whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

امکان بروز معکوس قیمت ARB به دلیل ارتقای شبکه اتریوم و افزایش کاربران فعال

1402/03/30 ساعت 21:52


ارتقای شبکه اتریوم و افزایش کاربران فعال آربیترام ممکن است باعث بروز معکوس قیمت ARB شود. گسترش مثبت در شبکه‌های آربیترام و اتریوم و بهبود تدریجی در احساس سرمایه‌گذاران رمزارزها  باعث بالا رفتن قیمت  ARB می‌شود.

در حالی که توکن حاکمیت آربیترام (ARB) از زمان توزیع هوایی در اواخر مارس در یک مسیر نزولی پایدار قرار داشته است، اکوسیستم آن نشانگر رشد سالمی را نشان می‌دهد.

گزارش اخیری از Nansen نشان می‌دهد که فعالیت آربیترام پس از توزیع هوایی بهبود یافته است و "در سطحی بالاتر" نسبت به قبل از توزیع هوایی پایدار شده است. تعداد کاربران فعال روزانه، هزینه‌های گاز و تعداد تراکنش‌ها از آوریل ۲۰۲۳ به بعد به طور پیوسته در سطح‌های بالاتری باقی مانده‌اند.

فاصله بین تعداد کاربران فعال در آربیترام و آپتیمیزم پس از توزیع هوایی آربیترام گسترش یافته و به سمت اتریوم کاهش یافته است، به نزدیکی اتریوم رسیده است.

تعداد کاربران فعال روزانه در آربیترام، اتریوم و آپتیمیزم (6 ماه گذشته). منبع: Nansen

حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر آربیترام نیز تصویری مشابه را نشان می‌دهد و نشانگر افزایش واضحی در حجم معاملات پس از توزیع هوایی است.

حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در آربیترام. منبع: DefiLlama

علاوه بر این، گزارش Nansen نشان می‌دهد که دریافت‌کنندگان توزیع هوایی ARB تنها حدود 5٪ از فعالیت‌های روی زنجیره بوده‌اند و آربیترام پس از توزیع هوایی تعداد قابل توجهی کاربر جدید جذب کرده است.

عوامل ممکن برای رشد قیمت ARB عبارتند از:

علاوه بر این، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بروزرسانی بعدی Ethereum با نام کانکون-دنب (Dencun) منتشر خواهد شد که شامل EIP-4844 (پروتو-دنکشاردینگ) است که هزینه‌های تراکنش را در آربیترام کاهش خواهد داد و ارزش پیشنهادی این زنجیره را افزایش خواهد داد.

علاوه بر این، اخیراً بنیاد آربیترام داده‌های جمع‌آوری شده از سکوئنسر خود را اعلام کرده است. سکوئنسر، بخشی از هزینه‌های لایه ۲ که کاربران بابت ارسال داده‌ها به اتریوم پرداخت می‌کنند، می‌باشد.

بنیاد تصمیم گرفته است که درآمدهای سکوئنسر، که معادل ۳۳۵۲ اتر است (با ارزش حدود ۱۷۳۴ دلار) را به اربیترام DAO انتقال دهد و اترها توسط صاحبان ARB مدیریت خواهند شد.

در کل:

صندوق Arbitrum DAO تقریباً ۳۳۵۲ اتر را به عنوان درآمد جمع‌آوری کرده است. 

به علاوه، به سکوئنسر تقریباً ۵۹۵۴ اتر، که هزینه‌ای برای ارسال تمامی داده‌ها به شبکه اتریوم است، بازپرداخت خواهد شد.

یک منبع درآمد برای :DAOسازمان خودکار غیرمتمرکز می‌تواند به نحوی که اگر جامعه تصمیم به هدایت پاداش‌ها به صاحبان ARB کند، بازده‌هایی برای صاحبان ARB ایجاد کند. هنوز دیده نشده است که چگونه این اموال توسط بنیاد و DAO مدیریت خواهند شد.

"پول هوشمند" دارایی ARB را نگه داشته است. 

داده‌های ننسن نشان می‌دهد که "پول هوشمند" و صندوق‌هایی که پس از ایردراپ ARB را جمع‌آوری کردند، هنوز به فروش نرفته‌اند که این امر قابل تشویق است. شرکت تحلیلی زنجیره‌ای ننسن، آدرس‌های اتریومی بازاریابی و سرمایه‌گذاری با حجم بالا و سودآور را به عنوان "پول هوشمند" مشخص می‌کند.

سرمایه‌گذاری‌ها (بنفش) و کیف‌های هوشمند (سبز) هنوز ARB را در دست نگه داشته‌اند. منبع: ننسن 

نرخ تأمین برای قراردادهای ادامه‌دار ARB به همان شکلی که بازار رمزارزها پس از اینکه کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) دعاوی را علیه بزرگترین صرافی‌های صنعت مانند بایننس و کوین‌بیس رسانده است، منفی شده است. این اطلاعات بر اساس داده‌های CoinGlass است.

نرخ تأمین توسط معامله‌گران قراردادهای ادامه‌دار برای کوتاه کردن یا خریداری یک دارایی بر اساس تقاضا تعیین می‌شود. اگر تقاضا برای سفارش‌های کوتاه بیشتر باشد، این به عنوان هزینه بیشتر تلقی می‌شود و در نتیجه معامله‌گرانی که در جهت کوتاه قرار دارند برای خریداران باید پرداخت کنند.

در حال حاضر، نرخ تأمین نزدیک به صفر است، که نشان می‌دهد معامله‌گران قراردادهای آتی درباره ARB بی‌طرف هستند.

نرخ تأمین در بازارهای قراردادهای ادامه‌دار. منبع: CoinGlass

جفت ARB/USD از زمان راه‌اندازی توکن در ماه مارس، یک روند نزولی را تجربه کرده است. تنگ شدن کانال، امکان وجود الگوی بزرگ شیب‌دار را نشان می‌دهد که تمایل به شکست به سمت بالا دارد.

با این حال، اگر ARB زیر خط حمایت الگوی شیب‌دار در اطراف ۰.۹۰ دلار شکست بخورد، حرکت به سمت پایین می‌تواند به سرعت تشدید شود.

نمودار قیمت روزانه ARB/USDT. منبع: TradingView

با توجه به مقیاس ETH، ARB پس از دعاوی SEC، زیر حداقل ماه مه (0.00057 ETH) شکست خورد. در زمان انتشار، توکن در حال معامله با 0.00056 ETH بود.

نمودار قیمت 4 ساعته ARB/ETH. منبع: GeckoTerminal

از نظر فنی، ARB امکان برگشت منفی در روند را نشان می‌دهد. با این حال، به روزرسانی آتی Dencun در اتریوم و تصمیماتی که توسط بنیاد Arbitrum درباره هدایت درآمد از L2 رولاپ اتخاذ می‌شود، در نهایت بر روی عملکرد قیمت ARB تأثیر خواهد گذاشت.

خدمات پرشین الیت

پرشین الیت، علاوه بر ارائه خبرهای روز، خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این خدمات شامل سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس، سیگنال ارز دیجیتال در و احراز هویت بایننس می‌باشد. ، در کانال سیگنال ارز دیجیتال با ارائه تحلیل‌های بازار و نشانه‌های معاملاتی، به شما کمک می‌کند تصمیمات بهتری در خرید و فروش فیوچرز بگیرید. همچنین، سیگنال فارکس با ارائه تحلیل‌ها و سیگنال‌های دقیق، به شما در معاملات بازار ارزهای خارجی کمک می‌کند..


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.