرار می‌شود تا یک ماینر بالاخره جواب صحیح را پیدا کند.  

الگوریتم اثبات کار (PoW) از کاربردهای متنوعی برخوردار بوده و کاربران با بهره گیری از آن می‌توانند خیلی راحت با حل کردن معادلات مختلف و تأیید شدن آن‌ها، برای خود بیت کوین به عنوان پاداش دریافت نمایند و سود کنند.

الگوریتم اثبات کار (PoW) از کاربردهای متنوعی برخوردار بوده و کاربران با بهره گیری از آن می‌توانند خیلی راحت با حل کردن معادلات مختلف و تأیید شدن آن‌ها، برای خود بیت کوین به عنوان پاداش دریافت نمایند و سود کنند.

کاربرد الگوریتم اثبات کار (PoW)

الگوریتم اثبات کار در اکثر ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد و معروف ترین کاربرد آن در شبکه بیت کوین است. همان طور که گفته شد ارز دیجیتال بیت کوین برای اولین بار پایه و اساس این الگوریتم را معرفی و اجرا کرد. دقت داشته باشید الگوریتم اجماعی که در شبکه بیت کوین به کار رفته، هش کش است.

این الگوریتم می‌تواند پیچیدگی یک معامله را طبق همه قدرت شبکه، تغییر دهد. به طور معمول نیز میانگین زمان ساخته شدن بلوک هم 10 دقیقه است. استخراج یا ماینینگ فرایند ساخته شدن یک بلاک تراکنش جدید و افزودن آن به بلاک‌چین است. همچنین به مجموعه قوانینی که صحیح بودن فرایند ماینینگ را بررسی می‌کند، الگوریتم اثبات کار می‌گویند. 

از جمله انواع کاربرد الگوریتم اثبات کار (PoW) تایید درست بودن فرایند ماینینگ را می‌توان نام برد. این الگوریتم مشخص می‌کند کسایی که توان و ظرفیت بیشتری دارند، می‌توانند پاسخ معادلات استخراج را خیلی سریع‌تر به دست آورند و نتیجه پاداش حل کردن معامله را هم از آن خود کنند.  

فرایند ماینینگ یا استخراج، به دنبال یافتن یک راه حل جدید در بلاک است که شرایط را راضی نگه دارد. پیدا کردن این راه حل به قدرت محاسباتی بالایی احتیاج دارد و پیچیدگی شبکه هم همیشه به یک صورت ثابت نیست و امکان دارد دچار تغییر شود.

به این صورت ماینری که به عنوان اولین نفر بتواند راه حل یا پاسخ صحیح را پیدا کند، پاداش عالی همچون بیت کوین را به دست می‌آورد. معمولا در چنین سیستمی کسانی که دستگاه‌های ماینر یا رایانه‌های قوی‌تری دارند، می‌توانند زودتر به جواب درست برسند و این جایزه یا پاداش بی‌نظیر را برای خود ببرند.

همان طور که می‌دانید قیمت ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش بوده و افرادی که بر روی رمز ارزهای محبوب همچون بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند، می‌توانند در سریع ترین زمان سرمایه اولیه خود را چندین برابر افزایش دهند. به همین خاطر هم اگر به فکر خرید یک رمز ارز دیجیتالی پر سود هستید، بهتر است سراغ گزینه‌های شناخته شده‌ای همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل و سایر موارد بروید. 

چه ارزهای دیجیتالی از الگوریتم POW استفاده می‌نمایند؟ 

به وجود آمدن ارز بیت کوین در سال 2009 به سرمایه گذاران و فعالان در بازار کریپتوکارنسی نشان داد که الگوریتم اثبات کار (PoW) نوعی مکانیسم اجماع مناسب و امن برای ارزهای دیجیتال است. این الگوریتم در حال حاضر به عنوان رایج ترین مکانیسم اجماع شناخته شده و توسط رمز ارزهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد ارزهایی که از این الگوریتم استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است اما اتریوم، لایت کوین، دوج کویت، بیت کوین و مونرو جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را نام برد. هر کدام از این ارزهای دیجیتال دارای قیمت و ویژگی‌های به خصوص خود هستند اما اکثراً ارزش بالایی دارند. 

