whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

الگوی پرچم در پرایس اکشن

1401/05/25 ساعت 14:28


الگوی نمودار پرچم زمانی شکل می گیرد که بازار پس از یک حرکت تند در یک محدوده باریک تثبیت شوند. الگوی پرچم یکی از محبوب ‌ترین الگوهای نمودار است که با عمل قیمت شکل می‌گیرد و در یک مستطیل کوچک یا کانالی به شکل پرچم قرار دارد. پرچم‌ها الگوهای ادامه کوتاه مدتی هستند که قبل از، از سرگیری حرکت قبلی، یکپارچگی کوچک را نشان می‌دهند.

برای پیش بینی درست قیمت دارایی از روی نمودار نیاز به ابزارهای مختلفی از جمله اندیکاتورها است. دسته‌ای دیگر از الگوها وجود دارند که از دو ویژگی عالی برخوردار هستند. اولین ویژگی تکرارشونده بودن و دومی روند مشخص در قیمت دارایی‌ها است.

 الگوی پرچم از زیر دسته های الگوهای ادامه دهنده است و زمانی به وجود می‌آید که حرکت نمودار قیمت برخلاف روند طولانی مدت آن شود. برای مثال نمودار در بازه طولانی صعودی باشد اما در میانه راه تبدیل به نزولی شده و در یک بازه کوتاه مدت مجدداً حرکت صعودی خود ادامه دهد. در واقع مشاهده این روند یک مزیت عالی برای معامله گران است.

image

الگوی پرچم

الگوی پرچم چیست؟

الگوی نمودار پرچم زمانی شکل می گیرد که بازار پس از یک حرکت تند در یک محدوده باریک تثبیت شود. معمولاً خروج از پرچم به صورت ادامه روند قبلی است. پرچم‌ها نسبت پاداش ریسک بسیار بالایی دارند که به معنای ریسک نسبتاً کم و سود بالا و سریع است.

الگوی پرچم می تواند الگوی صعودی یا نزولی باشد. پرچم‌ها را می‌توان در هر بازه زمانی مشاهده کرد، اما معمولاً از 5 تا 15 نوار قیمتی تشکیل شده اند.

الگوهای پرچم بخشی جدایی ناپذیر از تحلیل تکنیکال هستند، اما معامله گران موفق آن را با سایر اشکال تحلیل تکنیکال ترکیب می کنند تا شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانند.

اجزای الگوی پرچم 

1) میله پرچم

روند طولانی صعودی یا نزولی بودن این الگو در نمودار به شکل یک میله که طول نسبتا زیادی ظاهر  می‌شود.

2) بدنه پرچم

از به‌ هم وصل کردن دره‌ها و قله‌های نمودار بدنه پرچم شکل می‌گیرد.

دو نوع الگوی پرچم داریم صعودی و نزولی

شاید تصور کنید تشخیص این دو نوع از هم در نگاه اول آسان است اما این موضوع چندان ساده نیست هر دو شبیه مستطیل شیبدار هستند که به وسیله دو خط محدود شده‌اند.

به دلیل ضعف خریدارانی که قیمت‌ها را بالا می‌برند پرچم صعودی ایجاد می‌شود. این ضعف نوعی اصلاح را تشکیل می‌دهد و چون روند صعودی بعد از این اصلاح از سر گرفته می‌شود می‌توان آن را یک نوع تثبیت درنظر گرفت.

نحوه شکل گیری الگوی پرچم

در نمودار سهام نواحی فشاری وجود دارد که ممکن است حمایت یا مقاومت جزئی باشد یا حتی ممکن است یک نقطه هدف جزئی باشد. در این منطقه برخی از معامله گران سود ثبت می کنند. با این حال روند بدون تغییر باقی می ماند. این ممکن است منجر به یک نوسان کوچک شود یا قیمت ممکن است ثابت بماند.

هر دو خط حمایت و مقاومت یا افقی هستند یا در یک روند صعودی به سمت پایین متمایل هستند یا در یک روند نزولی به سمت بالا شیب دارند و پرچم را تشکیل می دهند. این الگوها معمولاً با یک پیشروی یا کاهش شدید همراه با حجم زیاد جلو می آیند و نقطه وسط حرکت را مشخص می کنند.

