whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

زمان های واقعی سشن های فارکس به وقت ایران

1402/02/03 ساعت 04:01


در این مقاله پیرامون زمان های واقعی سشن های فارکس به وقت ایران صحبت می‌کنیم. در کنار تمامی شرایط و آموزش هایی که برای ورود به بازار سیگنال فارکس و موفقیت در معاملات آن وجود دارد، آگاهی از بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس موضوع مهمی است که حتما باید درباره آن آگاه با شید. به همین منظور در این مقاله پرشین الیت بهترین ساعات معاملات در فارکس را به شما معرفی می کند. لطفا با ما همراه باشید.

دانستن بهترین زمان برای تجارت در فارکس

همانطور که می دانید بازار فارکس مبتنی بر خرید تتر و فروش جفت سیگنال ارز دیجیتال در دنیا است و به دلیل اینکه این بازار بزرگ یک بازار جهانی است، بازار فارکس 24 ساعته و در 5 روز هفته باز است. بازار ارز در واقع در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

دلیل تعطیلی بازار گروه ارز دیجیتال در روزهای شنبه و یکشنبه این است که این دو روز برای کشورهایی که ارزش ها در بازار فارکس هستند تعطیل است.

مهمترین کشورهای بازار فارکس آمریکا و استرالیا هستند و به محض شروع روز کاری این کشورها ابتدا قیمت دلار آمریکا و سپس قیمت دلار استرالیا مشخص می شود.

بهترین ساعات معاملات در فارکس برای ایرانیان

قبلاً گفتیم که بازار فارکس 24 ساعته است. این نقطه شروع و پایان از ساعت 1:30 صبح تا 1:30 بامداد روز بعد خواهد بود.

علاوه بر بورس آمریکا و استرالیا، بازارهای بورس ژاپن و انگلیس نیز از بازارهای بسیار مهمی هستند که ساعت کاری آنها به وقت تهران در زیر برای شما آورده شده است.

  • بازار بورس نیویورک: 16:30 بعد از ظهر تا 1:30 بامداد
  • بازار سهام سیدنی در استرالیا: 1:30 صبح تا 10:30 صبح
  • بازار بورس توکیو، ژاپن: 3:30 صبح تا 12:30 بعد از ظهر
  • بازار بورس لندن: 11:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر

مهمترین عوامل تعیین کننده بهترین زمان برای تجارت در فارکس 

حجم معاملات:

ساعاتی که حجم معاملات در فارکس زیاد است، قیمت ها به عدد واقعی نزدیکتر است و در این ساعات معامله منطقی تر است.

استراتژی معاملاتی معامله گر:

اگر استراتژی معاملاتی شما میان مدت یا بلند مدت است، بهتر است با قیمت های واقعی در فروش اندیکاتور VIP معامله کنید. یعنی در ساعاتی که حجم معاملات در بازار فارکس زیاد است. نوع جفت ارزی که قصد معامله دارید: باید به نقطه ای که قرار است بازار آن کانال سیگنال ارز دیجیتال باز شود توجه کنید.

توجه به اخبار:

برای موفقیت در بازار فارکس باید به طور مرتب اخبار را دنبال کنید. معمولا مهم ترین اخبار قبل از باز شدن بورس آمریکا منتشر می شود.

آرامش معامله گر:

به این نکته بسیار مهم توجه کافی داشته باشید که در ساعاتی از بازار که از نظر روانی آسوده هستید و می توانید بهترین تصمیم را بگیرید باید معامله کنید.

بهترین زمان برای تجارت در فارکس 

با توجه به اینکه ساعت کاری بازار ارز از ساعت 1:30 صبح تا 1:30 بامداد روز بعد است و در این ساعات حجم معاملات در زمانی که ایرانی ها مشغول کار اصلی خود هستند بالاست، بهترین زمان است. تجارت. در فارکس برای ایرانیان بین ساعت 16 تا 21 است. در این ساعات می توانید به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید و احتمال شکست شما به حداقل می رسد.

