whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش صفر تا صد پرایس اکشن از مقدماتی تا پیشرفته

1400/10/10 ساعت 06:32


با یک جستجوی ساده در اینترنت با عناوین متعددی در مورد آموزش پرایس اکشن برخورد می کنید. این آموزش ها یه شکل های مختلفی همچون خودآموز و کتاب، پکیج آموزشی، دوره های آنلاین و دوره های حضوری رایگان یا پولی هستند. شاید شما نیز کنجکاو باشید و سوال کنید که پرایس اکشن چیست و چرا این همه محتوا در مورد آن در اینترنت وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

پرایس اکشن اکشن چیست

پرایس اکشن (Price Action) یک سبک از تحلیل تکنیکال و نامی‌آشنا و پر کاربرد در عرصه بازارهای مالی است. فرقی نمی‌کند در کدام یک از بازارهای مالی فعالیت می‌کنید اگر سبک پرایس اکشن را به خوبی یاد بگیرید در تمامی ‌عرصه‌ها می‌توانید از دانش خود استفاده کنید. از نظر تحت الفظی، Price Action به صورت رفتار قیمت معنی می‌شود و در اصطلاح به معنی شیوه یا سبکی از تحلیل و معامله گری است که بیش از هر چیز به خود نمودار قیمت، توجه می‌کند.

 در زبان فارسی می‌توان پرایس اکشن را به صورت رفتارشناسی حرکت قیمت نیز معنی کرد. دانشی که سعی می‌کند نقاط یا نواحی قیمتی ای را در چارت پیدا کند که بیشترین احتمال واکنش قیمت به آنها وجود دارد. برای درک بهتر پرایس اکشن باید ابتدا در مورد تحلیل تکنیکال کلاسیک صحبت کنیم.

image

پرایس اکشن برای تمامی انواع بازارهای مالی، قابل استفاده است

 

تحلیل تکنیکال کلاسیک چیست؟

تحلیل تکنیکال را مانند دیگر علوم تجربی در نظر بگیرید مثلا در علمی ‌مثل شیمی ‌یا ریاضی، یک سری مفاهیم پایه وجود دارند که هر دانش آموز باید ابتدا آنها را فرا بگیرد. حجم این مطالب بسیار زیاد است. بخش‌ زیادی از این دانش به نوعی منسوخ شده و تکامل یافته است ولی همچنان در سرفصل‌های آموزشی قرار دارد تا افراد نحوه تکامل هر علم خاص را از ابتدا یاد بگیرند. دانش تکنیکال نیز همین گونه است و سرفصل‌های متعددی دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر هستند:

- سطوح حمایت و مقاومت                                - خطوط کانال و روند

- الگوهای نموداری بازگشتی از جمله سروشانه و...          - الگوهای ادامه روند مثل مثلث و پرچم

- تعریف روند و اصلاح                                   - امواج الیوت و فیبوناچی‌ها    

- الگوهای کندل استیک و الگوهای‌هارمونیک، ولفی و..               

- شناسایی و کاربرد انواع اندیکاتورها، نواحی اشباع و.. 

سرفصل‌های فوق الذکر بخش‌های پایۀ تحلیل تکنیکال هستند که امروزه به تحلیل تکنیکال کلاسیک، معروف است.

 

آیا تحلیل تکنیکال کلاسیک در عمل برای معامله گری کارآمد است؟

به عقیده بسیاری از معامله‌گران، تحلیل تکنیکالِ کلاسیک برای استفاده عملی و برای کسب سود در بازار کارآمد نیست.

image

ناکارآمدی تحلیل تکنیکال کلاسیک، یکی از عوامل زمینه ساز ظهور پرایس اکشن

 

این افراد، عقیده دارند که تحلیل تکنیکال کلاسیک تنها برای تدریس و توجیه گذشتۀ بازار و یا برای تحلیلگری به درد می‌خورد. تنوع بیشمار استراتژی‌ها و سبک‌های تکنیکال، گواهی بر صحت این ادعا است. چون افراد با تحلیل تکنیکال کلاسیک نمی‌توانند سود کنند پیوسته در جستجوی راهی جدید برای سودآوری می‌گردند به همین دلیل است که ده‌ها استراتژی، سبک معامله‌گری و اندیکاتور وجود دارند.

جستجوی مداوم برای روش‌های سودده در معامله گری، سبب شکل گیری شغل‌هایی چون فروشندگیِ سیستم معاملاتی، فروش سیگنال ارز دیجیتال، آکادمی‌های مختلف تدریس تکنیکال و در نهایت ظهور پرایس اکشن شد.

