whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

هدست واقعیت ترکیبی اپل و متاورس

1402/02/26 ساعت 15:06


هدست جدید اپل می‌تواند یک موشک را در زیر توکن‌های متاورس قرار دهد. توکن‌های متاورس در اوایل امسال مابین شایعات درباره هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل افزایش یافت، آیا این بار متفاوت خواهد بود؟

یادآور می‌شویم پرشین الیت با خدمات گسترده خود در زمینه سیگنال فیوچرز و انواع سیگنال فارکس شانس موفقیت شما را در سرمایه‌گذاری ارتقا می‌بخشد. با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال  خارجی می‌توانید به صورت روزانه از سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنید و به کمک بهترین گروه ارز دیجیتال بتوانید در لحظه منابع مالی خود را درون پلتفرم معاملاتی مدیریت کنید.

هدست 6555 جدید اپل می‌تواند یک موشک را تحت تأثیر متاورس قرار دهد! اپل قرار است هدست واقعیت مجازی مورد انتظار خود را در هفته‎‌های آینده عرضه کند، پیشرفتی که برخی معتقدند می‌تواند جان تازه‌ای به صنعت متاورس بدهد. توکن‌های بومی متاورس مبتنی بر بلاک چین در ماه ژانویه، توکن مانا (MANA 0.47 دلار) مربوط به دیسنترالند (Decentraland) و توکن سند (SAND 0.50 دلار) مربوط به سندباکس (Sandbox)  را اجرا کردند.

شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت  اپل بودیم که تا حدی به دلیل شایعات در حال گردش پیرامون سرمایه‌گذاری اپل در واقعیت ترکیبی بود. این روند در یک توییت مورخ 15 می از سوی توسعه‌دهنده مستقل، اودی ورتمیر (Udi Wertheimer) بیان شد. در اظهارنظری مربوط به پوچ بودن میم کوین‌های تأثیرگذار محور که از انتشار آینده به‌عنوان یک محرک بالقوه برای قیمت‌های توکن متاورس اشاره کرد. وی در صفحه توئیترش جملات زیر را توئیت کرد:

« CT کاملاً از این واقعیت غافل است که اپل در 3 هفته آینده یک هدست واقعیت ترکیبی را عرضه می‌کند. شیت‌کوین‌های متاورس آنقدر قوی تولید می‌شوند که حتی خنده‌دار هم نیستند اما شما احمق‌ها به خرید سکه‌های اینفلوئنسر ادامه می‌دهید.»

جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار ای تورو (eToro) در گفتگو با کوین تلگراف، معتقد است که هدست جدید اپل، بازارها را به آتش خواهد کشید که تا حد زیادی مدیون توانایی اثبات شده این شرکت، در ارائه محصولات با کیفیت بالا و متحول کننده بازار است.
به طور معمول، وقتی اپل انجام کاری را کلید می‌زند، آن را به درستی انجام می‌دهد. همانطوری که گفته شد، این تحلیلگر شک دارد که راه‌اندازی هدست جدید همان «لحظه حیاتی» است که ارزهای دیجیتال مرتبط با متاورس را احیا خواهد کرد.

همچنین شایان ذکر است در حالی که بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال بلافاصله مفهوم واقعیت مجازی را با "توکن‌های متاورس" مرتبط می‌کنند، دیسنترااند، هنوز در حال توسعه قابلیت‌های واقعیت مجازی خود است و سندباکس نیز قبلاً به کوین تلگراف گفته بود « هیچ برنامه فوری یا آینده ای برای ساخت واقعیت مجازی ندارد. »

گیلبرت، مانند بسیاری دیگر از فعالان این عرصه یادآور می‌شود که احتمالاً هنوز «راه درازی» وجود دارد، مخصوصاً وقتی به شکاف بین راه‌اندازی اولیه آیفون و در دسترس بودن برنامه‌هایی که پتانسیل سخت‌افزار را کاملاً درک می‌کنند، نگاه می‌کنیم. 
از نظر گیلبرت، عملکرد توکن‌های متاورسی چون مانا (MANA) و سند (SAND) پیش از هر چیزی به جذب گسترده متاورس میان کاربران بستگی خواهد داشت. نتیجه این است که ما هنوز در دنیای متاورس خیلی ناشی هستیم و عملکرد این توکن‌ها تا حد زیادی به محبوبیت متاورس در آینده متکی خواهد بود.

متاورس و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن از جمله MANA و SAND در طول دوره گاوی 2021 کریپتو به عنوان پروژه‌های بی‌شماری با پشتوانه صندوق‌های جنگی به ظاهر بی‌پایان در سرمایه‌های مخاطره‌آمیز از محبوبیت بالایی برخوردار شدند که نوید ایجاد جهان‌های مجازی فراگیر پیشگامانه را برای کاربران دادند.

متأسفانه، برای بسیاری از این شرکت‌ها، از جمله شرکت متا (Meta) متعلق به مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) که در سال 2022 چیزی در حدود 13.7 میلیارد دلار، صرف تحقیق و توسعه کرده است، هنوز شاهد پذیرش گسترده در بین کاربران روزمره نیست.

