whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

  مشکلات احراز هویت کوکوین برای کاربران ایرانی و راه حل های آن

1401/05/26 ساعت 23:01


ابتدا با صرافی کوکوین و فضای سامانه آن آشنا می شویم.

صرافی کوکوین

فعالیت آن از سال 2017 در کشور جمهوری سیشل (شرق قاره آفریقا) آغاز شده و هم اکنون در رده پنجم لیست وبسایت کوین مارکت کپ جزء بزرگترین صرافی ها در جهان است. کوکوین با داشتن بیشتر از 200 ارز دیجیتال اصلی و 500 بازار و داشتن بیشتر از 5 میلیون کاربر از 200 کشور دنیا که روزانه از آن استفاده می کنند جز مهم ترین صرافی هاست. کوکوین دارای ارز دیجیتال مخصوص به خود به نام KSC که اگر از  آن استفاده کنید از تخفیف خوبی هم بهره مند می شوید. ادعا می شود این صرافی بهترین صرافی بعد از بایننس است حتی اگر این ادعا درست نباشد احراز هویت یک ویژگی مشترک بین این دو صرافی است.

اعتبار صرافی کوکوین

ایجاد یک بستر ایمن که کاربران بتوانند در آن به راحتی معاملات خود را مدیریت کنند به اعتبار این صرافی افزوده است. طبیعی است که چون کاربران این سایت را مردم عادی تشکیل داده اند نگرانی از بابت امنیت سرمایه های خود داشته باشند اما حجم معاملاتی روزانه با میانگین بیش از 5 میلیارد دلار نشان دهنده اعتماد و اعتبار مردم به این صرافی است.

آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین

برای شروع فرایند ساده ثبت نام نیاز است در قسمت بالا و سمت راست صفحه اصلی سایت روی گزینه sign up کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت نام شوید در این قسمت باید آدرس ایمیلتان را وارد و گذر واژه ای بدون خط فاصله برای ورود انتخاب کنید تا کد تائید برای شما ارسال شود. 

تصویر1: ترتیب مراحل اولیه ثبت نام در کوکوین
تصویر1: ترتیب مراحل اولیه ثبت نام در کوکوین

واریز و برداشت در کوکوین

دو روش برای عملیات واریز و برداشت در کوکوین وجود دارد روش اول ارز فیات است که در واقع همان پول ملی کشورهاست که برای کاربران ایرانی این امکان وجود ندارد. روش دوم استفاده از صرافی های داخلی مانند نوبیتکس است که می توانید با انتخاب و خرید یک ارز کم کارمزد مانند تتر و انتقال آن به کیف پول خود آن را به ارز های دلخواه خود تبدیل کنید و مجدد به کیف پول خود یا صرافی انتقال دهید.

عملیات واریز به صرافی کوکوین

پس از ورود به حساب کاربری گزینه Deposite از بالای صفحه را انتخاب کنید. ارز مورد نظر خود را که قصد انتقال آن به صرافی را دارید جستجو کرده بر روی آن کلیک کنید. در صفحه باز شده مشخصات ارز و شبکه ای که قصد انتقال به آن را دارید همچنین آدرس کیف پول خود را انتخاب می کنید. برای پرداخت کارمزد کمتر گزینه TRX را وارد کنید.

تصویر 2: برای دسترسی به پنل واریز بعد از ورود به حساب بر روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید.
تصویر 2: برای دسترسی به پنل واریز بعد از ورود به حساب بر روی گزینه مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

عملیات برداشت از صرافی کوکوین

بعد از ورود به حساب کاربری از منوی بالا withdraw را پیدا کنید. در مرحله بعد ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. در قسمت بعدی باید اطلاعات کیف پولی که قصد انتقال و واریز به آن را دارید را وارد کنید مجدد برای کارمزد پایین تر از شبکه  TRX استفاده کرده تائید نهایی را انجام دهید.