چگونه با مبدل منطقه زمانی بازار فارکس معامله کنیم؟

بورس اوراق بهادار تهران (TSE) در تهران، ایران مستقر است. یک بازار دیگر در این کشور وجود دارد که فرابورس ایران است. کد MIC این صرافی XTEH است. مخفف یا مخفف این بازار TSE است. 

خلاصه ساعات معاملات:

بورس اوراق بهادار تهران شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12:30 بعد از ظهر به وقت استاندارد ایران (GMT + 03:30) باز است.

بورس تهران برای ناهار تعطیل نمی شود. بورس اوراق بهادار تهران در روزهای آخر هفته باز است. بورس اوراق بهادار تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه برای معاملات باز است. بورس اوراق بهادار تهران در مجموع 3 ساعت و 30 دقیقه در روز باز است.

بورس اوراق بهادار تهران دارای ساعات طولانی معاملات است. جلسه پیش از معاملات از ساعت 8:30 صبح تا 9:00 صبح می باشد. هیچ جلسه پس از معامله وجود ندارد.

وقتی نوبت به بهترین زمان برای تجارت فارکس می رسد، صبح دوشنبه ایده آل نیست. با این حال، بعدازظهرهای دوشنبه داستان کاملاً متفاوتی است. این به این دلیل است که بازار پس از ساعات صبح شروع به گرم شدن می کند و حجم معاملات افزایش می یابد. هنگامی که چندین جلسه معاملاتی با هم همپوشانی دارند.

لندن به عنوان شلوغ ترین جلسه تجاری در رتبه بندی قرار می گیرد، در حالی که نیویورک فاصله چندانی با آن ندارد.  

بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای (یا حداقل کسانی که به صورت تمام وقت معامله می‌کنند) اغلب ساعت 14:00 به وقت گرینویچ را بهترین زمان برای ورود به بازار می‌دانند، زیرا زمانی است که لندن در حال بسته شدن است و بسیاری در انتظار تغییر به نیویورک هستند. در حالی که تغییرات قیمت می تواند در این مدت متلاطم و تا حدودی غیرقابل پیش بینی باشد، نوسانات بزرگ دری را به روی فرصت های بیشتری برای سود باز می کند.

همپوشانی دیگری بین سیدنی و توکیو وجود دارد که بین ساعت 12:00 تا 7:00 GMT رخ می دهد. اگرچه به اندازه لندن/نیویورک برجسته نیست، اما هنوز ثابت می کند که زمان هوشمندی برای تجارت است.

بدترین زمان برای تجارت فارکس چه زمانی است؟

اواخر یکشنبه / اوایل دوشنبه

اواخر یکشنبه تا اوایل دوشنبه یکی از بدترین زمان ها برای تجارت فارکس است. همه چیز در این مدت کند می ماند. از بسیاری جهات، این چارچوب زمانی به‌عنوان یک دوره ارزیابی مجدد عمل می‌کند و بسیاری از آن‌ها به‌جای معامله فعال، از متقاطع برای برنامه‌ریزی برای هفته آینده استفاده می‌کنند. درصد بیشتری از سرمایه گذاران با فرا رسیدن هفته جدید از انجام معاملات اجتناب می کنند و پیروی از آنها هوشمندانه است.

تعطیلات ملی

تعطیلات ملی باعث استراحت و آرامش می شود، اما با تمایل به استفاده از این زمان آزاد برای شرکت در بازارهای فارکس مبارزه کنید. بانک ها یکی از بزرگترین تأثیرگذاران در بازار فارکس هستند، بنابراین بسته شدن آنها در تعطیلات به طور چشمگیری بر بازار تأثیر می گذارد. زمانی که آنها باز و کار نمی کنند، تعداد تراکنش های فارکس در حال انجام کاهش می یابد. این می تواند منجر به یک بازار ثابت یا رفتار قیمت ارز دیجیتال نامنظم نیز شود. پس بهتر است از تجارت در تعطیلات ملی جلوگیری کنید.

در طول انتشار اخبار مهم

گزارش های مالی، داده های اقتصادی و به روز رسانی های سیاسی بازار فارکس را هدایت می کنند. در حالی که وسوسه انگیز است که بخواهید در طول رویدادهای خبری مهم معامله کنید، بهتر است از انجام این کار خودداری کنید - مگر اینکه درک دقیقی از نحوه تجارت اخبار داشته باشید.

