whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد

1402/01/16 ساعت 03:19


بسیاری از سرمایه گذاران امروزه دوست دارند ارزهای دیجیتال را معامله کنند زیرا این دارایی بسیار سبک و بی ثبات است. اگر بتوانید بازار را به درستی زمان‌بندی کنید، ترید ارز دیجیتال می‌تواند بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی به شما بدهد. البته این بی ثباتی نیز ریسک بسیار بیشتری را نسبت به دارایی های با نوسان کمتر متحمل می شود. معامله‌گران ارزهای دیجیتال اغلب یکی از دو هدف را دنبال می‌کنند:

انباشت بیت کوین (BTC) و یا اتریوم (ETH) یا کسب سود به دلار در زمان کوتاه‌تر.

در بازار افزایشی ارزدیجیتال، افزایش ارزش دلار برای پرتفوی شما بسیار آسان است، اما ایجاد سهام بیت کوین چالش برانگیزتر است. 

با تجارت فعال ارز دیجیتال خود، خطر از دست دادن ارز دیجیتال خود را در بازار دارید. از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار متغیر است، برای معامله گران غیرمعمول نیست که به سرعت پول خود را در معاملات ارزهای دیجیتال از دست بدهند. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال فقط بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خود را نگه داری می کنند. برای این که به یک سود قابل قبول در ترید ارز دیجیتال برسید این مقاله از پرشین الیت با عنوان آموزش ترید ارز دیجیتال صفر تا صد مناسب شما خواهد بود.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در مقابل ترید ارز دیجیتال

همانطور که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را یاد می گیرید، باید تشخیص دهید که تجارت ارز دیجیتال چیست و در مقابل منظور از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال چیست. کدامیک بهتر است؟ بدون توجه به تفاوت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و ترید ارز دیجیتال، در نهایت هدف همیشه یکسان است: کسب سود. با این حال، زمان‌های نتیجه مورد انتظار کاملاً متفاوت است: در سرمایه‌گذاری، زمان نتیجه از میان‌مدت تا بلندمدت متغیر است، در حالی که در تجارت یا ترید ارز دیجیتال، از کوتاه‌مدت تا میان‌مدت متغیر است.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دارایی های خود را برای مدت طولانی از چندین ماه تا سال ها خریداری می کنند و نگهداری می کنند. از سوی دیگر، معامله گران ارزهای دیجیتال موقعیت‌های خود را از چند ثانیه تا چند هفته حفظ می‌کنند.

مانند سهام و سایر بازارهای مالی، تریدارز دیجیتال می‌تواند پیچیده باشد و شامل اجزای مختلفی باشد و نیاز به دانش داشته باشد. بیت کوین در سال 2009 به عنوان اولین دارایی رمزنگاری شده راه اندازی شد و همچنان بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار و شیوع است.

با این حال، در طول سال‌ها، یک صنعت کامل جدا از سایر دارایی‌های دیجیتالی به وجود آمده است که دارایی‌ها برای کسب سود قابل معامله هستند. تمام ارزهای دیجیتال دیگر که بیت کوین نیستند به عنوان آلتکوین شناخته می شوند که بزرگترین آنها اتر (ETH) است. این راهنما برای آموزش ترید ارز دیجیتال صفر تا صد است و شما را با پلتفرم‌ها و برنامه‌های معاملاتی کریپتو، اجزای یک معامله، سبک‌های معاملات و نقش تحلیل تکنیکی و بنیادی در ایجاد یک استراتژی معاملاتی جامع آشنا می‌کند.

پرشین الیت وب سایتی است که با استفاده از جدیدترین مقالات شما را از اخبار مربوط به قیمت ارز دیجیتال آشنا میکند.

آموزش ترید ارز دیجیتال صفر تا صد

بسیاری از رویکردهای مختلف از نظر نحوه ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای شروع ترید ارزهای دیجیتال، ابتدا به دانش کافی در مورد موضوع نیاز دارید. همچنین دانستن خطرات مرتبط بسیار مهم است و قوانینی که ممکن است بر اساس صلاحیت فرد اعمال شود و تصمیمات باید بر اساس آن اتخاذ شود.