البته امروزه بیشتر سرمایه گذاران در بین ارزهای دیجیتال مختلف، اقدام به خرید تتر می‌کنند. ارز تتر نیز همچون بیت کوین و اتریوم، یک ارز شناخته شده است که ارزش فوق العاده زیادی دارد. این نوع ارز دیجیتال طی چند وقت اخیر، بیشتر با افزایش قیمت همراه بوده و از این طریق هم افراد زیادی سمت آن می‌روند.

امنیت الگوریتم اثبات کار (PoW)

قطعا تا این بخش از مقاله اطلاعات بسیار جامعی در مورد الگوریتم اثبات کار به دست آورده‌اید و حال می‌دانید که این الگوریتم چه کاربرد و ویژگی‌هایی منحصر به فردی دارد. توجه داشته باشید ماینرها برای کاری که در شبکه بلاک‌چین انجام می‌دهند، پاداش به خصوصی را به صورت کوین بومی آن شبکه به دست می‌آورند. 

به این صورت نیز افراد زیادی به استخراج ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و محبوبیت این کار نیز بسیار زیاد شده است. توجه داشته باشید هر چقدر تعداد نودها و ماینرهای یک شبکه بیشتر باشد، امنیت آن نیز چندین برابر می‌شود. با توجه به این که ماینرها به شکل غیر متمرکز در شبکه مورد نظر فعالیت می‌کنند، امکان ندارد همزمان دو بلاک معتبر ساخته شود.

همچنین در صورتی که نودها به شکل همزمان جواب یک پازل را به دست آورند و آن را در شبکه نیز مستقر نمایند، به طور موقت یک فورم ایجاد خواهد شد و بقیه ماینرها از میان این دو سازنده بلاک، یکی را که زنجیره سنگین‌تر یا بلندتری دارد را به عنوان زنجیره معتبر تایید می‌نمایند. در این صورت هم تراکنش‌هایی که در زنجیر کوتاهتر یا همان زنجیره نامعتبر وجود داشته‌اند ممکن است به زنجیره سنگین تر و بلند تر منتقل شوند.

البته گاهی اوقات نیز ممکن است این تراکنش‌ها رد شوند و مورد تایید قرار نگیرند. توجه داشته باشید هدف الگوریتم اثبات کار گسترش دادن زنجیره است، به این صورت بلندترین زنجیره دارای اعتبار بیشتری است چون کار محاسباتی بیشتری بر روی آن انجام شده است و در شبکه بیت کوین برای این که نود خرابکار بتواند در شبکه بلاک‌های مخرب اما معتبر را به وجود بیاورد باید بیشتر از 51% قدرت ماینینگ شبکه را در اختیار خودش قرار دهد.

این کار به قدرت محاسباتی زیادی احتیاج دارد و انرژی که صرف آن می‌شود بیشتر از درآمدی بود که مهاجم به دست آورده است. توجه داشته باشید هر اندازه که شبکه بزرگ‌تر باشد و همچنین کاربران زیادتری در آن حضور داشته باشند، احتمال حمله 51% کمتر خواهد شد. به این ترتیب هم می‌توان گفت که امنیت الگوریتم اثبات کار (PoW) بسیار مناسب و قابل قبول است.

مهم ترین مزایای الگوریتم اثبات کار (PoW)

الگوریتم اثبات کار هم مانند سایر الگوریتم‌های اجماع از مزایای فوق العاده زیادی برخوردار بوده و سرمایه گذارانی که قصد بهره گیری از این الگو را دارند، بهتر است قبل از هر چیزی به خوبی این مزایا را بشناسند. به همین دلیل هم ما در این بخش از مطلب من قصد داریم مهم ترین و اصلی‌ ترین مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

  • امنیت بالا

جلوگیری از حملات مختلف یکی از مهم ترین مزایای الگوریتم اثبات کار است که اهمیت زیادی دارد. بهتر است بدانید که این الگوریتم یک روش هوشمند جهت جلوگیری از حمله‌های مختلف همچون دوباره خرج کردن و هک به حساب می‌آید.

