whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

هایپر لجر فابریک چیست؟

1401/11/02 ساعت 04:35


Hyperledger Fabric پلت فرمی برای راه‌حل‌های دفتر کل توزیع‌ بلاک چین است که مبتنی بر معماری مدولار است که درجات بالایی از محرمانگی، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌کند. این برای پشتیبانی از پیاده‌سازی ‌های قابل اتصال اجزای مختلف و سازگاری با پیچیدگی‌های موجود در سراسر اکوسیستم اقتصادی طراحی شده است. متخصصان پرشین الیت توصیه میکنند کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند، با مرور بقیه مقدمه زیر شروع کنند تا با نحوه کار بلاک چین و ویژگی ها و اجزای خاص Hyperledger Fabric آشنا شوند. برای اطلاع از اخبار قیمت ارز دیجیتال، آگاهی از بهترین گروه ارز دیجیتال، خرید تتر، احراز هویت بایننس، دریافت سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید از خدمات گسترده پرشین الیت کمک بگیرید.

هنگامی که آماده هستید یا اگر قبلاً با بلاک چین و Hyperledger Fabric آشنا هستید  به قسمت Getting Started بروید، نصب کنید و از آنجا نسخه های نمایشی، مشخصات فنی، APIها و غیره را بررسی کنید.

هایپرلجر فابریک چیست

در ادامه ی این مقاله از پرشین الیت به  طور خلاصه به بررسی بلاک چین و به پاسخ این سوال که هایپرلجر فابریک چیست خواهیم پرداخت.

شما میتوانید به کمک پرشین الیت از قیمت ارزهای دیجیتال با خبر شوید و سیگنال ارز دیجیتال که در بهترین گروه ارز دیجیتال وجود دارند را برای معاملات خود در دنیای ارز دیجیتال به کار ببرید.

متخصصان پرشین الیت به شما پیشنهاد میکنند که با عضویت در کانال ارز دیجیتال  پرشین الیت نسبت به استفاده از اندیکاتور های VIPو سیگنال های ارز دیجیتال اقدام کنید.

بلاک چین چیست؟

در قلب یک شبکه بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که تمام تراکنش هایی که در شبکه انجام می شود را ثبت می کند.

دفتر کل بلاک چین اغلب به عنوان غیرمتمرکز توصیف می شود، زیرا در بسیاری از شرکت کنندگان شبکه، که هر یک در نگهداری آن همکاری می کنند، جا به جا میشود. خواهیم دید که موسسات غیرمتمرکز و همکاری با آن ویژگی‌های قدرتمندی هستند که منعکس کننده شیوه مبادله کالاها و خدمات کسب‌وکارها در دنیای واقعی هستند.

علاوه بر غیرمتمرکز بودن و مشارکتی بودن، اطلاعات ثبت شده در یک بلاک چین فقط به صورت ضمیمه است و از تکنیک های رمزنگاری استفاده می کند که تضمین می کند هنگامی که تراکنش به دفتر کل اضافه شد، نمی توان آن را تغییر داد. این ویژگی «تغییرناپذیری» تعیین منشأ اطلاعات را ساده می‌کند زیرا شرکت‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند که اطلاعات پس از این واقعیت تغییر نکرده است. به همین دلیل است که بلاک چین ها گاهی اوقات به عنوان سیستم های اثبات توصیف می شوند.

برای پشتیبانی از به‌روزرسانی مداوم اطلاعات و فعال کردن مجموعه ‌ای از عملکردهای دفتر کل (معاملات، تحقیقات و غیره) یک شبکه بلاک چین از قراردادهای هوشمند برای ارائه دسترسی کنترل‌شده به دفتر کل استفاده می‌کند.

قراردادهای هوشمند نه تنها یک مکانیسم کلیدی برای کپسوله کردن اطلاعات و ساده نگه داشتن آن در سراسر شبکه هستند، بلکه می توانند به گونه ای نوشته شوند تا به شرکت کنندگان اجازه دهند جنبه های خاصی از تراکنش ها را به صورت خودکار اجرا کنند.