برای صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید.

شما باید یک حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال باز کنید، مگر اینکه قبلاً صاحب ارز دیجیتال شده باشید. بهترین کارگزاری های ارز دیجیتال موجود در بازار عبارتند از Coinbase، eToro و Gemini و بایننس هر چهار این سرویس ها دارای یک رابط کاربری ساده و طیف گسترده ای از آلتکوین ها برای انتخاب هستند.احراز هویت در بایننس یکی از مهمترین اقدامات برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال میباشد.

برای افتتاح حساب در یک کارگزاری ارز دیجیتال، باید اطلاعات شناسایی شخصی را درست مانند کارگزاری سهام ارائه دهید. هنگام ایجاد یک حساب کاربری، باید آدرس، تاریخ تولد و آدرس ایمیل خود را ارسال کنید، این موارد به عنوان الزامات شناخت مشتری (KYC) شناخته می شوند.

حساب خود را تامین مالی کنید.

پس از ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال، باید حساب بانکی خود را متصل کنید. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال سپرده‌های بانکی را از طریق کارت‌های نقدی و حواله‌های مخابراتی می‌پذیرند. حواله های مخابراتی معمولاً مقرون به صرفه ترین راه برای پر کردن حساب شما هستند و در Coinbase و Gemini قابل دسترسی هستند.

یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال پول خود را در بیت کوین و اتر می گذارند. با این حال، تجارت با استفاده از شاخص‌های فنی امکان‌پذیر است، زیرا این ارزهای دیجیتال به طور قابل پیش‌بینی‌تری نسبت به دیگر آلت‌کوین‌های حرکت می‌کنند.

بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بخشی از پول خود را در آلتکوین ها قرار می دهند. اگرچه ارزهای دیجیتال با سقف بازار بزرگ ریسک بیشتری دارند، اما ارزهای دیجیتال با سقف متوسط بازار کوچک پتانسیل صعودی بیشتری دارند.

تجارت را شروع کنید.

اگر به دنبال یک استراتژی ترید ارز دیجیتال هستید، ممکن است تجارت ارز دیجیتال خودکار را با نرم افزاری مانند Coinrule امتحان کنید. ربات های معاملاتی کریپتو فرآیندی را اجرا می کنند که بر اساس اهداف سرمایه گذاری شما بیشترین بازده ممکن را به شما ارائه می دهد. شما می توانید به سرعت درآمد کسب کنید، سکه های خود را حفظ کنید، یا سبد خود را با معاملات خودکار ارز دیجیتال متنوع کنید، که می تواند روشی محافظه کارانه، خنثی یا تهاجمی را برای شما فراهم کند. حتی ممکن است تجارت ارزهای دیجیتال را به طور فعال در برخی از سایت‌ها بررسی کنید.

ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید.

اگر به طور فعال بیت کوین را معامله می کنید، برای دسترسی به آنها باید وجوه خود را در صرافی نگه دارید. به عنوان مثال، اگر در حال خرید ارز دیجیتال برای نگهداری میان مدت و بلند مدت هستید، باید یک کیف پول بیت کوین خریداری کنید. کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری دو نوع کیف پول ارزدیجیتال هستند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین محافظت را ارائه می‌کنند، زیرا ارز دیجیتال شما را روی یک دستگاه فیزیکی که به اینترنت متصل نیست، نگه می‌دارند.

یکی از بهترین ارزهایی که به تازگی توانسته است پا به عرصه رقابت با بیت کوین بگذارد تتر است. برای اطلاع از قیمت خرید تتر از متخصصان ما کمک بگیرید.

