whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

Staking در ارز های دیجیتال

1400/12/27 ساعت 19:09


Staking راهی برای فعال کردن دارایی شما و کسب پاداش در آن است. اگر در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اید، به کرات درباره استیکینگ خواهید شنید. بسیاری از ارزهای دیجیتال برای تایید تراکنش های خود از این روش استفاده می کنند و به کاربران اجازه می دهند بر اساس دارایی های خود پاداش دریافت کنند.

Staking کریپتو باعث تعهد دارایی های کریپتویی شما برای پشتیبانی از شبکه بلاک چین و تایید تراکنش های آن میشود. این امر با ارزهای دیجیتالی که از مدل اثبات سهام برای پردازش پرداخت‌ها استفاده می‌کنند، محقق می شود. استیکینگ یک جایگزین کارآمد برای مدل اصلی اثبات کار است. اثبات کار نیازمند دستگاه های استخراجی است که از قدرت محاسباتی برای حل معادلات ریاضی استفاده می کنند.

در این مقاله با Staking و چگونگی کار آن آشنا میشوید. همچنین میتوانید برای آگاهی از جدیدترین اخبار ارز دیجیتال و قیمت ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین، به صفحه اصلی سایت پرشین الیت مراجعه نمایید.

استیکینگ ارز دیجیتال

نحوه کارکرد Staking در کریپتو

Staking روشی برای افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین در ارزهای رمزنگاری شده است که از مدل اثبات سهام استفاده می کنند. ابتدا، کاربران سکه‌های خود را به عنوان بیعانه در پروتکل ارز دیجیتال گرو می‌گذارند. پروتکل از میان این کاربران، اعتبار سنج ها را برای تایید بلاک های تراکنش ها انتخاب می کند. هر چه تعداد سکه های بیشتری را گرو بگذارید، احتمال اینکه به عنوان اعتبارسنج انتخاب شوید، بیشتر می شود.

در هر مرتبه ای که به یک بلاک چین یک بلاک جدید افزوده شود، سکه‌های کریپتویی جدید ضرب شده و به عنوان پاداش به اعتبارسنج داده میشوند. در بیشتر موارد، پاداش از  همان نوع ارز دیجیتالی است که شرکت کنندگان در آن استیکینگ می کنند. با این حال، برخی از بلاک چین ها برای پاداش از ارزهای دیجیتال دیگری استفاده می کنند.

برای Staking، باید ارزی با مدل اثبات سهام خریداری کنید. سپس می‌توانید مقداری را که می‌خواهید استیکینگ کنید، انتخاب کنید. می توانید این کار را از طریق بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال انجام دهید.

بعداز انجام Staking همچنان سکه های شما در اختیار شما هستند. در واقع از  سکه‌های استیکینگ استفاده میکنید و می‌توانید در آینده در صورت تمایل آنها را برای معامله کرده Unstaking کنید. ممکن است فرآیند Unstaking آنی نباشد. در مورد برخی از ارزهای کریپتویی، باید سکه ها را حداقل به مدت مشخصی به صورت استیک نگهداری کنید.

کسب سود با استیکینگ ارز دیجیتال

Staking برای همه ارزهای دیجیتال ممکن نیست. تنها با ارزهای دیجیتالی که از مدل اثبات سهام استفاده می کنند امکان پذیر است. بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده برای افزودن یک بلاک به بلاک چین خود از مدل اثبات کار استفاده می کنند. مشکل اثبات کار این است که به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارد. این امر منجر به مصرف انرژی قابل توجهی از کریپتوهایی است که از مدل اثبات کار استفاده می کنند. به ویژه بیت کوین به دلیل نگرانی های زیست محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است. در طرف مقابل، مدل اثبات سهام به انرژی زیادی نیاز ندارد. این امر آن را به گزینه ای مقیاس پذیرتر تبدیل می کند که می تواند تعداد بیشتری از تراکنش ها را انجام دهد.

Staking کریپتویی

Staking کریپتویی ممکن است برای اولین بار کمی گیج کننده به نظر برسد، اما در واقع یک پروسه ساده است. نحوه استیکینگ کریپتو به روال زیر است:

1. یک ارز دیجیتال بخرید که از مدل اثبات سهام استفاده کند. مانند:

2. کریپتوی خود را به کیف پول بلاک چین منتقل کنید. شاید صرافی شما آپشن Staking مستقیم را داشته باشد. در غیر این صورت، باید سرمایه خود را به یک کیف پول بلاک چین که به عنوان کیف پول کریپتویی نیز شناخته می شود، منتقل کنید. کیف پول بهترین و ایمن ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. سریع ترین گزینه دانلود یک کیف پول نرم افزاری رایگان است، اما کیف پول های سخت افزاری نیز برای خرید موجود هستند.

امنیت کیف پول کریپتویی

در کیف پول خود گزینه سپرده گذاری کریپتویی را انتخاب کنید و سپس نوع ارز دیجیتالی را که سپرده گذاری می کنید مشخص نمایید. به این شکل یک آدرس کیف پول ایجاد می شود. به حساب صرافی خود بروید و گزینه برداشت ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید. آدرس کیف پول را کپی پیست کنید تا ارز خود را از حساب صرافی تان به کیف پول خود منتقل کنید.

