whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش کار با پروتکل LI.FI

1402/04/04 ساعت 14:47


"لی فای" (LI.FI) یا "لینکد فایننس" (Linked.Finance) یک پروتکل تجمیع‌کننده پل‌های بلاکچینی است که امکان سواپ بین‌زنجیره‌ای را فراهم می‌کند. این پروتکل با جمع‌آوری بریج‌های مختلف و اتصال آن‌ها به صرافی‌های غیرمتمرکز یا دکس اگریگیتورها، مانند پلتفرم وان اینچ، این قابلیت را به کاربران می‌دهد. برخلاف بریج‌های معمولی که تنها انتقال استیبل کوین‌ها و تعداد محدودی از رمزارزها را قبول می‌کنند، پروتکل LI.FI قابلیت اتصال به دکس‌ها را نیز دارد و بنابراین امکان سواپ و تبدیل کوین‌ها بین زنجیره‌های مختلف را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، ویژگی‌های دیگری نیز برای پروتکل LI.FI وجود دارد، از جمله مسیریابی هوشمند و ترجیحی که بهترین مسیر را از طریق بریج‌ها و دکس اگریگیتورهای مختلف پیدا می‌کند، قابلیت شخصی‌سازی و درآمدزایی که به کاربران اجازه می‌دهد ظاهر ویجت و اولویت‌های مسیردهی را سفارشی‌سازی کنند، و توافق‌نامه خدمات‌دهی که تضمین همراهی و پشتیبانی از کاربران را فراهم می‌کند.

طراحی LI.FI چگونه عمل می کند؟

پروتکل  LI.FI طراحی شده است تا به عنوان یک میان‌افزار بین زیرساخت‌های دیفای و لایه اپلیکیشن عمل کند. این پروتکل با جمع آوری اصلی‌ترین بریج‌ها، صرافی‌های غیرمتمرکز و تجمیع‌کننده‌های صرافی از زنجیره‌های مختلف، تبدیل و انتقال رمزارزها را بین آن‌ها ممکن می‌سازد. یک تجمیع‌کننده بریج، کارکردی مشابه دکس‌های اگریگیتوری مانند پلتفرم‌های پاراسواپ و 1INCH دارد.

بریج‌ها تنها تبدیل و انتقال تعداد محدودی رمزارز و کوین‌های استیبل را انجام می‌دهند، به همین دلیل ساختار LI.FI به گونه‌ای است که قبل و بعد از انجام تبدیل، پروتکل امکان اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز را دارد و به این ترتیب امکان سواپ و تبدیل کوین‌ها فراهم می‌شود.

برای مثال، برای تبدیل AAVE در شبکه پالیگان به SPELL، راهکار اول یافتن صرافی‌ها و بریج‌های مرتبط با توکن‌های قابل تبدیل است، اما راهکار غیرمتمرکز و سریع‌تر استفاده از Linked.Finance است. در شبکه پالیگان، توکن AAVE با استفاده از پاراسواپ به DAI در بستر پالیگان تبدیل می‌شود و سپس با استفاده از بریج NXTP به توکن DAI در شبکه آوالانچ تبدیل می‌شود و باز هم با استفاده از پاراسواپ به SPELL در شبکه آوالانچ تبدیل می‌شود.

آموزش کار با پروتکل LI.FI

1. ورود به سایت LI.FI:

  • وارد صفحه اصلی سایت LI.FI شوید.
  • آدرس LI.FI را در مرورگر وارد کنید.

2. انتقال ارز با استفاده از پروتکل LI.FI:

  •   در بخش اصلی LI.FI، در قسمت ابزار، قسمت"TransferTo. XYZ"را انتخاب کنید.
  •  در صفحه بازشده، اطلاعات مربوط به انتقال را وارد کنید. برای مثال، می‌خواهید 20 کوین USDC را از شبکه اتریوم به شبکه BSC انتقال دهید.
  • LI.FI بهترین مسیر برای انجام این انتقال را بر اساس گس و کارمزد به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از گزینه "Single Transaction" از طریق "Hyphen" استفاده کنید.
  • در بخش Advanced، می‌توانید اولویت بندی بریج‌ها را بر اساس سرعت، امنیت یا هزینه تنظیم کنید.
  • در بخش Slippage، می‌توانید لغزش قیمت را تعیین کنید.
  • در بخش Bridges و Exchanges، می‌توانید پل و صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3. مشاهده لیست صرافی‌ها و پل‌ها:

  • در بخش Documentation سایت LI.FI، لیست صرافی‌ها، زنجیره‌ها و پل‌هایی که توسط LI.FI پشتیبانی می‌شوند را مشاهده کنید.

4. Bridge Analytics:

  •  در بخش Tools و در بخش Bridge Analytics، می‌توانید تجزیه و تحلیل بریج‌های مختلف را مشاهده کنید.
  • می‌توانید مقدار نقدینگی و حجم معاملات برای زنجیره‌ها و توکن‌ها را مشاهده کنید.

5. Multi-Wallet Dashboard:

   - سرویس Multi-Wallet Dashboard در بخش Tools وجود دارد و موجودی کیف پول شما در شبکه‌های مختلف را نمایش می‌دهد.

محصولات پروتکل LiFinance

تجمیع‌کننده بریج LI.FI یک بریج اگریگیتور است که ۱۵ زنجیره مختلف از جمله اتریوم، آپتیمیزم، کرونوس، بایننس اسمارت چین، گنوسیس، فیوز، پالیگان، آوالانچ، شبکه هارمونی و پل‌های بلاکچین و صرافی‌های غیرمتمرکز مانند زیروایکس، وان اینچ، پاراسواپ، اوپن اوشن، DODO، سوشی سواپ، کوییک سواپ، اسپوکی سواپ و غیره را به یکدیگر متصل می‌کند.