مبانی تجارت ارزهای دیجیتال

ارزش ارز دیجیتال ثانیه به ثانیه و روز به روز توسط بازاری تعیین می شود که هرگز نمی خوابد. بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال مستقل که ارزش آن توسط یک بازار آزاد تعیین می شود، چالش های منحصر به فردی را در مورد نوسانات ارائه می دهد که اکثر ارزها با آن مواجه نیستند. بنابراین، برای تازه واردان مهم است که تا حدودی در مورد نحوه عملکرد بازارهای ارز دیجیتال اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت در بازارها به ترید ارز دیجیتال بپردازند، حتی به صورت متناوب و بیشترین سود را از مشارکت خود در اقتصاد تجارت ارز دیجیتال ببرند. تجارت ارز دیجیتال می تواند از نظر مقیاس و پیچیدگی از یک تراکنش ساده، مانند نقدینگی به یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، تا استفاده از انواع جفت های معاملاتی برای هدایت سودآور بازار به منظور رشد سبد سرمایه گذاری خود را شامل شود. البته، با افزایش حجم و پیچیدگی تجارت ارز دیجیتال، ریسک معامله گر نیز افزایش می یابد.

ساختار ترید ارز دیجیتال 

معامله ارز دیجیتال شامل خریدار و فروشنده است. از آنجایی که یک تجارت دو طرف متضاد وجود دارد (خرید و فروش) کسی مجبور است بیشتر از دیگری سود کند. از این رو، تجارت ذاتاً یک بازی حاصل جمع صفر است: یک برنده و یک بازنده وجود دارد. داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد بازارهای ارزهای دیجیتال می تواند به حداقل رساندن ضرر احتمالی و بهینه سازی برای سود بالقوه کمک کند. هنگامی که قیمتی بین خریدار و فروشنده توافق می شود، معامله (از طریق مبادله) انجام می شود و ارزش گذاری بازار برای دارایی تعیین می شود.

در بیشتر موارد، خریداران تمایل دارند تا سفارشات را با قیمت کمتری نسبت به فروشندگان تنظیم کنند. این دو طرف یک دفترچه سفارش را ایجاد می کند. زمانی که تعداد سفارش‌های خرید ارز دیجیتال بیشتر از سفارش‌های فروش باشد، قیمت معمولاً بالا می‌رود، زیرا تقاضا برای دارایی بیشتر می‌شود. برعکس، زمانی که افراد بیشتری به فروش می پردازند تا خرید، قیمت کاهش می یابد. 

برای ترید در ارز دیجیتال ابزارهای مهمی همچون سیگنال فیوچرز و اندیکاتور VIPوجود دارد که همه ی این ها را میتوانید از وب سایت پرشین الیت به دست آورید.

سبک های مختلف ترید ارز دیجیتال 

برای ترید در ارز دیجیتال سبک های مختلفی وجود دارد که در ادامه به سه تا از معروف ترین روش های ترید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

1.معاملات روزانه 

معاملات روزانه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد، مانند اسکالپینگ است، اما به جای انجام معاملات در طول چند دقیقه، معمولاً آنها را در طول روز انجام می دهید. یک معامله گر روزانه ممکن است اسکالپ کند، محدوده را معامله کند، یا حتی معاملات کوتاه مدت موقعیت را در یک روز انجام دهد.  شما از حد ضرر و مقیاس در داخل و خارج از موقعیت ها استفاده می کنید، اما به دنبال سود کمی بیشتر در هر معامله نسبت به یک اسکالپر هستید و معمولاً تحمل بیشتری برای نوسان دارید و ممکن است اجازه دهید برخی از موقعیت های خود اجرا شوند.

اسکالپینگ نیز نوعی از معاملات روزانه است که به معنای انجام معاملات بسیار سریع است. هدف کسب سود ثابت است (حتی اگر سود بسیار ناچیز باشد). شما به سرعت سود خواهید برد و ضرر را به همان سرعت کاهش خواهید داد. ممکن است هر چند دقیقه یک معامله انجام دهید، یا ممکن است فقط چند موقعیت در روز اسکالپ کنید با این حال، شما می توانید با خرید و فروش نقطه ای (خرید و فروش کریپتو) پوست سر را از بین ببرید.
سیگنال فیوچرز از بهترین ابزارها در کسب سود بهتر در معاملات روزانه است، کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت بهترین سیگنال فیوچرز را روزانه در اختیار شما قرار خواهد داد.

