whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کانال سیگنال فارکس دلار استرالیا AUD

1402/04/19 ساعت 10:08


دلار استرالیا نشان دهنده اقتصاد استرالیا است و پنجمین ارز رایج در جهان است. دلار استرالیا تا سال 1983 که دولت کارگری استرالیا این ارز را شناور کرد، نرخ تبدیل ثابتی داشت. دلار استرالیا از سال 1946 تا 1971 بخشی از سیستم برتون وودز بود که با آن دلار استرالیا تا سال 1967 به پوند انگلیس (که به دلار آمریکا متصل به طلا بود) متصل بود. ارزش دلار استرالیا به یک جفت ارز سنتی در برابر دلار شناور آمریکا تبدیل شد.

AUD/USD (گاهی اوقات AUDUSD نوشته می شود) مخفف جفت ارز یا کراس دلار استرالیا و دلار آمریکا است. AUD/USD چهارمین ارز پرمعامله است. به دلیل مهم و پر معامله بودن این ارز کانال های سیگنال زیاد و متفاوتی توسط افراد متخصص ایجاد شده اند که سیگنال های بسیار هیجان انگیز و پر سودی بر مبنای این ارز و مهم ترین جفت آن دلار آمریکا ارائه می دهند تا معامله گران از سراسر دنیا بتوانند از این سیگنال ها استفاده کرده و وارد معاملات پر سود و هیجان انگیزی شوند. 

در راستای این کانال های مهم سیگنال دهی شما کاربران محترم می توانید در سایت پرشین الیت با خرید اشتراک سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز وارد معاملات از جمله معاملات با سیگنال دلار استرالیا شده و سود کسب کنید. همچنین می توانید از طریق سایت ما به راحتی احراز هویت بایننس و یا کوکوین انجام دهید.

آشنایی با دلار استرالیا

استرالیا کشور بزرگی نیست و تا سال 2019، از نظر تولید ناخالص داخلی، رتبه 14 در جهان و کمتر از یک دهم وسعت ایالات متحده،از نظر جمعیت بود.  با این وجود، دلار استرالیا یکی از پنج ارز پرمعامله در بازار است. جالب اینجاست که دلار استرالیا از سال 1983 تنها یک ارز شناور آزاد بوده است.

استرالیا محبوبیت خود را در میان معامله گران ارز مدیون 3 G است - زمین شناسی، جغرافیا، و سیاست های دولتی. زمین شناسی منابع طبیعی زیادی را به این شرکت داده است که تقاضای زیادی دارند، از جمله نفت، طلا، محصولات کشاورزی، الماس، سنگ آهن، اورانیوم، نیکل و زغال سنگ.

جغرافیا این شرکت را در راستای یک شریک تجاری انتخابی برای بسیاری از اقتصادهای آسیایی که به سرعت در حال رشد هستند با نیازهای منابع تقریبا سیری ناپذیر قرار داده است. سیاست دولت منجر به نرخ‌های بهره بالا نسبتاً باثبات، دولت و اقتصاد با ثبات، عدم مداخله در بازارهای ارز، و رویکرد غربی به تجارت و حاکمیت قانون شده است که همیشه در منطقه معمول نبوده است.

هر یک از ارزهای تجاری اصلی در جهان تحت کنترل (یا حداقل به شدت تحت تاثیر) بانک مرکزی کشور صادرکننده است. در مورد دلار استرالیا، این بانک رزرو استرالیا (RBA) است. RBA یک نهاد نسبتا محافظه کار است و مداخلات مکرر در بازار ارز را امری عادی تلقی نمیکند. علاوه بر این، در حالی که تقریباً همه بانک‌های ذخایری وظیفه کنترل تورم را دارند، RBA آن را نسبتاً جدی می‌گیرد و استرالیا اغلب دارای بالاترین نرخ‌های بهره در جهان توسعه‌یافته است.

با این حال، حتی آن نرخ های نسبتاً بالا نیز برای جلوگیری از حباب مسکن در استرالیا کافی نبود. همچنین شایان ذکر است که RBA اغلب به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن چرخه کالا و تأثیر آن بر تراز تجاری و حساب سرمایه شهرستان به چالش کشیده می شود.

اقتصاد پشت دلار استرالیا

از نظر تولید ناخالص داخلی (برحسب دلار آمریکا)، استرالیا در رتبه چهاردهمین اقتصاد بزرگ در فهرست ارزهای اصلی قرار دارد. در میان کشورهای توسعه یافته، استرالیا به دلیل وابستگی شدید به کالاها متمایز است. 

