whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از Funding Rate

1400/12/19 ساعت 03:15


Funding Rate یا نرخ‌ تامین مالی با روی کار آمدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شد. هدف آن کمک به پردازش های اقتصادی تنها در حوزه ارز دیجیتال است. سرعت معاملات 24 ساعته در بازار، صرافی‌ها را مجبور می‌کند تا روش معادلی برای آن پیدا کنند. روش هایی مانند قرارداد آتی (فیوچرز) دائمی و نرخ‌های تامین مالی جانبی.

Funding Rate، قیمت قراردادهای آتی دائمی را به قیمت شاخص نزدیک می کند. این شاخص ساخته شده تا ارزیابی های قیمت به قیمت های لحظه ای نزدیک تر شود. تمام مبادلات مشتقات ارزهای دیجیتال از نرخ های تامین مالی برای قراردادهای دائمی استفاده می کنند و واحد استاندارد آنها یک درصد است.

Funding Rate نتیجه رفتارهای بازار است و می تواند برای تفسیر و پیش بینی بازار مشتقه که همچنان قیمت ساز غالب در بازار است، استفاده شود. با این حال، همبستگی نرخ های تامین مالی بالا با کاهش اجتناب ناپذیر قیمت می تواند تفسیر اشتباهی ارائه دهد.

 

پیش بینی قیمت با نرخ تامین مالی

برای دریافت جدیدترین اخبار ارز دیجیتال، با ما در سایت اینترنتی پرشین الیت همراه  باشید. همچنین میتوانید برای خرید به صرفه و اقتصادی سیگنال فیوچرز با کارشناسان پرشین الیت تماس بگیرید.

تعریف Funding Rate

در انجام امور مالی به روش سنتی، تسویه قراردادهای آتی بسته به نوع قرارداد هر سه ماه یا ماهانه انجام می شود. اما قراردادهای دائمی تاریخ انقضا ندارند. این بدان معنی است که اولا طرفین قرارداد می توانند قرارداد را برای همیشه نگه دارند و ثانیا قیمت قراردادهای دائمی نزدیک به جفت های معاملاتی در بازار نقدی باقی می مانند.

واضح است که قراردادهای دائمی با روش های سنتی به نتیجه نمیرسند. به همین دلیل صرافی های کریپتویی مکانیزمی را برای اطمینان از مطابقت قیمت قرارداد با شاخص معرفی کرده اند. از این شاخص به عنوان Funding Rate یاد می شود.

Funding Rate توسط تمام فعالان در بازار تعیین می شود و با گذر زمان تغییر می کند. در صورت نرخ تامین مالی مثبت، کاربران با حساب بلند مدت به کاربران دارای حساب کوتاه مدت سود پرداخت می کنند و بالعکس.

 

جدیدترین اخبار در رابطه با نرخ تامین مالی

ویژگی های نرخ تامین مالی

Funding Rate تعادل را کنترل می کند: نرخ تامین مالی تعادل بین خریداران و فروشندگان را حفظ می کند. هر چه قرارداد آتی با قیمت نقدی تفاوت بیشتری داشته باشد، نرخ تامین مالی بالاتر است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استکینگ در مقابل معامله، از نرخ تامین مالی که آن را ادعا می‌کنند، استفاده کنند. از این رو قیمت های آتی به قیمت لحظه ای نزدیک خواهند شد.

سنجش احساسات: می توان گفت که Funding Rate پیامد مستقیم احساسات تاجران بازار است. به عنوان مثال، اگر احساسات شما منفی باشد، موضع طولانی مدتی نخواهید داشت. این ابزار همچنین می تواند به عنوان یک کنترل کننده جهت گیری استفاده شود. فرض کنید بازاری داریم که به تازگی روند صعودی داشته است و قیمت در حال حاضر ثابت است. در صورتی که نرخ تامین مالی همچنان در حال افزایش باشد می‌توان گفت که بازار به حداکثر اشباع رسیده است. بنابراین در آن مرحله برای شما عاقلانه نیست که معاملاتی را انجام دهید که با این روند ادامه یابد. برعکس، لازم است که به دنبال فرصت های مخالف آن باشید.

 

بررسی شاخص نرخ تامین مالی

قراردادهای دائمی

در صنعت ارزهای دیجیتال بر طبق باور عموم قراردادهای دائمی توسط Bitmex اختراع شده است. البته واقعیت اندکی متفاوت است. مفهوم "دو طرف قرارداد" از دهه 60 وجود داشته است. نمونه هایی از این موارد عبارتند از معاوضه یا سوآپ سهام، سوآپ کالا، و CFD. سوآپ کالا درست مانند سوآپ سهام است. تنها با این تفاوت که در این نوع تبادلات، دارایی های اساسی کالاهایی مانند نفت، دام، گندم یا نفت و غیره است. شایان ذکر است صرافی بیتمکس بزرگترین بازار مبادله ابزار جانبی بین کوین و ارز های دیجیتال دیگر است. 

نرخ سرمایه گذاری در بیت کوین

Funding Rate بیت کوین، به عرضه و تقاضای قرارداد دائمی بیت کوین وابسته است. این امر به سرمایه گذاران و طرفین معامله، اطلاعات منحصر به فردی برای ارزیابی صعودی یا نزولی بودن سود کاربران می دهد.

