whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بلاکچین کنسرسیوم چیست؟

1401/10/23 ساعت 02:42


فناوری بلاک چین ذخیره سازی داده ها و اطلاعات در زنجیره ای از بلوک های دیجیتال است که توسط الگوریتم های هش به یکدیگر مرتبط شده و امنیت داده ها را در هر بلوک افزایش می دهد. رایج ترین استفاده از فناوری بلاک چین در ارز دیجیتال است که یک دفتر کل دیجیتال از تراکنش های توزیع شده در سراسر یک بلاک چین است. اساساً سه نوع فناوری بلاک چین در قالب بلاک چین های عمومی، خصوصی و کنسرسیومی موجود است.

بلاک چین های عمومی برای هر کسی که می تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد به طور آشکار قابل دسترسی است، در حالی که بلاک چین های خصوصی توسط شرکت های فردی برای حمایت از استفاده تجاری با توسعه راه حل های نرم افزاری شرکتی با آن استفاده می شود. یک بلاک چین کنسرسیوم در میانه راه بین بلاک چین عمومی و خصوصی است، زیرا شامل بلاک چین نه تنها یک سازمان فردی، بلکه مجموعه ای از آنها متعلق به سازمان های مختلف است. با این حال، بر خلاف یک دفتر کل توزیع شده عمومی، هنوز در یک گروه کنترل شده از کاربران وجود دارد.

در این مقاله از پرشین الیت قصد داریم به بررسی بلاک چین کنسرسیوم بپردازیم.

شما میتوانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت از جدید ترین اخبار مرتبط با قیمت ارز دیجیتال مطلع شوید و همچنین با عضویت وی آی پی در تلگرام پرشین الیت از بهترین تحلیل‌ های تکنیکال اشتفاده کنید و حتی امکان خرید اندیکاتور VIP و تحلیل تکنیکال شخصی را دارید.

بلاک چین کنسرسیوم چیست؟

بلاک چین کنسرسیوم زیرشاخه ای از فناوری بلاک چین است. اینها شبکه هایی هستند که از گره های موجود تشکیل شده اند و دارای کنترل های دسترسی هستند. این نوع شبکه در مقایسه با بلاک چین عمومی گره های کمتری دارد، اما طبیعتا امن تر و مقیاس پذیرتر است. همچنین منجر به کاهش بار روی شبکه و امنیت بیشتر می شود. اگرچه شفافیت کمتری نسبت به یک زنجیره عمومی دارد، اما هنوز خطراتی دارد.

از یک سیستم مبتنی بر رأی برای اطمینان از تأخیر کم و سرعت عالی استفاده می کند. هر گره مجاز به نوشتن تراکنش است اما نمی تواند به تنهایی یک بلوک اضافه کند. از سوی دیگر، هر بلوکی که توسط گره دیگری اضافه می‌شود، باید قبل از افزودن آن به شبکه تأیید شود. این امکان قرار گرفتن در معرض بیشتر و نوآوری را فراهم می کند.

بلاک چین کنسرسیوم نوعی شبکه نیمه غیرمتمرکز است که در آن اعضا به یک نهاد واحد اعطا نمی شود. در عوض به گروهی از افراد یا "گره ها" اعطا می شود. این امنیت شبکه را ارائه می دهد که زنجیره های عمومی آن را ندارند. همچنین درجات قابل توجهی از کنترل، پردازش سریعتر را فراهم می کند و از بسیاری جهات کارآمدتر و ایمن تر می کند.

گفته می شود که بلاک چین ترکیبی است که ترکیبی از بلاک چین خصوصی و عمومی است. تحت این زنجیره شبکه کنسرسیوم دارای چندین عضو است و هر یک به طور مستقل کنترل می شود.

به طور مشابه، تعداد اعضا محدود است، و بنابراین دستکاری سیستم برای یک نهاد دشوار است. نفوذ یک گروه در اندازه سیستم منعکس می شود. برای این سیستم، بلاک چین کنسرسیوم بهترین گزینه برای شرکت هایی است که هدفشان رشد و حداکثر کردن سود است.