استخراج معادن (شامل انرژی) بیش از 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را با تاکید زیادی بر نیکل تشکیل می دهد. کشاورزی نیز یک جزء حیاتی است، زیرا بیش از 2 درصد از تولید ناخالص داخلی با درصد زیادی به کشاورزی (و بخش های مرتبط) وابسته است. 

ثروت منابع استرالیا تأثیر مثبت جهانی بر اقتصاد این کشور نداشته است. حتی با وجود سیاست آزادسازی اقتصادی که به اوایل دهه 1980 برمی گردد، استرالیا هرگز موفق به توسعه بخش تولید داخلی پررونق نشده است. در عوض، این کشور دارای کسری حساب جاری و بدهی خارجی نسبتاً بالایی است. استرالیا نیز دچار حباب مسکن ملی خود شده است و دارای بالاترین نرخ بهره در جهان توسعه یافته است.

هدایت کنندگان ارزش دلار استرالیا

مدل‌های اقتصادی طراحی‌شده برای محاسبه نرخ‌های ارز خارجی «درست» در مقایسه با نرخ‌های واقعی بازار بسیار نادرست هستند، تا حدی به این دلیل که مدل‌های اقتصادی معمولاً بر تعداد بسیار کمی از متغیرهای اقتصادی مبتنی هستند (گاهی اوقات فقط یک متغیر مانند نرخ بهره).

 با این حال، معامله‌گران طیف وسیع‌تری از داده‌های اقتصادی را در تصمیمات تجاری خود وارد می‌کنند و چشم‌اندازهای سفته‌بازی آن‌ها می‌توانند خود نرخ‌ها را تغییر دهند، درست همانطور که خوش‌بینی یا بدبینی سرمایه‌گذار می‌تواند سهام را بالاتر یا پایین‌تر از ارزشی که مبنای آن پیشنهاد می‌کند، حرکت دهد.

داده‌های عمده اقتصادی شامل انتشار تولید ناخالص داخلی، خرده فروشی، تولید صنعتی، تورم و تراز تجاری است. این اطلاعات در فواصل زمانی منظم  و مشخصی منتشر می شوند و بسیاری از کارگزاران، و همچنین اکثر منابع  اصلی اطلاعات مالی مانند وال استریت ژورنال و بلومبرگ، این داده های اقتصادی را به صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار می دهند.

سرمایه گذاران همچنین باید از اخبار و داده های مربوط به اشتغال، نرخ بهره (از جمله جلسات برنامه ریزی شده بانک مرکزی) و جریان اتفاقات روزانه اطلاع داشته باشند - انواع بلایای طبیعی، انتخابات مهم هر کشور و سیاست های جدید دولت همگی می توانند تاثیرات قابل ملاحظه ای بر نرخ ارز داشته باشند.

با این حال، در استرالیا، عوامل دیگری نیز وجود دارد که نیاز به تماشا دارند. اقتصاد استرالیا توسط کالاها (هم فلزات و هم غلات) کنترل می‌شود و اطلاعات و اخبار مربوط به کاشت محصولات، شرایط آب و هوا، برداشت محصول، تولید معدن و قیمت فلزات همگی می‌توانند ارزش دلار استرالیا را تغییر دهند.

در ادامه این مطلب ، قدرت و ارزش دلار استرالیا ارتباط نزدیکی با قرار گرفتن آن در آسیا و چرخه کالاها و همچنین موقعیت تا حدی ضد چرخه ای نسبت به ارزهای دیگر اصلی دارد. میزان تقاضا در کشورهای چین، هند و تا حدودی ژاپن برای منابع طبیعی، ارزش دلار استرالیا را در چرخه‌های گذشته افزایش داده است، اما بعداً با کاهش تقاضای کالاها مقدار این ارزش کاهش یافت.

به طور کلی، قیمت های بالاتر کالاها باعث ایجاد فشارهای رکودی (یا حداقل تورمی) در اکثر اقتصادهای توسعه یافته می شود. بنابراین وقتی قیمت‌های بالای منابع باعث می‌شود تاجران نگران سلامت و رشد پایدار اقتصادهای اروپا، آمریکای شمالی و ژاپن باشند، اقتصاد استرالیا معمولاً سالم‌تر به نظر می‌رسد.

 این امر، دلار استرالیا را به عنوان یک جایگزین محبوب برای معامله‌گرانی قرار می‌دهد که به دنبال معاملات طولانی‌مدت هستند در حالی که کشورهایی را که احتمالاً به دلیل هزینه‌های ورودی بالاتر متضرر می‌شوند، کاهش می‌دهند.

