whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تفاوت فیوچرز و اسپات در صرافی بایننس چیست؟

1400/08/27 ساعت 01:43


با معاملات فیوچرز و اسپات آشنا شوید. در حالت سنتی در بازار اسپات کالاها، ارزها و سهام به صورت اوراق قرضه معامله می‌شوند و به صورت فوری تحویل داده می‌شوند. در مقابل، یک بازار فیوچرز، تحویل دارایی‌های اساسی و قراردادهای آتی خود را در تاریخ آتی از پیش تعیین‌شده تسویه می‌کند.

بازارهای نقطه‌ای و آتی اکوسیستم‌های ضروری برای دارایی‌های مالی سنتی هستند و این بازارها به همان اندازه نقش مهمی برای ارز دیجیتال دارند. آیا تفاوت‌های اصلی معامله در این دو بازار را می دانید؟ در این مقاله شما را با این تفاوت‌ها آشنا می‌کنیم.

در دنیای مالی دیجیتال، سیگنال‌ فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت مثل نورانی در شب تاریک هستند، که راه روشنی را نشان می‌دهند. با کانال سیگنال ارز دیجیتال که با دقت انتخاب و آماده‌سازی شده، به سمت قله‌های موفقیت در حوزه مالی پیش‌رو می‌شوید.

همچنین، پیشنهاد‌های ما در زمینه سبد ارز دیجیتال، مشاوره‌ تخصصی بازارهای مالی و خدمات احراز هویت بایننس، به شما کمک می‌کنند تا در دنیای پیچیده مالی، همواره گامی استوار و مطمئن بردارید.

معاملات اسپات  چیست؟

معاملات نقدی یا اسپات رمزارز فرآیند خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم برای تحویل فوری است.  ارزهای رمزپایه به صورت مستقیم بین فعالان بازار  یعنی خریداران و فروشندگان منتقل می‌شوند.

در یک بازار نقدی، شما مستقیما مالک ارزهای دیجیتال هستید و از حقوق قانونی مانند رای دادن به فورک‌های اصلی یا شرکت در سهام برخوردار هستید. صرافی‌هایی مانند صرافی بایننس فعالیت‌های معاملاتی نقطه‌ای را تسهیل می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند تراکنش‌های فیات به کریپتو و کریپتو به کریپتو را انجام دهند. 

صرافی‌های نقطه‌ای به‌عنوان واسطه‌ای برای خریداران و فروشندگان عمل می‌کنند تا برای یک دارایی رمزنگاری پیشنهاد بدهند و درخواست کنند. هنگامی که یک پیشنهاد یا یک پیشنهاد مطابقت دارد، مبادله تجارت را تسهیل می‌کند. صرافی‌های نقطه‌ای 24/7 کار می‌کنند، یعنی شما می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال در هر زمان و هر روز انجام دهید.

 بیایید نگاهی به یک مثال بیندازیم:

فرض کنید می‌خواهید بیت کوین را با فیات (USD) در بازار اسپات خریداری کنید. در این سناریو، می‌توانید برای یافتن جفت معاملاتی BTC/USD به یک بازار نقدی مبادلات ارزی بروید و سفارش خرید را با قیمت و مقدار مورد نظر برای اجرا ارسال کنید. پس از تکمیل تراکنش، بیت‌کوین‌های شما در یک کیف پول یک بار مصرف ذخیره می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را تا زمانی که ارزش‌شان افزایش پیدا کند، نگهداری کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید آن را به خرید آلت کوین‌های دیگری تبدیل کنید که فکر می‌کنید ممکن است ارزش آن‌ها افزایش یابد.  هنگامی که شما ارزهای دیجیتال را در بازار نقدی نگهداری می‌کنید، به طور بالقوه می‌توانید از افزایش سرمایه بهره مند شوید زیرا ارزش ارز دیجیتال شما در طول زمان افزایش می‌یابد.

 

image

فیوچرز

معاملات فیوچرز کریپتو چیست؟

در بازار فیوچرز، شما قراردادهایی را معامله می‌کنید که نشان دهنده ارزش یک ارز دیجیتال خاص است. وقتی یک قرارداد آتی می‌خرید، مالک ارز دیجیتال اصلی نیستید. در عوض، شما قراردادی با قرارداد خرید یا فروش یک ارز دیجیتال خاص در تاریخ بعدی دارید.

