whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بی‌ثباتی مدار USDC سبب تأثیر دومینو بر روی استیبل کوین‌های دای و USDD می‌شود.

1401/12/21 ساعت 03:22


پس از بازگشایی USDC، سه استیبل کوین DAI، USDD و FRAX نیز از دلار آمریکا جدا شدند. بی‌ثباتی مدار USDC باعث تأثیر دومینو بر روی دای (DAI) و  استیبل کوین اختصاصی شبکه ترون (USDD) شد. 

توجه داشته باشید که قادرید برای دریافت انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بپیوندید. همچنین با پرشین الیت می‌توانید از خدمات فوق‌العاده‌ای چون رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای، عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و احراز هویت بایننس برخوردار شوید.

احساس شدن تاثیر فوری USDC در نتیجه جدایی از دلار 

اکوسیستم استیبل کوین به دلیل USD کوین، تأثیری فوری احساس کرد. صدای تیک تیکUSDC  پایین آمد و به 0.95 دلار ‌رسید. دلیل این امر جدایی USDC از دلار آمریکا بود. زیرا این استیبل کوین پس از فروش در  بانک سیلیکون ولی (SVB) 3.3 میلیارد دلار از درخواست انتقال 40 میلیون دلاری در مدار را پردازش نکرد. 

با توجه به نفوذ وثیقه USDC، اکوسیستم‌های اصلی استیبل کوین از دلار آمریکا پیروی کردند و بنابراین صدای تیک تیک DAI نیز پایین آمد و به 0.97 دلار ‌رسید. همچنین یک استیبل کوین منتشر شده توسط سازنده دائو (MakerDAO) 7.4 درصد از ارزش خود را به دلیل میخ زدن USDC از دست داد. داده‌های آماری تأیید می‌کند که تا ماه ژوئن سال 2022 میلادی، 6.78 میلیارد دلار از عرضه DAI توسط 8.52 میلیارد دلار ارز دیجیتال وثیقه شده است. 

احساس شدن تاثیر فوری USDC در نتیجه جدایی از دلار 

طبق منبع موثق از استاتیستا (Statista) تأیید می‌شود که تا ژوئن 2022 میلادی، 6.78 میلیارد دلار از عرضه دای توسط 8.52 میلیارد دلار ارز دیجیتال وثیقه شده که از این مقدار وثیقه دای، 51.87 % آن، مربوط به  USDC با ارزش 4.42 میلیارد دلار است.

 از دیگر ارزهای دیجیتال برجسته می‌توانیم به اتریوم (ETH) و پکس دلار (USDP) اشاره کنیم. صدای تیک تیک اتر نیز پایین آمد و به 1466 دلار رسید. این دو ارز دیجیتال به ترتیب 0.66 و 0.61 میلیارد دلار ارزش دارند. 

در نتیجه، دای هم کاهش یافت و در لحظه به 0.897 دلار رسید. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، استیبل کوین در زمان نوشتن این مقاله در حدود 0.92 دلار معامله شده است.

نمودار واکنش یک روزه DAI به USD با توجه به اطلاعات کوین مارکت کپ

نمودار واکنش یک روزه DAI به USD با توجه به اطلاعات کوین مارکت کپ 

علاوه بر اینها، USD دیجیتال (USDD) یکی از استیبل کوین‌های صادر شده توسط ترون و استیبل کوین الگوریتمی کسری فراکس (FRAX) به دلیل احساسات نامطلوب بازار، سرنوشت مشابهی داشتند. USDD با کاهش 7.5 درصدی به فروش USDC پاسخ داد و در قیمت 0.925 دلار معامله شد، در حالی که FRAX حتی از آن هم بیشتر کاهش یافت و به 0.885 دلار رسید.

نمودار واکنش یک روزه USDD به USD با توجه به اطلاعات کوین مارکت کپ 

نمودار واکنش یک روزه USDD به USD با توجه به اطلاعات کوین مارکت کپ 

سایر ارزهای دیجیتال محبوب مانند تتر نیز سرنوشتی مشابه داشتند. صدای تیک تیک پایین USDT آمد و به 1.01 دلار رسید. صدای تیک تیک USD بایننس(BUSD) نیز پایین رفت و به 1.00 دلار رسید. این دو  به حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا ادامه می‌دهند.

پس از اینکه مدار اعلام کرد که 3.3 میلیارد دلار از وجوه آن برای برداشت توسط بانک سیلیکن ولی (SVB) پردازش نشده است، کل آزمایش دیپگینگ آغاز شد. SVB توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا به دلایلی نامعلوم تعطیل شد. با این حال، تنظیم کننده‌ کالیفرنیا، شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده و برای محافظت از سپرده‌های بیمه شده منصوب کرد.

اکیدا توصیه می‌کنیم تا برای دریافت انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بپیوندید. با پرشین الیت می‌توانید از خدمات فوق‌العاده‌ای چون رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای، عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و احراز هویت بایننس برخوردار شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.