2. معاملات نوسانی 

معاملات نوسانی همه چیز در مورد یافتن حمایت و معامله به سطح مقاومت بعدی است، یا به طور کلی انتخاب یک ورودی و یک هدف و نگه داشتن موقعیت تا زمانی که هدف شما ضربه بخورد یا سایر شرایط خروج برآورده شود. معاملات نوسانی معمولاً در طی چند روز یا هفته انجام می شود. این بدان معناست که شما یک موقعیت می گیرید، روی آن می مانید، بالا و پایین رفتن آن را به صورت موجی تماشا می کنید.

سیگنال ارز دیجیتال به شما کمک میکند که بتوانید قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنید.

3. معاملات موقعیتی 

معاملات موقعیتی مانند یک نسخه کوچک شده از معاملات نوسانی یا مانند نسخه معاملاتی سرمایه گذاری است. در اینجا شما سعی می‌کنید یک موقعیت لانگ در پایین یا موقعیت کوتاه بالا بگیرید و سپس برای هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها به آن موقعیت بمانید. این ساده ترین شکل معامله است، اما نظم و انضباط زیادی را نیز می طلبد. 

یکی از مهمترین ابزارها در معاملات اندیکاتورها هستند شما میتوانید برای خرید بهترین اندیکاتور VIP به وب سایت پرشین الیت مراجعه کنید.

انواع تحلیل ها در آموزش ترید ارز دیجیتال صفر تا صد

1.تحلیل تکنیکال 

تجزیه و تحلیل فنی (TA) روشی برای تجزیه و تحلیل داده های بازار گذشته، در درجه اول قیمت و حجم به منظور پیش بینی عملکرد قیمت است. در حالی که طیف گسترده‌ای از شاخص‌های TA، از نظر پیچیدگی، وجود دارد که یک معامله‌گر می‌تواند از آنها برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کند.

2. تحلیل بنیادی

بنابراین، چگونه پتانسیل یک ارز دیجیتال خاص را فراتر یا قبل از رفتار آن در بازار معاملات تعیین کنیم؟ در حالی که تحلیل تکنیکال شامل مطالعه داده های بازار به منظور تعیین استراتژی معاملاتی فرد می شود، تحلیل بنیادی مطالعه صنعت، فناوری یا دارایی های اساسی است که یک بازار خاص را تشکیل می دهد. در مورد ارزهای دیجیتال، یک سبد معاملاتی احتمالاً متشکل از بیت کوین و آلت کوین خواهد بود.

کلام پایانی 

مدیریت ریسک نیز یکی از جنبه های مهم تجارت است. قبل از ورود به یک معامله، مهم است که بدانید برخلاف انتظار، چقدر حاضرید در آن تجارت ارز دیجیتال ضرر کنید. این می تواند بر اساس تعدادی از عوامل، مانند سرمایه تجاری شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی بخواهد فقط 1٪ از کل سرمایه تجاری خود را در کل یا در هر معامله از دست بدهد. تجارت به خودی خود یک تلاش پرخطر است. تقریباً غیرممکن است که هر گونه فعالیت بازار آینده را با قطعیت پیش بینی کرد. در پایان روز، مهم است که تصمیمات خود را با استفاده از اطلاعات موجود و تحقیقات خود بگیرید و همچنین مطمئن شوید که به درستی آموزش دیده اید. در این مقاله از پرشین الیت به آموزش ترید ارز دیجیتال صفر تا صد پرداختیم و میتواند راهنمای جامعی برای افراد تازه کار باشد.

پرشین الیت یکی از تخصصی ترین سایت ها در عرضه سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال است که سرمایه گذاران را تا کسب سود بهتر همراهی می‌کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.