whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

عوامل نابودی بیت کوین

1400/12/23 ساعت 22:38


بیت کوین یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال و بلاک چین هاست. ارزش این ارز دیجیتال اخیرا بسیار افزایش داشته و توجه بیشتری را در این بین طرفداران کریپتو به خود جلب کرده است. از این رو در این مقاله قصد داریم به یکی از دغدغه های سهامداران کریپتویی یعنی احتمال نابودی بیت کوین و عوامل موثر در آن بپردازیم.

همچنین می توانید برای مشاهده به روزترین اخبار ارز دیجیتال و اطلاع از قیمت ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین به صفحه اصلی سایت پرشین الیت مراجعه نمایید و از خدمات متنوع این سایت همچون احراز هویت بایننس و خرید بهینه انواع سیگنال ارز دیجیتال بهره مند شوید.

 

امنیت بیت کوین

بررسی احتمال هک شدن  بلاک چین بیت کوین

همانطور که میدانید، یک نسخه از بلاک چین بیت کوین وجود ندارد. در واقع هزاران نسخه از آن در گره های یک شبکه کامپیوتری ذخیره شده است. این گره ها در سراسر کره زمین پراکنده شده اند و شامل تمام تراکنش های بیت کوینی هستند که تاکنون انجام شده است.

هکری که می‌خواهد دفتر کل توزیع‌شده بیت کوین یا هر شبکه دیگری مبتنی بر فناوری بلاک چین را تغییر دهد، مجبور است نه یک، بلکه بیش از نیمی از رایانه‌های شرکت‌کننده را هک کند (حمله 51 درصد).

حمله 51 درصدی

حمله 51 درصدی احتمالاً مهم ترین تهدید برای بلاک چین ها و در نتیجه بیت کوین است. چنین سناریویی به این صورت خواهد بود که اگر یک فرد یا سازمانی موفق شود کنترل اکثریت قدرت استخراج شبکه (هش ریت) را در دست بگیرد، به صورت تئوری می تواند تاریخچه تراکنش های شبکه بیت کوین را تغییر داده و بازنویسی کند.

همیشه اکثریت (51٪) تصمیم میگیرد که کدام تراکنش را تایید کند و کدام را رد کند. این به این معنی است که اکثریت 51٪ می توانند به طور بالقوه دفتر کل توزیع شده بلاک چین را به گونه ای تغییر دهند که پرداخت مجدد (اجرای یک تراکنش چندین بار) فعال شود. با این حال، دستیابی به این وضعیت بسیار دشوار است و احتمال وقوع آن بسیار کم است.

 

رشد ارزش بیت کوین

احتمال تعطیلی بازار بیت کوین

همانطور که بیت کوین هرگز با موفقیت 51% مورد حمله قرار نگرفته است، هرگز حتی برای مدت کوتاهی تعطیل نشده است. بسیاری از فعالان در این عرصه مانند موسسات دولتی و مقامات بانکی قبلاً پیشنهاد تعطیلی شبکه بیت کوین را داده بودند. اما این شبکه نزدیک به ده سال است که تقریباً تمام وقت مشغول به کار است.

حتی در شرایط خیلی خاص، سناریوهای کمی وجود دارد که می تواند پایان کار بیت کوین را رقم بزند. به عنوان مثال، یک قطع عظیم برق جهانی که تمام ارتباطات و اینترنت را در سراسر جهان قطع می کند، می تواند از تماس گره های شبکه با یکدیگر جلوگیری کند و باعث از کار افتادن سیستم شود.

حالت دیگر  این است که به‌روزرسانی بیت کوین حاوی یک باگ حیاتی باشد که علیرغم آزمایش‌های فشرده و بررسی همتایان ذاتی پروتکل بیت کوین، شناسایی نشده باقی بماند. چنین وضعیتی به احتمال زیاد منجر به آسیب موقتی شبکه و در نتیجه کاهش شدید قیمت بیت کوین و انشعاب بلاک چین خواهد شد.

از آنجایی که بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز است، نمی توان آن را توسط یک دولت تعطیل کرد. با این حال، دولت‌ها قبلاً تلاش کرده‌اند ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند یا حداقل استفاده از آنها را در حوزه قضایی مربوطه خود محدود کنند. دولت ها هنوز هم می توانند تلاش کنند تا استفاده از این ارز دیجیتال را به اتفاق ممنوع کنند. با این حال، در دراز مدت، این احتمال بسیار بیشتر است که دولت ها مقرراتی را برای حمایت از سرمایه گذاران حقیقی و جمع آوری مالیات وضع کنند.

 

ایلان ماسک در کنفرانس اخیر Code: دولت ها نمی توانند ارز دیجیتال را نابود کنند.

رویکرد دولت آمریکا در رابطه با بیت کوین 

پس از اینکه قیمت بیت کوین به 60000 دلار برای هر سکه رسید، اینترنت بار دیگر مملو از صحبت ها و سوالات در مورد ارزهای دیجیتال شد. مهمترین سوال بسیاری از رسانه ها این است که آیا دولت فدرال آمریکا به رقیب دلار اجازه می دهد به فعالیت خود ادامه دهد یا مقرراتی را برای تنظیم شدید آن وضع خواهد کرد؟ حتی ممکن است آن را ممنوع کند!

