whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

Fundamental Analysis یا تحلیل فاندامنتال

1402/02/19 ساعت 02:51


تحلیل بنیادی روشی برای بررسی عوامل مؤثر بر رشد اقتصاد، گروه‌های صنعتی و شرکت‌ها است. در تحلیل فاندامنتال، مانند سایر تحلیل‌ها، هدف پیش‌بینی حرکات آتی قیمت و کسب سود از آن است. در سطح شرکت، تحلیل بنیادی ممکن است شامل بررسی داده‌های مالی، تیم مدیریت، مفهوم تجاری و رقابت باشد. در سطح صنعت، نیروهای عرضه و تقاضا برای محصولات ارائه شده ممکن است مورد بررسی قرار گیرد.

آموزش رایگان تحلیل بنیادی فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یکی از روش‌های تحلیل بازار فارکس است. از آنجایی که گفتیم برخی معتقدند همه چیز در نمودار قیمت منعکس نمی‌شود، به عنوان یک معامله‌گر فارکس باید بتوانید عوامل مؤثر بر وضعیت اقتصادی کشورها، ارزش سهام شرکت‌ها و ارزش کالاها و ... را بررسی کنید. یادگیری تحلیل فاندامنتال به شما کمک می‌کند تا نه تنها بر اثر یک اتفاق اساسی دچار نوسانات ناگهانی قیمت نشوید، بلکه آمادگی کامل برای بهره‌مندی از این شرایط را داشته باشید. آموزش تحلیل فاندامنتال کار سختی نیست اما آنقدرها هم ساده نیست که در مقاله و قسمت آموزشی با آن آشنا شوید.

برای یادگیری تحلیل فاندامنتال نیازی به خرید یک دوره آموزشی یا پرداخت اشتراک یا هر هزینه دیگری ندارید. ما در صفحه آموزش فارکس در سربرگ آموزش فارکس ۰ تا ۱۰ آموزش تحلیل فاندامنتال رایگان را از ابتدا و بدون هیچ هزینه‌ای برای شما قرار داده‌ایم. هم‌چنین می‌توانید از طریق دکمه‌های زیر به بخشی از این آموزش‌ها دسترسی پیدا کنید.

تحلیل فاندامنتال فارکس

در بازار مالی پویا و نوسانی مانند بازار فارکس، استفاده از تحلیل فاندامنتال در کنار سایر تحلیل‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما معامله‌گران فارکس باید در نظر داشته باشند که تحلیل فاندامنتال برای معاملات کوتاه مدت مناسب نیست و باید دید بلندمدت داشته باشید. زیرا هر عامل تأثیر خاص خود را دارد. در چند روز، چند هفته یا حتی چند ماه نشان داده می‌شود.

آموزش تحلیل بنیادی فاندامنتال

اول از همه باید تفاوت بین تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را بدانیم. در واقع از تحلیل بنیادی برای دوره‌های بلندمدت استفاده می‌شود. اما برخلاف آنچه دیگران در سایت‌های دیگر گفته‌اند، باید بدانید که تحلیل فاندامنتال همیشه در همه استراتژی‌های رایج استفاده می‌شود و ربطی به معاملات فارکس در بازه زمانی ندارد. تفاوت اصلی تحلیل تکنیکال با تحلیل فاندامنتال این است که در تحلیل تکنیکال شما با نمودارها و داده‌های نموداری سروکار دارید، اما در تحلیل بنیادی ما بر اساس اخبار و رویدادهای جهان از جنبه‌های اقتصادی (که بیش‌ترین تأثیر را بر بازار دارند) و این که آیا به جنبه‌های سیاسی مانند جنگ و تحریم و ... خواهیم پرداخت یا خیر؟

این موضوع را نمی‌توان به طور کلی پاسخ داد. در واقع، اگر با تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال بیش‌تر آشنا شوید، متوجه خواهید شد که در واقع هر دو زیرشاخه‌های یک چیز هستند. به عنوان مثال، تحلیل تکنیکال در سطح بازگشتی قرار می‌گیرد. اساساً همین اتفاق می‌تواند بیفتد. اما از نظر عملی، تحلیل بنیادی در سطح پایه برای همه لازم است. چه از روش تحلیل تکنیکال و چه فاندامنتال استفاده کنید، باز هم باید نگاهی به اصول اولیه بی‌اندازید و بر آن نظارت کنید. تصور کنید که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنید، باید در مورد تقویم اقتصادی که بخشی از مبانی است بدانید. زیرا زمانی که اخبار اقتصادی اعلام می‌شود نباید معامله جدیدی بر اساس تحلیل تکنیکال باز شود و باید منتظر بود تا بازار پس از واکنش به آن خبر اقتصادی، دوباره تحلیل شود.

