whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین الت کوین ها

1401/09/21 ساعت 00:38


یکی از اصطلاحات مهم و رایج در بازار ارز دیجیتال، عبارت الت کویین است. الت کوین در واقع به رمز ارزهایی گفته می‌شود که به گونه‌ای تلاش کرده‌اند تا جایگزین مناسبی برای بیت کوین شوند. به‌ طور کلی تمام رمز ارزها به‌ غیر از بیت کوین را آلت کوئین می‌نامند و این رمز ارزها از تکنولوژی بلاکچین بهره می‌گیرند تا امکان انجام معاملات همتا به همتا را خیلی راحت فراهم کنند. 

چنین رمز ارزهایی با پشتوانه موفقیت بیت کوین ایجاد شده‌اند و سعی می‌کنند با به وجود آوردن تغییر در قوانین بیت کوین و همچنین بهبود دادن آن‌ها، توجه کاربران زیادی را به خود جلب نمایند. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در خصوص الت کوین‌ها، توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال اقدام نمایید و همچنین موارد مهمی که در ادامه ذکر می‌شود را نادیده نگیرید. 

دلیل به وجود آمدن آلت کوین‌ها 

از زمان آغاز فعالیت رمز ارز بیت کوین، برخی از نقطه ‌ضعف‌های آن توجه فعالان موجود در بازار مالی را جلب کرده‌ است. اولین خصوص، کند بودن سرعت استخراج کوین و همچنین تأیید تراکنش‌ها جهت اغلب کاربران بوده که اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از نقطه ضعف‌های بیت کویین، ظرفیت پایین آن جهت پردازش حجم معاملات در ثانیه بود که موجب شده بسیاری از متخصصان و برنامه‌ نویسان به فکر یک نوع ارز دیجیتال مناسب‌تر بیفتند که چنین ویژگی‌های منفی نداشته باشد. 

متخصصان در این حوزه تصمیم گرفتند با ایجاد تغییرات مختلف جزئی در کد بیت کوین و ایده گرفتن از آن، رمز ارزهای عالی‌تری به بازار معرفی کنند تا کاربران از آن‌ها بهره بگیرند. اکثر این ایده‌ها تنها به‌ عنوان یک رمز ارز باقی نماندند و به شکل مجموعه‌ای از خدمات به کاربران ارائه شدند. 

روش کار آلت کوین‌ها 

توجه داشته باشید روش کار الت کوین‌ها هم تقریباً شبیه رمز ارز بیت کوین بوده یعنی هر کاربر دارای یک کلید اختصاصی بوده که دارایی‌های او در آن کلید ذخیره شده‌اند. یک کلید عمومی نیز وجود دارد که با کمک آن تراکش‌های خود را به شکل راحت انجام می‌دهند.

هر کاربر جهت مدیریت کردن دارایی‌های خود به یک کیف پول دیجیتال نیاز داشته که روش کارکردن با آن‌ها هم تا حدود زیادی شبیه به کیف پول بیت کویین است. در آخر هم هر تراکنش انجام‌ شده در این شبکه مانند بیت کوین برگشت‌ ناپذیر بوده و امنیت بلاکچین هر رمز ارز با کدهای رمزنگاری شده تامین خواهد شد.  

دقت داشته باشید سرمایه گذاران با کمک سیگنال ارز دیجیتال می‌توانند به شکل عالی‌تری معاملات خود را انجام دهند، البته در صورتی‌ که از سیگنال‌های معتبر و قابل‌ اعتماد بهره بگیرند.

معرفی انواع آلت کوین 

هر الت کوین با توجه به هدف سازنده یا بنیان‌ گذار آن، دارای کارکرد متفاوتی است. از این‌ رو بهتر است بدانید آلت کوین‌ها به 3 دسته مختلف تقسیم شده‌اند که در ادامه قصد داریم به‌ طور مفیدتر آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید و این موارد مهم را تحت هیچ شرایطی نادیده نگیرید.  

