whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال شیباریوم (Shibarium) یا لایه 2 اتریوم شیبا اینو

1402/05/17 ساعت 20:37


شیبا اینو در حال حاضر یکی از بزرگترین پروژه‌های بلاکچین است که موجب توجه زیادی در دنیای ارز دیجیتال شده است. برای کمتر وابسته شدن به پروتکل‌های کمی قدیمی (مانند اتریوم)، این پروژه در نهایت یک راه حل بلاکچین لایه 2 به نام شیباریوم دریافت کرد. 

همچنین، اهداف اصلی آن افزایش سرعت معاملات و کاهش هزینه ها می باشد. از آنجا که اتریوم دارای مقیاس پذیری پایین و هزینه های گاز بالا است، پروژه نمی توانست به کامل برسد. اکنون مشکلات فوق با بارگذاری بخشی از داده های معامله در لایه 2 حل خواهد شد، در حالی که ارتباط با اتریوم حفظ می شود.

این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد بلاکچین شیباریوم، چگونگی کار آن و وضعیت سکه شیبا اینو پس از راه اندازی شیباریوم بیشتر بدانید.

با پرشین الیت، اکنون می‌توانید معاملات خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید. سیگنال‌ ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز، اسپات و سیگنال فارکس درک دقیقی از بازار ارائه دهند. این سیگنال‌ها شما را در قلمروی معاملات مالی پیشرفته قرار می‌دهند و از شما معامله‌گری با دیدگاهی استراتژیک می‌سازد.

شیباریوم چیست؟

شیباریوم یک راه حل بلاکچین لایه-2 بسیار مورد انتظار است که می خواهد چندین مشکل موجود در اتریوم را حل کند. با اینکه راه اندازی شیباریوم فقط در مارس 2023 صورت گرفت، اما این راه حل توسط خالق شیبا اینو (که همچنان ناشناس می باشد) در سال 2021 پیشنهاد شد. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که به لطف راه اندازی شیباریوم، رمزارز شیبا اینو می تواند امسال عرضه شود.

همانطور که قبلا اشاره شد، اتریوم به پروژه امکان کامل شدن نمی دهد، با این حال، امنیت شبکه و زیرساخت برای پروژه مهم است. به همین دلیل، چارچوب شیباریوم همچنان بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. اما یک راه حل L2، سریع تر خواهد بود و هزینه‌های معامله کمتری نسبت به آنچه در حال حاضر در اتریوم قابل دریافت است را ارائه می دهد.

همچنین مهم است بدانید که شیباریوم یک پروژه بلاکچین سنتی نیست، بلکه یک افزونه اتریوم (اسلات بلاکچین آن) است که بر روی اتریوم اجرا می شود. اصل اصلی آن این است که بیشتر معاملات SHIB را به خود جهت دهد و فقط به اتریوم وابسته نباشد. این امر منجر به کاهش هزینه های گاز و سرعت بخشیدن به معاملات می شود. پس، شیباریوم یک راه حل است که امنیت اتریوم را حفظ می کند، نقص های آن را برای این پروژه حذف می کند و مزایای اضافی نسبت به سایر پروژه ها را دریافت می‌کند.

سایر ویژگی های شبکه شیباریوم قطعاً می‌تواند شامل مکانیزم پیشرفته برای "سوزاندن" سکه‌های شیبا اینو باشد. کاهش مداوم تعداد توکن ها نه تنها مشکل بیش از حد عرضه SHIB را حل می کند بلکه سکه ها را ارزشمندتر می کند. در میان سایر موارد، شیباریوم همچنین بر NFT ها و بازی های بلاکچین، مانند شیبا ابدیت، که در سال گذشته منتشر شد، تمرکز دارد.

تاریخ راه اندازی شیباریوم

در ابتدا، تیم توسعه شیبا اینو برنامه ریزی کرد تا شیباریوم را در سال 2021 راه اندازی کند، اما به دلایل مختلف، این اتفاق نیفتاد. سپس، در ژانویه 2023، در وبلاگ تیم شیباSwap اعلام شد که "راه اندازی بتا شیباریوم نزدیک است". در آن زمان آنها اعلام کردند که راه حل لایه 2 مورد انتظار بسیار زود راه اندازی خواهد شد.

در 8 مارس 2023، حساب توییتر رسمی تیم شیبا اینو تاریخ انتشار جدید شیباریوم را اعلام کرد و توضیح داد که "بتای عمومی شیباریوم در هفته آینده راه اندازی خواهد شد" و کاربران را تشویق کرد تا شبکه های اجتماعی خود را دنبال کنند تا داده هایی در مورد چگونگی دسترسی به وب سایت بتا بدست آورند.