ظهور Price Action و باز شدن چشم اندازی تازه در دنیای معامله گری

همانطور که در بالا گفته شده برای کسب سود واقعی از بازار مفاهیم مختلف تحلیل تکنیکال کلاسیک، دچار مشکل هستند و نیاز به روشی جدید و آسان از دیرباز احساس می‌شد تا اینکه پرایس اکشن ظهور پیدا کرد. پرایس اکشن به ما توصیه می‌کند ساده‌تر به چارت نگاه کنیم. همچنین می‌گوید که نیازی به استفاده از این همه ابزار و اندیکاتور نیست. نیاز نیست برای ترید کردن، چارت ما این همه شلوغ باشد. پرایس اکشن همچنین به ما می‌گوید که الزاما حرکت آیندۀ نمودار تابعی از حرکات گذشته نیست پس بهتر است به جای تمرکز بر گذشته‌های دورِ نمودار به آنچه در لحظه اتفاق می‌افتد توجه بیشتری داشته باشیم.

image

چارت پرایس اکشن کارها خلوت تر از معامله گران سایر سبک های تحلیل تکنیکال است

 

مزایای بارز Price Action

1-درک سریعتر اتفاقاتِ در حال وقوع بازار

در بسیاری از سبک‌های تحلیل تکنیکالِ کلاسیک، یک نوع تاخیر در سیگنال‌دهی وجود دارد که این تاخیر سبب می‌شود بخش بزرگی از حرکات بازار را از دست بدهیم مثلا یک روند جدید، شکل گرفته است. اگر برای تشخیص روندِ جدید از اندیکاتوری مثل میانگین متحرک استفاده کنیم این اندیکاتور، خیلی دیر مجوز پیوستن به روند را صادر می‌کند یا اینکه اگر منتظر شکستِ نک لاین یک الگوی کلاسیک و سپس پولبک به آن باشیم دوباره همین انتظار بی مورد به زیان ما عمل می‌کند.

پرایس اکشن سازوکارهای سریعتری برای ورود در لحظه دارد که به معامله گران امکان می‌دهد از همان لحظه شروعِ حرکت جدید، به آن ملحق شوند. این سازوکارهای موجود در Price Action، ستاپ‌های معاملاتی نامیده می‌شوند.

2- پرهیز از سیگنال‌های کاذب اندیکاتورها

اندیکاتور‌ها توابعی از رفتار قیمت هستند. این ابزارها در اصل صرفا ابزارهایی کمکی هستند و نباید تبدیل به ملاکِ اصلی ما در تصمیم‌گیری های معاملاتی شوند. اندیکاتورها مانند سایۀ قیمت هستند و توجه کردن بیش از حد به آنها معامله گر را به اشتباه می‌اندازد زیرا این ابزارها سیگنال‌های کاذب بسیار زیادی صادر می‌کنند. پرایس اکشن سبب کاهش حداکثری استفاده از اندیکاتور‌ها می‌شود به همین دلیل است که چارت اکثر پرایس اکشن کارها تقریبا خالی از هر نوع اندیکاتور است.

image

در  Price Action بیشتر به خود چارت قیمت دقت می‌شود نه به اندیکاتورها

 

3- مورد استفاده برای همه انواع بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال

پرایس اکشن، علمی ‌محدود به یک حوزه خاص از بازارهای مالی نیست و در همه انواع این بازارها از جمله در بازار ارزهای دیجیتال، قابل استفاده است زیرا دانشی انعطاف پذیر است. می‌تواند تغییر رفتارهای مختلف نمودار را توجیه کند و برای هر موقعیت جدید راهکاری داشته باشد. اما اکثر سبک‌های قدیمیِ ‌تحلیل تکنیکال با تغییر وضعیت بازار، دچار مشکل می‌شوند مثلا بسیاری از روش‌های قدیمی، ‌تنها در صورت وجود روند در بازار قابل استفاده هستند در حالی که مشخص شده است که بیش از 80 درصد مواقع، بازارها در حالت درجا زدن و ساید هستند.