به این ترتیب، داشتن یک قرارداد فیوچرز، مزایای اقتصادی مانند رای دادن و شرط بندی را به شما پاداش نمی‌دهد. قراردادهای آتی کریپتو محافظت در برابر نوسانات و تغییرات نامطلوب قیمت در دارایی اصلی خود را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، یک ابزار پروکسی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت‌های آتی یک ارز دیجیتال خاص حدس و گمان بزنند. با قراردادهای آتی، می‌توانید از نوسانات قیمت سود ببرید.

قیمت‌ها چه افزایش یا کاهش یابد، قراردادهای آتی شرکت حرکات، یک ارز دیجیتال را برای شما آسان می‌کند که در به عبارت دیگر، شما می‌توانید به جای خرید خود دارایی پایه، روی قیمت یک ارز دیجیتال حدس و گمان بزنید.  اگر انتظار دارید ارزش دارایی افزایش یابد، یک قرارداد بلندمدت می‌خرید و اگر انتظار کاهش آن را داشته باشید، می‌فروشید. سود و زیانی که دریافت می‌کنید بستگی به پیش بینی شما دارد.

مبادلات مشتقه مانند Binance Futures معامله مشتقات مانند معاملات فیوچرز کریپتو را آسان‌تر می‌کند. درست مانند بورس اوراق بهادار، بورس اوراق بهادار مشتقه به صورت 24 ساعته کار می‌کند. تفاوت اصلی بورس اوراق بهادار و بازارهای مشتقه این است که بورس اوراق بهادار به دلیل پیچیدگی محصولات، مکانیسم‌های مدیریت ریسک و وثیقه مانند صندوق‌های بیمه را دارد.

 

image

اسپات

معاملات آتی کریپتو در مقابل معاملات نقطه‌ای کریپتو: درک تفاوت‌های کلیدی

1. اهرم - معامله گران به دلیل اثر اهرمی به بازار آتی جذب می‌شوند. اثر اهرمی باعث می‌شود معاملات فیوچرز سرمایه بسیار کارآمد باشد. به عنوان مثال، برای خرید 1 بیت کوین در بازار اسپات، به هزاران دلار نیاز دارید 50000 دلار بسته به نرخ فعلی بازار. با یک قرارداد آتی، می‌توانید یک موقعیت آتی BTC را با کسری از هزینه باز کنید.

این تنها با استفاده از اهرم امکان پذیر است. هر چه اهرم بالاتر باشد، کمتر باید برای یک موقعیت هزینه کنید. در مقابل، معاملات اسپات اهرمی ارائه نمی‌دهد. فرض کنید شما فقط 5000 USDT دارید. در این مورد، شما فقط می توانید 5000 USDT بیت کوین بخرید.

2. انعطاف پذیری طولانی یا کوتاه مدت: زمانی که بیت کوین را در بازارهای نقدی تهیه می‌کنید تنها در قیمت آن سود کرده‌اید. با این حال، در بازار نزولی، شما نمی‌توانید هیچ درآمدی کسب کنید. قراردادهای فیوچرز به شما این امکان را می‌دهد که از حرکات کوتاه مدت قیمت در هر جهتی سود ببرید. حتی زمانی که قیمت بیت کوین پایین می‌آید، می‌توانید در روند نزولی شرکت کنید و با شتاب معامله کنید.

با قراردادهای آتی، معامله گران می‌توانند استراتژی های معاملاتی پیچیده‌ای مانند فروش کوتاه مدت، آربیتراژ، تجارت جفتی و غیره را توسعه دهند. ماینرها و دارندگان بلندمدت اغلب از قراردادهای آتی برای محافظت از پرتفوی خود در برابر خطرات پیش بینی نشده استفاده می‌کنند.

3. نقدینگی: بازارهای فیوچرز نقدینگی عمیق با تریلیون ها دلار در حجم ماهانه ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، بازار آتی بیت کوین دارای گردش مالی متوسط ماهانه 2 تریلیون دلار است که بسیار بالاتر از حجم معاملات بازارهای نقدی است.

بیت کوین. نقدینگی قوی آن از فرآیند کشف قیمت پشتیبانی می‌کند و به معامله گران اجازه می‌دهد تا به سرعت و کارآمد در بازار معامله کنند. یک بازار نقدینگی عموما با ریسک کمتری همراه است، زیرا همیشه کسی وجود دارد که مایل است طرف دیگر یک موقعیت خاص را بگیرد و معامله‌گران لغزش کمتری را تجربه خواهند کرد.