در مقالات دیگر از پرشین الیت در مورد بلاک چین، قراردادهای هوشمند و اجماع توضیحات کامل داده شده است. در حال حاضر، کافی است بلاک چین را به عنوان یک سیستم تراکنش مشترک و تکراری در نظر بگیریم که از طریق قراردادهای هوشمند به روز می شود و به طور مداوم از طریق یک فرآیند مشترک به نام اجماع هماهنگ می شود.

برای بهرمندی از بهترین سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز می‌توانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت بپویندید و با عضویت VIP از جدید ترین اخبار مربوط به ارز دیجیتال با خبرشوید.

هایپرلجر فابریک

هایپر لجر فابریک چیست؟

بنیاد لینوکس پروژه Hyperledger یا هایپر لجر را در سال 2015 برای پیشبرد فناوری‌های بلاک چین بین ‌صنعتی تأسیس کرد. به‌ جای اعلام یک استاندارد بلاک ‌چین واحد، رویکردی مشترک برای توسعه فناوری‌های بلاک چین از طریق یک فرآیند اجتماعی، با حقوق مالکیت معنوی که توسعه صریح و پذیرش استانداردهای کلیدی را در طول زمان تشویق می‌کند را معرفی کرد. 

Hyperledger Fabric یکی از پروژه های بلاک چین در Hyperledger است. مانند سایر فناوری های بلاک چین، دارای دفتر کل است، از قراردادهای هوشمند استفاده می کند و سیستمی است که شرکت کنندگان تراکنش های خود را توسط آن مدیریت می کنند.

جایی که Hyperledger Fabric از برخی دیگر از سیستم‌های بلاک چین جدا می‌شود این است که خصوصی و مجاز است. اعضای یک شبکه Hyperledger Fabric به جای یک سیستم بدون مجوز باز که به هویت‌های ناشناخته اجازه می‌دهد در شبکه شرکت کنید (که به پروتکل‌هایی مانند «اثبات کار» برای تأیید تراکنش‌ها و ایمن‌سازی شبکه نیاز دارد)، باید از طریق یک ارائه ‌دهنده خدمات عضویت قابل اعتماد (MSP) ثبت ‌نام کنید.

Hyperledger Fabric همچنین چندین گزینه قابل اتصال را ارائه می دهد. داده‌های Ledger را می‌توان در قالب‌های متعدد ذخیره کرد، مکانیسم‌های اجماع را می‌توان در داخل و خارج جابجا کرد، و MSPهای مختلف پشتیبانی می‌شوند.

Hyperledger Fabric همچنین توانایی ایجاد کانال‌ها را ارائه می‌دهد که به گروهی از شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا یک دفتر کل معاملات جداگانه ایجاد کنند. این گزینه بسیار مهمی برای شبکه‌هایی است که ممکن است برخی از شرکت‌کنندگان رقیب باشند و هر معامله‌ای را که انجام می‌دهند نمی‌خواهند  قیمت ویژه‌ای که به برخی از شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند را کسی بداند.

شما میتوانید به کمک پرشین الیت از قیمت ارزهای دیجیتال با خبر شوید و سیگنال ارز دیجیتال که در بهترین گروه ارز دیجیتال وجود دارند را برای معاملات خود در دنیای ارز دیجیتال به کار ببرید.

فراموش نکنید که سیگنال فیوچرز میتواند به شما در هر معامله ای کمک کند و سبب کسب سود بیشتر شود، با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید از جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنید.