Funding Rate از دو بخش تشکیل شده است: نرخ بهره و شاخص حق بیمه.

  • نرخ بهره: هر قراردادی که در بای بیت معامله می شود شامل یک ارز پایه، مانند BTC، و یک ارز استعلامی مانند USD است. نرخ بهره تابعی از میزان بهره بین این دو ارز است. BTCUSD، تابعی از اختلاف بین هزینه های استقراض BTC و USD است.
  • شاخص حق بیمه: قراردادهای دائمی ممکن است با حق بیمه یا تخفیف از Mark Price معامله شوند. در این حالت، برای تطابق سطح در معاملات قراردادی یک شاخص حق بیمه برای افزایش یا کاهش نرخ تامین مالی بعدی استفاده خواهد.

پیش بینی آینده بیت کوین با نرخ تامین مالی

نحوه محاسبه نرخ تامین مالی:

  • Funding Rate = Premium+max(−.05, min(Interest Rate−Premium,.05))
  • Interest Rate=(Quote−Base)/T

در این معادلات:

  • Base یا مبنا نرخ بهره دارایی پایه BTC است.
  • Quote برابر با نرخ بهره دارایی USD استعلامی است.
  • T زمان انجام تامین مالی در روز است.
  • حق بیمه برابر با نرخ حق بیمه بوده و تقریباً برابر با درصد حق بیمه است.

نرخ های تامین مالی در صرافی های مختلف

Funding Rate می تواند بین صرافی های مختلف کمی متفاوت باشد. در ادامه اندکی درباره علت این تفاوت توضیح خواهیم داد.

محاسبه Funding Rate: هر صرافی از روش متفاوتی برای محاسبه نرخ تامین مالی استفاده می کند. روش‌های دقیق در یک پست مرتبط با جزئیات کامل پوشش داده می‌شوند، اما در اصل نرخ تامین مالی باید فاصله بین قیمت سوآپ دائمی و قیمت پایه را اندازه‌گیری کند. اگرچه مدرکی برای این ادعا وجود ندارد اما به نظر می رسد صرافی ها این قیمت ها را متفاوت اندازه گیری می کنند. به عنوان مثال، BitMEX دفترچه سفارش به دقت بررسی می کند. یعنی چقدر و از طریق چند سطح قیمت دفترچه سفارش، خریداری شده یا فروخته می شود. در حالی که FTX بسیار ساده عمل میکند. به این ترتیب که میانگین آخرین قیمت معامله شده، بالاترین قیمت پیشنهادی برای خرید و کمترین قیمت درخواست یا فروش را در نظر می گیرد.

سازوکار انتقال کارمزد در Funding Rate: هر چند وقت یکبار یک صرافی نرخ تامین مالی را محاسبه می‌کند و کارمزد را انتقال می‌دهد. البته این مدت نیز می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، BitMEX نرخ تامین مالی را هر 8 ساعت محاسبه می کند. در صورتی که Deribit، نرخ تامین مالی را در هر میلی ثانیه محاسبه می‌کند. در نتیجه در این فرکانس بالا، به صورت دائمی و پیوسته، عملیات انتقال کارمزد نرخ تامین مالی را انجام می‌دهد.

 

محاسبه نرخ تامین مالی

نرخ تامین مالی بر اساس تجارت

Funding Rate می تواند پروفایل PNL استراتژی های معاملاتی قرارداد دائمی بلند یا کوتاه مدت را افزایش داده یا کاهش دهد. با این حال، می توان از یک استراتژی معاملاتی استفاده کرد که PNL آن صرفاً بر اساس نرخ تامین مالی است و در نتیجه تغییر قیمت دارایی پایه ارزش آن را افزایش نداده و همچنین کاهش نمی دهد.

تعریف PNL

این واژه مخفف Profit and Loss است. در واقع یک صورت درآمد همراه با گزارشی است که نوسانات روزانه ارزش یک سبد معاملاتی را با دلایل اصلی تغییرات آن توضیح می‌دهد.

استفاده از Funding Rate

می‌توانیم از Funding Rate به‌عنوان ابزاری برای موقعیت‌یابی فرصت‌های معاملاتی در دوره‌هایی استفاده کنیم که سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال به سمت رشدی افراطی می‌رود. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت خدماتی همچون احراز هویت بایننس با کارشناسان پرشین الیت در ارتباط باشید.

کلام آخر

Funding Rate بیت کوین یک مجموعه داده منحصر به فرد است. اما متاسفانه اکثر افرادی که در امور مالی با روش های سنتی کار می کنند، با آن آشنایی ندارند. اگر به تجارت در حوزه ارز دیجیتال علاقه دارید، میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دنیای وسیع ارز دیجیتال و دریافت استعلام قیمت ارزهای دیجیتال با مشاوران و کارشناسان با تجربه پرشین الیت تماس بگیرید.

همچنین میتوانید با کمترین هزینه از خدمات گوناگون این سایت همچون خرید انواع سیگنال ارز دیجیتال و اندیکاتور اسکالپ ترید بهره مند شوید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.