whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تتر چیست و آیا می توان به این ارز دیجیتال اعتماد کرد؟

1400/08/04 ساعت 07:19


با تتر آشنا شوید! یکی دیگر از گونه‌های ارزهای دیجیتال پایدار، تتر است. احتمالا اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال، سرمایه‌گذاری کرده باشید اسم این رمزارز را به دفعات شنیده‌اید.Tether می‌تواند یک دلار دیجیتال باشد که با USDT نمایش داده می‌شود. این ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های بسیاری است از جمله ثابت بودن قیمت و تاثیر نداشتن نوسانات بازار بر روی آن، نقل و انتقالات دلاری به واسطه آن، دامنه کاربردی برای مبادله ارزهای دیجیتال، همچنین واحد آن بر پایه دلار است و یک ورژن از دلار آمریکا است.

بسیاری از صرافی‌ها این روزها دلار را قبول نمی‌کنند و برخی  مبادلات خود را به واسطه این ارز دیجیتال که بر پایه دلار است انجام می‌دهند. در صرافی‌های بیترکس و پولونیکس نیز مبادلات بیت کوین با توکن‌های USDT انجام می‌شود. همانطور که گفتیم قیمت این ارز دیجیتال برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نمی‌گیرید به همین دلیل قیمت ثابتی دارد. اما چگونه به این ارز اعتماد کنیم؟ خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پرشین الیت، فراتر از یک نام، دروازه‌ای به دنیای شگفت‌انگیز ارز دیجیتال است! در این سفر ماجراجویانه به دل بازارهای مالی، چون یک قطب‌نما، شما را به سوی ذخایر طلایی هدایت می‌کنیم. از انواع سیگنال‌ فارکس گرفته تا ارزهای دیجیتالی و انواع سیگنال فیوچرز، نقشه گنج را در دست داریم. پرشین الیت، جادوگری است که با اسرار امپراطوری دیجیتال شما را آشنا می‌سازد و با خدمات منحصر به فرد احراز هویت بایننس یا کوکوین، کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، سبد ارز دیجیتال و مشاوره حرفه‌ای بازارهای مالی، جادوی واقعی را به دنیای شما می‌آورد.

Tether چیست و چه زمانی ارائه شده؟

حال که با ماهیت تتر آشنا شدید بهتر است تاریخچه این رمزارز را مرور کنیم. ارز دیجیتال Tether اولین بار در سال 2015 به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد اما در سال 2014 اولین بار راه‌اندازی این ارز دیجیتال توسط  Real coin انجام شد و بعد از آن شرکت این ارز دیجیتال دو توکن USDT و EURT به عنوان دلار و یورو تتر به بازار عرضه کرد.

این ارز دیجیتال در ابتدا بر روی بلاک‌چین بیت کوین توسعه پیدا کرد اما برای ارائه خدمات بهتر و قیمت کمتر برای کاربران آن را بر روی بلاک‌چین اتریوم نیز توسعه دادند. لازم به ذکر است بین این دو توکن، توکن دلار استفاده بیشتری در بازار دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت پیدا کردن Tether مقاومت این ارز دیجیتال در برابر نوسانات بازار است و به دلیل نداشتن نوسانات این ارز بر پایه دلار، ارزش این ارز دیجیتال بسیار زیاد است. تصور کنید ارزش دلار پایین بیاید در نتیجه ارزش Tether نیز پایین می‌آید.

 

image

تتر

تتر چگونه کار می‌کند؟

توکن‌های تتر در سه پلاک‌چین مختلف از نظر ساختاری قرار دارند. به طور کلی سه نوع Tether USDT وجود دارد که هر سه آن‌ها نیز کاملا یکسان هستند اما در زمان استفاده از آن‌ها باید بدانید که از کدام مدل می‌خواهید استفاده کنید. این توکن‌ها بر پایه بلاک‌چین‌های اتریوم، امنی، ترون و ایاس ارائه می‌شوند.

برای اینکه بتوانید به سادگی انواع این تترها را تشخیص دهید باید آدرس کیف پول را بررسی کنید. با بررسی آدرس کیف پول متوجه می‌شوید اعداد و حروف هر کیف پول متفاوت است. در ادامه این آدرس‌ها را بررسی می‌کنیم.