مدل هایپر لجر فابریک 

این بخش ویژگی‌های طراحی کلیدی بافته‌شده در Hyperledger Fabric را نشان می‌دهد که به قولی مبنی بر یک راه‌حل بلاک چین سازمانی جامع و در عین حال قابل سفارشی‌سازی عمل می‌کند:

  1. دارایی ها : امکان مبادله تقریباً هر چیزی با ارزش پولی را در شبکه فراهم می کند، از غذای کامل گرفته تا اتومبیل های عتیقه و معاملات آتی ارز.
  2.  Chaincode : اجرای کد زنجیره ای از ترتیب تراکنش جزء بندی می شود، سطوح مورد نیاز اعتماد و تأیید را در انواع گره‌ها (نودها) محدود می کند و مقیاس پذیری و عملکرد شبکه را بهینه می کند.
  3. ویژگی‌های لجر : دفتر کل غیرقابل تغییر و مشترک، کل تاریخچه تراکنش را برای هر کانال رمزگذاری می‌کند و شامل قابلیت جستجوی SQL مانند حسابرسی کارآمد و حل اختلاف است.
  4. حریم خصوصی : کانال‌ها و مجموعه‌های داده‌های خصوصی، تراکنش‌های چندجانبه خصوصی و محرمانه را امکان‌پذیر می‌کنند که معمولاً برای مشاغل رقیب و صنایع تحت نظارت که دارایی‌ها را در یک شبکه مشترک مبادله می‌کنند، مورد نیاز است.
  5. خدمات امنیت و عضویت: عضویت مجاز یک شبکه بلاک چین قابل اعتماد را فراهم می کند، که در آن شرکت کنندگان می دانند که همه تراکنش ها می تواند توسط تنظیم کننده ها و حسابرسان مجاز شناسایی و ردیابی شوند.
  6. اجماع : یک رویکرد منحصر به فرد برای اجماع، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر مورد نیاز برای شرکت را امکان پذیر می کند. در فناوری دفتر کل توزیع شده، اجماع اخیراً مترادف با یک الگوریتم خاص، در یک تابع واحد شده است.

اگر در احراز هویت بایننس دچار مشکل هستید متخصصان پرشین الیت میتوانند به شما کمک کنند تا به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

هایپرلجرفابریک چگونه کار می کند؟

شبکه Hyperledger Fabric متشکل از سازمان‌ها (یا اعضای) منحصربه‌فردی است که در شبکه با یکدیگر تعامل دارند. به عنوان مثال، یک سازمان می تواند یک بانک در شبکه ای متشکل از موسسات مالی یا شریک حمل و نقل در یک شبکه زنجیره تامین می باشد. از دیدگاه اجزای فابریک، هر سازمان دارای یک مرجع گواهی Fabric و یک یا چند گره جفت است.

شبکه فابریک همچنین دارای یک سرویس سفارش است که توسط همه سازمان‌های شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و به پردازش تراکنش‌های شبکه کمک می‌کند. در ادامه ی این مقاله از پرشین الیت جزئیات بیشتری در مورد هر یک از این مفاهیم و اجزاء به اشتراک خواهیم گذاشت:

یک سازمان در یک شبکه توسط یک گواهی پایه مخصوص آن سازمان تعریف می شود. کاربران و سایر مؤلفه‌ها (مانند گره‌های همتا) در آن سازمان نیز توسط گواهی‌ها شناسایی می‌شوند، و این گواهی‌ها از این گواهی پایه مشتق شده‌اند و اطمینان می‌دهند که سازمان‌های دیگر در شبکه می‌توانند کاربر را به سازمان خود وصل کنند. این گواهی‌ها همچنین مجوزها را مانند دسترسی فقط خواندنی در مقابل دسترسی کامل در یک کانال برای هر نهاد در شبکه مشخص می‌کنند.

یک گواهی پایه یا اصل برای یک سازمان در مرجع گواهی Fabric (CA) ذخیره می شود. Fabric CA همچنین برای کاربران یک سازمان گواهی صادر می کند و سایر عملیات مرتبط را انجام می دهد. یک Fabric CA درجه سازمانی از اجزای مختلفی استفاده می‌کند و می‌تواند به روش‌های مختلفی با استفاده از یک ماژول امنیتی سخت‌افزار (HSM) برای محافظت از گواهی پایه مستقر کند.

