whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پرایس اکشن البروکس چیست؟

1402/04/18 ساعت 21:19


پرایس اکشن یک روش برای ترید در بازار مالی می باشد که شامل تجزیه و تحلیل حرکت قیمت پایه در طول زمان است. این سبک توسط بسیاری از معامله گران از جمله آقای البروکس مورد توجه قرار گرفت. این روش بیشتر توسط معامله گران نهادی و مدیران صندوق های تامینی برای پیش بینی جهت آینده قیمت اوراق بهادار یا بازار مالی استفاده می شود.

شما در سایت پرشین الیت قادر خواهید بود تا به راحتی احراز هویت بایننس را داشته باشید. از طرفی می توانید از خدمات سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال ما بهره مند شوید.

پرایس اکشن چیست؟

به عبارت ساده تر پرایس اکشن، نحوه تغییر قیمت است. به راحتی در بازارهایی با نقدینگی و نوسان بالا این روش مشاهده می‌شود. در واقع هر چیزی که در بازار آزاد خریداری یا فروخته می‌شود، باعث افزایش قیمت می‌شود.

معاملات پرایس اکشن عوامل اساسی را که بر حرکت بازار تأثیر می‌گذارند نادیده می‌گیرد و در عوض به تاریخچه قیمت بازار نگاه می‌کند. یعنی حرکت قیمت آن در یک دوره زمانی مشخص را ملاک قرار می دهد. بنابراین پرایس اکشن یک تحلیل تکنیکال است، اما چیزی که آن را از اکثر اشکال تحلیل تکنیکال متمایز می‌کند این است که تمرکز اصلی آن بر رابطه قیمت فعلی بازار با قیمت‌های گذشته یا اخیر آن است.

به عبارت دیگر، معاملات پرایس اکشن شکلی «خالص» از تحلیل تکنیکال است، زیرا شامل هیچ شاخص دست دوم و مشتق از قیمت نمی‌شود. معامله گران قیمت فقط به داده های دست اولی که یک بازار درباره خود تولید می کند، توجه دارند. این حرکت قیمت در طول زمان است.

تحلیل پرایس اکشن به معامله گر اجازه می دهد تا حرکت قیمت بازار را درک کند و توضیحاتی را در اختیار معامله گر قرار می دهد تا بتواند یک سناریوی ذهنی برای توصیف ساختار بازار فعلی بسازد. معامله گران باتجربه این سبک اغلب درک ذهنی منحصر به فرد و "احساس درونی" خود از بازار را دلیل اصلی تجارت سودآور خود می دانند.

معامله‌گران پرایس اکشن از تاریخ گذشته حرکت قیمت بازار استفاده می‌کنند، معمولا تاریخچه 3 الی 6 ماه قیمت در این روش مدنظر است و تمرکز کمتری بر تاریخچه قیمت‌های دورتر دارند. این تاریخچه قیمت شامل نوسان اوج و نوسان کف در یک بازار و همچنین سطوح حمایت و مقاومت است.

یک معامله‌گر می‌تواند از کنش قیمت بازار برای توصیف فرآیند تفکر انسانی در پشت حرکت بازار استفاده کند. هر شرکت کننده در یک بازار هنگام معامله «سرنخ‌هایی» را در نمودار قیمت بازار باقی می‌گذارد، این سرنخ‌ها می‌توانند تفسیر شوند و برای پیش‌بینی حرکت بعدی در بازار استفاده شوند.

استراتژی های پرایس اکشن (الگوها)

الگوهای پرایس اکشن، که به آنها «محرک‌ها»، «راه‌اندازی‌ها» یا «سیگنال‌ها» نیز گفته می‌شود، در واقع مهم‌ترین جنبه معاملات پرایس اکشن هستند، زیرا این الگوها هستند که سرنخ‌های قوی را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهند.

نمودارهای زیر نمونه هایی از چند استراتژی معاملاتی ساده قیمت را نشان می دهند که می توانید برای معامله در بازار از آنها استفاده کنید.