• Omni: این تتر در بلاک‌چین بیت کوین است اما بر روی پلتفرم امنی کار می‌کند این پلتفرم با آدرس کیف پول 1 تا 3 یا اعداد abc نمایش داده می‌شود.

ERC-20: بر روی بلاک‌چین اتریوم است و با X0  کیف پول آن نمایش داده می‌شود.

• TRC-20: بر روی بلاک‌چین ترون فعالیت دارد. کیف پول آن با TX نمایش داده می‌شود.

تبدیل Tether به دلار 

برای اینکه قیمت تتر USDT حفظ شود باید از ذخایر دلاری کمک گرفت به همین دلیل برای اینکه بتوان ارزش یک USDT را با یک دلار برابر کرد باید آن را به یک دلار واقعی تبدیل کرد. برای این تبدیل می‌توانید از صرافی کراکن کمک بگیرید در ادامه  مراحل این تبدیل را بررسی می‌کنیم:

  • دلارها باید توسط یک مشتری که در صرافی کراکن تایید شده است، ارسال شوند.
  • ارسال باید برای تبدیل USDT بر حسب یک دلار در برابر هر توکن انجام شود.
  • این پیوند به وسیله USD-USDT و با نسبت 1:1 و به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود.
  • تبدیل غیر مستقیم به واسطه ارزهای دیجیتال توسط بیت کوین انجام می‌شود.

 

image

دلار دیجیتال

علت برابری USDT با یک دلار چیست؟

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده که چرا یک دلار با یک USDT برابر است. صرافی‌ها برای اینکه بتواند از یک ذخیره دلاری استفاده کنند نیاز دارند که پشتوانه هر یک از توکن‌ها این ارز دیجیتال باشد به همین دلیل است که این رمزارز را متمرکز می‌دانیم. ارائه دهندگان این ارز دیجیتال علاقه زیادی به حفظ ارز ثابت شده آن دارند.

بسیاری از کشورها نیز به واسطه دلار اقدام به ثبات ارز خود می‌کنند. حفظ ارز ثابت شده تتر چیست؟ تصور کنید که میزان دلار در صرافی کراکن که برای فروشندگان USDT است به پایان می‌رسد در این حالت ارز دیجیتال تتر باید کاری برای تامین دلار این صرافی کند. 

در صورتی که این کار انجام نشود ارزش این دلار دیجیتال افت پیدا می‌کند به همین دلیل توسعه دهندگان این ارز باید ارتباط و رابطه خوبی با مقام‌های قانونی داشته باشند تا بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. لازم به ذکر است ارزهای رایج به ارزهای فیات اتصالی ندارد به همین دلیل ریسک بالایی خواهند داشت.

اما رمزارز Tether امکان ندارد سانسور شود چرا که نیازی به دریافت مجوز ندارد اما باید روند احراز هویت توسط مشتری برای تبدیل به دلار انجام شود. برای این کار می‌‌توانید به سایت‌های کاوشگر بلاک از جمله اتراسکن مراجعه کنید و تعداد واحدهای این ارز دیجیتال را به همراه آدرس و وضعیت تراکنش‌هایی که دارند مشاهده کنید.

سرمایه‌گذاری درتتر امکان پذیر است؟

سرمایه‌گذاری در تتر امکان پذیر نیست چرا که این ارز دیجیتال تنها برای کاهش ضرر افراد طراحی شده است و مبادله با این ارز نیز همانطور که گفتیم بر مبنای دلار است. در واقع این ارز دیجیتال به نقدینگی صرافی‌ها کمک می‌کند به همین دلیل معامله‌گران و کاربران می‌توانند با استفاده از این ارز از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانند.

این کار موجب به کسب سود بیشتری برای آن‌ها می‌شود. افرادی که در این دلار دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند مانند این است که سپرده‌ای در بانک با نرخ 0 درصد سرمایه‌گذاری کرده باشند. همانطور که گفتیم Tether برای سرمایه گذاری بلند مدت گزینه خوبی نیست.