برای بهرمندی از بهترین سیگنال فارکس شما میتوانید به کانال تلگرامی پرشین الیت بپویندید و با عضویت VIP از جدید ترین اخبار مربوط به ارز دیجیتال با خبرشوید.

ساختار بلاک چین کنسرسیوم 

بلاک چین کنسرسیوم ترکیبی از چندین بلاک چین خصوصی متعلق به سازمان‌های مختلف است، که در آن هر یک از آنها یک گره در زنجیره به‌عنوان ذینفع در اتحاد تشکیل می‌دهند و تنها با مجوز ذینفعان می‌توانند شبکه را ترک کنند یا به آن بپیوندند. در حالی که هر سازمان گره یا بلاک چین خود را مدیریت می کند، داده های درون می تواند توسط سازمان های درون کنسرسیوم قابل دسترسی، اشتراک گذاری و توزیع باشد. با انجام این کار، راه‌حل‌های بین سازمانی و فناوری‌های متقابل را می‌توان برای بهبود گردش‌های کاری موجود، پاسخگویی و شفافیت آن‌ها توسعه داد و از این طریق به مسائل و چالش‌های پیش روی بلاک‌چین‌های فردی پرداخت.

به طور کلی، تنها سازمان‌هایی با اهداف مشترک و همچنین فناوری‌های بلاک چین تکمیلی در پیوستن به بلاک چین کنسرسیوم موفق هستند.

شما می‌توانید به کمک پرشین الیت جدید ترین اندیکاتور  Vip را برای معاملات خود در دنیای ارز دیجیتال به کار ببرید. همچنین اگر در احراز هویت بایننس دچار مشکل هستید، متخصصان پرشین الیت به شما کمک می‌کنند.

مزایای بلاک چین کنسرسیوم    

هدف از تشکیل یک کنسرسیوم بلاک چین، تسهیل همکاری میان گروهی از بلاک چین های مکمل است که به هر یک کمک می‌کند تا به چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوند به صورت جداگانه رسیدگی کنند و راه‌حل‌هایی را توسعه دهد که می‌تواند برای کل کنسرسیوم اعمال شود. با ایجاد ساختارهای ایجاد شده در هر بلاک چین، راه حل ها را می توان در مدت زمان کوتاه تری با منابع مشترک توسعه داد. به این ترتیب، هزینه های توسعه کمتری از طریق صرفه جویی در مقیاس، مورد نیاز است. همچنین هیچ کارمزد خدمات یا تراکنش برای معاملات در یک بلاک چین کنسرسیوم وجود ندارد. سازمان‌های کوچک‌تر از مشارکت در بلاک چین کنسرسیوم بیشترین سود را خواهند برد. نمونه ای از بلاک چین کنسرسیوم زنجیره تامین بین یک شرکت تدارکات و یک تولید کننده است که حل مشکلات در هر یک از سازمان ها می تواند به بهبود نتایج برای هر دو کمک کند.

به غیر از صرفه جویی در زمان، هزینه ها و منابع، بلاک چین کنسرسیوم بیشتر از یک بلاک چین خصوصی است ، جایی که اجماع به طور متمرکز کنترل می شود. از آنجایی که یک بلاک چین کنسرسیوم توسط چندین سازمان تشکیل شده است، هر یک در فرآیند تصمیم گیری سهمی خواهند داشت و تضمین می کنند که بلاک چین توسط یک نهاد واحد اداره نمی شود. این به اشتراک گذاری و گسترش کنترل در بین سازمان های شرکت کننده کمک می کند، با کنترل ها و تعادل هایی که احتمال فساد را کاهش می دهد.

علاوه بر این، از آنجایی که اطلاعات درون بلاک چین کنسرسیوم تنها بین سازمان‌های شرکت‌کننده به اشتراک گذاشته می‌شود و از دسترسی عمومی محدود می‌شود، سطحی از امنیت را فراهم می‌کند که باعث ایجاد اعتماد در مشتریان سازمان‌ها می‌شود.