یک سازمان همچنین یک یا چند گره همتا را به عنوان اجزایی برای انجام عملیات از طرف آن سازمان ایجاد می کند. به طور خاص، یک گره همتا تراکنش‌های پیشنهادی در شبکه را تأیید می‌کند، کد قرارداد هوشمند (که در Fabric به عنوان کد بلاک چین شناخته می‌شود) را ذخیره و اجرا می‌کند و یک نسخه محلی از دفتر کل را برای دسترسی ذخیره می‌کند. کلاینت‌های فابریک معمولاً با گره‌های همتا تعامل می‌کنند تا دفتر کل را بخوانند، کد زنجیره‌ای جدید به شبکه اضافه کنند یا تراکنش جدیدی را پیشنهاد کنند. یک گره همتا معمولاً روی رایانه خودش اجرا می شود.

در نهایت، یک شبکه فابریک همچنین شامل یک سرویس سفارش است که توسط همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته شده است. سرویس سفارش اطمینان حاصل می کند که تراکنش های جدید در شبکه به درستی در بلوک های جدید سفارش داده شده و دارای تأییدیه های مناسب هستند. سپس سرویس سفارش دهنده بلاک جدیدی از تراکنش ها را به گره های همتا در هر سازمان پخش می کند. گره های همتا با این بلوک جدید، نسخه محلی دفتر کل خود را به روز می کنند.

متخصصان پرشین الیت به شما پیشنهاد میکنند که با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت نسبت به استفاده از اندیکاتور های VIPو سیگنال های ارز دیجیتال اقدام کنید.

جریان تراکنش هایپر لجرفابریک 

  1. جریان تراکنش زمانی شروع می شود که یک برنامه کاربردی مشتری یک پیشنهاد تراکنش را به همتایان هر سازمان برای تایید ارسال می کند.
  2. همتایان هویت و اختیار مشتری ارسال کننده را برای ارسال تراکنش تأیید می کنند. سپس، نتیجه تراکنش پیشنهادی را شبیه‌سازی می‌کنند و اگر با آنچه انتظار می‌رفت مطابقت داشته باشد، امضای تأییدیه را برای مشتری ارسال می‌کند.
  3. مشتری تأییدیه ها را از همتایان جمع آوری می کند و پس از دریافت تعداد مناسب تأییدیه های تعریف شده در خط مشی تأیید، تراکنش را به سرویس سفارش دهنده ارسال می کند.
  4. در نهایت، سرویس سفارش بررسی می‌کند که آیا تراکنش دارای تعداد تأییدیه‌های مناسب برای برآورده کردن خط مشی تأیید است یا خیر. سپس تراکنش های تایید شده را به صورت زمانی مرتب می کند و در بلوک ها بسته بندی می کند و این بلوک ها را به گره های همتا در هر سازمان ارسال می کند. گره‌های همتا بلوک‌های جدیدی از تراکنش‌ها را از سرویس سفارش‌دهنده دریافت می‌کنند و سپس اعتبار نهایی را برای تراکنش‌های آن بلوک انجام می‌دهند. پس از تکمیل، بلوک جدید به دفتر کل اضافه می شود و وضعیت دفتر کل به روز می شود. تراکنش های جدید اکنون انجام شده است.

شما میتوانید برای معاملات بهتر در دنیای ارز دیجیتال از گروه سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنید. شما میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت  از جدیدترین سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال و همچنین قیمت ارز  دیجیتال مطلع شوید.

مزایای هایپر لجر فابریک 

  • منبع باز

پلتفرم Hyperledger Fabric یک چارچوب بلاک چین منبع باز است که توسط بنیاد لینوکس میزبانی می شود. دارای یک جامعه فعال و رو به رشد از توسعه دهندگان است.