این الگو ظاهر "پرچم" دارد زیرا مستطیل کوچک به قطب متصل است (حرکت بزرگ و سریع). حرکتی که قبل از قسمت پرچم الگو (قطب) قرار می گیرد باید حرکتی تند و تقریباً عمودی باشد. پرچم ها اغلب به عنوان الگوهای ادامه در نظر گرفته می شوند، به این معنی که شکست از نظر تئوری در جهت حرکت قبلی رخ می دهد.

شکل گیری معمولاً پس از یک حرکت روند قوی که می تواند حاوی شکاف باشد، رخ می دهد. این الگو معمولاً در نقطه وسط یک نوسان کامل شکل می گیرد و حرکت قبلی را تثبیت می کند.

image

شکل گیری الگوی پرچم

الگوی پرچم در روند صعودی پرایس اکشن

سیگنال خرید پرچم - در روند صعودی پرایس اکشن، هنگامی که قیمت بالاتر رفته و قیمت ها تثبیت شده اند، کانالی از حمایت و مقاومت ایجاد می شود، هنگامی که قیمت ها به بالای خط مقاومت صعودی نفوذ کرده و بسته می شوند، سیگنال خرید بالقوه داده می شود. این الگو زمانی تکمیل شده است که قیمت از خطوط روند حاوی در جهت روند غالب خارج شود، در این مرحله احتمالاً به مسیر خود ادامه خواهد داد. 

اهداف : طول میله پرچم را می توان به خط مقاومت پرچم برای تخمین پیشروی یا منطقه هدف اعمال کرد.

الگوی پرچم در روند نزولی پرایس اکشن

سیگنال فروش پرچم - با فرض اینکه قیمت ها قبلاً به سمت پایین حرکت کرده اند، پس از یک دوره تثبیت قیمت، هنگامی که قیمت به زیر خط حمایت نفوذ کرده و بسته می شود، سیگنال فروش بالقوه داده می شود.

اگر یک معامله کوتاه در مسیر نزولی انجام شد، یک توقف ضرر بالاتر از اوج پرچم قرار دهید. 

 اهداف : طول میله پرچم را می توان در زیر خط پشتیبانی پرچم اعمال کرد تا کاهش یا ناحیه هدف را تخمین بزند.

حجم و الگوی پرچم

حجم همچنین می تواند بینش بیشتری را در حین معامله به این الگوها اضافه کند. هنگام تأیید هر یک از دو الگوی پرچم به سمت بالا یا پایین، حجم بسیار ارزشمند است. اگر حجم در کنار شکست الگوها وجود نداشته باشد، سیگنال معاملاتی حاصله چندان قابل اعتماد نیست. در حین مشاهده حجم با الگوی پرچم، در هنگام تشکیل قطب، حجم بالایی وجود دارد، سپس هنگام تشکیل دکل، حجم آن کاهش می یابد.

image

خرید سیگنال ارز دیجیتال با تکیه بر الگوی پرچم

خرید سیگنال ارز دیجیتال با تکیه بر الگوی پرچم

الگوی پرچم کاربرد زیادی در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال دارد.حتما با نمونه هایی از این نمودار ها در این بازار برخورد کرده اید. اما گاهی سیگنال های موجود در این الگو کاذب است و باعث می شود معامله گر به اشتباه بیافتد. برای رفع این مشکل از سایت پرشین الیت اقدام به خرید سیگنال ارز دیجیتال کنید این سایت بستر مطمئنی برای خرید می باشد و مسلما بهتر از آن است که خود دست به تحلیلی چارت ها بزنید.

کلام پایانی

در آخر باید اضافه کنیم که الگو پرچم از الگوهای قدیمی اما کاربردی پرایس اکشن در نمودارهای مالی است اما تحلیل و عملکرد بهتری برای بازه های طولانی و بازارهای ثابت دارد و در کوتاه مدت به خصوص در بازارهای نوسانی مانند فارکس و کریپتو می تواند با سیگنال‌های کاذب خود معاملات را درگیر خطا کند.

 

 

 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.