  • استیبل کوین‌ها

توجه داشته باشید کویین‌هایی که دارای ارزش ثابتی هستند و هدف‌شان هم کم کردن ریسک معاملات در بازار مالی بوده، در دسته استیبل کویین‌ها قرار می‌گیرند. لیبرا و تتر از جمله مشهور ترین و رایج‌ ترین استیبل کویین‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را نام برد. امروزه اکثر کاربران در دنیای ارز دیجیتال، بر روی این رمز ارزها سرمایه گذاری می‌کنند و به کسب درآمد می‌پردازند.  

  • توکن‌ها و کویین‌های دیجیتالی

در دسته توکن‌ها و کویین‌های دیجیتالی، رمز ارزهای معمولی که به عنوان آلت کویین آن‌ها را می‌شناسند، قرار گرفته‌اند و ترون، اتریوم و ریپل از جمله مهم ترین این گزینه‌ها هستند.

  • گس کوین‌ها

این دسته از آلت کوین‌ها کمتر از سایر موارد شناخته شده‌اند و امروزه خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. گس کویین‌ها برای این منظور طراحی شده‌اند که فقط کارمزد تراکنش‌های دیگر الت کویین‌ها را در شبکه پرداخت نمایند. در حال‌ حاضر انواع متفاوتی از آلت کوین‌ها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد گوناگونی هستند. از میان این موارد ارز دیجیتال وی تور مثال مناسبی است که می‌توان آن را نام برد. 

محبوب ترین آلت کوین‌ها در بازار

در حال‌ حاضر آلت کوین‌های بسیار معروف و محبوبی در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد اما ما در این قسمت از مقاله سعی داریم چند مورد از بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید و دچار سردرگمی نشوید. 

دقت داشته باشید تمام آلت کوین‌ها با سود همراه نیستند و ممکن است گاهی اوقات ارزش‌شان شدیداً کاهش یابد و با شکست مواجه شوند. پس تمام سرمایه خود را وسط نگذارید تا دچار ریسک غیر قابل جبرانی نشوید.

دقت داشته باشید تمام آلت کوین‌ها با سود همراه نیستند و ممکن است گاهی اوقات ارزش‌شان شدیداً کاهش یابد و با شکست مواجه شوند. پس تمام سرمایه خود را وسط نگذارید تا دچار ریسک غیر قابل جبرانی نشوید.

  • اتریوم

اتریوم نوعی بلاکچین تمرکز زدایی شده بوده که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و همچنین نرم‌ افزارهای غیر متمرکز را فراهم می‌نماید. این آلت کوین در سال 2014 اولین قدم خود را جهت ورود به بازار ارز دیجیتال  برداشت و در سال 2016 پس‌ از یک حمله هکرها به 2 بلاکچین مختلف اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم شد. 

ارز دیجیتال اتریوم را می‌توان به‌ راحتی در انواع صرافی‌های معتبر همچون صرافی بایننس نگهداری کرد و از طریق معامله آن، سود بالایی را به دست آورد. احراز هویت بایننس کار دشواری نیست و هر کسی می‌تواند با در نظر گرفتن نکاتی ساده، این کار را انجام دهد.

  • بایننس کوین

بایننس کوین در سال 2017 توسط صرافی بایننس به بازار کریپتوکارنسی معرفی شده و آن را با نام اختصاری BNB می‌شناسند. قیمت این آلت کویین در حال حاضر حدود 335 دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 51 میلیون دلار رسیده است. بایننس کوین از بلاکچین اختصاصی BEP2 برخوردار بوده و در کل نزدیک به 200 میلیون از آن وجود دارد که 100 میلیون از طریق عرضه اولین کوین میان کاربران تقسیم شده است.

  • کاردانو

کاردانو نوعی پلتفرم بلاکچین با الگوریتم اجماع اثبات سهام بوده که سعی می‌کند علاوه‌بر ارائه خدمات جامع مالی، به کاربران ارز دیجیتال نیز اجازه دهد در دنیای اطراف‌شان یک‌سری تغییرات مثبت ایجاد کنند. لازم به ذکر است که هدف از به وجود آمدن این پروژه، توزیع مجدد قدرت اصل اختیار سازمان‌های غیر پاسخگو به دست افراد بوده که آن را در 2017 تأسیس کرده‌اند. 