بنابراین، همکاری بین سازمان‌های خصوصی در یک بلاک چین کنسرسیوم مزایای متعددی دارد، از حل چالش‌های رایج تا صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های عملیاتی. این منجر به سرعت تراکنش سریعتر و مقیاس پذیری بالاتر در عین حفظ حریم خصوصی می شود. بخش هایی مانند مالی، بانکداری، مراقبت های بهداشتی و تدارکات زنجیره تامین می توانند از چنین مشارکت هایی بهره مند شوند.

متخصصان پرشین الیت به شما پیشنهاد میکنند که با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال ما نسبت به استفاده از اندیکاتور های VIP و سیگنال های مربوط به گروه ارز دیجیتال اقدام کنید.

معایب بلاک چین کنسرسیوم

اگرچه بلاک چین کنسرسیوم مزایای متعددی نسبت به سایر بلاک چین ها دارد، اما  بلاک چین کنسرسیوم معایبی هم دارد:

  • ساختار شبکه: ساختار شبکه متمرکز، بلاک چین کنسرسیوم را در برابر کاربران فاسد آسیب پذیر می کند. تعداد محدود شرکت کنندگان به این فرض منجر می شود که یک یا چند شرکت کننده ممکن است فاسد باشند. طراحی یک زیرساخت مشترک امنیت بیشتری را نسبت به یک شرکت واحد تضمین می کند.
  • اثربخشی: کارایی فناوری بلاک چین کنسرسیوم هنوز ثابت نشده است.
  • چارچوب: بلاک چین کنسرسیوم فاقد ویژگی یک چارچوب یکپارچه است. راه حل هایی مانند Corda R3، Quorum of JP Morgan و Hyperledger استانداردهای صنعتی مورد نیاز بلاک چین های خصوصی را ارائه می دهند.
  • فرآیند راه اندازی ساده: به دلیل انعطاف کمتر، تنظیم یک شبکه استاندارد بین چندین شرکت کند است. از آنجایی که همه شرکت‌کنندگان باید پروتکل‌ها را بپذیرند، معرفی یک بلاکچین جدید فرآیند آسانی نیست.
  • عدم همکاری: گاهی اوقات شرکت کنندگان نمی توانند همکاری کنند و به توافق برسند که سرعت توسعه را با مشکل مواجه می کند.
  • ارتقاء: در شرایطی که تعداد شرکت کنندگان نسبت به ابتدا افزایش می یابد، ارتقاء پروتکل ها می تواند مشکل ساز باشد.

شما می‌‌توانید برای معاملات بهتر در ارز دیجیتال در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید و از متخصصان ما برای معاملات بهتر کمک بگیرد.

سخن پایانی 

در نتیجه، به نظر می‌رسد که بلاک چین کنسرسیوم ترکیب صحیحی را بین پیکربندی‌های خصوصی و عمومی ایجاد می‌کند که منجر به افزایش حریم خصوصی و عدم تمرکز کافی می‌شود.

همکاری با شرکا در یک پلتفرم بلاک چین به آنها اجازه می دهد تا چالش های مشترک را به طور مشترک برطرف کنند، هزینه های عملیاتی را کاهش داده و در زمان صرفه جویی کنند. کنسرسیوم ها چندین مزیت از جمله افزایش سرعت تراکنش و مقیاس پذیری و همچنین حفظ حریم خصوصی و اتوماسیون دارند.

بلاک چین کنسرسیوم می تواند ارتباطات و جریان عملیاتی بین طرفین را بهینه کرده و افزایش دهد، اگر می خواهید در حین شراکت با سایر شرکت ها از حداکثر منافع اقتصادی برای تجارت خود بهره مند شوید می‌توانید از یک پلتفرم منبع باز که برای صنعت و اهداف ساخت آن مناسب است، استفاده کنید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال و جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال و حتی خرید تتر از متخصصان پرشین الیت کمک بگیرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.