در این روش ماینرها به راحتی ورودی‌هایی را در اختیار دستگاه ماینر قرار می‌دهند و این دستگاه نیز با توجه به توان پردازشی که دارد، ورودی‌ها را به خروجی‌های مناسب که به آن‌ها کد هش گفته می‌شود تبدیل می‌نمایند. کدهای هش نیز به صورت اختصاصی هستند و هش هیچ تراکنشی شبیه به همدیگر نیست.

از این رو نیز هک کردن رمز ارزهایی که بر الگوریتم اثبات کار مبتنی هستند، کار دشواری است و هکرها نمی‌توانند این کار را به سادگی انجام دهند. پس اگر به دنبال یک الگوریتم اجماع امن هستید، بهتر است از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده کنید.

  • استخراج راحت 

یکی دیگر از مهم ‌ترین مزایای که این الگوریتم دارد، امکان استخراج و ماینینگ است. توجه داشته باشید ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم اثبات کار بهره می‌گیرند، این امکان را به کاربران می‌دهند تا با استفاده از سخت افزارها و ماینرها به سادگی آن‌ها را استخراج نمایند. به عبارت دیگر ارزهایی که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند را می‌توانید خیلی راحت استخراج کنید و هیچ گونه محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد.

معایب الگوریتم اثبات کار (PoW) در مقایسه با مزایای آن بسیار کم‌تر بوده و به همین خاطر هم روز به روز تقاضای بهره گرفتن از بیشتر می‌شود‌. پس اگر شما هم قصد استفاده از این الگوریتم معروف را دارید، بهتر است قبل از هر چیزی به خوبی مزایا و معایب آن را بررسی کنید، سپس تصمیم نهایی‌ خود را بگیرید.

معایب الگوریتم اثبات کار (PoW) در مقایسه با مزایای آن بسیار کم‌تر بوده و به همین خاطر هم روز به روز تقاضای بهره گرفتن از بیشتر می‌شود‌. پس اگر شما هم قصد استفاده از این الگوریتم معروف را دارید، بهتر است قبل از هر چیزی به خوبی مزایا و معایب آن را بررسی کنید، سپس تصمیم نهایی‌ خود را بگیرید.

معایب الگوریتم اثبات کار (PoW)

درست است که الگوریتم اثبات کار (PoW) نقش مهمی در شبکه بلاک چین دارد و برای فعالیت این شبکه ضروری است اما فراموش نکنید هر کدام از الگوریتم‌های اجماع علاوه بر مزایا، دارای معایبی نیز هستند که در این بخش از مقاله قرار است به بررسی آن‌ها به شکل کامل پردازیم.

  • مصرف برق بالا

از جمله اصلی ‌ترین معایبی که الگوریتم اثبات کار دارد، مصرف برق بالا و شدید است. به طور معمول ماینرها برای حل کردن مسئله‌های بیت کوین و به دست آوردن پاداش، باید به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته دستگاه‌های خود را روشن نگه دارند‌. از این طریق نیز مصرف برق به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین با توجه به وجود داشتن استخراج کننده‌های بیشمار، افراد نیاز به دستگاه‌های قوی‌تری دارند و از این طریق هم برق بیشتری مصرف خواهد شد.

  • تمرکزگرایی استخراج

تمرکزگرایی استخراج یا ماینینگ یکی دیگر از معایب الگوریتم اثبات کار بوده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. الگوریتم اثبات کار یعنی یک رمز ارز را بدون دخالت مسئول متمرکز به وجود آورد. به همین دلیل هم این سیستم در عمل تقریباً متمرکز بوده و تنها 3 استخر استخراج را مدیریت و کنترل می کند. با این حال توسعه دهندگان به دنبال بهبود این مشکل هستند و سعی دارند که تمرکز گرایی ماینینگ را رفع نمایند.