روش کار آلت کویین کاردانو این بوده که مطمئن شود افرادی که در بلاکچین رمز دارند، از حق رأی مجدد هر نوع تغییر در بلاک چین برخوردار هستند. این ارز دیجیتال هم‌ مانند سایر ارزهای دیجیتال، دارای قیمت ثابتی نبوده اما ارزش بازار آن برابر با 32 میلیون دلار است.

  • Aave

اکثر تحلیلگران یا سرمایه گذاران در دنیای ارز دیجیتال، Aave را به عنوان بهترین و مناسب ترین ارز دیجیتال جدید جهت خرید در فضای DeFi می‌شناسند چون این پروتکل به کاربران این اجازه را می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده را خیلی راحت قرض دهند. همچنین بهتر است بدانید ارز دیجیتال Aave از طریق استخرهای نقدینگی که از راه برخی قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شوند، به شکل خودکار نسبت‌های وثیقه و نرخ‌های بهره را تعیین می‌نماید.

  • استلار 

اگر شما هم قصد خرید یک ارز دیجیتال عالی را دارید، استلار می‌تواند برای‌تان گزینه ایده‌آلی باشد. ارز Stellar در واقع یک شبکه‌ پرداخت توزیع شده بوده که از طریق XLM، مدیریت می‌شود. این شبکه اجازه می‌دهد پرداخت‌های سریع به تمام نقاط جهان با کارمزدی بسیار پایین، ارسال شوند. این سیستم می‌تواند بانکداری سنتی را به شکل قابل توجهی بهبود دهد و استلار را به نمونه‌ای از بهترین آلت ‌کوین‌های سال تبدیل نماید.

  • دیسنترالند 

ارز Decentraland نمونه‌ای دیگر از بهترین آلت کوین‌ها و دنیای مجازی بوده که در آن کاربران می‌توانند خیلی راحت شخصیت‌های خودشان را بسازند و زمین‌های داخل بازی را هم بخرند. تمام آیتم‌های داخل بازی به شکل NFT ساختار یافته‌اند و می‌توان از اکسپلویت‌های داخل بازی از طریق بازار به کسب درآمد پرداخت. 

دقت داشته باشید برخی از آلت کوین‌ها دارای چرخه عمر نسبتاً کوتاهی هستند و مدتی پس از تولد، از چرخه خارج خواهند شد. به همین خاطر توصیه می‌شود در انتخاب‌تان احتیاط کافی به کار ببرید.  تتر 

دقت داشته باشید برخی از آلت کوین‌ها دارای چرخه عمر نسبتاً کوتاهی هستند و مدتی پس از تولد، از چرخه خارج خواهند شد. به همین خاطر توصیه می‌شود در انتخاب‌تان احتیاط کافی به کار ببرید.

  • تتر 

تتر نوعی استیبل کوین بوده که قیمت هر واحد از آن معادل 1 دلار آمریکا است. این ارز دیجیتال در بین کاربران به عنوان یک ارز جهت حفظ ارزش سرمایه هنگام تنش‌های بازار شناخته شده است و هم اکنون ارزش بازار آن 34 میلیون دلار است. 

خرید و فروش ارز تتر در اکثر مواقع سودآور بوده اما توجه داشته باشید که این مسئله بیشتر به مهارت سرمایه گذار بستگی دارد. از این رو بهتر است بدانید افرادی که در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو هستند، می‌توانند شاهد موفقیت‌های بیشتری باشند زیرا در این کانال‌ها آموزش‌های جامعی برای تحلیل گران در نظر گرفته شده است.

  • Polkadot

یکی دیگر از بهترین الت کوین ها که به صورت پروتکلی چند زنجیره‌ای متن باز بوده و در آن می‌توان هر نوع دارایی یا اطلاعات را انتقال داد، پولکادات نام دارد. Polkadot فقط منحصر به یک دارایی نظیر رمزارز نیست و با کمک آن می‌توان طیف وسیعی از مبادلات بلاکچینی را هم عملی نمود.

