whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال Ardor

1400/11/22 ساعت 00:53


Ardor پلتفرمی با ویژگی BaaS است. این ویژگی شرایط لازم برای بهره مندی بازرگانان از نقاط قوت فناوری بلاک چین بدون نیاز به سرمایه گذاری فراهم می کند. تاجران و موسسات می‌توانند در توسعه راه حل های بلاک چین سفارشی خود از این ویژگی بهره مند شوند. Ardor یک زنجیره اصلی ارائه می دهد که امنیت و تمرکززدایی بلاک چین را مدیریت می کند. به این ترتیب زنجیر فرزند قابل تنظیمی را فراهم می کند که برای کاربردهای مختلف تجاری آماده استفاده است.

توسعه دهنده Ardor همان شرکتی است که روی پروژه متن باز Nxt کار می کند. Ardor فراتر از Nxt عمل می کند تا مسائل مهمی چون تاخیر بلاک چین، مقیاس پذیری و سفارشی سازی را حل کند.

ابتدا به Ardor، پایه‌های آن در Nxt و اولین پروژه زنجیره‌ای فرزند یعنی Ignis میپردازیم. این پروژه پتانسیل زیادی برای هدایت BaaS به سطوح جدید استفاده و دسترسی دارد. با این وجود احتمالاً موفقیت آن به میزان کششی که تیم توسعه می تواند برای برنامه های اولیه ایجاد کند، بستگی دارد. Nxt برای به دست آوردن پذیرش گسترده ای که توسعه دهندگان به آن امیدوار بودند، فراتر از نمونه های مهمی مانند BNP Paribas و Accenture تلاش کرده است. در نگاه تیم توسعه Ardor نقطه عطفی برای ایجاد تحرک است.

 

image

لوگوی آردور

 

کمی درباره  Nxt

قبل از اینکه بخواهیم به چیزی که Ardor را منحصربه‌فرد می‌کند بپردازیم، باید به پلتفرم Nxt و ریشه‌های آن نگاهی بیندازیم. Ardor از آنجاییکه به شدت بر برنامه نویسی هسته Nxt متکی است، نام مستعار "Nxt 2.0" را به خود اختصاص داده است. در واقع، آردور تقریباً دارای تمام ویژگی های Nxt و به علاوه قابلیت های پیشرفته دیگر است.

Nxt در سال 2013 کار خود را شروع کرد. Nxt یکی از اولین ICO هایی بود که تا به حال یک ارز دیجیتال راه اندازی کرده بود. Nxt یکی از اولین پروژه هایی بود که یک بلاک چین جدید را از ابتدا کدنویسی کرد و هیچ کدی از بیت کوین قرض نگرفت. کد متن باز آن به زبان جاوا نوشته شده است. همچنین اولین بلاک چینی بود که به طور کامل اثبات سهام یا PoS را پیاده سازی کرد.

Nxt یک طراحی آزمایشی بود. هدف این بود که به شرکت‌ها و سایر نهادها اجازه داده شود راه‌حل‌های بلاک چین خود را با استفاده از API، ایجاد سکه‌های جدید در بالای بلاک چین Nxt و حتی کپی یا ویرایش کد Nxt پیاده‌سازی کنند. تیم توسعه راهکارهای مختلفی را ایجاد کرده است که با ایجاد توکن جدید می توان آنها را فعال کرد. این راهکارها شامل ایجاد دارایی، تجارت، رای گیری بلاک چین و ایجاد بازار است. Nxt تلاش می کند تا ساخت توکن های جدید و شروع استفاده از آنها را برای شرکت ها و نهادها آسان کند.

 

image

آردور

 

مشکلات  Nxt

Nxt یک فناوری بلاک چین معتبر، تایید شده و تثبیت شده با سابقه نسبتا طولانی و تیم توسعه با تجربه است. با این حال، افزایش استفاده از بلاک چین در سال‌های آینده، Nxt  و سایر فناوری‌های بلاک چین را با مشکلاتی مواجه میسازد. مشکلات اساسی در زمینه پرداخت، مقیاس‌پذیری و سفارشی‌سازی.