  • حملات 51%

اگر شرکت، افراد یا سازمان‌های مختلف بتوانند 51 درصد از قدرت محاسباتی شبکه بلاک‌چین را در اختیار بگیرند، الگوریتم اجماع جهت تامین امنیت کارساز  نمی‌شود و آن شرکت یا شخص هم می‌تواند با اضافه کردن یک بلاک نامعتبر به شبکه، خیلی راحت امنیت موجود را به خطر بیندازد.  

احراز هویت در صرافی بایننس 

صرافی بایننس یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدار ترین صرافی‌هایی است که امروزه کاربران بیشماری از آن جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتالی مختلف بهره می‌گیرند. این صرافی بی‌نظیر از قابلیت‌ها و امکانات بسیار جامع‌ای برخوردار بوده و کسانی که از آن بهره می‌گیرند، می‌توانند شاهد نتایج عالی باشند و جلوی هدر رفتن سرمایه اولیه خود را نیز بگیرند.

البته ناگفته نماند به دلیل وجود تحریم، کاربران در برخی کشورها مانند ایران نمی‌توانند به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهند. از این طریق نیز اگر شما هم قصد بهره گرفتن از این صرافی فوق العاده را دارید، بهتر است هنگام ثبت نام و احراز هویت از وی پی ان کشورهایی که تحریم نیستند استفاده کنید.

ثبت نام در این صرافی نیاز به طی کردن مراحل خیلی پیچیده‌ای ندارد اما بهتر است که تمام اطلاعات و مواردی که از شما خواسته شده را با دقت و به صورت صحیح وارد کنید تا بعدا به مشکل بر نخورید و بتوانید بدون محدودیت از خدمات آن بهره بگیرید.

در صورتی که تجربه کافی برای انجام این کار را ندارید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی و مشورت بگیرید تا بعداً به مشکل بر نخورید و بتوانید در محیطی کاربردی معاملات مختلف را انجام دهید و شاهد از دست دادن سرمایه زیادی هم نباشید. 

در صورتی که از سیگنال ارز دیجیتال برای پیش بینی یا تحلیل کردن وضعیت ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می‌کنید، مواظب باشید زیرا تمام این سیگنال‌ها به صورت معتبر نیستند و امکان دارد گاهی دچار خطا شوند. پس به غیر از کمک گرفتن از سیگنال‌های مختلف، سعی کنید تحقیقات و بررسی‌های دیگری را نیز انجام دهید تا شاهد سود مطلوبی باشید و بعدا پشیمان نشوید.

صرافی آنلاین بایننس به عنوان یکی از عالی ترین صرافی‌ها در دنیا شناخته شده است و هم اکنون بیش از 700 نوع ارز دیجیتالی مختلف را پشتیبانی می‌نماید. از این طریق هم شما می‌توانید به سادگی در آن هر نوع رمز ارزی را که خواستید برای خود بخرید یا به فروش برسانید.

صرافی آنلاین بایننس به عنوان یکی از عالی ترین صرافی‌ها در دنیا شناخته شده است و هم اکنون بیش از 700 نوع ارز دیجیتالی مختلف را پشتیبانی می‌نماید. از این طریق هم شما می‌توانید به سادگی در آن هر نوع رمز ارزی را که خواستید برای خود بخرید یا به فروش برسانید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم به بررسی الگوریتم اثبات کار (PoW) به شکل جامع بپردازیم و اطلاعات مفیدی درباره نحوه کار الگوریتم، مزایا، معایب، کاربردها و دیگر موارد ضروری در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بهتر آن‌ها را بشناسید. البته می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خیلی سریع آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و سود قابل توجهی از سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای مختلف به دست آورید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.