whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

1401/07/06 ساعت 01:43


در این مقاله قصد داریم تا با یکی از کیف پول‌های موبایلی پرطرفدار به نام تراست والت (Trust Wallet) که دارای نسخه‌های اندروید و iOS است، آشنا شویم. این کیف پول دارای یک اپلیکیشن همه کاره است و به کمک آن می‌توانید در هر زمان و بدون معطلی کارهایی مثل مدیریت و یا خرید وفروش رمز ارزها را انجام دهید. ضمن این که قادرید تا بر روی کلید عمومی و خصوصی خود، نظارت داشته باشید. امکان اتصال به صرافی‌های غیر متمرکزی چون شبکه کایبر، کوین بیس، شیپ‌شیفت و چن‌جلی را دارید و می‌توانید از داخل این کیف کوین‌ها یا توکن‌های خود را تبدیل کنید. به علاوه، یک مرورگر درون کیف دارید که امکان اجرای Dapps را برای شما فراهم می‌سازد. از همه مهم‌تر این که صرافی بزرگ بایننس، مالک این کیف پول است! در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بیان تاریخچه، ویژگی‌ها و خصوصیات این کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

آشنایی با تاریخچه کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

خالق تراست ولت، یک توسعه دهنده اوکراینی به نام ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) است که در آمریکا زندگی می‌کند. او بیت کوین را مفهومی برای انتقال دارایی در فضای غیرقانونی دارک‌وب می‌دانست ولی پس از ظهور اتریوم به حوزه رمز ارزها علاقه‌مند شد و سعی کرد در پلتفرم آن به توسعه یک برنامه برای کمک به رانندگان کامیون بپردازد تا آنها بتوانند به راحتی جای پاک پیدا کنند و از امکانات اپیلیکیشن استفاده نمایند.

او در سال 2017 میلادی با هدف توسعه یک ابزار که به نگهداری توکن‌های سازگار با استاندارد ERC20 می‌پرداخت، شروع به نوشتن برنامه کیف پول تراست کرد. نتیجه کار یک کیف پول موبایلی بود که خیلی زود تبدیل به بهترین والت بازار کریپتو شد و قادر بود از طیف وسیعی از کوین‌ها پشتیبانی کند. تولید این کیف پول مقارن با ظهور استارت‌آپ‌ها و عرضه اولیه گستره زیادی از رمز ارزها بود و همین سبب شد تا نگاه کاربران زیادی به سمت این کیف پول جلب شود. روز به روز بر محبوبیت تراست ولت افزوده می‌شد. سرانجام، کار به جایی رسید که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، بایننس نسبت به خرید این کیف راغب شد. شرکت پایه این کیف پول (Six Days LLC) این کیف پول را با مبلغی گزاف به بایننس فروخت! 

ویژگی‌ ها و خصوصیات کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

در ادامه قصد داریم با ویژگی‌ها و خصوصیات این کیف پول آشنا شویم. مهم‌ترین خصوصیات و مزایای تراست ولت در ذیل آورده شده است:

  • دانلود رایگان و نصب آسان

در صورتی که یک دستگاه اسمارتفون دارید که از اندروید نسخه 6 و بالاتر و یا ios 13 و بالاتر پشتیبانی می‌کند، می‌توانید برنامه کیف پول تراست را به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی و یا اپ‌استور دانلود کنید. برای این کار به آدرس رسمی این سایت مراجعه نمایید. این کیف پول رایگان موبایلی در دسترس است و تنها با داشتن یک تبلت و یا موبایل نصب می‌شود. در نصب این کیف پول نیز هیچ محدودیتی نخواهید داشت و حتی نیازی به پرکردن فرمی ندارید.

  • راحتی در استفاده

کار کردن با این کیف پول به قدری ساده است که به افراد تازه کار در ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، این کیف پیشنهاد می‌شود. بر خلاف کیف پول‌هایی که کاربر را درگیر تنظیمات پیچیده می‌کند و نیاز به آموزش تخصصی دارند.

  • قابلیت پشتیبانی از ارز رمزهای متنوع

کیف پول تراست والت قادر است تا از تمامی توکن‌های سازگار با استانداردهای ERC20 و ERC223 پشتیبانی کند. پس شما امکان نگهداری از طیف وسیعی از کوین‌ها مثل ریپل، اتریوم، بیت‌کوین، پولکادات، استلار، دوج‌کوین، ترون، دش، تتا، نییر، هارمونی و ... را خواهید داشت. بنابراین، با داشتن این کیف مولتی کریپتو، امکان دسترسی به بیش از 160 کوین مختلف را دارید!

بنابراین اگر از یک پرتفوی مولتی کریپتو برخوردارید، این قابلیت را دارید تا بدون نیاز به نصب چند کیف، تراست ولت را نصب کنید و به سادگی پرتفویتان را مدیریت نمایید. جالب است بدانید که سازنده این کیف، همواره سعی دارد تا با پروژه‌های بلاکچینی جدیدی همکاری و تعامل کند و خدمات پشتیبانی خود را گسترش دهد!