آموزش بخش فیوچرز در کوکوین

برای ورود به این بخش از صفحه اصلی و منوی بالایی در قسمت derivatives  روی futures classic کلیک کنید در اینجا نیاز است تا حسابتان را فعال کنید. برای این منظور روی Enable futures کلیک کنید رمز 6 رقمی معاملات خود را وارد کنید تا حساب فعالسازی شود. صفحه  باز شده از شما درخواست ورود کد Google authentication شما را دارد که پس از وارد کردن آن و پر کردن قسمت رمز عبور می توانید به قسمت شارژ کیف پول حساب فیوچرز خود وارد شوید.

افزایش امنیت حساب کاربری 

احراز هویت باعث افزایش امنیت حساب کاربری شما خواهد شد. در صورت تائید هویت شما می توانید در روز بیش از 200 بیت کوین برداشت داشته باشید.و سقف معاملات فیات نیز به USDT1400 در روز افزایش پیدا خواهد کرد. مرحله دوم افزایش امنیت حساب قسمت Account security است. با کلیک کردن روی این گزینه وارد قسمت تنظیمات می شوید دو گزینه ورود دو عاملی از طریق گوگل و تلفن پیش روی شماست که به دلیل وجود محدودیت ها بهتر است از گزینه تلفن اجتناب کنید. با انتخاب گزینه Google verification کد ارسالی به آدرس ایمیل شما ارسال می شود که پس از وارد کردن آن وارد صفحه دیگری خواهید شد در این مرحله نیاز به بارکدخوان دارید که می توانید از طریق برنامه Authenticator برای iosوGoogle authentication برای اندروید کد سایت را اسکن نمایید. سپس سایت کدی را برای شما به نمایش می گذارد که حدود 60 ثانیه انقضا دارد کد را در قسمت خود وارد کرده و روی Activate کلیک کنید. حتما با تلفن خود از کد QR اسکرین شات بگیرید و از آن با امنیت نگهداری کنید. 


   تصویر 3:  بارکد امنیتی که باید از آن اسکرین شات گرفته را در تصویر مشاهده می کنید.
تصویر 3:  بارکد امنیتی که باید از آن اسکرین شات گرفته را در تصویر مشاهده می کنید.

گزینه سوم برای ایجاد امنیت بیشتر  گزینه trading password است که امنیت تراکنش های شما را بوسیله انتخاب پسوورد بالا می برد روی بخش تنظیمات آن کلیک کرده تا امکان تغییر تنظیمات را داشته باشید بوسیله برنامه Google authentication کد دو عاملی تائید را در کادر وارده کرده و تا مرحله بعد منتقل شوید حالا می توانید رمز را در کادر دوم وارد کرده و روی گزینه confirm کلیک کنید. گزینه در دسترس بعدی در صفحه تنظیمات Restrict login IP هست که کلیک روی این گزینه و فعال سازی آن باعث محدودیت حسابتان پس از هربار ورود با آی پی متفاوت است. برای کاربران ایرانی که ممکن است از فیلترشکن هنگام استفاده از برنامه استفاده کنند بهتر است این گزینه را فعال نکنید.

گزینه بعدی پیش روی شما Email Safety phrase است که باعث بالارفتن امنیت ایمیل های شما خواهد شد. هر بار که ایمیلی که برای شما ارسال شود متن از قبل نوشته شده توسط شما درون آن مشاهده خواهد شد. برای فعال سازی آن در قسمت setبر روی کلیک کنید و متن یا جمله دلخواه خود را در فیلد تعیین شده بنویسید و روی گزینه submit کلیک کنید. گزینه بعد login safety phrase هست که با کلیک روی آن  انتخاب رمز امنیتی و تائید نهایی امنیت حساب شما را هنگام ورود بالاتر خواهد برد.

 گزینه آخر  withdrawal safety phrase است که اگر این گزینه را انتخاب کنید هر بار که بخواهید از صرافی برداشتی داشته باشید کد معرفی شده در این قسمت توسط خودتان را از شما درخواست می کند.

نکات امنیتی هنگام گم شدن تلفن همراه برای ورود به کوکوین

اگر به هر دلیلی تلفن شما مفقود شد و خواستید با رایانه یا تلفن دیگری به حساب کوکوین خود وارد شوید باید کد Google authentication خود را برای دسترسی داشته باشید. عده ای هستند که این کد را روی موبایل خود ذخیره دارند که در هنگام مفقودی یا به سرقت رفتن تلفن خود دچار مشکل خواهند شد. اینجاست که احراز هویت به کمکتان خواهد آمد.  