الگوی میله داخلی

الگوی میله داخلی یک الگوی دو میله ای است که از میله فعلی و میله قبلی تشکیل شده است که معمولاً به آن "میله مادر" می گویند. میله داخلی کاملاً در محدوده بالا تا پایین میله مادر قرار دارد. این استراتژی پرایس اکشن معمولاً به عنوان یک الگوی شکست در بازارهای پرطرفدار استفاده می‌شود، اما اگر در سطح نمودار کلیدی شکل بگیرد، می‌توان آن را به‌عنوان سیگنال معکوس نیز معامله کرد.

الگوی پین بار 

الگوی پین بار از یک کندل تشکیل شده است و نشان دهنده رد قیمت و معکوس شدن در بازار است. سیگنال پین بار در بازارهای پرتراکنش و بازارهای محدود عالی عمل می‌کند. همچنین می‌تواند بر خلاف روند از سطح حمایت یا مقاومت کلیدی معامله شود. نوار پین نشان می دهد که قیمت ممکن است برخلاف جهتی که شادو نشان می دهد حرکت کند. زیرا این شادو پین بار است که رد قیمت و معکوس را نشان می دهد.

الگوی شکست فیک

الگوی شکست فیک شامل یک شکست نادرست از یک الگوی میله داخلی است. به عبارت دیگر، اگر یک الگوی میله داخلی برای مدت کوتاهی شکسته شود اما سپس در محدوده نوار مادر یا نوار داخلی برعکس شده و بسته شود، شما یک شکست فیک دارید. بازار به نظر می رسد که در یک جهت شکسته می شود اما سپس در جهت مخالف باز می گردد و حرکت قیمت را در آن جهت آغاز می کند. شکست های فیک با روندها در سطوح کلیدی و در محدوده های معاملاتی عالی هستند.

نمونه های معامله با الگوهای پرایس اکشن

اولین نموداری که به آن نگاه می کنیم یک الگوی فیک در سیگنال فروش را به ما نشان می دهد. در این مثال، روند از قبل نزولی بود زیرا می‌توانیم مسیر نزولی کلی را ببینیم که از سمت چپ بالای نمودار شروع می‌شود و با حرکت قیمت به سمت چپ نمودار کاهش می‌یابد. بنابراین، این سیگنال فروش فیک مطابق با روند نزولی نمودار روزانه بود. معامله با روند به طور کلی به یک تنظیم قیمت، شانس بیشتری برای کار به نفع شما می دهد.

نمودار زیر نمونه‌ای از راه‌اندازی پین بار صعودی را در زمینه بازار در حال حرکت به سمت بالا نشان می‌دهد. به طور معمول، هنگامی که یک بازار دارای یک سوگیری کوتاه مدت قوی است، به این معنی که اخیراً و به شدت در یک جهت حرکت می کند. یک معامله گر پرایس اکشن می خواهد مطابق با آن حرکت کوتاه مدت معامله کند.

ستاپ های معاملاتی البروکس 

بهترین الگوی معاملاتی پرایس اکشن برای معاملات نوسانی یا اسکالپینگ سبک البروکس است. در ادامه بهترین ستاپ های این سبک را معرفی خواهیم کرد:

معکوس های اصلی روند

روند صعودی مجموعه ای از افت و خیزهای بالاتر است و روند نزولی مجموعه ای از بالا و پایین های پایین تر است. معامله با یک الگوی معکوس روند اصلی، تلاشی برای ورود در شروع یک روند جدید است، به این امید که یک سری از سقف و کف های بالاتر به دنبال داشته باشد.

از آنجایی که معامله‌گران قبل از مشخص شدن روند جدید وارد می‌شوند، حتی بهترین ستاپ ها معمولاً 40٪ وین ریت دارد. این معامله گران به دنبال ریسک پایین (یک توقف محکم) هستند، اما تقریباً همیشه با احتمال کم همراه است. این ریاضیات هم برای این معامله گران اولیه و هم برای کسانی که منتظر شکست قوی به یک روند واضح هستند خوب است. اجزای یک معکوس روند اصلی عبارتند از:

  • روند
  • پولبک که از کانال خارج می شود
  • از سرگیری روند
  • پولبک دوم که درروند مخالف رشد می کند

پرچم های نهایی

اجزای یک پرچم نهایی عبارتند از:

  • روند
  • پولبک که معمولاً بیشتر افقی است. می تواند به اندازه یک نوار کوتاه باشد.
  • روند معمولاً نزدیک به آهنربا است (مقاومت در گاو نر، حمایت در خرس)
  • احتمالاً نشانه‌های دیگری از بازگشت احتمالی وجود دارد (در یک گاو نر، نمونه‌هایی از جمله فشار فروش ساختمان در نزدیکی بالای کانال)
  • پرچم نهایی یک الگوی معکوس روند است که به عنوان یک الگوی ادامه شروع می شود. معامله گران انتظار دارند که ادامه با شکست مواجه شود و آماده معامله در جهت مخالف هستند.