در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال، نظرات بسیار متفاوت هستند. ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، در اینباره خوشبین است. در کنفرانس اخیر Code، او اعلام کرد که ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار گسترش یافته اند و دولت ها نمی توانند آن را نابود کنند.

شاید در رابطه با بیت کوین حق با او باشد. اما عاقلانه نیست که قدرت ویرانگر نهادهایی را که قدرتشان در معرض تهدید است، دست کم بگیریم. اگر دولت آمریکا بخواهد بازار کریپتو را تعطیل کند، ممکن است منابع لازم برای انجام این کار را داشته باشد. تنظیم کننده ها عاشق انتخاب برنده ها و بازنده ها هستند.

تاثیر دولت ها در تجارت

شرکت های ماسک اسپیس ایکس و تسلا را در نظر بگیرید. اسپیس ایکس با ورشکستگی زود هنگامی مواجه شد و گلدمن ساکس و سایر وام دهندگان برتر از دادن وام به این شرکت خودداری کردند. با این حال، ناسا با SpaceX شریک شد و مشکلات مالی را آن را کاهش داد.

 

رقابت دلار و بیت کوین

تسلا در سال 2008 با ورشکستگی مواجه شد و دولت اوباما برای نجات آن دست به کار شد. قیمت خودروهای الکتریکی از ارزش بازار شان بیشتر شد. در نتیجه دولت برای جبران این تفاوت مالیات تعیین کرد. حتی در حال حاضر، که ارزش این شرکت بیش از یک تریلیون دلار است، دولت بایدن در حال تخصیص یارانه‌های سودآوری است که بتواند بیشتر به ماسک کمک ‌کند.

این دو مثال نشان می‌دهند که دولت چگونه قدرت حمایت از شرکت‌ها، افراد و ایده‌های مورد تایید خود را دارد. از طرف  دیگر، می‌تواند کسانی که مورد تایید او نباشند را نابود کند. رقابت با بیت کوین یکی از وظایف اصلی این دولت است. این رقابت بیت کوین را در محدوده خطر قرار می دهد.

نه فقط بیت کوین بلکه دولت‌ها می‌توانند کریپتو را نابود کنند؛ همانگونه که چین در حال حاضر در حال سرکوب سکه‌های دیجیتال است. چین شهروندان خود را از نگهداری، معامله یا استخراج این سکه‌ها منع کرد و باعث سقوط کل بازار کریپتو شد. در حال حاضر بعید به نظر می رسد که ایالات متحده نیز این کار را انجام دهد. با این حال، سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای ارسال کرده است که به موجب آن دارندگان فعلی و آینده این ارز دیجیتال باید هوشیاری خود را حفظ نمایند.

توان سازمان های دولتی در ورود به مسائل مالی ارزهای دیجیتال

یکبار FBI اعلام کرد که بیش از 2 میلیون دلار بیت کوین را از هکرهای مسئول نقض خط لوله Colonial بازیابی کرده است. اکثرا فکر می کردند که این امر به دلایل فنی غیرممکن است، اما گزارش وزارت دادگستری از این حادثه به وضوح نشان می دهد که هیچ مکان خارج از دسترسی برای FBI وجود ندارد.

اینکه آیا دولت وارد بازار کریپتو خواهد شد یا خیر، مشخص نیست. به هر حال صحبت ماسک درباره عدم توانایی دولت آمریکا برای نابودی ارزش بیت کوین اشتباه است. این دولت می‌تواند به همان راحتی که در تجارت او را حمایت می کند، یا آن‌طور که سایر رقبای خود را نابود کرده، بیت کوین را نیز نابود کند.

البته این بدان معنا نیست که بیت کوین یا به طور کلی ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت نیست. تمام سرمایه‌گذاری ها با ریسک‌هایی همراه هستند. وقتی صحبت از بیت کوین به میان می‌آید، دخالت احتمالی فدرال یکی از این خطرات است. حتی اگر ثروتمندترین مرد جهان به شدت این ریسک پی نبرد.

 

ثبات ارزش بیت کوین

پس از دولت سناریوی بسیار بعید حمله 51 درصدی نیز وجود دارد. 51 درصد از شرکت کنندگان در شبکه باید برای سرنگونی شبکه بیت کوین به یکدیگر بپیوندند و سود خود را به خطر بیندازند. از آنجایی که چنین سناریویی به سرمایه گذاری هنگفت در تجهیزات استخراجی نیز نیاز دارد، چنین سرقتی نیز بسیار غیرممکن است.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال جدید و ظاهراً بهبود یافته تقریباً به صورت روزانه به بازارها معرفی می شوند. چنین تحولاتی خطر خستگی بازار را در زمینه سرمایه گذاری به همراه دارد. به این معنی که اگر همه مقداری دارایی خریداری کرده باشند، وقتی می خواهند بفروشند، دیگر خریداری وجود ندارد، که منجر به کاهش قیمت می شود.

کلام آخر

با این حال، بیت کوین تقریباً ده سال است که رشد خود را حفظ کرده است و به احتمال زیاد در آینده نیز شهرت و ذخیره ارزش خود را حفظ خواهد کرد. شما میتوانید برای بهره مندی از مشاوره کارشناسان با تجربه و آگاه پرشین الیت از طریق همین سایت با ایشان ارتباط برقرار نمایید.

همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه ای بسیار اندک از خدمات مختلف این سایت همچون خرید سیگنال فیوچرز و اندیکاتور اسکالپ ترید برخوردار شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.