whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

عوامل موثر در کارمزد ارز های دیجیتال چیست؟

1401/02/12 ساعت 21:20


تعیین کارمزد ارز های دیجیتال از سوی صرافی های می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. بنابراین کاربر باید در حین معامله به میزان کارمزد توجه نماید. این فرایند توسط کارگزاران و توسعه دهندگان رمز ارزها برای فعالین و سرمایه‌گذاران به صورت شفاف و کاملا دقیق تعیین می‌گردد. چرا که بخشی هزینه پرداختی کاربران بر روی بلاک چین و استفاده از خدمات صرافی‌ها برای نگهداری سرمایه در قالب کارمزد تعریف می‌گردد.

در حوزه ارزهای دیجیتال چند نوع کارمزد برای سرمایه گذاران تعریف می‌گردد؟ هزینه و میزان کارمزد هر یک از ارزهای دیجیتالی چگونه محاسبه می‌شود؟ چند نوع کارمزد در بلاک چین برای کاربران و سرمایه‌گذاران تعریف ‌شده است؟ کارمزد تعیین شده از سوی کریپتون کارنسی‌ها به چه پارامترهایی وابسته‌ است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا برای این سوالات پاسخ مناسبی پیدا کنید.

 

در حوزه ارزهای دیجیتال چند نوع کارمزد برای سرمایه گذاران تعریف می‌گردد.

 کارمزد چیست؟

کارمزد یک اصطلاح بسیار رایج و آشنا در حوزه‌های مالی و اقتصادی است که همه مردم به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم روزانه با آن سروکار دارند. شما در طول روز  برای خرید به مراکز فروشگاهی یا خدماتی مراجعه می‌کنید. یا مقداری پول را  به حساب فرد دیگری منتقل ‌می کنید. در همه این امور بر  روی رسید دریافتی خود مشاهده می‌کنید که بانک مبلغی را به ‌عنوان کارمزد از حسابتان کسر کرده است.

 به‌ عبارت‌ ساده‌تر بانک‌ها و مراکز متمرکز مالی همچون صرافی‌ها برای این ‌که پول مدنظر شما را به حساب شخص دیگری انتقال دهند یا تراکنش‌های شما را تایید نمایند، مبلغی را تحت عنوان هزینه تراکنش یا کارمزد از شما دریافت می‌کنند.

 این مبحث از سال 2014 توسط توسعه دهندگان بیت کوین در بازارهای غیرمتمرکز و ارز دیجیتال نیز مطرح‌ شد. از همان سال دریافت کارمزد در بازار رمز ارزها به یکی از منابع کسب درآمد فعالین این حوزه تبدیل گشته‌ است .

کارمزد ارز های دیجیتال زمانی برای کاربر تعریف می‌شود که فرد قصد داشته باشد دارایی‌های خود را به حساب فردی دیگر انتقال دهد. همچنین فرد بخواهد رمز ارزهای خود را به کمک کارگزاری‌های مختلف و معتبر به دلار، طلا ،یورو و ... تبدیل نماید.

 

کارمزد یک اصطلاح بسیار رایج و آشنا در حوزه‌های مالی و اقتصادی است

انواع کارمزد ارز های دیجیتال

سیاست حاکم بر بازار رمز ارزها  دریافت کارمزد ارز های دیجیتال را در ۳ بخش تعیین نموده است. بنابراین سرمایه گذاران  این حوزه باید با این موارد آشنا شده و اطلاعات کافی در زمینه انواع کارمزدها داشته باشند.

  • کارمزد تراکنش

 برای اینکه شبکه توکن و بلاک چین رمز ارزهای مختلف از تراکنش‌های بی‌ارزش اشباع نشود؛ توسعه‌دهندگان رمز ارزها برای تایید تراکنش‌های معتبر، مبلغی را به عنوان کارمزدی برای سرمایه گذاران تعریف نموده‌اند. بر همین اسال ماینرها از سال 2014 در ازای تایید تراکنش‌های انجام ‌شده از سوی کاربران کارمزد دریافت می‌کنند.علاوه بر این ماینرها برای استخراج رمز ارز و حضور در استخر ماینینگ پاداشی را به‌ عنوان کارمزد دریافت می‌نمایند.

 کارمزد در داخل بلاک چین ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین اصولاً توسط سیستم هش کش و بر اساس الگوریتم اثبات کار پیاده ‌سازی می‌گردد. میزان کارمزد ارز های دیجیتال با توجه به حجم تراکنش مشخص می‌شود.

  • کارمزد فعالیت صرافی‌ها و کارگزاری‌ها

کارگزاری‌ها و صرافی‌ها که وظیفه تبدیل یک رمز ارز به ارز دیجیتالی دیگر یا واحدهای پولی همچون یورو ، دلار و یا طلا را بر عهده دارند. صرافی‌ها برای انجام این امور مبلغی را تحت عنوان کارمزد از کاربران دریافت می‌نمایند . به عبارت بهتر صرافی‌های مختلف خدماتی متعددی را به سرمایه‌گذاران بازارهای غیرمتمرکز ارائه می‌دهند. این مجموعه‌ها در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند مبلغی را به ‌عنوان کارمزد از کاربران دریافت می‌نمایند.

  • کارمزد کیف پول

کاربران و سرمایه گذاران حوزه رمز ارزها دارایی‌های خود را در داخل کیف پول‌های آنلاین و سرد ذخیره می‌کنند. این افراد به طور مداوم از خدمات امنیتی و ابزارهای مختلف این کیف پول‌ها استفاده می‌نمایند. بنابراین در ازای این خدمات باید هر ماه مبلغی را به ‌عنوان کارمزد به واحد پشتیبانی این کیف پول‌ها پرداخت نمایند.