مانند همه تغییر روندها، احتمال نوسان معمولاً فقط حدود 40٪ است. نوسان همچنین به معنای پاداشی است که حداقل دو برابر ریسک (حداقل معیار برای یک نوسان موفق) است.

معامله گرانی که خواهان احتمال بالاتر هستند معمولاً منتظر معکوس شدن هستند تا در جهت جدید شکست قوی داشته باشند. در آن نقطه، احتمال یک معامله نوسانی اغلب 60٪ یا بیشتر است، اما توقف بسیار دور است.

این افزایش ریسک همان مبادله است. همیشه باید چیزی در تجارت وجود داشته باشد تا موسسه طرف دیگر تجارت شما را بگیرد. اگر احتمال زیادی داشته باشید، با ریسک/پاداش بد (پاداش کاهش یافته نسبت به ریسک) هزینه آن را پرداخت می کنید.
برک آوت ها

متداول ترین چیزها محدوده های معاملاتی، پولبک ها، بالا ها و پایین های قبلی، خطوط روند، کانال ها و میانگین های متحرک هستند. گاهی اوقات معامله گران باید به یک بازه زمانی بالاتر تغییر کنند تا شکست را ببینند.

کانال ها

بازار همیشه در کانال است. گاهی اوقات معامله گران برای دیدن آنها باید به نمودار تایم فریم بالاتری نگاه کنند. بیشتر آن چیزی نیست که کتاب های درسی و وب سایت ها به عنوان کانال توصیف می کنند.

با این حال، معامله‌گران می‌دانند که کانال‌ها واقعاً چه شکلی هستند و هنگام انتخاب نقاطی برای ترسیم خطوط، بسیار انعطاف‌پذیر هستند. وقتی دو نقطه را می بینند یک خط می کشند و نگاه می کنند تا ببینند در صورت بازگشت به خط، آیا بازار معکوس می شود یا خیر. آنها دائماً خطوطی را که بازار نادیده می گیرد پاک می کنند و همیشه خطوط جدیدی ترسیم می کنند.

معکوس شدن محدوده معاملات

حتی قبل از اینکه محدوده معاملاتی مشخص باشد، بازار معمولاً نشانه هایی از معاملات دو طرفه دارد که معامله گران را از یک روز محدوده معاملاتی احتمالی آگاه می کند. هنگامی که چنین است، بازار اغلب با حرکت کافی به سمت اوج می رود تا معامله گران به اشتباه باور کنند که می توانند یک عقب نشینی کوچک بخرند و منطقاً انتظار یک مرحله دوم را دارند. به طور مشابه، آنها یک نوار روند خرس بزرگ را در پایین می بینند و سپس شروع به فروش پرش می کنند زیرا نمی دانند واقعا چه اتفاقی می افتد.

بازار مرتباً به اوج می رسد، جایی که گاو نر به جای خرید بیشتر، سود می برد و خرس ها از ناکجاآباد ظاهر می شوند. هم گاوها و هم خرس ها انتظار دارند که آزمون مقاومت منجر به شکست شکست شود.

برعکس در قسمت پایین صادق است. هنگامی که بازار به حمایت نزدیک می شود، اسکالپرهای خرس حتی بیشتر می فروشند و انتظار دارند بازار فقط کمی بیشتر سقوط کند. گاوها خرید را متوقف می کنند زیرا مطمئن هستند که بازار به حمایت خواهد رسید و احتمالاً از آن عبور می کند. چرا الان خرید کنیم وقتی می توانند در چند دقیقه کمتر خرید کنند؟

نتیجه این است که بازار میله های خرس قوی را در پایین ایجاد می کند، زیرا برای حمایت از جاروبرقی پایین می آید. به جای فروش دنباله‌روی، خریداران می‌آیند. خرس ها خرید می کنند تا سود ببرند و گاو نر خرید می کنند تا شروع کنند.