اخبار مهم را از طریق یک تقویم اقتصادی فارکس دنبال کنید، بنابراین می توانید از آنچه که در راه است جلوتر باشید. در اینجا چند رویداد مرتبط با اخبار وجود دارد که می تواند بر بازار فارکس تأثیر بگذارد:

داده های CPI

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) میانگین وزنی کالاها و خدماتی است که مصرف کنندگان استفاده می کنند. این شامل عوامل متعددی مانند غذا، حمل و نقل، مراقبت های پزشکی و حتی داروها می شود. CPI با ارزیابی تغییرات قیمت برای اقلام "سبد" کالاها و خدمات و میانگین گیری آنها تعیین می شود. هرگونه تغییر در CPI برای ارزیابی هزینه زندگی استفاده می شود. CPI یکی از آمارهایی است که اغلب برای شناسایی زمان‌های کاهش تورم و تورم استفاده می‌شود.

کسری های تجاری 

کسری تجاری زمانی رخ می دهد که واردات یک کشور از تعداد کل صادرات آن بیشتر شود. در حالی که کسری تجاری از نظر فنی یک اتفاق خنثی است، کسری های بزرگ می تواند تأثیر منفی بر اقتصاد داشته باشد. با این حال، کسری تجاری می تواند نشان دهنده یک اقتصاد قوی یا قوی باشد و گاهی اوقات می تواند منجر به رشد اقتصادی شود.

مصرف مصرف کننده

مصرف مصرف کننده به کل پولی اطلاق می شود که خانوارها برای کالاهای بی دوام و بادوام خرج می کنند. سطح هزینه اغلب برای نشان دادن اعتماد کلی مصرف کننده استفاده می شود.

تولید ناخالص ملی 

تولید ناخالص داخلی (GDP) نشان دهنده ارزش کل بازار کالاها و خدمات تولید شده در یک اقتصاد خاص است. داده های تولید ناخالص داخلی معمولاً برای سنجش رشد و سطوح فعالیت اقتصادی در اقتصاد یک کشور استفاده می شود. تولید ناخالص داخلی به اقتصاددانان کمک می کند تا روندهای فعلی و گذشته را شناسایی کرده و پیش بینی های مالی بهتری انجام دهند.

نرخ بیکاری 

نرخ بیکاری روش رایجی است که اقتصاددانان برای درک وضعیت فعلی اقتصاد یک کشور از آن استفاده می کنند. نرخ بیکاری که به عنوان یک شاخص عقب ماندگی شناخته می شود، معمولاً حتی پس از بهبود اقتصاد افزایش می یابد و کاهش آن مدتی طول می کشد. نرخ اغلب هر شاخص دیگری را که ممکن است قبلا وجود داشته باشد تأیید می کند.

نرخ بیکاری از تقسیم تعداد کل شهروندان بیکار بر تعداد بزرگسالان شاغل محاسبه می شود.

زمان اقدام با قیمت عجیب 

مواقعی وجود خواهد داشت که یک جفت فارکس بدون هیچ قافیه یا دلیلی اقدام به قیمت عجیبی می کند. حرکات تصادفی ممکن است به بازار احساس هیجان انگیزی بدهد، اما به طور کلی یک محیط معاملاتی سخت ایجاد می کنند. درک اینکه چه چیزی باعث چنین تغییرات قیمتی و احساسات عمومی بازار می شود بسیار دشوار است. به همین دلیل، هنگامی که اقدام عجیبی در قیمت رخ می دهد، بهتر است تا پایان طوفان منتظر بمانید.

جلسات آسیایی زمانی که نقدینگی کمتر است، به ویژه نزدیک به زمان متقاطع پایان روز

سطوح پایین نقدینگی، که گریبان جلسات آسیایی را می گیرد، به درستی نشان دهنده یک پرچم قرمز است. تعداد منابع معامله شده در طول جلسات بازار آسیا اغلب بسیار کم است و میانگین حرکت پیپ را برای پوشش اسپردهای بالای ارزهای آسیایی بسیار کم می کند. این امر به ویژه در نزدیکی زمان جابجایی پایان روز صادق است.