نحوه تکامل Price Action

پرایس اکشن نیز انشعابات زیادی دارد اما به طور کلی یکی از پرچمداران اصلی پرایس اکشن، ال بروکس است. البروکس در مورد پرایس اکشن، سه کتاب معروف دارد همچنین در اینترنت، چندین ویدیوی آموزشی از وی یافت می‌شود. شیوه ترید این شخص بیشتر در دو تایم 5 و 10 دقیقه است و اکثرا تنها از یک نمودار میانگین متحرک ساده و چارت خالی قیمت استفاده می‌کند. در میان افرادی که به توسعه پرایس اکشن، کمک کردند می‌توان به بزرگانی همچون ریچارد وایکوف، فولر، جاناتان فاکس، لنس، ایف، گلدن وودز و آلفونسو اشاره کرد.

به عقیده بسیاری از طرفدارانِ Price Action، در سال 2005 به وسیله شخصی به نام سم سیدن (Sam‌Seidan)، انقلابی در این علم به وقوع پیوست. سم سیدن مفاهیم پایه پرایس اکشن را بازنگری کرد و اصطلاحات جدیدی را وارد این سبک کرد به گونه ای که نگاه پرایس اکشن کارها به چارت، بعد از این تاریخ به کلی دگرگون شد. نواحی عرضه و تقاضا، گره‌های معاملاتی، ذهنیت وجود سفارش، سفارشات جا مانده، پاکسازی سطوح حمایت و مقاومت، استاپ ‌هانترینگ و... از جمله موضوعاتی بودند که بعد از فعالیت‌های سم سیدن شکل گرفتند.

image

سم سیدن، یکی از پایه گذاران اصلی پرایس اکشن

دانش پرایس اکشن در حال حاضر، در حال گذار از مرحله شناخت رفتار قیمت به سمت پی بردن به ذهنیت قیمت است؛ یعنی پرایس اکشن در آینده می‌تواند به معامله گران کمک کند تا آنها بتوانند به افکار و تصمیمات سایر فعالان بازار در هر نقطه از چارت پی ببرند.

برخی از معایب پرایس اکشن

در شکل مرسوم پرایس اکشن که تا این لحظه دانش آن در بین معامله گران وجود دارد، یک سری از مشکلات وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

·       داشتن ضعف برای پیوستن به بازار در میانه حرکات

همانطور که گفتیم در پرایس اکشن، ساز و کار‌هایی به نام ستاپ معاملاتی وجود دارد. این ستاپ‌ها مجموعه ای از شواهد هستند که وقوع آنها مجوز ورود معامله گران به موقعیت‌های معاملاتی را صادر می‌کند. اکثر انواع ستاپ‌های پرایس اکشن برای ورود در شروع حرکات جدید طراحی شده اند.

اگر یک پرایس اکشن کار، یک موقعیت ورود را تشخیص ندهد شاید تا انتهای آن حرکت یا روند، مجاز به پیوستن به بازار نباشد. مثلا فرض کنید که یک روند صعودی جدید در حال شکل گیری است. یک پرایس اکشن کار حرفه ای از همان ابتدا می‌تواند این روند را تشخیص دهد و زود وارد آن شود. اما اگر تشخیص نداد، شاید مثل معامله گران روند (Trend Traders) نتواند در میانه روند، توجیهی برای پیوستن به آن پیدا کند. در نتیجه کل حرکت را از دست خواهد داد.

image

پرایس اکشن برای ورود در ابتدای حرکات، سازگاری بیشتری دارد

 

·       پرایس اکشن، بیشتر به دنبال بازگشت قیمت است

اگر به چارت پرایس اکشن کارها نگاه کنید، نواحی یا نقاط زیادی را می‌بینید که علامت خورده اند. این نواحی مکان‌هایی هستند که معامله گر، احتمال می‌دهد قیمت از آنها برگردد. مخالفان پرایس اکشن این مطلب را به عنوان یک ضعف در پرایس اکشن می‌بینند زیرا می‌گویند پرایس اکشن، معامله گران را بیش از حد به بازگشت قیمت امیدوار می‌کند در حالی که قیمت گاها در رالی‌ها و روند‌های طولانی قرار می‌گیرد. موقعیت‌هایی که یک پرایس اکشن کار برای آنها آمادگی ندارد.