 

image

صرافی بایننس

 4. معاملات فیوچرز در مقابل قیمت اسپات: قیمت یک ارز دیجیتال در بازار نقدی، قیمت تمام شده برای تمام تراکنش‌های لحظه ای است و به آن قیمت نقدی می‌گویند. خریداران و فروشندگان قیمت نقدی ارزهای دیجیتال را از طریق یک فرآیند اقتصادی عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند.

در مقابل، قیمت آتی بر اساس قیمت نقدی غالب آن به اضافه هزینه حمل در دوره میانی قبل از تحویل است. مبنا نشان دهنده هزینه حمل یک قرارداد فیوچرز است. پایه می‌تواند یک عدد مثبت یا منفی باشد. یک رابطه پایه مثبت به این معنی است که قیمت آتی بالاتر از قیمت لحظه‌ای آن معامله است. برعکس ممکن است پایه به دلیل تغییرات عرضه و تقاضا نوسان داشته باشد، اما به دلیل نیروهای آربیتراژ در نهایت در روز انقضا به صفر برسد.

 معاملات فیوچرز کریپتو در صرافی بایننس

Binance Futures طیف گسترده‌ای از معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند و راه‌های زیادی را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند به دو طیف از محصولات آتی دسترسی داشته باشند: قراردادهای آتی مارجین  USD از قراردادهای دائمی و تحویل با اهرم حداکثر 125 برابری و تسویه شده در USDT BUSD پشتیبانی می‌کند. درباره مشخصات قرارداد مارجین USD بیشتر بدانید.

معاملات آتی حاشیه سکه  از قراردادهای دائمی و تحویل با اهرم تا 125 برابر و تسویه حساب در ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. قراردادهای حاشیه دلار و حاشیه سکه نیازهای خاص کاربر را برآورده می‌کنند. این قراردادها انعطاف‌پذیری و تنوع را ارائه می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند تا قراردادهای آتی را که توسط طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها تامین می‌شود، معامله کنند. این قراردادها همچنین مزایای استراتژیک را در شرایط مختلف بازار ارائه می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند بازده را به حداکثر برسانند.

 

image

فیوچرز

در صورتی که قرار است از معاملات فیوچرز استفاده کنید باید حتما با مزایا و معایب آن آشنا باشید.. برای استفاده حداکثری از معاملات آتی، توصیه می‌کنیم:

یک صرافی مناسب انتخاب کنید. Binance Futures طیف کاملی از مشتقات ارز دیجیتال، مانند معاملات آتی دائمی، گزینه‌ها، توکن‌های اهرمی و آخرین افزوده ما، معاملات آتی سه ماهه را ارائه می‌دهد. تنوع قرارداد استفاده از هر دو نوع قرارداد آتی را در نظر بگیرید. 

برای معامله گران موقعیت بلندمدت، قراردادهای سه ماهه را با حاشیه معامله می‌کنند، زیرا آن‌ها کارمزد تامین مالی ندارند و سود را در بازارهای صعودی به حداکثر می رساند. برای معامله گران فعال، قراردادهای مارجین USD انعطاف پذیری را برای معامله با یک ارز تسویه واحد برای تمام معاملات آتی مارجین USD ارائه می‌دهد، بنابراین نیازی به تبدیل به ارزهای دیجیتال دیگر را از بین می برد.

 

image

اسپات

کلام آخر

معاملات اسپات برای اکثر مبتدیان به راحتی قابل درک و شهودی است. به این ترتیب، این مکان برای کاربرانی است که تازه وارد تجارت کریپتو شده‌اند. در معاملات فیوچرز مزیت‌های استراژیک ویژه‌ای به شما داده می‌شود که می‌تواند سود شما را به حداکثر برساند.

اگر دانش و تکنیک‌های مدیریت ریسک مناسب برای جلوگیری از زیان‌های نامتناسب داشته باشید، معاملات آتی می‌تواند سودآور باشد. بنابراین، شما باید قبل از معامله قراردادهای آتی، استراتژی و بررسی دقیق خود را انجام دهید و مزایا و خطرات آن‌ها را درک کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با این نوع از معاملات بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید در صرافی بایننس و بازار ارزهای دیجیتال به خوبی عمل کنید و سرمایه خود را دچار ریسک و سایر مشکلات نکنید. 

اگر می‌خواهید بدون هیچ دغدغه‌ای در صرافی بایننس احراز هویت شوید، پیشنهاد می‌کنیم برای احراز هویت بایننس از ما کمک بگیرید. همچنین با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید شانس معاملات خود را تا جای ممکن افزایش دهید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.