عوامل منحصر به فرد برای دلار استرالیا

کنترل نرخ بهره و تورم در استرالیا نیز به دلیل وابستگی بسیار زیاد این کشور به کالاها و پایگاه صنعتی نسبتاً کوچک داخلی این کشور پیچیده است. این امر منجر به کسری حساب جاری بزرگ و مداوم در بیشتر تاریخ استرالیا پس از جنگ جهانی دوم شده است. اگرچه بدهی استرالیا به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی زیاد نیست، اما افزایش مخارج دولت این موضوع را به عنوان یک نگرانی بالقوه روی میز قرار داده است.

واحد پول استرالیا نیز به طور غیر معمول ضد چرخه ای و نوسان است. اکثر اقتصادهای توسعه یافته بزرگ به صورت پشت سر هم با یکدیگر تجارت می کنند (حداقل تا حدی به دلیل ارتباطات تجاری گسترده بین آنها)، اما اقتصاد استرالیا متفاوت است.

استرالیا در زمینه صادرات تولید نسبتا کمی دارد و بیشتر صادرات این کشور به اقتصادهای رو به رشد آسیا می رسد. گفتنی است، در حالی که استرالیا از درجه خاصی از استقلال نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ جهان برخوردار است، سلامت آن بسیار بیشتر با قیمت کالاها مرتبط است و نوسانات در آنجا نوسانات زیادی را در ارز در گذشته ایجاد کرده است.

تجارت حمل و نقل:

استرالیا اغلب نیمه دیگر معاملات حمل و نقل است که منشا آن ین ژاپن است. از آنجایی که نرخ های بهره ژاپن بسیار پایین است، نرخ های استرالیا بسیار بالا است، و مناطق کم و بیش از نظر منطقه زمانی با هم همپوشانی دارند، دارایی های دلار استرالیا دارایی های جذابی برای معامله گران حمل و نقل بوده است. به دلیل این ارتباط، گمانه زنی در مورد تغییرات نرخ بهره در هر یک از کشورها می تواند تأثیر نامتناسبی بر ارز داشته باشد. این استراتژی حتی اگر جفت ارز یک سنت جابه‌جا نشود، می‌تواند بازدهی ایجاد کند.

عوامل منطقه ای:

استرالیا اغلب در منطقه خود به دلیل دولت فوق العاده با ثبات و محیط عموماً طرفدار تجارت خود برجسته است. با این حال، ظهور چین بر نقش استرالیا در منطقه تاثیر می گذارد. چین مقصد مناسب تری برای سرمایه گذاران در آسیای جنوب شرقی است که می خواهند دارایی های خود را به خارج از کشور خود منتقل کنند. دو کشور چین و هند نیز اثرات قابل توجهی بر عملکرد تجاری و اقتصادی استرالیا دارند. هر دو این کشورها  جزو واردکنندگان بزرگ کالاهای تولید شده در استرالیا می باشند و استرالیا نیز به نوبه خود واردکننده بزرگ ماشین آلات و کالاهای مصرفی تولید شده در آن کشورها است.

کلام آخر

پیش‌بینی نرخ ارز بسیار دشوار است و اکثر مدل‌ها به ندرت بیش از دوره‌های زمانی کوتاهی کار می‌کنند. زمانی که مدل های اقتصادی برای معامله گران کوتاه مدت کمتر مفید است، باعث به وجود آمدن شرایط بلند مدت می شود.

استرالیا کشوری تقریبا ثروتمند اما کوچک می باشد و تجارت آن  به شدت به کالاهای کشاورزی و معدنی وابسته است. نرخ های بهره بالا و هزینه های غیر رقابتی رقابت را برای کسب و کارهای استرالیایی دشوار می کند و این کشور فاقد زیرساخت های تولیدی قوی است.

 با در نظر گرفتن این مطلب، دلار استرالیا احتمالاً بر اساس قیمت کالاها، میزان واردکنندگان عمده منابع آسیایی و نرخ‌های بهره بالای آن به تجارت خود ادامه خواهد داد. اگرچه وضعیت اقتصاد استرالیا باید برای استرالیایی ها نگران کننده باشد، اما بعید است که دلار استرالیا از اهمیت خود دور شود حتی با افزایش ارزش یوان چین در منطقه. پیشنهاد ویژه ما به شما کاربر عزیز این است که به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بپیوندید و درآمد دلاری داشته باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.