باز کردن معاملات معکوس

اجزای یک الگوی معکوس بازشو عبارتند از:

  • معمولاً به سرعت به سمت آهنربا حرکت می کند (حمایت یا مقاومت)
  • برگشت در 60 تا 90 دقیقه اول که منجر به نوسان برای چند ساعت آینده یا کل روز می شود.

اکثر میله‌های روند صعودی قوی در نمودار روزانه حداقل یک دنباله کوچک در پایین دارند که معمولاً ناشی از یک معکوس باز شدنی است (خروج در بازه که معکوس می‌شود و بنابراین یک الگوی معکوس است). به طور مشابه، اغلب میله‌های روند نزولی در نمودار روزانه معمولاً دارای یک دنباله در بالای صفحه هستند که ناشی از برگشت باز شدن به پایین است.

آهنربا (حمایت و مقاومت)

الگوی نهایی در 10 الگوی معاملاتی بهترین قیمت من بیشتر یک مفهوم است تا یک راه اندازی. بازار همیشه در حال آزمایش است زیرا سعی می کند محدوده قیمتی ایجاد کند. معمولاً نمی تواند تشخیص دهد که آیا به اندازه کافی به سمت بالا یا پایین رفته است تا زمانی که بیش از حد زیاد نشود.

پشتیبانی عبارت است از هر قیمتی کمتر از بازاری که خریداران ممکن است وارد آن شوند، زیرا یا گاوها برای ایجاد خریدهای جدید خرید می کنند یا خرس ها برای کسب سود خرید می کنند. مقاومت هر قیمتی بالاتر از بازار است که در آن گاو نر ممکن است سود کند و خرس ممکن است در موقعیت فروش باشد.

آهنرباهای رایج شامل بالا و پایین محدوده های معاملاتی، اوج و پایین های قبلی، خطوط روند، کانال ها، پیش بینی حرکت اندازه گیری شده، و میانگین متحرک است. کامپیوترها بازار را کنترل می کنند و همه حمایت ها و مقاومت ها بر اساس چیزهایی است که برنامه های کامپیوتری می توانند محاسبه کنند.

نتیجه این است که زمانی که تعداد قابل توجهی از الگوریتم‌ها معتقدند که به هدف می‌رسد، بازار اغلب نزدیک به هدف شتاب می‌گیرد.

سوالات متداول

در ادامه با توضیحات مرتبط به برخی از رایج ترین سوالات مربوط در پرایس اکشن البروکس آشنا می شویم.

بهترین شاخص برای پرایس اکشن چیست؟

متداول ترین شاخص اکشن قیمت، مطالعه میله های قیمت یا کندل است که جزئیاتی مانند قیمت باز و بسته شدن یک بازار و سطوح بالا و پایین قیمت آن را در یک دوره زمانی خاص ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل این اطلاعات هسته اصلی معاملات قیمت است.

کدام بازه زمانی برای معاملات پرایس اکشن البروکس بهترین است؟

معاملات پرایس اکشن برای معاملات کوتاه‌مدت تا میان‌مدت با سود محدود به جای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت مناسب‌تر است. اکثر معامله گران بر این باورند که بازار از یک الگوی تصادفی پیروی می کند و هیچ راه روشن و منظمی برای تعریف استراتژی که همیشه کارساز باشد وجود ندارد.

پرایس اکشن البروکس چگونه کار می کند؟

معاملات پرایس اکشن در درجه اول یک استراتژی بالا و پایین است. معامله گران از الگوی بالا و پایین پیروی می کنند تا روندهای نوظهور در بازار را شناسایی کنند. به عنوان مثال، اگر قیمت یک کالا در سطوح بالاتر و پایین تر معامله شود، نشان دهنده یک روند صعودی است.

کلام آخر

برای آموزش کامل و بینش عمیق در مورد استراتژی‌های ساده و در عین حال قدرتمند پرایس اکشن به سایت پرشین الیت مراجعه کنید. برای کسب درآمد دلاری نیز می توانید از کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی ما بهره مند شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.