  • امنیت بالا

تراست ولت کمک می‌کند تا از سرمایه‌تان در برابر سرقت و هک محافظت نمایید. با این وجود توسعه‌دهنده این کیف پول برای حفظ حریم شخصی کاربران نیز، تدابیری اندیشیده است. از جمله مهم‌ترین موارد امنیتی به کار گرفته شده در این کیف، می‌توان به فاکتورهای ذیل اشاره کرد:

  • عدم ذخیره سازی کلید خصوصی بر روی سرورهای کیف پول

کلیدهای خصوصی شما پس از رمزنگاری تنها بر روی حافظه اسمارتفون شما ذخیره می‌شود.

  • عدم احراز هویت یا استفاده گمنام

در این کیف پول نیازی به احراز هویت و ارائه اطلاعات خصوصی نیست. بلکه تعهد بر حفظ حریم خصوصی در این کیف پول، ایجاب می‌کند تا هیچ داده‌ شخصی در سرورها ذخیره نشود.

  • متن باز بودن (Open Source)

از آنجایی که کیف پول تراست، متن باز است، کد منبع آن در اختیار عموم است. حتی این کیف، توسط کارشناسان امنیتی استیت‌فول (Stateful) به صورت بر خط کنترل شده و هیچ باگی در آن پیدا نشده است.

  • امکان تهیه نسخه پشتیبان (Back Up)

در زمان ایجاد کیف پول می‌توانید از عبارات بازیابی خود نسخه پشتیبان تهیه فرمایید. بنابراین قادرید تا از روی نسخه پشتیبان دیجیتالی و یا حتی کاغذی خود، کلیدهای خصوصی و دارایی‌های خود را به آسانی بازیابی کنید.

  • استفاده از استانداردهای شناخته شده برای پشتیبانی سرویس‌ها از کلیدها

کلیدهای خصوصی در این والت، به کیف پول وابسته نیست و کاربران به سادگی می‌توانند دارایی‌های خود را با کیف‌های دیگرشان منتقل کنند.

  • برخورداری از ویژگی‌های امنیتی مدرن

در کیف پول تراست از ویژگی‌های مدرنی استفاده می‌شود که بر روی ایجاد کننده کیف تأکید دارند و پس از رمزنگاری، کلیدهای خصوصی را بر روی دستگاه کاربر ذخیره‌سازی می‌کنند.

  • داشتن رابط کاربر پسند (User Friendly Interface) و چند منظوره

کار با کیف پول تراست والت لذت‌بخش است و می‌توان با آن کارهای مختلفی انجام داد. همیشه رابط‌های کاربری طراحی می‌شوند تا پاسخگوی نیاز کاربران باشند. تراست ولت نیز به تجربه کاربری (User Experiance) توجه ویژه‌ای دارد. این کیف پول در قالب چارچوبی ساده از ابزارهای حرفه‌ای پشتیبانی می‌نماید. در این کیف پول، علاوه بر ذخیره سازی و تبادل انواع کوین و توکن، از قابلیت‌های  مالی غیرمتمرکز برخوردارید. تراست ولت به شما این امکان را می‌دهد تا به برنامه‌های غیر متمرکز یا (DApps) دسترسی داشته باشید. بتوانید از عملیاتی نظیر استیکینگ و کسب جایزه برخوردار شوید. از سیستم‌های وام‌دهی_وام‌گیری (Borrowing- Lending) استفاده نمایید و یا ازخدمات صرافی‌های غیرمتمرکز بهره‌مند شوید. ویژگی جدید ولت کانکت (Wallet Connect) در این کیف، امکان اتصال Dapp های دسکتاپی را بدون رمزنگاری end to end به کیف پول‌های موبایلی فراهم می‌سازد.

  • امکان توسعه کیف پول‌های خارجی در بستر تراست ولت

سازنده کیف پول تراست بستری بر روی هسته اصلی کیف که متن باز است، فراهم ساخته است و به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا با همکاری هم در دنیای بیرون به تعامل بپردازند. شفافیت‌سازی این کیف پول به قدری بالا می‌باشد که در اینجا، کدهای پایه خود را از طریق گیتاب به اشتراک گذاشته است.

  • امکان خرید رمز ارز با کارت اعتباری و حساب بانکی

از سال 2020 میلادی، به دلیل برخورداری از افزایش مقبولیت رمز ارزها امکان خرید آنها از طریق کارت اعتباری و حساب بانکی فراهم شده است. در حال حاضر، این کیف پول به دنبال افزایش روش‌های خرید و همکاری با سرویس‌دهندگان دیگر است.

  •  برخورداری از مرورگر برای برنامه‌های غیر متمرکز یا (DApp)

در این کیف پول، برای برخورداری از برنامه‌های نامتمرکز یک مرورگر مخصوص وجود دارد تا کاربران نیازی به نصب برنامه‌های جداگانه نداشته باشند. این گزینه یکی از مزایای رقابتی تراست ولت در مقایسه با کیف پول‌های مشهوری چون متامسک (Metamask) است. همه اینها اضافه بر بازی‌ها و جوایزی است که بر روی این والت ارائه می‌شوند.

نتیجه گیری 

در این مقاله به معرفی تراست والت پرداختیم و دیدیم این کیف پول استفاده آسانی دارد و از توکن‌ها و ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، قابلیت‌های خوبی مثل استیکینگ و اجرای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را فراهم می‌سازد. البته، به عنوان عیب، می‌توانیم به عدم پشتیبانی از احراز هویت دو مرحله‌ای در این کیف پول اشاره کنیم. در اعتبار این کیف پول همین بس که صرافی بین‌المللی بایننس حامی این والت محبوب است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.