  • مجاز

شبکه‌های هایپرلجرفابریک مجاز هستند، به این معنی که همه هویت‌های اعضای شرکت‌کننده شناخته شده و احراز هویت شده هستند. این مزیت به ویژه در صنایعی از جمله مراقبت های بهداشتی، زنجیره تامین، بانکداری و بیمه که داده ها نمی توانند در معرض نهادهای ناشناخته قرار گیرند، مفید است. به عنوان مثال، یک شرکت بیمه در یک شبکه بلاک چین Hyperledger Fabric می‌تواند داده‌های ادعایی مشتری را برای حفظ حریم خصوصی مشتری با اشخاص مجاز به اشتراک بگذارد.

  • حاکمیت و کنترل دسترسی

شبکه‌های فابریک از کانال‌هایی تشکیل شده‌اند که یک «زیر شبکه» خصوصی از ارتباط بین دو یا چند عضو خاص شبکه هستند، اعضای شبکه می‌توانند به صورت خصوصی و محرمانه تراکنش کنند. هر تراکنش در شبکه بلاک چین در یک کانال اجرا می شود که هر طرف باید احراز هویت شده و مجاز به انجام تراکنش در آن کانال باشد. این یک لایه اضافی از کنترل دسترسی را فراهم می کند و به ویژه زمانی مفید است که اعضا بخواهند قرار گرفتن در معرض داده ها را محدود کنند، برای مثال زمانی که رقبا در یک شبکه هستند. Fabric همچنین مجموعه ای از ویژگی های جمع آوری داده های خصوصی را ارائه می دهد که در آن دسترسی به تراکنش های داده شده در یک کانال می تواند به زیر مجموعه ای از شرکت کنندگان محدود شود.

  • کارایی

Hyperledger Fabric برای پشتیبانی از موارد استفاده در سطح سازمانی ساخته شده است و می تواند از سرعت تراکنش سریع از مکانیسم توافقی خود پشتیبانی کند چرا که Fabric یک چارچوب بلاک چین مجاز است. 

شما میتوانید برای معاملات بهتر در فارکس از سیگنال فارکس استفاده کنید شما میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت  از جدیدترین سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال و همچنین قیمت ارز  دیجیتال مطلع شوید.

سخن پایانی 

همانطور که در این مقاله از پرشین الیت خواندید هایپر لجرفابریک یک چارچوب بلاک چین خصوصی است و یکی از پروژه های متعدد در پلتفرم بلاک چین هایپرلجراست. این چارچوب به عنوان پایه ای برای توسعه برنامه های کاربردی، شبکه ها و موارد دیگر مبتنی بر بلاک چین استفاده می شود. فابریک برای ایجاد بلاک چین های خصوصی طراحی شده است که می توانند در یک سازمان واحد یا گروهی از سازمان های هم تراز که به سایر پیاده سازی های بلاک چین پیوند دارند، استفاده شوند. Hyperledger Fabric با هدف توسعه یک چارچوب فوق‌العاده مقیاس‌پذیر، دارای مجوز و ایمن که از فناوری دفتر کل توزیع‌شده بلاک چین پشتیبانی می‌کند، آماده است تا در دنیای شبکه‌های شرکتی غوغا به پا کند. فابریک در حال حاضر در مرکز برخی از پروژه های صنعتی باورنکردنی در حال استفاده است.

سیگنال ارز دیجیتال در معاملات دنیای ارز دیجیتال حائز اهمیت هستند چرا که تحلیل درست این سیگنال ها میتواند به  شما در تخمین قیمت ارز دیجیتال و کسب سود بیشتر کمک کند. سیگنال فیوچرز در کنار سیگنال ارز دیجیتال سبب میشود که در معاملات سود بیشتری کسب کنید. شما میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت از جدیدترین سیگنال فارکس، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز استفاده کنید و از جدیدتری تغییر قیمت ارز دیجیتال مطلع شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.