در نهایت، در 11 مارس 2023، تمام دنیای رمزارز که اخبار شیباریوم را دنبال می کرد، اعلامیه ای را دید که آزمایش بتای اولیه شیباریوم با نام PUPPYNET سرانجام منتشر شد. تیم همچنین توییت کرد: امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیاز به یک شبکه واقعاً غیر متمرکز L2 را می بینیم که پروژه های یک جامعه بزرگ، جهانی و غیر متمرکز را تامین می کند. 

در 24 مارس، رسانه‌های اجتماعی شیبا اینو نیز اعلام کردند که تست نت شیباریوم دوباره در حال اجرا است، و اکنون کاربران می توانند سند پیوست را مطالعه کنند و درک کنند چگونه شیباریوم کار می کند.

شیباریوم چه چیزی ارائه می دهد؟

بسیاری از مردم در سراسر دنیا منتظر انتشار نسخه بتای شیباریوم بودند، اما این چه چیزی به ما می دهد؟ اولاً، این عمومی است که به هر کاربر اجازه می دهد تا dApps ایجاد کند. علاوه بر این، افراد می توانند در کسب و کارهای IRL گنجانده شوند و با کمک آن پروژه ها را اجرا کنند.

به نسخه بتا می توان از طریق وب سایت رسمی شیبا اینو دسترسی پیدا کرد. کوساما همچنین اشاره کرد که سوخته شدن SHIB بیشتر به معاملات در شبکه بستگی دارد و کاربران را به DYOR تشویق کرد، و هشدار داد که تمام توکن ها در PUPPYNET واقعی نیستند.

وضعیت سکه شیبا اینو پس از راه اندازی شیباریوم

همانطور که شما هم اکنون می دانید، راه اندازی بلاکچین L2 سکه شیبا اینو یک رویداد بسیار انتظار رفته در دنیای رمزارز بود. و پس از انتشار آن در مارس امسال، ارزش سکه شیبا اینو به طور غیر منتظره ای به میزان 10 درصد افزایش یافت که منجر به افزایش محبوبیت شیباریوم شد. با این حال، یک عضو از جامعه Discord شیبا اینو متوجه شد که زنجیره تست همان کد ID را به عنوان یک بلاکچین موجود استفاده می‌کند.

به دلیل وضعیت فعلی، جامعه ای که شیباریوم را پشتیبانی می کرد، فوراً با شک و ترس در مورد آینده پروژه مواجه شد. بنابراین، در فقط چند ساعت، قیمت سکه شیباریوم به شدت کاهش یافت و تقریباً همانند آن شد که قبل از راه اندازی نسخه بتا بود. پس از این رویداد، توسعه دهندگان شیبا اینو ترس جامعه را برطرف کردند و توضیح دادند که وضعیت فعلی تاثیر منفی در سرنوشت پروژه نخواهد داشت.

یکی از توسعه دهندگان، که به عنوان kaaldhairya در توییتر شناخته می شود، گفت که وضعیت یک اشتباه ساده بود. اکنون، در 18 آوریل 2023، ارزش سکه شیبا اینو 0.00001158 دلار است. طی ماه گذشته، قیمت این سکه چندین بار افزایش یافته است، اما در بلند مدت، سکه شیباریوم ادامه دارد رشد می کند.

شیباریوم نسبت به شیبا اینو که از قبل وجود دارد، شیباریوم ظاهر بسیار متفاوتی دارد و چندین توکن دیجیتال. نکته قابل توجه این است که هر یک از آنها براساس موضوع سگ نامگذاری شده اند. بنابراین، بیایید به سکه هایی که در شیباریوم وجود دارند نگاهی بیندازیم:

SHIB شیبا اینو یک توکن ERC-20 معروف است که از آگوست 2020 در بازار رمزارز حضور دارد. این سکه ممی با سرعت ارزش پیدا کرد و از افرادی مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین پشتیبانی کرد. همین است که SHIB قدرت شیبا اینو را که می‌خواهد نقطه مقابل بر پایه اتریوم به الگوریتم استخراج Scrypt-based دوجکوین باشد.

Bone ShibaSwap یک توکن حکومت اکوسیستم ShibaSwap است که به کاربران اجازه می دهد در پیشنهادات آینده رای دهند. بنابراین، BONE بیشتری که کاربر نگه می دارد، رای او سنگین تر است. مهم است توجه داشت که عرضه این توکن محدود است، و BONE فقط 250 میلیون سکه دارد و هم اکنون نیز در شیباریوم فعال است.

LEASH. یک توکن دیگر محبوب در اکوسیستم شیبا اینو کشنده دوگ است. تعداد توکن های LEASH نیز محدود است و 107,646 است. همین تعداد محدود که این توکن را در میان سکه های سگ دیگر استثنایی می کند و قیمت بالای آن را توضیح می دهد. LEASH توسط دارندگان به منظور کسب جوایز ستاک شده است. جوایز شامل توکن های xLEASH هستند که کاربران می توانند پس از unstaking سکه بسازند.