·       سوق دادن معامله گر به تایم‌های پایین و اسکالپینگ

یکی دیگر از ایراداتی که گاها به پرایس اکشن وارد است این است که ذات پرایس اکشن بر ورود و خروج سریع است. این موضوع سبب می‌شود معامله گران برای یافتن موقعیت‌های بیشتر به تایم‌های زیر 10 دقیقه بروند و به جای ماندن طولانی در یک معاملۀ رو به رشد، چندین معامله کوچک تر و زود بازده تر بگیرند. این دقیقا همان چیزی است که به اسکلپ معروف است. اسکلپ، نیاز به تمرکز و تخصصِ فوق العاده بیشتری نسبت به معاملات طولانی مدت دارد و به علاوه، موجب سوق دادن معامله گران به استفاده بیشتر از اهرم (Leverage) می‌شود. استفاده از اهرم، سرمایه معامله گر را با خطرات بزرگ تری نسبت به حالت عادی رو به رو خواهد کرد.

·       استاپ خوردن‌های مکرر

اکثر سبک‌های پرایس اکشن، بر ورود دقیق به معاملات تاکید دارند به همین دلیل یک پرایس اکشن کار، غالبا نواحی باریکی را برای ورود به بازار انتخاب می‌کند. یعنی فاصله اُردر معامله گر با استپ وی بسیار کم است. به علاوه پرایس اکشن، غالبا تاکید بر استفاده از حد ضرر دارد. به این دلایل، تعداد دفعاتی که ممکن است که یک پرایس اکشن کار، استاپ بخورد بسیار بیشتر از یک ترند تریدر است.

image

برخی از پرایس اکشن کارها در تنظیم درست ریسک به ریوارد، مشکل دارند

 

استاپ خوردن‌های مکرر سبب تضعیف روحیه معامله گر خواهد شد و ممکن است پس از مدتی از سبک Price Action، زده شود. نکته دیگر در مورد پرایس اکشن کارها، این است که غالبا درگیر برقراری تعادل بین دو موضوع ریسک به ریوارد و وین ریت در معاملات خود هستند. این چالش نیز به دلیل تاکید Price Action به داشتن حد ضرر در معاملات است اما برخی از سبک‌های دیگرِ معاملاتی، از روش‌های دیگری مانند هج کردن، مارتینگل، سرفینگ و... به جای استاپ لاس استفاده می‌کنند.

·       اجرا نشدن اُردر‌ها و جاماندن از بازار

یکی دیگر از مشکلات Price Action، جا ماندن از موقعیت‌هاست. بسیاری از پرایس اکشن کارها با استفاده از موقعیت‌های شرطی و آماده، وارد معاملات می‌شوند و این سفارشات را در محدوده‌هایی خاص از چارت قرار می‌دهند. اما بازار هیچ تعهدی نسبت به سطوح حمایت و مقاومتِ تشخیص داده شده توسط معامله گران ندارد. پس در بسیاری از موارد یا از آنها رد می‌شود و موجب زیان می‌شود یا قبل از رسیدن به آنها برمی‌گردد و معامله گران زیادی از حرکات بازار، جا می‌ماند.

 

مراحل آموزش پرایس اکشن

1-مشخص کردن سبک آموزشی

پرایس اکشن، یک عنوان کلی است و ده ها سبک و انشعاب دارد. پس عبارت «آموزش پرایس اکشن» شاید به تنهایی، عبارتی درست نباشد مگر اینکه همراه با این عبارت، سبک آموزش نیز بیان شود. یعنی بهتر است مثلا بگوییم آموزش پرایس اکشن به سبک البروکس یا آموزش پرایس اکشن به شیوه سم سیدن.

هر دانشجو، قبل از ورود به یک دوره آموزشی پرایس اکشن باید تا حدودی خود را با سبک های مختلف این دانش آشنا کند تا بداند مدرس وی پیرو چه مکتبی از پرایس اکشن است.

image

انتخاب سبک، اولین مرحله در ورود به آموزش های پرایس اکشن

 

سبک های مختلف پرایس اکشن ممکن است تفاوت هایی اساسی با هم داشته باشند مثلا شاید یک سبک، بیشتر بر روی الگوهای کندل استیک تمرکز داشته باشد اما سبکی دیگر به مناطق PRZ فیبوناچی ها اهمیت بدهد.

2- یادگیری کامل آموزش ها

بعد از اینکه یک سبک خاص پرایس اکشن را انتخاب کردید و وارد یک دوره شدید با حجم مشخص از مطالب آموزشی روبه رو می‌شوید که درک همه آنها چند ماهی طول خواهید کشید. باید صبور باشید و مطالب را با علاقه و توجه کافی مطالعه کنید.