بریج آنالیتیکس (Bridge Analytics) در این ابزار از سایت به شما توانایی تجزیه‌و تفسیر کردن اندازه نقدینگی پل های مختلف، نقدینگی هر یک از توکن در بریج‌ها و زنجیره‌های پی در پی و مدت زمان اجرای تراکنش‌ها در شبکه‌های مختلف را می‌دهد. با اتصال ولت خود به این داشبورد، پرتفولیوی از موجودی شما در شبکه‌ها و پروتکل‌های مختلف ساخته می‌شود.

کیت توسعه لی فایننس (Li.Finance SDK) یک کیت توسعه جاوااسکریپت/تایپ اسکریپت است که امکان بریج کردن را در بستر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مختلف فراهم می‌کند. با استفاده از این SDK و API لی فایننس (که بهترین مسیر را بین زنجیره‌های مختلف جستجو می‌کند)، شما می‌توانید به مسیرهای ارتباطی دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را در کیت توسعه اجرا کنید.

ویجت لیفای (LI.FI Widget) امکان اضافه کردن ویجت یا ابزاره لی فایننس به وبسایت خود را در عرض ۵ دقیقه می‌دهد. با اضافه کردن این ویجت، کاربران به‌طور مداوم به آخرین ورژن پروتکل LI.FI دسترسی خواهند داشت. کدهای ویجت از این لینک قابل دسترسی هستند.

رابط برنامه‌نویسی مسیریاب هوشمند (Smart Routing API) یک رابط برنامه‌نویسی است که بهترین مسیر را برای انتقال و تبادل دارایی بین زنجیره‌های مختلف پیدا می‌کند. کدهای کاربری رابط از این لینک امکان دسترسی دارند. در حالیکه قراردادهای هوشمند پروتکل لیفای به صورت متن باز هستند، اما API آن متن بسته است. هدف از این کار نگه دارنده  فواید رقابتی پروتکل است.

هدف نهایی Li.Fi

هدف پروتکل Li.Finance  لی فایننس در واقع طراحی یک میان‌افزار بین زیرساخت‌های دیفای و لایه اپلیکیشن است. این پروتکل برای ارتباط و ادغام صرافی‌های غیرمتمرکز و تجمیع‌کننده‌های صرافی زنجیره‌های مختلف طراحی شده است. با جمع‌آوری و اتصال بهترین بریج‌ها و تجمیع‌کننده‌های صرافی زنجیره‌های مختلف، Li.Finance امکان تبدیل و انتقال رمزارزها را بین زنجیره‌های مختلف فراهم می‌کند. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی رمزارزهای خود را بین زنجیره‌های مختلف تبادل کرده و از آنها استفاده کنند.

یک SDK برای دستیابی به چند زنجیره

LI.FI به شما کمک می‌کند تا به عرضه معاملات در زنجیره، معاملات متقابل زنجیره‌ای و ترکیبی از هر دو کمک کند. فراخوانی‌های تابع دلخواه و ارسال پیام‌های متقاطع داده امکان استراتژی‌های پیچیده‌تر را فراهم می‌کنند. تمام پل‌ها، DEXها و مجمع‌های DEX را گردآوری کرده‌ایم تا شما نیاز به آنها را نداشته باشید.

امنیت در  بریج لی فایننس

طبق ادعای تیم توسعه‌دهنده قراردادهای هوشمند پروتکل Li.Fi لی فاینسنس ، توسط شرکت‌های واسطه، به صورت مرتب بازبینی می‌شوند تا امنیت و عملکرد صحیح آنها تضمین شود. آخرین کنترل های صورت گرفته به وسیله شرکت Quantstamp در سال ۲۰۲۲ و توسط شرکت Code4rena  صورت گرفته است. این بازبینی‌ها به منظور بررسی کد و امنیت قراردادهای هوشمند پروتکل انجام شده و تلاش می‌شود تا هر گونه ضعف امنیتی در قراردادها شناسایی و رفع شود.

ضمناً، پروتکل Li.Finance با داشتن دو سوییچ Kill Switch بهبود یافته است. این سوییچ‌ها به عنوان ابزارهای اضطراری در صورت هک شدن بریج‌ها فعال می‌شوند. یکی از سوییچ‌ها در لایه API قرار دارد و با فعال شدن، ارتباط بین مسیر یاب و بریج را قطع می‌کند. سوییچ دیگر در قرارداد هوشمند پروتکل قرار دارد و وظیفه آن فعال سازی اقدامات امنیتی در صورت وقوع حملات یا تهدیدات است. این سوییچ‌ها به صورت استراتژیک طراحی شده‌اند تا در شرایط بحرانی امکان ایجاد دسترسی محدود و محافظت از اموال را فراهم کنند.

کلام آخر

با توجه به اینکه قراردادهای هوشمند پروتکل LiFinance به صورت متن باز عرضه شده‌اند، توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از رابط برنامه‌نویسی مسیریاب هوشمند، بهترین مسیر را برای انتقال و تبادل دارایی‌ها بین زنجیره‌ها پیدا کنند.

به طور کلی، LiFinance با ایجاد بستری متصل برای تبادل دارایی‌ها در زنجیره‌های مختلف، امکاناتی را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم می‌کند تا به طراحی و اجرای سیستم‌های تبادل دارایی‌های غیرمتمرکز و دسترسی به بازارهای متعدد رمزارزی برای کاربران اینترنتی دست یابند


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.