 از سوی دیگر استفاده از خدمات دیگر کیف پول‌های رمز ارزها منوط به پرداخت هزینه مشخصی به عنوان دستمزد است. میزان کارمزدها غالبا توسط توسعه توسعه‌دهندگان این ابزارها مشخص می‌شود.

 

کارمزد در داخل بلاک چین رمز ارزها توسط سیستم هش کش محاسبه می‌شود.

پارامترهای تاثیرگذار بر تعیین کارمزد ارزهای دیجیتال

کاربران با توجه ترید سیگنال ارز دیجیتال و تحلیلی که از بازار رمز ارزها انجام می‌دهند همواره در پی کسب سود بیشتر و کاهش ضرر و زیان خود هستند. در این ‌میان پیگیری مداوم عوامل تاثیرگذار بر کارمزد ارز های دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که یکی از موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در ذخیره یا انتقال دارایی‌ها، میزان کارمزدی است که از سوی ماینرها و توسعه‌دهندگان کریپتو ها مشخص می‌شود.

  • سرعت تراکنش

هر چقدر سرعت تراکنش و تایید آن بیشتر باشد، کاربر باید کارمزد بیشتری را پرداخت نمایید. سرعت بالای تراکنش علاوه ‌بر این که کاربران را از نوسانات قیمتی دور می‌کند، می‌تواند جلوی ضرر و زیان آن‌ها را در بازه‌های زمانی طولانی بگیرد.

  • حجم تراکنش

عمدتاً ماینرها علاقه دارند، تراکنش‌های بزرگ‌تر را پیگیری کرده و آن‌ها را پذیرش و تایید نمایند .این تمایل به این دلیل است که طرفین تراکنش‌های بزرگ در ازای دریافت تایید معامله، پاداش و کارمزد بیشتری را به ماینر ها پرداخت می‌کنند.

 ازدحام جمعیت و تقاضای ایجاد فضا در بلوک

 با انجام هر تراکنش مقداری از فضای بلوک‌های موجود در بستر بلاک چین رمز ارزها پر می‌شود. ممکن است در یک محدوده زمانی مشخص تعداد تراکنش‌ها افزایش یابد و فضای کافی در بلاک موجود نباشد. در این حالت کارمزد تعیین تراکنش‌ها و ایجاد فضا در بلاک رمز ارز موردنظر به ‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. در برخی از موارد به دلیل افزایش حجم بالای تقاضای ایجاد فضا در بلاک، افزایش کارمزد از ‌کنترل خارج می‌شود.

 بر همین اساس ماینر‌ها به تراکنش‌های بزرگ‌تر که نیازمند فضای بیشتری در بلاک هستند علاقه خاصی نشان می‌دهند. دلیل این امر کارمزد بالاتر این نوع از تراکنش‌ها نسبت به تراکنش‌های کوچک‌تر است.

  • ارزش روز ارز

در حال حاضر هزاران رمز ارز در بازارهای غیرمتمرکز و منبع باز در حال مبادله و خرید و فروش هستند. هر کدام از این رمز ارزها ارزش و قیمت مختص به خود را دارند . بنابراین کاربر برای سرمایه گذاری بر روی آن‌ها باید سیگنال ارز دیجیتال مدنظر را ترید نماید.

با این وجود رمز ارزهای پایه از قیمت و ارزش بالاتری برخوردار هستند. دلیل این امر استقبال سرمایه گذاران و ارزش بالای این ارزهای دیجیتال می‌باشد. طبیعتا زمانی که ارزش ارزی بالاتر باشد کارمزد تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین این رمز ارزها بیشتر خواهد بود.

 

هر چقدر سرعت تراکنش و تایید آن بیشتر باشد، کاربر باید کارمزد بیشتری را پرداخت نمایید.

توصیه های مهم  در مورد کارمزد ارز های دیجیتال

اگر قصد دارید دارایی‌های خود را از بازار رمز ارزها خارج کنید و یا آن را به واحدهای پولی مختلف تبدیل کنید؛ بهتر است به صرافی‌های معتبر و مجاز مراجعه کنید. صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال عمدتا کارمزد کمتری را نسبت به رقبای خود دریافت می‌نمایند. صرافی‌هایی همچون ، کوکوین و هیت بی تی سی کمترین کارمزد ارز های دیجیتال را دریافت می‌کنند.  علاوه بر اینکه به شیوه‌های مختلفی امکان استفاده از آن‌ها در ایران نیز فراهم است.

توجه داشته باشید که کارمزد پایین مانعی برای بهره‌مندی شما از کیفیت بالای خدمات و امنیت صرافی مورد نظر نباشد. چرا که در وهله اول امنیت سیستم و مصون ماندن سرمایه‌های شما از حملات کریپتو جکینگ بسیار مهم است.

بهترین پیشنهاد برای شما این است که در وهله اول از صرافی‌های معتبر لیست کاملی را تهیه کنید. در مرحله بعد میزان کارمزد دریافتی این کارگزاری‌های را به همراه ابزارها و خدماتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند را به طور دقیق بررسی کنید.

 برای تهیه لیست جامعه‌ای از کریپتو کارنسی های معتبر می‌توانید به وب‌سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید. این وب سایت صرافی‌های معتبر با کارمزدهای پایین را برای کاربران فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

به یاد داشته باشید که یک صرافی معتبر باید به طور کامل و شفاف اطلاعاتی کافی در زمینه امنیت، شهرت، اعتبار و کارمزد دریافتی خود به کاربران ارائه نماید. با داشتن این اطلاعات شما می‌توانید با کمترین دغدغه از امکانات صرافی مدنظر خود استفاده نمایید و با خیالی راحت به خرید و فروش و تبدیل رمز دارایی‌های خود بپردازید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.