سرعت نتیجه‌گیری در انواع تحلیل‌ها

در صورت استفاده از تحلیل فاندامنتال، احتمال به نتیجه رسیدن معاملات شما مستلزم مدت زمان طولانی‌تری است و عملاً به جز یک روش (معامله مستقیم روی اخبار)، معاملات در تحلیل فاندامنتال معاملات بلند مدت هستند.

مراحل تحلیل بنیادی

حتی اگر روش مشخصی برای انجام تحلیل بنیادی وجود نداشته باشد، در ترتیب ارائه تحلیل بنیادی، بر اساس تفکیک داده‌ها پیش می‌رویم. این روش از یک رویکرد از بالا به پایین استفاده می‌کند که با اقتصاد کلی شروع می‌شود و سپس از گروه‌های صنعتی به شرکت‌های خاص منتقل می‌شود.

اولین و مهم‌ترین نکته در برنامه تحلیل از بالا به پایین، ارزیابی کلی اقتصاد است. اقتصاد مانند جزر و مد است و گروه‌های مختلف صنعتی و شرکت‌های خصوصی مانند قایق هستند. زمانی که اقتصاد رشد می‌کند، بیش‌تر گروه‌ها و شرکت‌های این صنعت سود می‌برند و رشد می‌کنند. زمانی که اقتصاد رو به زوال است، اکثر بخش‌ها و شرکت‌ها معمولاً آسیب می‌بینند.

در واقع، بسیاری از اقتصاددانان گسترش و انقباض اقتصادی را به سطح نرخ بهره مرتبط می‌کنند. نرخ بهره نیز به عنوان شاخص اصلی در بازار سهام دیده می‌شود. در زیر نموداری از S&P ۵۰۰ و عملکرد اسکناس ۱۰ ساله طی ۳۰ سال گذشته مشاهده می‌شود. اگرچه دقیق نیست، اما رابطه‌ای بین قیمت سهام و نرخ بهره وجود دارد. هنگامی که سناریویی برای کل اقتصاد ایجاد شد، یک تحلیلگر بنیادی فارکس می تواند اقتصاد را به گروه‌های مختلف صنعتی تقسیم کند.

اگر پیش‌بینی اقتصاد رشد آن را نشان دهد، گروه‌های خاصی بیش‌تر از سایرین سود خواهند برد. یک سرمایه‌گذار می‌تواند میدان را به گروه‌هایی محدود کند که برای بهره‌مندی از شرایط اقتصادی فعلی یا آینده مناسب‌تر هستند. اگر انتظار می‌رود اکثر شرکت ها از توسعه منتفع شوند، ریسک در سهام عددی نسبتاً کم خواهد بود و یک استراتژی رشد محور توصیه می‌شود. یک استراتژی رشد ممکن است شامل خرید فناوری، بیوتکنولوژی، نیمه هادی‌ها و سهام دوره‌ای باشد.

اگر انتظار می‌رود اقتصاد منقبض شود، یک سرمایه‌گذار ممکن است استراتژی محافظه کارانه‌تری انتخاب کند و به دنبال شرکت‌هایی با درآمد ثابت باشد.

تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت بر اساس روندهای بسیار بلندمدت خوب است. توانایی شناسایی و پیش‌بینی روندهای بلندمدت اقتصادی، جمعیتی، فناوری یا مصرف‌کننده می‌تواند برای سرمایه‌گذاران صبور که گروه‌ها یا شرکت‌های مناسب را انتخاب می‌کنند، سودمند باشد.