TREAT یک توکن محرک خیریه در Dogechain و اتریوم است که همچنین به تعداد فقط 100,000,000 TREAT محدود است. این نسبتاً جدید است و فقط در تابستان 2022 راه اندازی شد. TREAT نه تنها به دارندگان و اعتبار دهندگان پاداش می دهد، بلکه ویژگی های دیگری نیز دارد.

این توکن در ShibaSwap DEX جایی پیدا می کند، به جای BONE، و همچنین نقشی در Metaverse شیبا آینده و بازی بر پایه بلاکچین شیبا اینو خواهد داشت.

شیبا اینو، که همچنین به عنوان SHI شناخته می شود، یک توکن پایدار اکوسیستم شیباریوم (و همچنین یک توکن meme غیر متمرکز بر روی بلاکچین اتریوم) است که بخشی از طرح شیبا اینو برای مهاجرت به اکوسیستم خدمات است. هدف اصلی این توکن، تعادل پرداخت ها و جلوگیری از نوسانات بازار است.

مزایای بلاکچین شیباریوم

بلاکچین شیباریوم با سرعت معامله بیشتر و هزینه های کمتر از دیگران متفاوت است، که آن را گزینه ای عالی برای کسب و کارهایی که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می کنند، قرار می دهد.

با این حال، با وجود ارتقا به اثبات سهام (PoS)، بلاکچین اتریوم هنوز نتوانسته مقیاس را اداره کند. شیباریوم نیز یک پروژه PoS است و به شیبا اینو کمک می‌کند در حالی که هنوز به بلاکچین اتریوم متصل است، مقیاس بگیرد. پس، مزایای شیباریوم عبارتند از:

سرعت معامله

همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از اهداف اصلی شیباریوم، افزایش ظرفیت برای کاربران اکوسیستم است. با کمک سطح 2 در شیبا اینو، شیباریوم ظرفیت را افزایش می دهد و سرعت معاملات را به شدت بهبود می بخشد.

هزینه های کم

اتریوم هزینه های بالایی دارد که ممکن است حتی مبلغ معامله را تجاوز کند. بعضی اوقات کمیسیون بیشتر از مبلغ معامله است. معرفی راه حل سطح 2 شیباریوم، هزینه های گاز را بسیار کم کرده است.

اکوسیستم

شیباریوم در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم پیچیده است که شامل چندین پروژه است، مانند metaverse SHIB، ShibaSwap DEX و بازی های بلاکچین.

عملکرد توکن

علیرغم سوزاندن بیش از 40% از توکن ها، عرضه وسیع SHIB رشد آن را مانع می کند، به همین دلیل شیباریوم BONE را به عنوان یک سکه بومی معرفی کرد.

بنابراین، اعتبارسنجان در شبکه برای امن کردن و تایید معاملات، به BONE پرداخت می شوند. همچنین، سیستم جدید اطمینان خواهد داد که SHIB در هر معامله مصرف شود تا مقدار SHIB را کنترل کند.

توسعه برنامه های غیر متمرکز

شیباریوم قصد دارد یک اکوسیستم قوی را توسعه دهد که شامل یک راه حل سطح 2 در ترکیب با اتریوم است، که به آن کمک می کند در توسعه dApps شرکت کند.

امنیت و شفافیت. در میان دیگر چیزها، بلاکچین شیباریوم یک پلتفرم محافظت شده از دسترسی غیرمجاز است. می‌توان از آن برای انتقال و ذخیره سازی داده‌های حساس استفاده کرد، و همچنین تمام معاملات و فعالیت ها را ردیابی کرد.

کلام آخر

شیباریوم اولین شبکه مقیاس پذیر مرتبط با سکه‌های شوخ طبع است و به یقین با معرفی dApps و محصولات جدید ساخته شده بر روی راه حل سطح-2، در بسیاری از زمینه ها شیبا اینو را پیشرفت خواهد داد. هزینه‌های معامله کمتر همراه با پروژه های نوآورانه جدید به طور مداوم سرمایه گذاران را جذب خواهد کرد، و مکانیزم سوزاندن شیباریوم احتمالاً قیمت SHIB را افزایش خواهد داد.

با این حال، شیبا اینو از بازیکنان جدید بازار فاصله دارد، که نسبت به طرح های منحصر به فرد جدید، ممکن است رشد آن را مانع شود. بنابراین، در حالی که شیباریوم می تواند دوران جدیدی برای شیبا اینو باشد، متغیرهای دیگر می توانند موفقیت پروژه را پیچیده یا کند کنند.

پرشین الیت، دسترسی شما را به اطلاعات بازاری که برای موفقیت نیاز دارید، آسان می‌کند. به ما بپیوندید و به جهانی از فرصت‌ها وارد شوید، جایی که آینده معاملات مالی با پرشین الیت شکل می‌گیرد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.