سوزان لی (Susan Li) مدیر ارشد مالی متا، به طور مشابهی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی را دوبرابر کرده است و بیانیه زاکربرگ را در تماس با درآمد سه ماهه سوم مبنی بر افزایش زیان‌ها در این کسب ‌و کار در سال 2023 را تکرار نمود.

طبق گزارشات، درآمد کلی متا برای کوآرتر چهارم سال 32.1 میلیارد دلار بود که حتی از سطح انتظارات وال استریت نیز بیشتر بود. بر اساس گزارش یاهو فاینانس، ارقام درآمدی بهتر از حد انتظار باعث شد که قیمت سهام متا پس از زنگ خطر جهش کند و چیزی در حدود 19.5 درصد افزایش یابد.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر عامل متا، اظهار داشت با وجود زیان‌های عملیاتی کسب ‌و کار آزمایشگاه‌های مجازی که در سال 2022 به اوج خود رسید، این شرکت، تصمیمی در خصوص تغییر برنامه استراتژی بلندمدتش در حوزه متاورس ندارد.

نمودار قیمت تمام وقت توکن (SAND) سندباکس - منبع: کوین جکو (CoinGecko)

بر اساس داده‌های کوین جکو (CoinGecko)، قیمت‌های MANA و SAND به ترتیب 92 و 94 درصد نسبت به بالاترین رکورد خودکاهش یافته است که هر دو در 25 نوامبر 2021 به دست آمدند. بر اساس گزارشی از پیشگوی محصولات اپل آقای مارک گورمن (Mark Gurhman)، هدست جدید این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا قرار است در تاریخ 5 ژوئن عرضه شود و اولین محصول بزرگ از زمان اپل واچ در سال 2015 است.

رندر مفهومی هدست واقعیت ترکیبی اپل که شایعه شده است. منبع: آنتونیو دی روزا (Antonio De Rosa)

این شایعه پس از مورخ 5 می پدیدار شد، زمانی که تیم کوک گفته بود: « اپل هوش مصنوعی را در محصولات خود می‌بافد، زیرا محققان روی حل بی‌طرفانه کار می‌کنند. این شرکت به ساختن هوش مصنوعی در محصولات خود ادامه خواهد داد زیرا تحقیقات داخلی حاکی از تاکید بر ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی بی‌طرفانه است. »

تیم کوک معتقد است که اپل هوش مصنوعی را به محصولات خود تبدیل خواهد کرد، زیرا محققان روی حل بی‌طرفانه کار می‌کنند. وی به عنوان مدیر عامل شرکت، در طول بخش پرسش و پاسخ از تماس درآمد اخیر، هنگامی که نظرش را در مورد هوش مصنوعی مولد (AI) و اینکه «آن را در کجا می‌بیند» پرسیده شد، نگاهی نادر به اپل داشت. در آن زمان، کوک از افشای برنامه‌های اپل خودداری کرد و پیش از این نیز اظهار داشته بود: «ما در مورد نقشه راه محصول اظهار نظر نمی‌کنیم.» ولی با این حال او اعلام کرد که شرکت اپل به این فضا علاقه‌مند است. وی این چنین گفته بود:

« این طور فکر می‌کنم که باید در نحوه برخورد با این موارد متفکر و سنجیده عمل کرد. همچنین، مسائلی وجود دارد که باید حتما مرتب شوند. اما پتانسیل هوش مصنوعی مطمئناً بسیار جذاب است. » سپس مدیر عامل اپل اضافه کرد که این شرکت، «هوش مصنوعی» را بزرگ می‌داند و «به کارکردن آن در محصولات اپل بر مبنایی بسیار متفکرانه ادامه خواهد داد.»

نظرات کوک در مورد اتخاذ یک رویکرد "متفکرانه و متعمدانه" می‌توانست دلیل غیبت این شرکت را در فضای هوش مصنوعی مولد توضیح دهد. با وجود این، نشانه‌هایی وجود دارد که اپل سعی دارد به انجام تحقیقات خود در رابطه با مدل‌های مرتبط بپردازد.

قرار است تا در یک مقاله تحقیقاتی مربوط به کنفرانس طراحی تعامل و کودکان مورخ ژوئن 2023 به جزئیات سیستم‌های نوینی اشاره شود که در جهت مبارزه با سوگیری در توسعه مجموعه داده‌های یادگیری ماشین می‌پردازند.

پیش‌بینی‌های ناعادلانه، ناقص و یا نادرستی که معمولا در مدل‌های هوش مصنوعی انجام می‌گیرد، به عنوان یکی از جدی‌ترین نگرانی‌ها در پیشرفت مطمئن و اخلاقی مدل‌های هوش مصنوعی مولد در نظر گرفته می‌شود و به این موارد سوگیری یا بایاس گفته می‌شود.

به نقل از کوینتلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.