مزایا و معایب صرافی کوکوین 

  • مزایا

از این سامانه هم روی تلفن همراه و هم رایانه شخصی تان می توانید استفاده کنید.بدون احراز هویت امکان برداشت یک سکه در روز را دارید که این بیشترین مقدار برداشت روزانه با این شرایط در بین سایر صرافی ها است می توانید بیش از 700 ارز اسپات، فیوچر و مارجین با کارمزد کم معامله کنید. که این کارمزد پایین برای معاملات با حجم بالا منفی خواهد بود یعنی نه تنها کارمزدی به شما تعلق نمی گیرد بلکه پاداش هم نصیبتان خواهد شد. همچنین کوکوین پشتیبانی 24 ساعته و چند سال سابقه موفق دارد. 

  • معایب

امکان واریز پول به وسیله کارت بانکی وجود ندارد ، همچنین برای استفاده از آن نیاز به آی پی ثابت دارید.یک مشکل دیگر آن دشواری رابط کاربری به خصوص برای کاربران تازه کار است. که این صرافی برای این حل مشکل آموزش های اندکی در سایت خود دارد.

نحوه احراز هویت کوکوین برای ایرانی ها

به سبب تحریم کشورمان ادامه فعالیت برای کاربران ایرانی محدود شده و آنها با هویت اصلی خود نمی توانند در این صرافی ها فعالیت کنند و ارسال مدارک هویت ایرانی ممکن است باعث مسدودشدن حساب و بلوکه شدن دارایی ها شود. به دلیل این محدودیت کاربران با استفاده از تغییر آی پی و یا با هویت غیرایرانی اقدام به ایجاد حساب کاربری می‌کنند. 

مدارک احراز هویت کوکوین

در مواردی کاربران ایرانی موفق شده‌اند با استفاده از عکس کارت ملی احراز هویت موفقیت آمیزی انجام دهند اما توصیه می شود حدالمقدور از ارسال مدارک تان خودداری کنید. چون هنگامی که کوکوین متوجه ایرانی بودن کاربر شود 24 ساعت مهلت دارید تا موجودی حساب خود را برداشته یا به صرافی دیگر انتقال دهید.


  تصویر 4: با کلیک روی قسمت مشخص شده به داشبورد آپلود مدارک وارد می شوید.
تصویر 4: با کلیک روی قسمت مشخص شده به داشبورد آپلود مدارک وارد می شوید.

احراز هویت با پاسپورت

با اینکه برخی کاربران توانسته اند با پاسپورت ایرانی موفق به احراز هویت شوند ولی ممکن است استفاده از آن باعث فاش شدن هویت ایرانی شما خواهد شد و ریسک غیرفعال شدن حساب کاربری تان را دارد. 

مشکل انتقال دارایی

عده ای از کاربران بعد از انتقال دارایی های خود به این سامانه با مشکل خرید و فروش در آن روبرو شده‌اند. برای رفع این مشکل حتما دارایی های خود را به اکانت trading منتقل کنید. از منوی Assets گزینه اکانت اصلی را انتخاب وگزینه transferمقابل کوین اصلی را کلیک کرده در قسمت باز شده مبلغ درخواستی خود را وارد کنید و گزینه تائید را بزنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به همه ابعاد و توضیحات پیرامون صرافی کوکوین بپردازیم و همانطور که در متن هم اشاره شد با توجه به مشکلات پیش آمده برای کاربران ایرانی در زمینه استفاده از صرافی ها اگر قصد استفاده از امکانات این بازار و رفع محدودیت های ناشی از عدم احراز هویت را دارید اضافه می کنیم که امکان ثبت نام معتبر و مطمئن و همچنین احراز هویت تضمینی و بی دردسر در صرافی کوکوین به وسیله پرشین الیت برای شما فراهم شده است. علاوه بر می توانید برای رهایی از تحلیل های پیچیده با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت روزانه بیش از 50 سیگنال ارز دیجیتال معتبر دریافت کرده و با خیالی آسوده معامله کنید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.