در اغلب سبک های آموزشی پرایس اکشن، طیفی از مطالب ساده تا پیچیده تر در سرفصل های آموزشی گنجانده شده است. سرفصل های اول به مفاهیم پایه تحلیل تکنیکال کلاسیک اختصاص دارد که در بخش تحلیل تکنیکال کلاسیک در متن بالا به آن اشاره کردیم. بعد از آشنایی با مفاهیم پایه، دانشجویان با مفاهیم تخصصی در هر سبک پرایس اکشن آشنا می‌شوند. در هر سبک، مفاهیم خاصی وجود دارد که آموزش ها به کمک این مفاهیم جلو می‌رود مثلا سم سیدن از گره ها و نواحی عرضه و تقاضا صحبت می‌کند و مدرسین سبک وی نیز بیشتر از این مفاهیم استفاده می‌کنند.

3- ساخت یک استراتژی معاملاتی

در بسیاری از موارد، بعد از پایان آموزش های پرایس اکشن، تازه پروسه یادگیری برای معامله گر شروع می‌شود. باید معامله گرِ تازه کار بر اساس مطالب آموزشی، برای خود یک استراتژی معاملاتی بسازد و این کاری است که بسیاری از معامله گران از عهده آن بر نمی آیند. بسیاری از دوره های آموزشی نیز علی رغم مطالب آموزشی جامع و حجیمی که در خود دارند اما روش استفاده عملی از آموزش ها در لایو بازار را به خود معامله گران واگذار می‌کنند. این دلیل اصلی عدم موفقیت بسیاری از تریدر ها علی رغم آموزش دیدن های طولانی است.

 

image

بسیاری از سایت های منبع برای خرید ارز دیجیتال از استراتژی های معاملاتی پرایس اکشن استفاده می‌کنند

 

اگر دوره آموزشی، راه کار عملی ساخت استراتژی های معاملاتی موفق را نیز به تریدر ها بیاموزد آن وقت است که می‌توان گفت دوره ای مفید و کارآمد بوده است. به عبارت دیگر باید مدرسین دوره، بعد از آموزش های پرایس اکشن نیز تا مدتی با دانشجویان در ارتباط باشند و به سوالات آنها پاسخ دهند، تمرینات انجام شده را بررسی کنند و به نوعی جلسات رفع اشکال داشته باشند.

 

4- بررسی دوره ای استیتمنت ها

استیتمنت، همان گزارش معاملات انجام شده است و بسیاری از پلتفرم های معاملاتی چنین گزارشی را به تریدر ها ارائه می‌دهند. در استیتمنت، مولفه های قابل بررسی زیادی وجود دارد. یادگیری شیوه بررسی استیتمنت ها در سرفصل برخی از دوره های آموزش پرایس اکشن نیز وجود دارد. اگر دانشجویان شیوه درست تست استراتژیهای معاملاتی را یاد بگیرند و بتوانند میزان موفقیت استراتژی خود را با بررسی استیتمنت ها ارزیابی کنند تبدیل به تریدرهای موفق تری خواهند شد.

 

5-استفاده از ابزارهای کمکی(مثل خرید اندیکاتور ترید و سیگنال ارز دیجیتال)

در بازارهای مالی نوسانات پیش بینی نشده زیادی وجود دارد که می‌تواند تریدر ها را دچار زیان کند. آموزش دیدن به تنهایی نمی‌تواند جلوی زیان های احتمالی را بگیرد پس بسیاری از تریدر ها تمایل به استفاده از ابزارهای کمکی دارند. مثلا در صورت پیدا کردن یک مرجع مناسب برای خرید سیگنال ارز دیجیتال یا خرید اندیکاتور ترید می‌توان راندمان سوددهی را افزایش داد. این موضوعی است که برخی از تریدر ها به عینه آن را تجربه کرده اند. سایت پرشین الیت یک مرجع مطمئن برای تامین اینگونه نیازهای تریدرها است. اگر شما نیز علی رغم شرکت در دوره های آموزش پرایس اکشن از عملکرد و سوددهی خود راضی نیستید می‌توانید خدمات سایت پرشین الیت را امتحان کنید.

image

خرید اندیکاتور ترید و سیگنال ارز دیجیتال در سایت پرشین الیت

 

6- مطالعه در مورد سایر بازارهای مالی

برخی از معامله گران در یک عرصه مالی خاص عملکرد خوبی ندارند مثلا افرادی ممکن است در بازار فارکس مرتبا زیان کنند. این گونه افراد به جای نا امید شدن و کنار گذاشتن کامل معامله گری و یا گلایه از عوامل مختلف، بهتر است تنها عرصه فعالیت خود را عوض کنند.