توانایی تعیین ارزش ذاتی

تجزیه و تحلیل بنیادی به شناسایی شرکت‌هایی که ارزش خوبی دارند کمک می‌کند. برخی از افسانه‌ای‌ترین سرمایه‌گذاران بلندمدت که در استفاده از تحلیل بنیادی فارکس بسیار موفق بوده‌اند عبارتند از گراهام و داد، وارن بافت و جان نف که به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند. تجزیه و تحلیل بنیادی می‌تواند به شرکت‌هایی با دارایی‌های ارزشمند کمک کند. ترازنامه قوی، درآمد پایدار و قدرت ماندگاری کمک می‌کند.

دقت بالا

پس از چنین تحقیق و تحلیل دقیقی، سرمایه‌گذار با عوامل اصلی درآمد و سود یک شرکت یا یک اقتصاد آشنا می‌شود. انتظارات از درآمد و سود خود می‌توانند محرک‌های قدرتمند قیمت سهام باشند. در بازار فارکس دقت بالایی که با تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی برای شما ایجاد می‌شود، شما را قادر می‌سازد جزو افرادی باشید که متوجه شروع یک رشد اقتصادی یا کاهش در بازار می‌شوند. دقت بالا و درک صحیح به شما در بازار فارکس کمک می‌کند تا جفت ارزهایی را که وارد حالت کما یا رنج شده‌اند شناسایی کرده و از آن اجتناب کنید. هم‌چنین می‌توانید بهترین جفت‌های ارزی را که در حال شروع هستند یا روند خوبی دارند شناسایی کنید و به آن‌ها بپیوندید. علاوه بر درک معاملات فارکس، تجزیه و تحلیل بنیادی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا درکی از محرک‌های کلیدی ارزش و شرکت‌ها در یک صنعت به دست آورند.

با تحلیل بنیادی بازار فارکس، سرمایه‌گذاران می‌توانند موقعیت‌های خود را در موقعیت‌های پرریسک (فناوری)، کم خطر (برنامه‌های کاربردی)، رشد محور (کامپیوتر)، ارزش‌محور (نفت)، غیر چرخه‌ای (محصولات اصلی مصرف‌کننده) شناسایی کنند. در معاملات جفت ارز فارکس، آن‌ها قادر خواهند بود جفت ارزهای پرخطر و کم ریسک را به خوبی شناسایی کنند. همه این موارد از دقت بالای تحلیل فاندامنتال به دست می‌آید و این باعث می‌شود به شما بگوییم که دیدن آموزش تحلیل فاندامنتال و استفاده خوب از آن بسیار ضروری است، حتی اگر روش معاملاتی شما در سبک معاملاتی تحلیل تکنیکال باشد.

ابزارهای تحلیل بنیادی

یکی از ابزارهای تحلیل بنیادی این است که بتوانیم با سایت‌های خبری کار کنیم. شما هم‌چنین به ابزار تحلیل بنیادی دیگری برای تحلیل بنیادی نیاز دارید. به عنوان یک ابزار، باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید.

سخن پایانی

تحلیل بنیادی می‌تواند ارزشمند باشد، اما باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. اگر در حال مطالعه تحقیقاتی هستید که توسط یک تحلیلگر طرف فروش نوشته شده است، مهم است که تحلیلگر پشت گزارش را بشناسید. همه ما تعصبات شخصی داریم و هر تحلیلگری دارای تعصباتی است. این یک مشکل نیست و تحقیقات هنوز می‌تواند ارزش زیادی داشته باشد. بیانیه‌های مطبوعاتی و بیانیه‌های مطبوعاتی شرکت اطلاعات خوبی را ارائه می‌دهند، اما شما باید آن‌ها را با درجه‌ای از شک و تردید بخوانید تا حقایق را از آنچه به شما گفته می‌شود جدا کنید. بیانیه‌های مطبوعاتی تصادفی اتفاق نمی‌افتد. آن‌ها یک ابزار روابط عمومی مهم برای شرکت‌ها هستند. تحلیلگران بنیادی باید به خوانندگان ماهری تبدیل شوند تا اطلاعات مهم را بیابند و تبلیغات پوچ را نادیده بگیرند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.