3. به یکی از استخرهای سهام ملحق شوید. در حالی که Staking بسته به ارز دیجیتال می تواند متفاوت عمل کند، اکثر آنها از استخرهای استیک استفاده می کنند. تاجران کریپتویی دارایی خود را در این استخرهای سهام متحد می کنند تا شانس بیشتری برای دریافت پاداش استیک یا سهام داشته باشند. در مورد استخرهای موجود برای ارز دیجیتال خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • قابلیت اطمینان: اگر سرورهای استخر سهام شما غیرفعال باشند، پاداشی دریافت نمی کنید. استخری را انتخاب کنید که تا زمان کار آن نزدیک به 100٪ باشد.
  • هزینه های معقول: اکثر استخرهای Staking، بخش کوچکی از پاداش ها را به عنوان کارمزد دریافت می کنند. این مقدار به ارز دیجیتال بستگی دارد، اما 2٪ تا 5٪ منطقی و مرسوم است.
  • اندازه: استخرهای کوچکتر کمتر برای اعتبارسنجی بلاک ها انتخاب میشوند، اما پاداش‌های بیشتری هم ارائه می‌دهند، زیرا نیازی به تقسیم پاداش ندارند. استخری که خیلی کوچک باشد و اغلب غیرفعال باشد را انتخاب نکنید. از سوی دیگر، برخی ارزهای دیجیتال میزان پاداشی را که یک استخر میتواند کسب کند، محدود می‌کنند. درنتیجه بزرگترین استخرها ممکن است بیش از حد اشباع شوند. برای اکثر سرمایه گذاران، استخرهای متوسط ​​بهترین هستند.

انتخاب استخر مناسب

هنگامی که یک استخر پیدا کردید، رمز ارز خود را از طریق کیف پول خود در آن قرار دهید. این تمام کاری است که باید انجام دهید. سپس می توانید پاداش دریافت کنید.

مزایای استیکینگ کریپتو

مزیت اصلی Staking این است که شما ارز دیجیتال بیشتری به دست می آورید و نرخ بهره نیز می تواند بسیار سخاوتمندانه باشد. گاهی حتی می توانید بیش از 10٪ یا 20٪ در سال درآمد کسب کنید. این روش سرمایه گذاری برای شما بسیار سودآور است. تنها چیزی که نیاز دارید کریپتویی است که از مدل اثبات سهام استفاده می کند. در زیر برخی از مزایای دیگر آن را بیان کرده ایم.

  • یک راه آسان برای کسب سود از دارایی های ارزهای دیجیتال شما است.
  • مانند ماینینگ کریپتو به تجهیزاتی برای استیکینگ کریپتو نیاز ندارید.
  • به حفظ امنیت و کارایی بلاک چین کمک می کنید.
  • نسبت به ماینینگ کریپتو با محیط زیست سازگارتر است.

Staking همچنین راهی برای پشتیبانی از بلاک چین ارز دیجیتالی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اید. این ارزهای دیجیتال برای تایید تراکنش ها به دارندگان سهام متکی هستند.

افزایش درآمد با استیکینگ

ریسک  Staking ارز دیجیتال

Staking با ریسک هایی هم مواجه است که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

  • ارزش کریپتو در نوسان است و می تواند به سرعت کاهش یابد. اگر دارایی‌های سهام شما دچار افت قیمت زیادی شود، می‌تواند هر سودی که از آنها کسب می‌کنید را با شدت بیشتری تحت تاثیر قرار دهد.
  • Staking می تواند مستلزم این باشد که سکه های خود را برای یک حداقل زمان مشخص قفل کنید. در طی آن دوره، شما نمی‌توانید با دارایی های استیکینگ خود کاری انجام دهید.
  • هنگامی که می خواهید رمز ارز خود را Unstaking کنید، ممکن است یک دوره بازپرداخت هفت روزه یا بیشتر وجود داشته باشد.

بزرگترین خطری که در Staking کریپتو با آن مواجه می‌شوید، کاهش قیمت است. این مسئله را در ارزهای کریپتویی که دارای نرخ پاداش بسیار بالایی هستند، در نظر داشته باشید.

زمان انجام استیکینگ

اگر کریپتویی دارید که می توانید آن را Staking کنید و قصد ندارید به زودی با آن تجارت و تبادل داشته باشید، آن را استیکینگ کنید. لازم نیست کاری انجام دهید، به راحتی درآمد کریپتویی بیشتری کسب خواهید کرد.

کسب درآمد بدون زحمت

کلام آخر

اگر هنوز رمز ارزی ندارید با توجه به سودی که می توانید به دست آورید، خوب است که در مورد ارزهای دیجیتال و Staking تحقیق کنید. مشاوران ماهر و کارآمد پرشین الیت تجربیات سودمند خود در این عرصه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

همچنین میتوانید در پرشین الیت ،  استیکینگ ارز دیجیتال ، مزایا و معایب آن را مطالعه کنید.

شما میتوانید برای خرید به صرفه و ارزان قیمت انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز، اندیکاتور اسکالپ ترید و همچنین بهره مندی از خدماتی چون احراز هویت بایننس با کارشناسان فروش پرشین الیت تماس بگیرید

 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.