 

در چند سال اخیر معامله گران زیادی از بازارهای مالی مختلف به بازار ارز دیجیتال نقل مکان کرده اند و موفقیت های زیادی کسب کرده اند. امکان معاملات اسپات در عرصه هایی مثل فارکس وجود ندارد و تریدر ها مجبور به انجام معاملات پر ریسک پرپشوال می‌شوند. این عامل، یکی از دلایل اصلی ناکامی بسیاری از تریدر های فارکس است و شاید زیان ها هیچ ارتباطی به ضعف در آموزش یا سبک معاملاتی نداشته باشد.

7- ساخت عادت های موفق در خود

بسیاری از تریدر های موفق در بازار های مالی مختلف به اهمیت روانشناسی در معامله گری تاکید می‌کنند و آن را حتی مهمتر از آموزش می‌دانند. به عبارت دیگر یک تریدر تا نتواند احساسات خود را در حین معامله، کنترل کند پرایس اکشن یا هیچ سبک دیگری از تحلیل تکنیکال و یا فاندامنتال نمی‌تواند به وی کمک کند.

منابع و کتاب های زیادی در مورد عادت های تریدر های موفق در اینترنت وجود دارند. توصیه می‌شود این گونه از مطالب را نیز در کنار آموزش های پرایس اکشن در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید و از اهمیت آنها غافل نشوید.

 

image

ساخت عادت های تریدرهای موفق، جزو سرفصل های برخی از دوره های پرایس اکشن است

 

8- تمرکز کامل بر روی معامله گری

شاید فکر کنید تمرکز روی معامله گری ارتباطی با آموزش پرایس اکشن ندارد ولی اشتباه فکر می‌کنید. Price action یک سبک معاملاتی است که بیش از سایرین نیاز به تمرکز حواس و دقت دارد. این تمرکز حواس را باید در حین کار معامله گری یاد بگیرید و در دوران آموزش دیدن هم بر روی حساب های معاملاتی آزمایشی، آن را تمرین کنید. همانطور که گفتیم نواحی ترید در سبک price action باریک هستند و در صورتی که به اندازه کافی حواس خود را جمع نکنید ممکن است بسیاری از فرصت های معاملاتی را از دست دهید و حتی زیان کنید.

فراهم کردن یک محیط آرام و مختص به ترید، داشتن تجهیزات و وسایل مناسب از جمله سیستم و اینترنت، اختصاص ساعت کاری مشخص به ترید و داشتن پول و اعتبار کافی برای انجام معاملات از جمله عوامل موثر بر موفقیت شما هستند. در هر کدام از موارد گفته ضعف داشته باشید احتمال زیان کردن شما افزایش می‌یابد.

image

پرایس اکشن، پتانسیل‌های زیادی برای سود دهی دارد

کلام آخر

Price Action با وجود تمام مزایا و معایبی که دارد یکی از سبک‌های پیشرو برای معامله گری در بازار‌های مالی است و اکثر افراد تازه کار به دلیل سهولت این سبک، تمایل به استفاده از آن دارند. به نظر می‌رسد در صورتی که معامله گر بتواند یک استراتژی و پلن قانونمند و مبتنی بر ستاپ‌های برتر پرایس اکشن برای خود بنویسد، احتمال موفقیت وی بالا خواهد بود. این سبک، پتانسیل‌های زیادی برای سود دادن به معامله گران دارد اما در صورت نداشتن برنامه مدون، پرایس اکشن نیز مانند اکثر سبک‌های تحلیل تکنیکال کلاسیک نمی‌تواند کسب سود را تضمین کند. 

همچنین استفاده از پرایس اکشن در بردارنده موارد زیر نیز میباشد:

  • سرعت بالا در تصمیم گیری
  • دقت بالا
  • فرصت های معاملاتی متعدد
  • درصد برد بالا در معاملات
  • ریسک به ریوارد بسیار مناسب
  • قابل استفاده در انواع نمودار
  • قابل استفاده در هر تایم فریمی
  • توضیح تمامی حرکات قیمت 

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید، برای احراز هویت بایننس از پرشین الیت کمک بگیرید. از این سایت فوق‌العاده برای خرید تتر بهره‌مند شوید و از قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای مطلع شوید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

محسن توانایی
محسن توانایی 1400/10/10
سلام حیف که دیر با آکادمی شما آشنا شدم و مجبورم تماشاگه راز باشم تا سرمایه جور کنم موفق باشید 🙏🙏🙏🙏👍