توکن های بومی

اولین و ساده ترین مشکل استفاده از توکن های بومی، کارمزد تراکنش است. Nxt از سیستم اثبات سهام استفاده می کند. به این معنی که کل عرضه توکن قبلا ایجاد شده است و با هر block توکن های جدیدی ایجاد نمی شود.

Forger هایی که بلوک ها را تایید میکنند، بخشی از کارمزد تراکنش های پرداخت شده در شبکه را دریافت می کنند. به این ترتیب، هزینه های تراکنش باید در NXT پرداخت شود. این موضوع در مورد ارزهایی که از پروتکل ERC20  اتریوم برای ساخت بالای بلاک چین اتریوم استفاده می کنند نیز صادق است. آن ارزها هزینه ها را در اتر می پردازند.

تاخیر بلاک چین

بیشتر فناوری های بلاک چین، از جمله  Nxtبا نوعی تاخیر بلاک چین نیز مواجه هستند. ریشه این تاخیر، نیاز به دانلود کل تاریخچه بلاک چین به منظور راه اندازی یک گره کامل در شبکه است. با انجام تراکنش های بیشتر، نیاز به ذخیره سازی برای راه اندازی یک گره کامل افزایش می یابد.

 

image

آردور

 

مشکلات سفارشی سازی

راه‌حل های BaaS سفارشی‌سازی، ایجاد دارایی‌های جدید و پلتفرم‌های معاملاتی را تقویت می‌کند. اما وقتی صحبت از کمک به مشتریان در حفظ سیستم‌هایشان به میان می‌آید، با چالش مواجه می‌شود. ایجاد یک کلون از بلاک چین Nxt نسبتاً ساده است. اما انجام این کار به سرورهای جداگانه و تعمیر و نگهداری مداوم نیز نیاز دارد تا سیستم سفارشی سازی شده به خوبی اجرا شود.

کلون ها در به روز رسانی نرم افزار و پروتکل های امنیتی بسیار آهسته عمل خواهد کرد. Nxt باید تلاش زیادی برای پشتیبانی مداوم از راه حل های سفارشی مبتنی بر Nxt انجام دهد.

طرز کار Ardor و حل مشکلات

Ardor هر ویژگی پشتیبانی شده توسط بلاک چین Nxt را در برمیگیرد. اما معماری آن نحوه پیاده سازی بلاک چین های جدید را تغییر می دهد. با ایجاد زنجیره های متعدد، امنیت را از عملکرد جدا می کند. زنجیره اصلی آردور یک بلاک چین با پیکربندی ساده و کم حجم است که برای سرعت و امنیت ساخته شده است.

زنجیره فرزند

وقتی می خواهید پروژه جدیدی را روی Ardor پیاده سازی کنید، چیزی به نام زنجیره فرزند ایجاد می کنید. زنجیره فرزند تمام امکانات و قابلیت‌های شخصی‌سازی پشتیبانی شده در Nxt را در خود جای داده است. با این حال، همچنان به زنجیره اصلی مرتبط است و تایید امنیت و عدم تمرکز خود را با استفاده از زنجیره اصلی می‌گیرد.

این ساختار جدید امکان اجرای زنجیره های فرزند و ویژگی های آن را در عرض چند دقیقه یا چند ساعت فراهم می کند. 

پرانینگ تراکنش

Ardor مشکل تاخیر بلاک چین را با استفاده از سیستم پرانینگ تراکنش حل می کند. در آینده، لازم نیست هر گره یک کپی کامل از تاریخچه تراکنش ها را نگه دارد. تنها تراکنش های اخیر مربوطه که زنجیره بلوکی را به این نقطه رسانده اند، کپی می شوند. Ardor از گره‌های بایگانی نیز پشتیبانی می‌کند. این گره ها در صورت نیاز، تاریخچه تراکنش‌های کامل را نگه می‌دارند.