چرا زمان بندی بازار فارکس سخت است؟

تجارت موفق فارکس به زمان بندی بستگی دارد. اگر در بازارهای سهام سنتی معامله کرده باشید، می‌دانید که استراتژی تلاش برای زمان‌بندی معاملات حول رکود و فرصت‌های خرید با تخفیف تقریباً همیشه در بلندمدت برای شما هزینه دارد. به این دلیل که، در حالی که این تغییرات قیمت و اصلاحات اجتناب ناپذیر است، زمان بندی آنها می تواند غیرقابل پیش بینی باشد.

طیف گسترده‌ای از متغیرها می‌توانند بر حرکت قیمت و زمان‌بندی آن حرکت‌ها تأثیر بگذارند، و در حالی که برخی از آن‌ها - مانند گزارش‌های اقتصادی از دولت‌ها و الگوهای نمودار قابل اعتماد - ممکن است راحت‌تر ردیابی و مبادله شوند، برخی دیگر - مانند اخبار اقتصادی یا تجاری یا اخبار اقتصادی تغییرات ناگهانی در احساسات معامله‌گران - پیش‌بینی آن می‌تواند سخت یا حتی غیرممکن باشد.

به عنوان یک معامله گر، بهترین رویکرد شما برای زمان بندی این است که یک استراتژی معاملاتی بسازید که تا آنجا که ممکن است متغیرها را در نظر بگیرد و به شما کمک کند فرصت هایی را شناسایی کنید که در آن می توانید زمان بندی حرکات قیمت را با دقت پیش بینی کنید - حتی در حالی که درک این موضوع در دراز مدت. ، قرار نیست هر بار آن را درست حدس بزنید.

به یاد داشته باشید که به یک استراتژی پایبند باشید.

در حالی که زمان بندی نقش مهمی در کسب برد و سود در بازار فارکس ایفا می کند، نظم و انضباط در اجرای استراتژی معاملاتی شما به همان اندازه در پایه گذاری موفقیت در معاملات بلندمدت مهم است. استراتژی معاملاتی هر معامله‌گری طرحی شخصی‌سازی شده برای ایجاد موفقیت پایدار است که با اهداف تجاری مربوطه همسو می‌شود. استراتژی شما برای شما منحصر به فرد است و الگوها و شاخص هایی را که ترجیح می دهید ترکیب می کند و هنگام در نظر گرفتن فرصت های معاملاتی، آستانه ریسک فردی شما را در نظر می گیرد.

یک استراتژی تجاری موفق برای موفقیت بلندمدت ساخته شده است، اما این بدان معنا نیست که با هر معامله ای که انجام می دهید نتیجه خواهد داد. مشکلات واقعی تنها زمانی ظاهر می شوند که بازدهی ضعیف ایمان شما را به استراتژی معاملاتی شما متزلزل کند. اغلب اوقات، معامله گران نظم خود را از دست می دهند و با تأکید بیش از حد بر نقاط داده، روندها و سایر اطلاعاتی که از طریق یک استراتژی معاملاتی فرآیند محور تأیید نمی شوند، شروع به تعقیب فرصت های سود می کنند.

به عبارت دیگر، معامله‌گران از نتایج بد عصبی می‌شوند و سرکشی می‌کنند و استراتژی‌های معاملاتی اثبات‌شده را به امید بازگرداندن آنچه از دست داده‌اند کنار می‌گذارند. بیشتر اوقات، آنها فقط خود را در یک چاله عمیق تر حفر می کنند.

کلام آخر

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته فعال است. این بدان معناست که معامله گران می توانند به پلتفرم معاملاتی مورد نظر خود وارد شوند و ارز دیجیتال را جابجا کنند. با وجود این در دسترس بودن 24 ساعته، عاقلانه نیست که شبانه روز بدون داشتن استراتژی خاصی معامله کنید.

هنگام معامله در فارکس، زمان بندی می تواند همه چیز باشد. زمان های ایده آلی برای تجارت و زمان های نه چندان خوبی برای تجارت وجود دارد.  


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.