 

image

رمزارز

قیمت دلار دیجیتال چگونه است؟

قیمت این تتر با توجه به علت به وجود آمدن این ارز دیجیتال بسیار نزدیک به دلار است چرا که قرار است از آن برای دور شدن از نوسانات بازار استفاده کرد. این نوع ارزها که جایگزین‌های با ثبات‌تری برای دلار هستند به عنوان رمزارز پایدار شناخته می‌شوند اگرچه Theter تنها ارزی پایدار نیست بلکه ارزهای پایدار دیگری نیز از جمله استیبل کوین نیز وجود دارند.

از این ارز نیز در بیشتری صرافی‌ها به عنوان جایگزین دلار استفاده می‌شود. لازم به ذکر است با کمک این دلار دیجیتال نه تنها می‌تواند ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کرد بلکه می‌توان به کمک آن ارزش کوین را تا یورو، ین یا دلار افزایش داد.

کیف پول Tether

با توجه به توضیحاتی که دادیم احتمالا درباره کیف پول این ارز دیجیتال نیز سوالاتی داشته باشید، کیف پول تتر بر اساس نوع بلاک‌چینی که انتخاب می‌کنید باید تعیین شود. در صورتی که قصد دارید از بلاک‌چین اتریوم استفاده کنید باید حتما کیف پولی داشته باشید که از اتریوم و توکن‌های آن حمایت می‌کند مانند COINOMI.

این کیف پول دارای نسخه دسکتاپ و تلفن همراه است. از دیگر کیف پول‌هایی که می‌توانید برای این دلار دیجیتال استفاده کنید می‌توان به Trust Wallet, Atomic Wallet و MyetherWallet اشاره کرد.

کارمزد تراکنش‌های Tether

افرادی که مایل هستند تراکنش‌ها را بر روی اتریوم انجام دهند باید حتما مقداری اتریوم  داشته باشند. این اتریوم‌ها در واقع کارمزد تراکنش‌های تتر است. در صورت نداشتن این ارز پلتفرم به شما اخطار می‌دهد. کارمزد تراکنش‌های این دلار دیجیتال متغیر است و نمی‌توان برای آن مقدار ثابتی در نظر گرفت.

نکته مهمی که باید بدانید این است که ایرانیان امکان استفاده از آن را به دلیل تحریم‌های بانکی ندارند  به همین دلیل در صورتی که از کیف پول‌های تتر استفاده می‌کنید حتما باید از آن‌ها بک آپ گرفته باشید. در این حالت در صورت بروز مشکلی می‌توانید به راحتی به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

 

image

تتر

چگونه تتر را خریداری کنیم؟

برای انتشار تتر به دلیل نسبت 1:1 هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما چگونه می‌توانیم این دلار دیجیتال را خریداری کنیم؟ برای خرید این ارز دیجیتال می‌توانید از بیت کوین، اتریوم یا سایر آلت‌کوین‌ها استفاده کنید. صرافی‌های متعددی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند از جمله Kucoin, Binance.

برای استفاده از این صرافی‌ها در ایران کاربران باید با استفاده از VPN هویت آی پی خود را پنهان کنند. در صورتی که از فیلتر شکن استفاده نشود حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد.

image

دلار دیجیتال

کدام دلار دیجیتال بهتر است؟

همانطور که می‌دانید دلار امنی هزینه‌های بسیار زیادی دارد به همین دلیل است USDT ERC20 ایجاد شده است. این توکن نه تنها هزینه بسیار  پایینی برای انتقال دارد بلکه سرعت بالایی نیز دارد. با توجه به ویژگی‌های این ارز دیجیتال توسط بسیاری از صرافی‌ها و کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شود از دیگر توکنی‌های تتر خوب برای انتقال USDT TRON است.

این توکن هیچ هزینه‌ای برای انتقال ندارد و سریع‌تر از توکن‌های دیگر انتقال داده می‌شود. البته لازم است بدانید که توسط تمامی کیف پول‌ها پشتیبانی نمی‌شود و محدودیت دارد. 

کلام آخر

تتر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است چرا که نه تنها کارمزدهای بالایی ندارد بلکه نیازی نیست با ارزهای پرنوسان نیز در ارتباط باشد. همانطور که گفتیم توکن‌های این دلار دیجیتال در سه بلاک‌چین فعالیت می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با اهمیت این ارز دیجیتال بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال از این رمزارز استفاده کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.