 

image

زنجیره فرزند آردور

 

برای حل مشکل توکن بومی، Ardor از سیستم باندلرها یا دسته بندی استفاده می کند. باندلرها گره هایی در شبکه هستند که هزینه های پرداخت شده در توکن زنجیره فرزند را می پذیرند. سپس عملیات پرداخت به forger های زنجیره اصلی Ardor را با ARDR انجام میدهند. این بدان معناست که کاربر نهایی می تواند تراکنش را در یک توکن فرزند آغاز کند و هزینه تراکنش را در همان توکن فرزند بپردازد.

به لحاظ تئوری، کاربران ممکن است کاملا از وجود Ardor بی اطلاع باشند. با این حال می‌تواند پایه و اساس برنامه‌های بی‌پایان بلاک چین باشد.

Ignis اولین زنجیره فرزند ساخته شده بر روی Ardor

توسعه دهندگان Ardor برای آزمایش قابلیت های آن و به عنوان نمونه ای از یک زنجیره فرزند فعال، Ignis را ایجاد کرده اند. Ignis تمام ویژگی‌های قابل شخصی‌سازی را که از پایه کد Nxt می‌آیند، پیاده‌سازی می‌کند. Ignis ICO پانزده میلیون دلار بودجه برای توسعه کسب کرد.

در آینده، پلتفرم‌های معاملاتی سهام، خدمات انتقال فایل دیجیتال، برنامه‌های بلاک چین شرکت های خصوصی و … می‌توانند از زنجیره‌های فرزند Ardor استفاده کنند. نقاط قوت Ardor سرعت راه‌اندازی و قابلیت سفارشی‌سازی گسترده آن است. 

 

image

ignis

 تامین سکه ARDR 

کمتر از یک میلیارد سکه ARDR در گردش است. از آنجایی که آردور به جای اثبات کار از اثبات سهام استفاده می کند، سکه جدیدی صادر نخواهد شد. اثبات سهام، اگرچه معایبی دارد، مزایای مختلفی را نیز ارائه می دهد.

نقشه راه و تیم

Ardor در تاریخ یکم ژانویه 2018 عرضه شد. از آن زمان، پیشرفت های قابل توجهی داشته است. از جمله اجرای قراردادهای هوشمند کم حجم در شبکه آزمایشی که به زودی در شبکه اصلی راه اندازی می شوند.

پروژه های زیادی نیز در شبکه اصلی Ardor راه اندازی شده اند. مانند Triffic، یک پلتفرم برنامه وفاداری مشتری و Max Crowdfund، یک پروژه تامین مالی دارایی. آردور همچنین اثبات مفهومی را برای مبادله غیر متمرکز به بایننس ارائه کرده است.

شاید هیچ یک از اینها به ویژه برای افراد غیر فنی جذاب نباشد. با این حال، پیشرفت های متعدد آردور در مراحل مختلف پیاده سازی از تحقیق تا آزمایش قابل مشاهده است. این امر به یک چشم انداز بلند مدت قوی برای این پروژه اشاره می کند.

Jelurida تیم حامی Nxt، آردور و Ignis

Nxt، آردور و Ignis همگی پروژه های یک شرکت خصوصی به نام Jelurida هستند. تیم Jelurida یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های توسعه بلاک چین است که قدمت آن به راه‌اندازی Nxt در سال 2013 برمی‌گردد.

این تیم متشکل از توسعه دهندگانی ماهر با سال ها تجربه در ایجاد و نگهداری کد بلاک چین است. بعلاوه، یکی از بنیانگذاران دارای سابقه حقوقی است و مفاهیم حقوقی معماری متن باز و برنامه های بلاک چین را مدیریت می کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.