بهتر است بدانید که رمزارز بومی این نوع پروتکل، پولکادات یا دات است. ارز پولکادات از ویژگی‌های عالی همچون سرعت پردازش تراکنش بالا و امکان معاملات بین بلاکچینی برخوردار بوده و از این طریق توانسته محبوبیت زیادی در بین کاربران به دست آورد. ناگفته نماند که در حال حاضر قیمت هر ارز پولکادات در بازار حدود 34 دلار بوده و همچنین ارزش بازار آن نیز 30 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

مهم ترین مزایای آلت کوین‌‌ها

همان‌ طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، الت کوین از ابتدا جهت جبران ضعف‌های بیت کوین به وجود آمده و از این‌ جهت نیز در مقایسه با بیت کوین دارای یک‌سری مزایای فوق‌ العاده است که در ادامه قرار است به بررسی آن‌ها بپردازیم.

  • آلت کوین‌ها معمولاً تراکنش‌ها را با سرعت بسیار بیشتری پردازش می‌کنند و اکثراً می‌توانند نزدیک به 2 هزار تراکنش بر ثانیه را پردازش نمایند. 
  • یکی دیگر از مهم‌ ترین مزایای الت کوین‌ها نسبت به بیت کوین، کاهش کارمزد تراکنش‌ها بوده که اهمیت زیادی دارد. هم‌ اکنون با افزایش قیمت بیت کوین و ترافیک شبکه، پرداخت کارمزد تراکنش بیت کوین برای کاربران معمولی شبکه خیلی به‌ صرفه نیست و ممکن است این امر هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.
  • وجود آلت کوین‌ها فضای بازار ارزهای دیجیتالی را رقابتی می‌کند و از این طریق کاربران انگیزه بیشتری جهت سرمایه‌ گذاری بر روی رمز ارزهای مختلف را دارند و می‌توانند سود بیشتری کسب کنند. 
  • از آن جایی‌ که تعداد الت کوین‌ها بسیار بالا بوده، دست کاربران برای انتخاب گزینه‌ای ایده‌آل باز است و می‌توانند با توجه به هدف‌شان از بهترین الت کوین ها بهره بگیرند. 

مهم‌ ترین معایب آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها علاوه‌بر ایجاد فرصت‌های فراوان و متنوع در بازار کریپتوکارنسی، ممکن است ریسک‌ها و محدودیت‌هایی را نیز برای کاربران به وجود بیاورند که در ادامه قصد داریم شما را با رایج ترین این موارد آشنا کنیم. 

  • توجه داشته باشید که قیمت الت کوین‌ها به شکل فوق‌ العاده‌ای بستگی به بیت کوین دارد و نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بر روی قیمت الت کوین هم تأثیرات مستقیمی را به جای می‌گذارد.
  • بازار آلت کوین به‌ صورت مستقل نبوده و از عمر کمتری برخوردار است، به‌ همین خاطر هم گاهی اوقات خطر کاهش ارزش و سقوط سرمایه نیز وجود دارد. پس قبل از هر چیزی تحقیقات و بررسی‌هایی که لازم است را انجام دهید، سپس تصمیم قطعی‌تان را بگیرید.  
  • حضور الت کوین‌های بی‌شمار و متنوع، ریسک به دام افتادن در تله‌های اسکم و کلاهبرداری‌ها را نیز افزایش می‌دهد و ممکن است کاربران بدون تجربه قربانی این نوع تله‌های خطرناک شوند. 

فراموش نکنید تمام رمز ارزها نظیر بیت کوین، اغلب اوقات با سود همراه نیستند و می‌توانند ریزش کنند. بنابراین بهتر است بیشتر سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارند. 

فراموش نکنید تمام رمز ارزها نظیر بیت کوین، اغلب اوقات با سود همراه نیستند و می‌توانند ریزش کنند. بنابراین بهتر است بیشتر سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارند. 

سخن پایانی 

تا به امروز بیش از 5 هزار الت کوین به بازار کریپتوکارنسی معرفی شده که تمام کاربران در سراسر جهان می‌توانند بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنند و شاهد اثرات مطلوبی باشند. البته دقت داشته باشید برای معامله کردن آن‌ها باید از تخصص و حرفه کافی برخوردار باشید، در غیر این صورت امکان دارد با مشکلات زیادی رو به رو شوید. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال هستید، بهتر است بدانید در حال حاضر سایت‌های معتبری همچون پرشین الیت به فروش اندیکاتور vip می‌پردازند تا فعالان در این حوزه بتوانند معاملات خود را به نحو احسن انجام دهند و ضرر شدیدی را متحمل نشوند‌.  

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.